Extinderea drumurilor naționale la profil 2+2

Started by cristi5, February 12, 2019, 12:55:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

b1

#150
Vreau și eu să vă propun o extindere la 2+2 cu separator median și scoaterea din localități al drumului DN2 precum a făcut @vancouver. Mă refer la secțiunea Sinești - București care reprezintă jumătate din distanța București - Urziceni și care ar reduce distanța de parcurs cu cel puțin 30 minute și care ar trebui să fie realizată în cel mai scurt timp din cauza construirii haotice de blocuri și case de la marginea Bucureștiului care vor face aproape imposibilă orice expropriere viitoare:


Prezentare secțiuni:


Profile transversale:
-secțiunea 4: Drum național european 2+2 cu separator median


-secțiunea 3: Drum național european 2+2 cu separator median și benzi colectoare (am anticipat construcția de noi locuințe de-a lungul drumului)


-secțiunea 2: Drum național european 3+3 cu separator median și benzi colectoare (am anticipat construcția de noi locuințe de-a lungul drumului)


-secțiunea 1: Bulevard 4+4


Unde au mai fost construite drumuri cu benzi colectoare?
În România:


În Italia:


Avantajele drumurilor cu separator median și benzi colectoare:
-transportul public se eficientizează și nu se intersectează cu traficul obișnuit;
-se elimină virajul la stânga;
-nici virajul la dreapta nu va pune probleme traficului, precum și casele care au ieșire la drum;
-mașinile lente nu vor încurca circulația rutieră;
-nivel crescut de siguranță ca pe o autostradă.

Limite de viteze și alte reglementări propuse de mine: (nu prin legi - birocrație - ci prin indicatoare)
-Secțiunea 1: Vmax. pe benzile de circulație= 60 km/h.
                    Interzis accesul pietonilor și bicicliștilor (și trotinetelor electrice) pe benzile de circulație.
-Secțiunea 2: Vmax. pe benzile de circulație= 80 km/h.
                     Vmin. pe benzile de circulație= 30 km/h.
                    Vmax. pe benzile colectoare= 50 km/h.
                    Interzis accesul pietonilor și bicicliștilor (și trotinetelor electrice) pe benzile de circulație și colectoare.
-Secțiunea 3: Vmax. pe benzile de circulație= 80 km/h.
                     Vmin. pe benzile de circulație= 30 km/h.
                    Vmax. pe benzile colectoare= 50 km/h.
                    Interzis accesul pietonilor și bicicliștilor (și trotinetelor electrice) pe benzile de circulație și colectoare.
-Secțiunea 4: Vmax.=100 km/h.
                    Interzis accesul pietonilor și bicicliștilor (și trotinetelor electrice) pe benzile de circulație.

Prezentare în detaliu a propunerii mele:
-secțiunea 1:


-secțiunea 2:




-secțiunea 3:


(lungimea pasajului suprateran DJ100 include și rampele de acces)


-secțiunea 4:


Clasament costuri (părere personală):
-Loc 1: secțiunea 4;
-Loc 2: secțiunea 1;
-Loc 3: secțiunea 2;
-Loc 4: secțiunea 3.

Noapte bună!  :sleep: :bye:

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dr4qul4

Doar exproprierile la sectiunea 1 costa cat toata sectiunea 4. Si prin Dobroiesti nu trece Ialomita, trece tot Colentina
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

b1 +1  :)
Adica orice propunere e binevenita si detaliile se pot discuta / ajusta.

Eu cred ca nu trebuie neaparat o strapungere acolo. Rasfirarea traficului de pe noul drum pe 3 artere 1+1 este suficienta. Nu trebuie sa fie peste tot bulevarde si putem fi putin inventivi, adica nu trebuie sa folosim modele universale ca fiind singurul lucru posibil in lumea asta, ci putem fi si creativi. Ca sa dau un exemplu la care stim cu totii despre ce e vorba: Holdea-Margina. Daca in loc de un singur DN68A intre Holdea si Margina am avea 3 artere paralele 1+1, sa zicem una prin Costeiu (prin nord) si una prin Homojdia, prin sud, nu-i asa ca ar fi minunat?

Sau hai sa luam axa Foisorul de Foc - Piata Romana. Unde drumul se imparte in doua, intre Bd. Dacia si Str. Eminescu. Si evident si aici la intrarea in Bucuresti prin Dobroesti se pot face sensuri unice, astfel ca intrarea sa fie totusi pe 2 benzi, de ex. via Sos. Dobroesti cu sens unic spre oras, iar iesirea tot pe 2 benzi cu sens unic pe asa-zisul Bulevard Victor Dumitrescu, care se poate amenaja integral la 2+1 (cu sacrificarea unor locuri de parcare). Plus legatura facuta spre Str. Drumul Garii (paralela cu CF Obor) si care iese in Sos. Fundeni (chiar denivelat, pe sub pasajul Fundeni), ca alternativa in caz de blocare spre Pantelimon.

Un bulevard 4+4 e minunat in teorie, dar numai daca are unde sa se verse mai departe. Altfel se va sta pe 4 benzi si in plus se va sta pe arterele perpendiculare majore.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

b1

#153
@vancouver +1, sugestia ta este binevenită dacă mașinile ȘCOALĂ și transporturile agabaritice (sunt mai rare, dar ele există; ultima oară când am văzut unul a fost alaltăieri) nu se vor intersecta cu traficul de pe aceste drumuri și vor circula doar pe vechiul DN2, iar intersecțiile cu DNCB și CF vor fi denivelate.  :)

Am uitat să menționez lungimile secțiunilor:
-secțiunea 1: 2,73 km.
-secțiunea 2: 4,52 km.
-secțiunea 3: 6,83 km.
-secțiunea 4: 11,3 km.
De asemenea este plănuită o străpungere în acea zonă a Bucureștiului. Propunerea mea reprezintă o combinație între DR6 ȘI DR7, doar că este mult mai lungă și străpunge mult mai adânc Bucureștiul.
Quote from: oc7avian on March 31, 2021, 03:45:56 PM
Oare?  :D

Quote from: oc7avian on March 31, 2021, 03:43:46 PM
Orbital București Drumuri Radiale

Plan general



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

vancouver

De la intersectia cu DNCB spre Bucuresti pe noul drum se poate impune restrictie de tonaj, de ex. 10,5 to.

Oricum in general agabariticele nu au voie in Bucuresti, de fapt nici macar camioanele peste 10,5 to nu au voie, fara sa plateasca o taxa speciala la primarie, deci practic trebuie intai sa se inregistreze. Asa ca problema asta mi se pare marginala. Nu mai vorbim ca daca chiar apare o astfel de problema, se pot impune limitari si ulterior.

Dar chiar si asa, nu inteleg de ce nu ar putea - la nevoie - sa intre un agabaritic sa zicem pe Sos. Dobroesti, daca aceasta artera ar fi cu sens unic si 2 benzi spre oras? Nu cred ca exista agabaritice sa nu incapa nici macar pe 2 benzi. Curbele sunt relativ line.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Goldmund

Quote from: vancouver on September 02, 2021, 01:15:58 AM
b1 +1  :)
Adica orice propunere e binevenita si detaliile se pot discuta / ajusta.

............

Un bulevard 4+4 e minunat in teorie, dar numai daca are unde sa se verse mai departe. Altfel se va sta pe 4 benzi si in plus se va sta pe arterele perpendiculare majore.

"Avantajele drumurilor cu separator median și benzi colectoare." si exemplifica.Si,
Da, ai dreptate, totul unde se ingusteaza asa ceva de pe 2+2 pe un sens trebuie studiat cu atentie. Ce am vazut din vizitele din USA, este ca bulevardele pornesc spre periferie pe 7 benzi/sens, iar doar dupa 20km ajung la doua benzi/sens, pentru ca totul se "scurge" spre alte periferii, pana cand "bulevardul ajunge cateodata chiar ca pe un DN romanesc...

b1

#156
@Goldmund,
1. Transportul public se eficientizează și nu se intersectează cu traficul obișnuit: Autostrada A3, Serbia, în Belgrad.
2. Se elimină virajul la stânga: Separatorul median obligă șoferii să utilizeze bretelele pentru întoarceri (exemplul1, exemplul2)
3. Nici virajul la dreapta nu va pune probleme traficului, precum și casele care au ieșire la drum: exemplu din Sofia.
4. Mașinile lente nu vor încurca circulația rutieră: mașinile ȘCOALĂ și mașinile de gunoi vor avea benzi dedicate pe care să circule fără să încurce pe nimeni.
5. Nivel crescut de siguranță ca pe o autostradă: separator median + confort vizual sporit determinat de benzile mediane dedicate separatoarelor mediane (oricare ar fi ele) și de platforma lată al drumului (exemplul1, exemplul2)
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

vancouver

#157
Quote from: horatiu.cosma on October 05, 2021, 08:23:02 PM

Pe DN2 în schimb există deja acostament, acolo orice lărgire presupupe trecerea la un alt tip de drum, adică 2+2, care are un profil stabilit prin norme și normative și la care se poate face upgrade doar printr-un proiect de investiție (SF, PT, exproprieri, AM, licitații etc). Și nu e "doar o lărgire cu un metru", acum sunt 12 metri și cea mai îngustă variantă de drum cu 4 benzi pe normativ are 17 metri (cu separator de sens).

Daca ne uitam la imaginile urmatoare:

CAZ 1, Germania, aici: https://www.google.ro/maps/@50.0715606,8.7358662,141m/data=!3m1!1e3


Viteza pe acest tronson de drum este 100 km/h.


CAZ 2, Romania DN3, aproape de Constanta: https://www.google.ro/maps/@44.1655506,28.5167656,198m/data=!3m1!1e3


Viteza: 100km/h.


Intre timp, daca nu gresescu, aici avem montate parapete mediane din beton.


CAZ 3, Romania DN2, Buzau - Rm. Valcea:


Viteza: 100km/h.


Si aici avem deja parapete median, pe DN2.


Deci exista deja o gramada de drumuri prin lume si prin Romania, care au o latime de doar 14m, 2+2 si in unele cazuri au primit si parapet median.

Nu contest ca la 17m este prima varianta "omologata" de drum cu parapet median din constructie. Dar ce ar fi sa facem macar varianta aia fara parapet median din constructie, si apoi, "printr-un artificiu" sa ne dam seama ca trebuie si un parapet median.

Doar zic, nu dau cu parul. In definitiv putem sa o lasam si asa cum este, ca doar ne-am obisnuit  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

#158
pentru parapete median, eu propun sa se mute crucile de pe marginea drumului, pe axul acestuia. Cred ca ar avea un efect mai mare decat NJ.... si presupun ca poate fi facut si pe cheltuieli de intretinere, nu trebuie psf->proiect  O:-) O:-) O:-) O:-)

C0ndu

^^
"CAZ 3, Romania DN2, Buzau - Rm. Valcea:" este Rm. Sărat.
Unde mai exact este acel parapet median plasat?

punktnet

Sunt cativa km 2+2 in zona asta
45°18'18.1"N 26°55'33.2"E
Just kidding.

sQeb

#161
S-a montat New Jersey de la DC111 pana aproape de Oreavu (Doar pe portiunea de 2+2)

dr4qul4

pt fanii DN-urilor dublate in interiorul satelor...
In ultima saptamana am fost de 3 ori pe DN7 pana la Baldana.
Bine ca e scurt ca e extrem de periculos. O avea el parapet pe mijloc si trotuare largi pe laterale (unde au loc masinile sa parcheze) dar are gropi la fiecare canal. Cand ma refer la gropi ma refer la cele in care iti incape roata. Fie ca s-a facut groapa langa capac, fie ca s-a rupt capacul, aproape la toate canalele au pus cate o semnalizare. Unele sunt atat de mari incat trebuie sa depasesti linia de pe mijloc.
In seara asta am trecut pe acolo dupa ploaie...ca de obicei zone intregi cu balti imense.
Am mers numai pe banda 2, cu 80-90 si au fost vreo 3 care m-au depasit pe dreapta. Pur si simplu nu am avut curaj sa ma dau pe prima banda. Unele balti acopereau un sens intreg.
De la inceput a fost prost proiectat si, fiind mult mai sus ca proprietatile din jur, banuiesc ca proprietarii au infundat scurgerile ca sa nu li se mai inunde curtile.
Nici nu stii la ce sa fii atent inainte: la trecerile de pietoni, la gropi, la balti, sau la grabitul din spate care vrea sa depaseasca
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

mai adauga si benzile foarte inguste..... cand trece o duba mai lata pe langa tine te apuca .... iar la camion/autobuz deja ai facut pe tine....

dr4qul4

Daca asfaltul ar fi fost pana in margine si rigola integrata in marginea trotuarului, benzile ar fi fost destul de late.
Dar asta pe DN7 nu pe alte DN-uri unde parapetul a fost pus dupa aceea.

Chiar nu am inteles de ce nu au facut asa ceva...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist