Extinderea drumurilor naționale la profil 2+2

Started by cristi5, February 12, 2019, 12:55:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Interesanta informatia cu parapetii ingusti. E vorba de parapeti de beton, New Jersey?

In vara lui 2019 au avut o licitatie mare pentru parapeti de beton:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=973.msg248686#msg248686

dr4qul4

#121
Asa arata aseara DN7 in Tartasesti, la cateva ore bune dupa oprirea ploii.
Cam asta inseamna dublarea in interiorul localitatilor, in zone plate. Din cauza ca au inaltat foarte mult drumul, au trebuit sa inalte si trotuarul ca sa nu se inunde gospodariile. Cum spatiul este limitat....santul de scurgere a devenit o rigola betonata extrem de mica, (probabil si prost proiectata) care se infunda de fiecare data si debuseaza in zonele mai joase.
Nu am inteles niciodata de ce nu au facut sansul sub toata latimea trotuarului si cu guri de scurgere pe lateral (capacele de canal de la marginea primei benzi lipsesc cateodata )
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#122
Quote from: vancouver on November 26, 2020, 01:22:56 PM
Ceea ce vedeti in imagini este ceva imposibil, dupa parerea lui @frunzaverde si a lui @cristi5. Lucrari de largire a unui drum national executate in regie proprie. No, that's impossible. S-a strigat TRUCAJ! Largire in regie proprie cu 2,5 metri dreapta stanga... o nuu..
https://www.facebook.com/1947351965589566/videos/1606217662920047

@vancouver nu  inteleleg sensul ironiilor tale. Daca te uiti atent eu nu am zis niciodata ca ma opun 2+2. Daca sunt bani, si daca merita baniii  orice se poate. Ti-a spus @frunzaverde si cati bani sunt necesari.

Pe mine ma intereseaza siguranta rutiera, ieri daca se poate.  2+2 cu separator median da siguranta rutiera deci pt mine e perfect. Ti-am mai zis, daca convingi tu sau ASCORO pe cineva sa extinda Afumati-Sabaoani-Iasi sau orice alt drum de 13m (sau 10m sau mai putin) la 2+2, eu te voi aplauda frenetic. Dar te rog sa folosesti topicul corect pentru campania 2+2 personala sau ASCORO, adica topicul 2+2 (asta de fatza). Ca sa nu amestecam siguranta pe 13m cu aia pe 2+2.

Cu astea fiind spuse, am o intrebare tehnica: in ce consta lucrarea asta de extindere, ce se face efectiv? Se construieste o platforma comuna? Care va fi latimea finala? Te pomenesti ca 13m :)

Pe mine ma cam deruteaza ceea ce pare a fi o bordura intre lucrarea veche si cea noua. Se construieste pur si simplu o fundatie pe langa cea existenta?



Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

Latimea finala va fi de ca. 14m, adica probabil 4 benzi a 3,5 metri.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#124
Adica pe mijloc n-o sa fie loc nici de o linie dubla continua, ce sa mai vorbesc de separator fizic. Vai de capul nostru.

Si platforma? Esti de meserie, ma poti lamuri ce fac acolo? Merci!

AlexxC

Vezi ultima postare de pe pagina asta :
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=12.msg302855#msg302855 
Va fi 3,5m banda de circulatie+ 2,5 m acostament consolidat.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cristi5

#127
OK trebuie sa mutam postarile pe 2+1 :lol: Sau pe DN

Am tot zis eu ca orice DN de campie se poate extinde la 2+1...

Dar daca tot au facut deranjul asta, de ce nu au facut 2+2? Probabil pt o portiune asa scurta nu merita...

dr4qul4

Eu sunt curios cat de vechi este acest proiect. Sa nu fie de pe vremea in care au "largit" DN2-ul. Parca tot pe atunci au inceput si "modernizarea" DN6.  Centurile au tot aparut pe el, dar tunelul a ramas in sertar. Daca si "dublarea" era tot de acum 15 ani, atunci, NU SE POATE dubla un drum acum de la 0.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

#129
Asta e tot ce trebuie facut intre Cosereni si Urziceni pe ca. 4,5km pentru a transforma unul din cele mai periculoase sectoare de drum din Romania in unul din cele mai sigure:



Linia desenata de mine reprezinta ca. 1 metru. Se vede clar ca banda acostament ar deveni o banda lejera pentru orice tip de vehicule, si automat se poate instala parapet median din beton.

Efortul este incredibil de mic, lucrarile ar afecta minim circulatia timp de ca 1 luna (trebuie reasfaltat intreg acostamentul + metrul suplimentar). Costurile ar fi de ca 1 - 1,2 milioane € (5-6 milioane de lei) daca le-ar face o firma si probabil undeva la jumatate daca s-ar face intern de catre CNAIR, cu utilajele proprii.

Fix aceasta bucata de drum o sa ramana aglomerata si dupa ce se face A7, nu la acelasi nivel ca acum, dar o sa existe momente de trafic intens.

PS. Si inca o data repet: toate podurile si podetele dintre Bucuresti si Urziceni au deja latimea pentru 2+2. Asa a fost gandit de la inceput, sa se faca cu banii europeni de atunci (2000-2001) ce s-o putea la latimea maxima si ulterior sa se adauge ce lipseste pentru 2+2.

Ganditi-va numai: podul peste Ialomita facut 2+2, podul peste CF de langa Urziceni 2+2. Adica 2 cai de rulare a cate 2 benzi. De ce sa se faca asa ceva, daca drumul ar fi fost gandit doar 1+1. Atunci pe poduri era normal sa se ingusteze si gata.

In acei ani 2001-2002 eu eram la facultate (la constructii) si aveam un prieten care lucra la firma care proiecta podurile astea (si care era enervat ca nu rezolva cum trebuie cu trambulinele de la capete). Si mi-a explicat si partea asta. De asemenea stiu asta si din alta sursa.

Ganditi-va ca treaba cu podurile se continua cel putin pana la Bacau. Si la Tisita, si la Buzau - atat la Spataru peste CF, cat si a doua oara peste CF, cat si peste DN10, apoi podurile aproape de Focsani, zonele aproape de Rm. Sarat, etc... Tot ce este structura este 2+2. Ca noi acum cu o mica sapatura si umplutura compactata, gen ce se face pe DN68a, plus 2 straturi de asfalt, cu costuri infime de ca. 100.000 - 200.000 € / km sa putem sa trecem la 2+2. Si imediat sa putem pune parapet median. Si scurt pe 2 salvam 30-40 de vieti pe an.

Raman extrem de periculoase doar intersectiile si unele curbe, toate deja puncte negre, pentru care de asemenea trebuie solutie.

A afirma ca astfel de masuri pun in pericol A7 e ridicol, A7 nu mai poate fi oprita, iar largirea la 2+2 nu scoate traficul din localitatile de pe parcurs, deci imposibil de pus semnul egal intre largirea la 2+2 pe interspatiile dintre localitati cu constructia unei autostrazi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumghen

Salutare,

Ce parere aveti despre largirea sectorului de la A3 (din Gilau) pana la intrarea in Floresti (de unde is 2+2 pana in Cluj-Napoca - desi ca is inguste). E nebunie zilnic pe acel sector dar mai ales la final de saptamana cand revin in Cluj-N oamenii. Spatiu este mega suficient, nu trece prin localitati (decat pe la margine - Luna de Sus).

Multumesc,

vancouver

#131
Pe DN2 pe zona de 2+2 dintre Buzau si Rm. Sarat se instaleaza parapete median din beton. Luni 23.08 erau cam 50% gata. Destul de bine semnalizate lucrarile, la nivel de autostrada romaneasca - de altfel asa se si circula pe acel tronson (120-140). In rest pe unde mai este 2+2 pe DN2 (de ex. in Maracineni, pe unele curbe etc.) s-a instalat cam peste tot deja parapete.

Ar ajuta si in curba de la iesire din Sinesti spre Lilieci, acolo e o configuratie ciudata 2+1,75. Adica pe sensul spre Bucuresti sunt 2 benzi clare si pline, pe sensul spre Buzau configuratia "standard" de pe DN2. Ca atare se merge extrem de tare pe acolo (mai ales spre Bucuresti), dar cei pe sens invers spre Buzau uneori trebuie sa muste din linia continua care desparte sensurile si nici nu au vizibilitate - extrem extrem de periculos. O largirea cu doar 1 metru pe o singura parte ar rezolva toate problemele (sunt niste tufe acolo pe margine, orice discutie ca trebuie exproprieri etc.. ar fi de toata jena in acel punct, la nivel de absurdistan - de altfel pe intreg tronsonul Bucuresti - Buzau toate semnele de circulatie, stalpii, bornele kilometrice etc. sunt la 2-3 metri in afara drumului, semn clar ca toata zona aia deja apartiene statului si in general e de un tupeu fantanstic sa vii si sa inventenzi tot felul de scuze puerile, gen ca nu se poate largi cu un metru, ca tufele si pomii de pe margine trebuie expropiate. In 90% din situatii se poate largi la 3+3, nu la 2+2, fara a afecta macar un milimetru de teren agricol - la drumurile facute in ultimele zile am urmarit in mod special acest aspect).

La Lilieci-Sinesti discutam de 500-600 metri de drum. Dar chiar si fara nici o largire, ar fi extrem de util un parapet median in acea curba. Locul e aici:

https://www.google.ro/maps/@44.5617862,26.3743851,3a,75y,169.48h,80.88t/data=!3m7!1e1!3m5!1szdxfB5ym-JwkyQ7cej3MwA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DzdxfB5ym-JwkyQ7cej3MwA%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D114.002884%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#132
Nu este ciudata configuratia.

Acolo pur si simplu pe sensul de urcare exista o banda suplimentara pentru vehicule lente.
Este plina tara de astfel de benzi suplimentare pe zonele de urcare...
Inclusiv pe autostrazi, unde banda de urgenta devine banda a treia (ma rog, prima, ca nu este langa axul drumului...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#133
Ba da, este extrem de ciudata si rarisima. Mai sunt zone de urcare pe DN2 (exemplu la Dumbraveni sau la Oreavu, si acolo in loc de 1,75+1,75 se face 2+1. Nu 2+1,75. Adica pe un sens ok e urcare si se poate depasi. Iar pe celalalt stai cuminte, mai ales ca e curba.

Ex Oreavu: https://www.google.ro/maps/@45.3735165,27.0317304,3a,75y,189.81h,78.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssp9xyZZTni-qejRmIM7vJw!2e0!7i13312!8i6656
Ex. Dumbraveni, unde e de fapt 2+2 si intre timp cu parapete median: https://www.google.ro/maps/@45.5463798,27.1072861,3a,75y,221.64h,71.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgGvDcS09Tty_IDenlogMaQ!2e0!7i13312!8i6656
Si partial 2+1 (tot la Dumbraveni): https://www.google.ro/maps/@45.5406226,27.1067213,3a,75y,150.19h,87.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6Gw9DhuQ3b7Lfu7Czbcnbw!2e0!7i13312!8i6656

Dar la Sinesti-Lilieci nu e asa, ci e 2+1,75, adica o nebunie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#134
Pai la Sinesti-Lilieci in mod sigur au facut asa din start, cand au modernizat DN2 in urma cu 20 de ani...
Adica acolo platforma are in mod evident mai mult de 13 metri.

Zonele celelalte pe care le-ai dat tu ca exemplu sunt probabil zone unde initial a fost platforma "standard" de 13 metri pe DN2, si apoi si-au dat seama ca este nevoie de banda pentru vehicule lente.
Si au creat portiuni de 2+1 "avant la lettre"...  ;)

PS
Aici se vede foarte bine ca platforma drumului devine mai lata, nu este DOAR o chestie de marcaje pe asfalt...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)