Extinderea drumurilor naționale la profil 2+2

Started by cristi5, February 12, 2019, 12:55:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

#165
Am mers zilele astea pe DN2 Buzau - Rm. Sarat pe portiunea de 2+2, pe care s-a montat parapet median, adica pe ca. 5km. Am mers intentionat cu o viteza foarte mare (nu pot sa spun exact cat) - astfel incat am depasit cateva alte vehicule, inclusiv un camion. Deci am mers in general pe banda 2. Depasirile au fost ireprosabile, fara sentiment de claustrofobie, la distanta buna de cel de pe banda 1. Pe banda 1 sunt usoare denivelari la marginea dinspre camp (in ambele sensuri), ca atare pe acea banda am redus viteza la 100-110, viteza la care e totul ok, denivelarile abia se mai simt. Doar un camion care depaseste pe altul atunci cred ca va fi putin inghesuit, ambii soferi trebuie sa fie atenti. Si n-as recomanda manevra asta in curbe (deci semn depasirea interzisa pt. camioane in curbe si la intersectii).

Concluzia mea personala: pe latimea de 14 metri cat are asfaltul acolo, se pot trasa fara probleme 4 benzi, se poate pune parapet median din beton si se poate circula ireprosabil. Accidentele frontale devin excluse (cea mai mare nenorocire pe restul de DN2 si pe orice DN 1+1), viraje la stanga excluse.

Reiterez ca sunt oripilat de faptul ca nu se intreprinde nimic in sensul largirii cu doar cate un metru pe fiecare parte a DN2 pe toata lungimea, macar intre Bucuresti si Buzau unde nu va fi dublat de A. Ar da posibilitatea montarii acelui parapet median si siguranta ar creste cu mult, inclusiv satisfactia soferilor, care nu ar mai fi nemultumiti de compromisul 2+1 (unde de altfel si eu am avut bucuria sa inhalez noxele unui camion care a mers cu 50 la ora in fata mea pentru 2,5 km - deci am urari numai de bine celor care au fost cu ideea cu 2+1).

In mod evident stim acum cu certitudine ca se poate largi, asa cum s-a putut pe DN6 largi cu 2,5 metri pe fiecare parte, stim ca merge repede si se gasesc solutii pentru asa-zisele probleme birocratice. Ulterior, odata adus drumul la 14m, ca pe Rm. Sarat - Buzau, evident se poate aplica parapetul median din beton (intr-o etapa separata). Mai ramane sa se amenajeze peste tot benzi suplimentare de facut stanga - dar astfel de benzi s-au facut deja in mai multe locuri pe DN2 Bucuresti - Bacau, inclusiv cu largirea partii carosabile cu 3-4 metri, desi si asta se poate.

In fine, a treia cauza majora de accidente grave sunt cele cu pietoni. (pe langa accidente frontale = rezolvate cu parapet si resp. intersectii = rezolvate cu benzi speciale). In localitati nu trebuie largit, nici parapet median, dar trebuie bine iluminate trecerile de pietoni, semafoare cu buton si radarele pe care vrea sa le aduca ministru Bode amplasate la o parte din aceste treceri.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


danvoicu

Dar intersectii denivelate vrea vreunul? Ce daca e DN? Ca bulgarii au o gramada pe DN si pe deasupra trec si prin afara localitatilor. Conectate la localitati prin denivelate. Nu cum e la noi ca trece prin localitate peste vechiul drum de caruta, intortocheat, stramb si ingust. Iar acolo unde nu erau prin afara, au construit o gramada de ocolitoare si la 2 benzi/sens. Asta consider eu o masura enorma in stoparea accidentelor datorate acordarii de prioritate. Pentru ca rabdarea de a sta la cedare de prioritate se lungeste uneori la minute bune si poate provoca impulsuri nedorite.

alin2pas

Asta așa e, degeaba faci drum național 2+2, dacă pe mai mult de jumătate din lungime e prin localități și are doar intersecții la nivel.

naivu

#169
Chiar daca nu rezolva problema intersectiilor la nivel sau a trecerii prin localitati, portiunile de 2+2 vor ajuta la depasiri.
Insa ma gandesc cu teama la zonele in care de la 2+2 se revine la 1.5+1.5! N-ar fi exclus ca, exact ca la trecerile de la 2+1 la 1+2, sa se creeze niste ambuteiaje care nu apar acum cand e constant 1,5+1,5.

danpandrea

Până când se vor expropria toate terenurile necesare lărgirii DN2 între București (Afumați) și Buzău, cred că A7 va fi aproape gata pe Ploiești - Buzău, caz în care va fi suficient un 2+1 între cele două orașe.

vancouver

#171
Pun si aici info despre drumul S4 din Austria, despre care a scris @lau pe un alt thread:



Locatia: https://www.google.com/maps/@47.7831235,16.3456869,46m/data=!3m1!1e3

Este vorba de un half-profile de drum express din Austria. Acum se circula pe 2+2 pe ca. 10km, pe jumatate din viitorul S4, latime drum = ca. 14 metri.



Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

O analiză a DRDP arată că doar amplasarea parapetelor New Jersey între Valea Lupului şi Târgu Frumos, pe cei 22 km de drum din afara localităţilor, ar costa peste 11 milioane lei, fără TVA. În acelaşi timp, o lărgire a drumului astfel încât să fie două benzi de circulaţie pe sens acolo este necesar ar însemna o investiţie care poate ajunge la aproape 100 milioane lei.

ziaruldeiasi.ro

ovideatza

#173
20 milioane de euro pt 22 km.
Mi se pare un cost decent, pe care am putea sa ni-l asumam.

Sper sa gandeasca insa o combinatie, unde e nevoie sa faca 2+2 si restul unde exista sansa sa reziste sa treaca la 2+1 ca ar merge mai repede.


La Iasi s-au spart 20 mil euro pe niste semafoare care nu functioneaza nici dupa 5-6 ani...asta asa ca ordin de marime.

b1

Quote from: cristi5 on June 23, 2022, 10:38:45 PMApropo Cluj-Dej inteleg ca se largeste la 2+2 cu separare de sens, cu banda 1 de 3,5 si banda 2 de 3,25 :) Ca sa știți si voi de ce au schimbat normativul :)
Trist :( . Dacă tot dau bani pe această lărgire, de ce nu puteau să respecte vechiul normativ?


Pe un drum național european NU au ce căuta astfel de compromisuri în privința platformei (ele reprezentând chiar compromisuri de la siguranță!!!). De altfel CEE a stabilit destul de clar prin ECE/TRANS/SC.1/2016/3/Rev.1 care trebuie să fie standaartele minimale de proiectare pentru astfel de drumuri:
Quote- Built-up areas shall be by-passed if they constitute a hindrance or a danger.
- The roads should preferably be motorways or express roads (unless traffic density is low so that there is no congestion on an ordinary road).
- They should be homogeneous and be designed for at least 80 km/h (50 mph) (see Design speed). Motorways for at least 100 km/h (60 mph).
- Gradients should not exceed 8% on roads designed for 80 km/h (50 mph), decreasing to 4% on roads designed for 120 km/h (75 mph) traffic.
- The radius of curved sections of road should be a minimum of 120 m (390 ft) on roads designed for 60 km/h (35 mph) rising to 1,000 m (3,300 ft) on roads designed for 140 km/h (85 mph).
- "Stopping distance visibility" should be at least 70 m (230 ft) on roads designed for 60 km/h (35 mph), rising to 300 m (980 ft) on roads designed for 140 km/h (85 mph).
- Lane width should be at least 3.5 m (11 ft) on straight sections of road. This guarantees adequate clearance for any vehicle having a superstructure of width 2.5 m (8.2 ft) which is the maximum specified width in Directive 2002/7/EC of the European Parliament and of the Council which recognise some specific tolerances for some specific countries.
- The shoulder is recommended to be at least 2.5 m (8.2 ft) on ordinary roads and 3.25 m (10.7 ft) on motorways.
Central reservations should be at least 3 m (9.8 ft) unless there is a barrier between the two carriageways.
Overhead clearance should be not less than 4.5 m (15 ft).
- Railway intersections should be at different levels.

Pentru toate drumurile naționale europene 2+2 mi-aș dori să văd astfel de drumuri:




Nu cârpeli cu care mai nou se laudă cei de sus sau alte bazaconii:


Pentru a mai reduce bizonii, există posibilitatea de a modifica marcajele rutiere (aici am dezvoltat subiectul), de a instala radare fixe care să măsoare viteza medie etc.

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer

Referitor la lărgirea DN Cluj-Dej, în presă am găsit că se va face doar pe vreo 9 km, de la Apahida spre Jucu.

cristi5

#176
Se vad pe Google Maps lucrarile prin care DRDP Cluj largeste DN1C.

https://goo.gl/maps/htjFX2RwbLU6q5RG9

@qionescu1 ne-a anuntat de aceste lucrari acum o luna. Cred ca intre timp a mentionat undeva ca sunt lucrari de "intretinere"

trifrazvan1977

Largirea asta, Apahida - Rascruci (aprox 12km) a inceput in forta cu sapaturi dupa care lucrarea e cvasiabandonata. Deja au crescut balariile pe zonele sapate, nu avem un santier abandonat dar avem 1 max 2 utilaje in zona si alea stau mai mult. S-ar putea sa fie vorba si de ceva relocari de utilitati dar nici pe zonele libere nu se lucreaza.
Cel mai probabil va trece vara fara avans semnificativ. Mai mult, pe toata distanta aceasta, balizele de semnalizare blocheaza si avea 1/2 banda ceea ce face traficul si mai rau ca inainte.
Daca nici o lucrare de genul asta nu suntem in stare sa o facem cap coada intr-un ritm decent ce pretentii sa avem sa facem autostrazi...

ijwtsh

Quote from: trifrazvan1977 on June 27, 2022, 09:11:10 AMCel mai probabil va trece vara fara avans semnificativ. Mai mult, pe toata distanta aceasta, balizele de semnalizare blocheaza si avea 1/2 banda ceea ce face traficul si mai rau ca inainte.


Asta n-ar trebui sa ne afecteze pentru ca n-ar trebui sa circule nimeni pe acostament. Masini defecte rar am vazut, dar in cazul acela, da, ar incetini traficul. Nu inteleg cum nu sunt mai multe accidente precum pe DN2 E85 la cum circula lumea pe acostament. Sambata a-nceput unu' sa depaseasca din sens opus la nici 100 de metri de mine si am fost nevoit sa ma trag pe acostament ca sa nu ma loveasca frontal, din plin, la 90 km/h. Drum drept, inainte sa depaseasca statea iesit pe mijloc, m-a vazut 100%. Parea ca inauntru e o familie. L-am claxonat, n-a schitat niciun gest, a continuat depasirea. Efectiv idioti. Imi pare rau ca nu i-am retinut numarul, totul s-a-ntamplat prea repede.

elphax

Sincer , nu se circula ca si pe DN2, nu se compara. De la inceput mi s-a parut ca acostamentul e putin mai ingust ( poate e drumul mai ingust sau linia mai in lateral). Si destul de rar vad vehicule folosind acostamnentul pe post de banda 1, doar masini vechi, lente. Si foarte rar camioane si TIR-uri. In general cei mai lenti se trag cam jumatate pe acostament, nu complet.
Eu niciodata nu le fac loc nesimtitilor, cel mult trec cu o treime ( hai chiar jumatate) de masina peste linie cand vine unul tare , dar sa fie si loc pe contrasens, adica ori nimic, ori tot asa o masina care se trage putin peste linie. Daca nu e liber pe contransens nu le fac loc si gata.