Extinderea drumurilor naționale la profil 2+2

Started by cristi5, February 12, 2019, 12:55:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

Va invit sa discutam aici o posibila campanie pentru extinderea DN2 la doua benzi pe sens (cu separare de sens, asa cum cred ca prevede mai nou normativul)

Intentia a fost sa se faca DN2 ca 2+2 inca de la inceput (si podurile sunt pregatite pentru asta) dar finantatorul a refuzat motivand lipsa de trafic la vremea respectiva.

Mai ales pt segmentul care nu va avea A7 in paralel, aceasta extindere (si separare de sens) ar fi binevenita, asa cum a argumentat foarte bine vancouver aici de exemplu (si in multe alte locuri)
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg232109#msg232109

Ionut


ovideatza

Daca ramane, titlul trebuie modificat: Iasi-Tg Frumos, nu Sabaoani. "Extindere DN2 la 2+2 pe sectoare critice".

Intre Tg. Frumos si Sabaoani se preteaza ok pt 2+1, avem pod 1+1, nu e cazul. Face obiectul celuilalt topic.

Eu as vedea la 2+2:
- Bucuresti - Urziceni = 40km
- Iasi - Tg Frumos = 40km
- Bacau-N.Balcescu (cel putin pana la nodul cu centura A7) = aprox 10km
- intrare/iesire Adjud = aprox 7km
- Garoafa-Focsani-centura Focsani- aprox. Golesti =  aprox 17-20km
Total = max 120km.

Proiect comparabil cu reabilitarea DN24 Albita-lim jud Galati (aprox. 100km), proiect care a presupus reparatii fundatii, schimbat poduri si podete, extindere platforma, etc.
Poate dura efectiv 2 ani de lucrari in condiitile in care nu ne atingem de poduri/ podete. Mai grav e la Focsani daca e loc de extindere acea "centura" urbana.

+ 18 luni pregatire = licitatie proiectare + 6 luni proiectare + licitatie executie.

Nevoia e clara. A7 nu va "goli" aceste segmente, avand trafic si local major + vor fi segmente de legatura oras/A7, etc. Argumente sunt suficiente pentru investitii punctuale in DN2 in acest sens.

Se poate cumula cu investitiile periodice de intretinere la DN2 astfel incat sa se eficientizeze partea de costuri.

vancouver

#3
@ovideatza: de acord 100%

Legat de Focsani:
- spre sud largirea se poate opri la intersectia cu DJ205C, adica in mijlocul localitatii Golesti (cu atentie acordata acestei intersectii periculoase, au avut loc multe accidente acolo, se vine in curba si panta pe DN2)
- podul peste Milcov dintre Focsani si Golesti este deja la 2+2 (sunt cam 500m deja de 2+2 acolo)
- pe centura Focsani toate proprietatile / halele industriale sau logistice sunt retrase fata de drum, este loc pentru largire peste tot, chiar cu mai mult de 1 metru pe fiecare parte (cu mici exceptii punctuale)
- in zona intersectiilor de asemenea avem deja 2+2, chiar si 3+2 uneori, 3 fiind pentru viraj la stanga

O largire la 2+2 pe centura Focsani, devenita intre timp bulevard, este absolut necesara, independent de realizarea autostrazii. Pe termen lung se poate studia in ce masura intersectiile pot fi denivelate. La traficul actual de tranzit masura pare justificata, dar exact traficul de lung parcurs o sa dispara cu autostrada. Cand va exista autostrada va fi doar trafic local si regional, si atunci chiar nu este o problema sa se stea la semafor sau sa se treaca printr-un giratoriu. As lasa orice discutie despre pasaje denivelate dupa finalizarea autostrazii, cand unele fluxuri de trafic se vor reorienta. De exemplu se va incarca puternic artera care va duce chiar spre autostrada, de ex. DN23 (Bd. Brailei), si atunci ar trebui poate pasaj 1+1 pe DN23, peste intersectia giratorie cu DN2.

Offtopic + hahaha  :D : Daca tot vorbim de Bd. Brailei, puteti vedea acolo, aproape de intersectia cu DN2, o frumoasa parcare pentru copaci si stalpi:https://www.google.ro/maps/@45.6885751,27.1972186,3a,75y,18.4h,75.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1skerTh6pGLVon7d652QLutw!2e0!7i13312!8i6656
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

ovideataza & vancouver,

buna analiza.

vancouver,
parcarea pentru copaci si stalpi este o glumita fata de sectorul 4.
Primarul Baluta a facut asa toate bulevardele din sector... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Nu e national, dar e extindere la 2+2:

https://www.zf.ro/zf-transilvania/proiect-de-34-mil-lei-pentru-largirea-la-patru-benzi-a-drumului-judetean-timisoara-mosnita-noua-17885430

Acum, na, mi se pare firesc sa largim drumuri judetene. Alea nationale, care deja sunt pe jumate mai largi, mai asteapta.  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

S-a dublat si DJ200B (Pipera), DJ200 (Andronache) e 2+2, DJ401 (Berceni) e "in lucru", iar DJ602 (prelungirea ghencea) urmeaza sa fie si el dublat. Toate sunt de fapt bulevarde periurbane cu trafic mult mai ridicat decat al multor DN-uri. Exact ca Timisoara-Mosnita Noua.
Dar aceste dublari se fac in interiorul localitatilor si pe distante scurte (maxim 10 km) si e ca si cum ai compara mere cu pere.

Sunt de acord cu  extinderea la 2+2 doar la intrarea/iesirea din orase (pe modelul de mai sus) sau pentru DN-urile principale care nu urmeaza sa fie dublate de A/DX in urmatorii 10 ani (inceperea lucrarilor, nu finalizarea lor). Si as prefera ca aceasta dublare sa se faca pe un aliniament nou, care sa ocoleaca pe cat posibil localitatile.
Pe zonele grele (in special montane) si fara trafic, prefer HP pe aliniament nou (poate fi si 2+1, dar fara serpentine).
Sau putem gasi o combinatie intre 2+2 pe acelasi amplasament, HP si 2+1 pe zonele care ne mananca zilele
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elphax

as face si un thread pentru propuneri de centuri la toate satele de pe drumurile nationale - cred ca ar aduce rezultate mai bune

alin2pas

Problema la noi este că imediat cum se face o centură ocolitoare apar imediat tot felul de construcții pe lângă ea, iar localitățile tind să "înghită" aceste centuri. Eu aș limita foarte drastic realizarea drumurilor de acces din centuri la diferite obiective. E periculos să ieși dintr-o curte direct în șoseaua de centură pe care se circulă cu viteze de 70 - 100 km/h, iar dacă reduci viteza maximă sub 70 km/h centura ocolitoare începe să-și piardă sensul pentru care se construiește. Îmi place E60 Brașov - Sighișoara: multe localități sunt ocolite de drum, regimul de circulație e interurban (100 km/h), iar legăturile cu localitățile adiacente sunt realizate prin intersecții cu bandă specială pentru virajul la stânga. Așa ceva ar fi perfect să se extindă.

dragos76

Păi și cine dă drept de racordare pe aceste ocolotoare? Nu cumva tot CNADNR?

vancouver

Nu se fac neaparat constructii adiacente. Depinde si de modul in care este facuta centura. Daca luam exemplul centurii Adunatii Copaceni, acolo din cate stiu nu s-a facut nici o constructie adiacenta. Un exemplu pozitiv. Si la Brasov e binisor. Adica una peste alta centuri 2+2 cu parapet median. Sau 1+1, dar facute cu cap, la o distanta suficienta de localitate. Exemplu pozitiv: Alexandria. Nici acolo nu stiu sa fi aparut constructii adiacente. Sau Domasnea - aici si relieful e potrivic unor constructii adiacente. La Lugoj pare iarasi ok, doar 2-3 constructii  noi cu racord direct pe toata centura, inca acceptabil as zice. Si centura a fost inaungurata in 2009 sau 2010, daca nu gresesc.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

OK, hai sa incercam sa fim constructivi si sa nu ne mai atacam unul pe altul (eu nu mai citez din ce spui tu, cu emoticoane, dar te rog fara atacuri personale gen "baiazid" face si drege, ca nu sunt baiazid si faptul ca il cunosc si suntem prieteni nu inseamna ca avem aceleasi opinii - ne duelam uneori mai rau decat discutia actuala)

Deci constructiv. Intreb si eu:

Cum a fost posibil ca statul roman, in vremuri cu buget de 3-4-5 sau chiar 10 ori mai mic decat acum, sa largeasca la 2+2:
DN1 Bucuresti-Ploiesti-Comarnic
DN1 la iesirea din Brasov si la intrarea in Sibiu
DN1 Turda-Cluj
DN5 Bucuresti - Giurgiu
DN39 Constanta - Mangalia (bold pentru ca 90% din an drumul este gol)
DN3 Constanta - Murfatlar
DN6 Craiova - Filiasi
DN7 Bucuresti-Baldana
acum in pregatire DN71 Baldana-Targoviste
si altele.

Cum pisici acolo s-a putut si s-a justificat si au existat bani in vremuri cand nu aveam fonduri europene si bugetul era inca varza? Cam mama naibii aici nu se poate, macar Iasi-Tg. Frumos si Bucuresti-Urziceni, in conditiile in care cel putin pe Buc-Urziceni toate podurile si podetele sunt deja 2+2, spatiul este deja al statului, si nu trebuie largit de la 1+1 la 2+2 ci doar adaugati 2-3 metri (sub o banda) ca sa se ajunga la 2+2. Si nu in localitati.

Deci va rog, cine poate sa raspunda la intrebarea asta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Vancouver....asta e water under the bridge cum spune englezul. Asta avem...cu asta defilam. Eu sincer ma tem de 2+2 cu NJ spre Moldova ca nu mai vedem in veci A7. Poate maxim DX7.

Din acelasi motiv acest DN 2 in actuala configuratie a amanat centurile si autostrazile din Moldova cu 20 de ani. Daca in  anii 99-2000 (sau si mai devreme...cand s-a facut proeictul se facea doar o reabilitare la 1+1) din cauza presiunii publice si a ambuteiajului continuu deja am fi avut mai multe centuri si bucati de autostrada si prin Moldova.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin2pas

@vancouver: Cum a fost posibil ca statul roman, in vremuri cu buget de 3-4-5 sau chiar 10 ori mai mic decat acum, sa largeasca la 2+2...
Din același motiv din care s-au lansat licitații pentru tot felul de studii de prefezabilitate, de fezabilitate și în general se încearcă să se facă drumuri expres și autostrăzi pe trasee care nu au fost și nu sunt prevăzute în masterplan sau sunt prevăzute a fi executate într-o perioadă mult mai îndepărtată, iar de multe astfel de lucrări prevăzute în masterplan ca lucrări care trebuie efectuate în viitorul apropiat și sunt foarte importante pentru infrastructura din România nu se mai aude nimic sau se întârzie deciziile în acest sens. Din diferite interese locale apar peste noapte tot felul de trasee în special pentru DX-uri, iar lucrări mult mai importante sunt uitate sau întârziate prin tot felul de subterfugii, licitații cu valori mult subevaluate etc. Politicul dictează în România și nu ține cont de realitate și mult prea mulți indivizi puși în posturi de decizie și-au atins sau și-au depășit demult nivelul de incompetență.

vancouver

@alecu26: Nu pot fi de acord cu asa ceva. Tinerea in subdezvoltare ca presiune pentru o dezvoltare ulterioara... Mi se pare o nebunie, o gandire total defectoasa, un atentat la siguranta si la dezvoltarea economica, subminarea sanselor unei regiuni intregi.

Daca DN2 era 1+1 posibil ca acum regiunea Moldovei sa fi fost si mai inapoiata economic, o mai mare parte a populatiei sa fi plecat definitiv de acolo, o autostrada poate nu mai era necesara in veci.

Nu mai vorbim de lipsa de respect fata de cetatean a acestui mod de gandire: stai BOULE in ambuteiaj, ca asa poate peste 10 ani o sa ai autostrada! Boul ala e acelasi care baga kile de carne in frigiderul celor care ii refuza dezvoltarea, se revolta, nu-si plateste taxele (de ce sa plateasca, ca sa stea in ambuteiaj), are permanent un discurs anti orice se face. O sa vina alt partid la guvernare, si ne facem sperante ca o sa faca treaba mai multa. Ce treaba sa faca cu o populatie revoltata? Dupa 2-3 ani o sa si-o ia in bot si noul partid, lumea va fi in continuare nemultumita, iar schimbam caii, iar o luam de la capat! Suntem maestri in a ne da cu stangu-n dreptu, in loc sa fim civilizati cu omul de rand si atunci si el o sa fie cu noi un pic mai civilizat.

@alin2pas: nu ai raspuns la intrebare
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.