2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

DarkFranck

E cam târziu pentru o investiție în lărgirea DN2 la 2x2, când ai A7 pe țeavă finanțat din PNRR. Dar o îmbunătățire pe porțiuni critice ar trebui făcută, 2x1 și 2x2, unde e necesar.

Despre asociația aia - era doar o chestiune de timp până să apară ONG-ul "Lăsați-ne să mergem pe DN ca pe autostradă, că de aia ne-am luat bemvee și audi"  :lol: Chiar nu mă miră.
Fluctuat Nec Mergitur

Liviu M

#1486
Quote from: vancouver on October 05, 2021, 01:24:19 PM
Bullshit. Ca sa se faca DN2 la nivel de 2+2 nu trebuie...
Exista aici pe forum cativa oameni extrem de vocali, care explica cat de greu este de largit un drum.
Si zici tu ca din cauza vocalilor de pe forum nu se largeste la 2+2?  :o
Vai de curu' nostru in cazul asta.  :(

Sa nu fiu inteles gresit, nu forumul e problema, da' dupa parerea mea in CNAIR & MT ar trebui sa mai fie si cate un specialist pe ici pe colo, nu doar cititori de forumuri.

LE A propos, asta cu bullshit la adresa opiniei unor colegi de forum intra tot la "violenta verbala" (stii tu la ce ma refer). Puteai exprima aceeasi parere si fara si forumul ar fi fost mai parfumat si placut uscat. Ma rog.

horatiu.cosma

^
:thumbsup:

Pe DN6 s-a găsit o soluție de compromis ca să se poată face acea lărgire fără SF, PT, AM etc pe întreținere periodică (deci nu investiție) în sensul că acea lărgire e considerată acostament. Și în etapa 2 să se transforme în 2+1. Într-adevăr, e o scărpinare contra naturii, însă orice în viața asta ține de un context dat, și, fie alegi să trăiești în context și încerci să obții rezultatul maxim în condițiile date (încercând pe termen mediu/lung să schimbi contextul), fie idealizezi fără rezultate concrete pe termen scurt.

Pe DN2 în schimb există deja acostament, acolo orice lărgire presupupe trecerea la un alt tip de drum, adică 2+2, care are un profil stabilit prin norme și normative și la care se poate face upgrade doar printr-un proiect de investiție (SF, PT, exproprieri, AM, licitații etc). Și nu e "doar o lărgire cu un metru", acum sunt 12 metri și cea mai îngustă variantă de drum cu 4 benzi pe normativ are 17 metri (cu separator de sens). Sursa de finanțare (evident, de la buget, că fondurile europene merg pe A7-le paralel) e incertă și dificil de identificat în condițiile date în care bugetul trebuie să limiteze deficitul și în același timp să finanțeze alte proiecte prioritare care vin din urmă.

Plus problematica lărgirii în localități e de luat în seamă (atât ca idee de șantier interminabil cu deranj major pentru trafic și pentru comunitățile intersectate, cât și ca siguranță - noi puncte negre pe modelul DN7 Chitila-Tărtășești).

Oricum ar fi, chiar dacă prin absurd s-ar găsi banii, nu văd cum ar putea fi gata un asemenea proiect de investiții semnificativ înaintea A7 (care cel târziu trebuie să fie gata în 2026, condiționalitate PNRR), astfel încât să își demonstreze utilitatea. Ba mai realist ar putea fi gata cam deodată, ținând până atunci DN2 în șantier, ambuteiaje suplimentare și disconfort crescut.

Liviu M

Quote from: horatiu.cosma on October 05, 2021, 08:23:02 PM
Plus problematica lărgirii în localități e de luat în seamă
Dupa parerea mea de bagator de seama, de fapt aici ar trebui bagati banii - scoaterea drumului (drumurilor) din localitati. Da' civilizat, cu intersectii denivelate pentru legaturile cu localitatile, benzi de accelerare/decelerare... Cred ca asta ar ajuta si la cresterea sigurantei, si la scaderea timpului de parcurs (sau anihilarea efectelor 2+1) si la confortul localnicilor. Si poate c-ar inghiti si Coana Europa o bucata de galusca, ca nu e paralel cu Ax, e imbunatatirea conditiilor de trai.  :lol:


vancouver

@horatiu.cosma: partea proasta in toate discutia asta este ca se pune in balanta siguranta cu nu stiu ce norme care permit sau nu permit. In cazul asta furia soferilor este justificata si cei care conduc lucrurile in directia asta si-o merita. Imi pare rau ca trebuie sa o spun asa de direct.

Faptul ca se trece la alt tip de drum si tot restul nu ma intereseaza atat vreme cat pot sa pun un parapet median din beton si sa salvez anual zeci de vieti. Iar adaptarea la normele lui peste prajit se poate face apoi in decurs de alti ani.

Este vorba de a lua o masura urgenta, la nivel de folosire a fondului de urgenta al guvernului si cu excluderea oricaror perioade de licitatie, studii etc. Asa cum cu pandemia, ca sa se mai salveze cateve vieti se justifica in regim de urgenta chiar si restrictionarea unor drepturi fundamentale (gen libera circulatie).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Ce de prostii pe metru patrat scoti uneori, e ceva de speriat.

vancouver

#1491
WOW, multumesc. Eu macar am niste argumente. Tu trantesti o fraza si imi pui o stampila. Ce simplu: ce de prostii pot sa scot. Parca ai fi taica-miu cand eram mic si ca sa-mi inchida gura trantea exact una din astea, ca doar eram mic si nu puteam sa reactionez, si asa ca nu se obosea sa-mi si explice de ce crede ca nu am dreptate.

Esti exact in pozitia de putere a lui taica-miu: esti seful forumului si ma poti da afara, asa ca trebuie sa inghit ce spui. Daca eu ti-as fi spus tie insa aceeasi fraza: "Ce de prostii pe metru patrat scoti uneori, e ceva de speriat" probabil eram de mult zburat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

b1

+1 @Liviu M, nici mie nu îmi place violența verbală de pe forum... :(
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Ionut

Ti se explica de fiecare dată aproape ce prostii spui, dar tu nu vrei sa înțelegi. O fi in Germania altfel.

vancouver

Poate ca am si eu dreptul sa-mi pastrez parerea, sa nu ma las convins?

Concret hai sa revenim un pic la subiect.

1. Horatiu zice ca pe DN6 nu a fost nevoie de exproprieri, de proiect, de nimic, ca s-a zis oficial ca se face acostament. Apoi, citez "printr-un artificiu" s-a facut totusi 2+1 (adica este in curs sa se faca). Daca gandesc corect - si te rog sa ma contrazici daca gresesc - una peste alta printr-un artificiu s-a largit drumul cu 5 metri si s-a trecut la o alta clasa de drum. Nu mai este 1+1, este 2+1. Intrebare: Putem atunci, prin alt artificiu (presupunem ca se gaseste acel artificiu), sa largim cu 2 metri pe DN2?


2. Este adevarat ca de 3 ani noi discutam aici despre 2+1 si o eventuala largire cu 2 metri, si ca de atunci mi se tot explica ca nu este posibil de exemplu din cauza exproprierilor. Da, e adevara? OK. Si acum ce vedem pe DN6? Ca acest argument este egal cu zero. Poate ca ramane in continuare o problema pe DN2 si nu putem largi din alte motive, dar argumentul cu exproprierile pica acum definitiv? Putem fi de acord cu asta?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alin2pas

@horatiu.cosma:
Înțeleg că legal nu se poate trece de la 1,5+1,5 la 2+2 direct. E posibil ca întâi să fie reamenajat drumul fără modificarea platformei la 2+1 pe modelul porțiunii pilot de pe DN2, apoi (deoarece prin această modificare dispar acostamentele) să fie "modernizat" drumul prin amenajarea de acostamente asfaltate la fel ca pe DN6, care să permită ulterior modificarea la 2+2? Astfel de măsuri s-ar putea aplica între localități, iar localitățile ocolite cu v.o. unde e posibil.

BIGRED1984

Haideti mai bine sa asteptam finalul de pe DN6, ca largirea s-a inceput, dar 2+1 este totusi departe si tare mi-e sa nu ramanem doar cu atat.
Deja pe portiunea de la intrarea in Alexandria se circula haotic ca pe DN2, flash-uri, depasiri pe dreapta, pe acostament, toti nebunii care efectiv sunt periculosi daca vad un petic de sosea si nu le faci loc.
Si eu nu le fac loc pentru ca refuz si pe dn2 si pe dn6 mai nou sa circul pe acostament.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Bigred1984, ideea este să nu creezi situaţii periculoase în trafic. Pe acostament se circulă nu numai în România, ci şi în Grecia pe DNuri (care, acolo, au intersecţii denivelate şi de regulă NU intră în localităţi). Nu e vina specifică a nimănui că banii de autostrăzi sunt de mult pensii speciale etc şi am rămas cu drumurile astea, în schimb fiecare accident are o cauză concretă şi respectarea legii nu scuză nici o viaţă pierdută. În plus, suntem şoferi, nu poliţişti. Există bizoneală la ambele capete ale spectrului.

Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

@ghrt: nu stiu cum e in Grecia pe 1,5+1,5, da' pe unde am mai circulat prin alte tari, desi am dat de gramezi de soferi mergand (intentionat sau nu) aiurea/"ilegal", in general nu m-au fortat sa merg eu "ilegal" ca sa poata ei merge cum vor.
Au asteptat sa poata sa scape de mine (sa se faca liber si sa depaseasca pe linie continua, de exemplu) si si-au vazut de treaba. In general.
In tara (si si pe la unguri, da' mai putin) e invers. In general te preseaza, se urca pe tine, forteaza...
Nu-s politist, mi se falfaie de cate prostii fac atata timp cat nu merg la presing. Si nu-mi pun integritatea (corporala) in pericol (ca la ultimul drum s-a bagat unul in depasire de parca nici nu eram pe strada).