Extinderea drumurilor naționale la profil 2+2

Started by cristi5, February 12, 2019, 12:55:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

qionescu1

Lucrări de lărgire la 2+2, DN1C la ieșirea de pe centura Apahidei și intrarea în Jucu (continuă până la Răscruci). Fără îndoială la MZA al drumului și la faptul că 85% traversează localități este soluția corectă având în vedere și cât de rapid se implementează. Totuși dacă nu se mai dorește continuarea extinderii la 2+2, ar mai fi 3 sectoare (între localități) care s-ar preta la un 2+1 și anume: Iclod-Livada, Livada-Gherla, Gherla-Bunești.

 




Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#181
"DRDP, la solicitarea noastră, a reușit să facă demersurile și  să obțină aprobarea de la CFR, ca 9 km de la ieșirea din Apahida, de la sensul giratoriu, până la Răscruci să se suplimenteze drumul cu încă o bandă, lucrare cel mai probabil va fi gata cel mai probabil în luna septembrie", a declarat edilul, la un post de radio local.
zcj.ro (am corectat linkul)

Se lărgește doar pe partea cu calea ferată? Poate de aceea nu mai e nevoie de exproprieri.

TibiV

Din imagini asa se vede, doar pe partea cu CF.

Dar linkul tau la zcj.ro duce de fapt la GMaps...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qionescu1

Da, lărgirea e pe partea cu calea ferată. S-a cerut aviz doar de la CFR si o companie de gaz, fiind o conductă în zona dar fară mari probleme pe partea de mutare. În rest nu a fost nevoie de nimic altceva.

cristi5

Deci prin faptul ca e (zona de siguranta) CF acolo se evita exproprierile, terenul fiind deja al statului.

Alta varianta este ca de fapt terenul la ~2m in stanga si in dreapta drumului este al CNAIR (conform hartii cadastrale verificata de @oc7avian) si de la CFR era necesara doar o aprobare, fiind in zona lor de siguranta.

@qionescu1 despre gaz: ce inseamna "fara mari probleme pe partea de mutare"? Ca nu trebuie mutat nimic? Sau ca se muta usor?

@qionescu1 ai zis cumva "intretinere" intr-o postare sau mi s-a parut mie?

Parapete median? Eu cred ca nu e loc, dar vom vedea

qionescu1

#185
@cristi5

E o conductă de gaz în zonă, nu cunosc detaliile, dar din termenul lucrării și lucrările efectuate până acum nu ar ridica probleme mari. Pare mutare, care se face odată cu săpăturile de fundație ale lărgirii. Cred e vorba de CPL Concordia administrator sau proprietar al conductei.

Da e o lucrare de întreținere, se face o casetă de 2 metri pe partea dreaptă și nu implică exproprieri.
Încă nu știu dacă vor fi separatoare de sens sau nu. Înclin să cred că nu. Cel puțin anul ăsta.

oc7avian

Exact, am scanat harta de la ANCPI și există deja spațiul în posesia CNAIR. Existau niște excepții în localități, dar în zonele unde nu se face această dublare.

Din păcate acum nu-mi merge harta ANCPI cu zoom să pun capturi de ecran. Nu mai randează parcelele când "mă apropii"

cristi5

Nu implica exproprieri deci e de intretinere :) Faina logica autoritatilor clujene. Poporului cat mai multe benzi, indiferent cum, pe ce legislatie, si cu ce (ne)siguranta rutiera.

@qionescu1 eu nu cred ca *incap* separatoare de sens pe 15m latime (14 platforma). Decat eventual daca ar face 4 benzi de 3,25m si ar pune ceva super-slim, de 10cm, pt ca separatorul are nevoie de un spatiu de siguranta de ambele parti (am vazut 0,65m pt asta, deci nu iese socoteala nici asa)... Am inteles ca nu asta vor, ci 3,5 pe B1, 3,25 pe B2 profitand de noua legislatie... Pe mijloc raman 0,5 m si o separare de sens cu spatiu de siguranta cu tot are peste 1m

Eu ma bucur pentru "orice" 2+2 dar astfel de drumuri fara separare de sens sunt cunoscute drept criminale. Faptul ca asta e si ingust, nu ajuta deloc.

qionescu1

#188
@cristi5

N-aș fi așa de rău de data asta cu DRDP Cluj. Bine, nu cred că ei sunt inițiatorii dar totuși față de ce avem prin țară și cât trebuie să așteptăm pentru nimicuri lărgirea asta chiar mi se pare o realizare.

Da, ai dreptate nu vor fi separatoare de sens, așa cum ai zis și tu, lățimea platformei nu permite din păcate. Ceva măsuri de singuranță vor fi însă la trecerile de pietoni și la ce se vrea a fi trotuarul de pe partea stângă unde există sufient spațiu de la Han km 17 până înspre Jucu Gară.

Nu va fi suficient, bicicliști, căruțe, pietoni vor fi foarte vulnerabili pe acest drumul. Iarăși sectorul Jucu Gară-Răscruci e o linie dreaptă, în mare parte, și se circulă cu viteze foarte mari. Nu în ultimul rând DN1C nu e cunocut deloc ca un drum sigur. Plus pe partea dreaptă 4 treceri la nivel cu calea ferată, unele aproape din drum.

elphax

Nu sunt multe carute pe acolo, sunt si semafoare la Jucu si Rascruci la intersectiile cu trecere CF.
Plus ca in Jucu sta foarte des politia, soferii sunt atenti pe acea portiune dreapta de la Han 17 pana incep curbele inainte de Rascruci.

cristi5

#190

tom_sawyer

#191
^
spre deosebire de DN2, acostamentul e mult mai clar delimitat vizual, are și altă nuanță la asfalt.

🦺Lucrări executate astăzi de Secția Producție a DRDP Cluj:
➡️consolidare acostamente pe DN 1C, localitatea Jucu, jud. Cluj;
https://www.facebook.com/DRDPCluj




Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

S-a vorbit vreodata de largirea DN73 pe intreg segmentuld e la VO1K pana la DN73G?  In prezent cam jumatate din distanta e largita la 2+2 benzi, dar se stramteaza brusc la 1+1. o largire pana la giratoriul 73G ar avea sens pentru fluidizarea intregului trafic de la VO1K pana la Rasnov A3-Bv

qionescu1

#193
Quote from: tom_sawyer on July 08, 2022, 04:58:34 PM^
spre deosebire de DN2, acostamentul e mult mai clar delimitat vizual, are și altă nuanță la asfalt.


Acum 3-4 ani a fost frezat un strat de asfalt și turnat altul nou (era vorba de un strat subțire de aprox 3 cm). Se pare că a fost o lucrare de întreținere, prima intervenție serioasă după colmatarea fisurilor și crăpăturilor din asfalt cu bitum. Intervenția asta s-a făcut la aprox. 10 ani de la deschiderea drumului, până aici fiind impecabil. Atât asfalt cât și marcaje.

Nu s-a făcut peste tot, acostamentul a rămas neatins. Acum partea proastă a intervenției e că nici nu se compară la calitate cu ce a făcut FCC la deschiderea drumului. Acostamentul rămas de la FCC, la imediat la 15 ani distanță, e în continuare mai bun decât ce a așternut DRDP CLuj chiar în 2017 de nou, care acum e deja e plin de denivelări și au apărut gropi.

pasadia

#194
^ si la ce ar fi buna acea largire a DN73 pe o portiune de 2 km? Ca sa se mearga cu 120km/h (si nu cu 70-80km/h, viteza uzuala acum) asa cum se face acum pe portiunea de 2*2 (in ciuda restrictiilor oficiale de viteza)? Sa faca si mai dificil accesul spre platforma INA Schaeffler?

Pe bune, daca chiar ne dau banii afara din casa si vrem sa investim in zona aia, hai sa facem o trompeta spre vest si un pasaj superior peste DN73 si CF pentru a facilita accesul in acea zona industriala. Sau hai sa facem pasaj peste CF intre Cristian si Rasnov. Dar sa investesti intr-o largire inutila e chiar o prostie.