Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Liviu M

#7155
Quote from: alexandru_m on October 07, 2021, 09:17:34 PM
, dar cand o sa mergi noaptea (conform sugestiei tale) cu 29kmh la fiecare trecere de pietoni din fiecare sat de la Bucuresti la Suceava o sa fie mai bine?
Da. Cine vrea viteză să militeze pentru centuri. Să redam localitățile localnicilor.

LE Sorry, n-am fost atent la tot ce a zis alexandru_m, cu un 50 km/h curați (adică fără cei 10 gratis) sunt de fapt mulțumit. Nu că ar conta.  :D

alexandru_m

Nu vreau viteza, vreau o logica.

50 km/h "intariti" de o camera fixa sunt suficienti daca trecerea este luminata si vizibila (fara boscheti sau constructii la mai putin de x metri)

vancouver

Lipsa de respect prin impunerea unor limitari exagerate nu duce la nimic bun. Pe de o parte va duce la injuraturi (adica lipsa de respect reciproca din partea soferilor la adresa autoritatilor), pe de alta parte va aduce nervozitate. Care se va manifesta prin demaraje, depasiri periculoase, claxoane, pe alte zone de drum etc...

Credeam ca ne dorim un trafic civilizat. Ca atare toate limitarile de viteza trebuie sa fie bine cumpanite si gandite. La nevoie sa pot face intervale orare cu limite diferite, exact ce spune alexandru_m ca se face in Germania. Pentru ca acolo cineva gandeste si cauta cele mai bune solutii, prin care sa fie respectate atat nevoile pietonilor cat si cele ale soferilor.

In Romania aproape toata lumea este convinsa ca trebuie masuri EXTREM DE DURE. Este cea mai mare imbecilitate, contraproductiv si pur si simplu trage tara inapoi. Si folosesc din nou ocazia sa o laud pe doamna M. Ionita, care nu a aplicat masuri dure, nu a reziliat si dat afara, dar totusi s-a comportat ca o locomotiva si a tras lucrurile in sensul "sa se faca treaba". Este o mare exceptie.

Inclusiv aici pe forum o parte din comentarii sunt in directia unor masuri extreme si dure.

Concret masurile trebuie sa fie echilibrate, viteza mereu la limita maxima la care este inca ok si concomitent trebuie controale reale (adica un mare da pentru radare fixe in punctele critice). Pentru o trecere de pietoni pe un drum intens circulat masura corecta este SEMAFOR CU BUTON + ILUMINARE suplimentara cu senzor de miscare. Nu bumper, nu 30 la ora.

Exista in Germania si zone limitate la 70 km/h intens circulate de masini, cu treceri de pietoni. Nu am auzit de accidente. Dar, EVIDENT, exista semafor cu buton. De exemplu aici: https://www.google.ro/maps/@50.1048561,8.717447,3a,75y,77.24h,85.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9PEqiw2KcvCIm12aGwiDAg!2e0!7i13312!8i6656. Daca rotiri privirea vedeti si butonul de la semafor, si in ambele sensuri este 70 si inainte si dupa semafor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Liviu M

#7158
Vancouver, compari o stradă dintr-o zonă industrială (cel puțin așa pare dacă te plimbi cu camera prin zonă) cu DN-urile care trec prin mijlocul satelor. Și care DN-uri la nemți noaptea ar fi, cum ziceți și tu și alexandru_m, cu 30 la oră pe toată distanță și în timpul zilei "numai" în zona centrală/aglomerata.
De acord cu 70 km/h in zonele industriale sau acolo unde este localitate dar e câmp (LE vezi *) pentru câmpul din localități).
In zona trecerilor de pietoni în localități eu sunt pentru un 40 km/h pe indicatoare, că oricum toată lumea mai pune 10 că-s gratis și iacătă cei 50 km/h "civilizați". Și radar, că limite de viteză doar pe panouri sunt degeaba. De marcaje, iluminare, toaletare vegetație să se vadă in jurul trecerii nu mai zic.
Iar viteza de 70 km/h in localități *) , care de fapt sunt 80, mi se pare mare. 50 km/h, care de fapt sunt 60, sunt suficienți.

*) În zonele cu locuințelor, că uneori pare că ești pe câmp, dar e localitate.

vancouver

Nu este nici o zona industriala. Este o zona de recreere, pe malul Mainului, cu restaurante, terenuri de tenis si de fotbal, etc.. Ca atare exista pietoni care traverseaza. Merg si eu uneori la unul din restaurantele de acolo (dar numai invitat, ca e cam de lux) si cunosc zona f. bine.

Ce spui tu cu DN-uri care sunt cu 30 la ora integral nu exista asa ceva. Orice drum si comunal este cu 30 numai unde sunt curbe f. stranse, vizibilitate proasta din cauza caselor dispuse aiurea in evul mediu si pastrate asa sau unde chiar este cu adevarat centrul comunei. Limitarile se schimba in orice moment aspectul drumului se schimba. Exista deci o gandire si o adaptare. Daca se poate cu 70 se face 70, nu se lasa de-a-n boulea 30.

Si stai ca n-am inteles, daca este sa zicem zona industriala, pietonii aia pot fi calcati in picioare si e mai ok? Daca e zona industriala ce? Daca e nevoie de o trecere de pietoni pui semafor si nu are nici cea mai vaga legatura cu viteza maxima.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#7160

(click pentru poza mai mare)

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

gruiarew

Quote from: alexandru_m on October 07, 2021, 09:17:34 PM
@gruiarew


Nu inteleg cum poti sa spui sa pui limita de 30 cu radar la o trecere pe care in 364 de nopti trec poate 30 de pietoni, adica un pieton la 10 zile intre orele 22:00 si 05:00.

Eu sunt pro-camere si abia astept sa fie implementate si in Romania, dar trebuie facuta treaba cu cap. Acum te plangi ca iti amesteca bumperul lucrurile in cabina, dar cand o sa mergi noaptea (conform sugestiei tale) cu 29kmh la fiecare trecere de pietoni din fiecare sat de la Bucuresti la Suceava o sa fie mai bine?

Nu aia am zis, nu știu cum naiba se pricepe tot altceva. Ziceam unde e restricție, punctual să fie camere, nu bumpere. Și da, dacă ar fi de ales aș prefera 29 la fiecare trecere în locul chestiilor ce-mi zgâlțâie creierii. Atât. Sunt pro orice altceva ce elimină obstacolele din drum. Avem destule gropi, denivelări, capace canal lipsă, treceri la nivel vai mama lor. Nu mai vreau și chestii puse anume, bumpere, movile și alte insulițe nesemnalizate în mijlocul drumului.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

semafor cu buton si camera. Ai trecut pe rosu. Ai ramas farta permis.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Liviu M

@vancouver: ai dreptate, am fost confuz si am amestecat trecerea de pietoni cu viteza.
Trecerea de pietoni in postul meu era "bonus", eu am o problema cu viteza in localitate in general.
De-aia ziceam, viteza in zona industriala (sau zona de recreere pe malul Mainului, cu piste decente pentru biciclete, cu trotuare late pentru pietoni, cu ceva verdeata intre sosea si restaurante sa mai atenueze din zgomot...) poate fi mai mare, nu deranjeaza.
Da' cand vorbim de localitati/sate prin care drumul trece pe langa ferestrele oamenilor, pe unde nu prea exista trotuare, cei 70 la ora mi se par multi.
Si da, si eu am zis ca viteza trebuie adaptata la "configuratia" drumului (partea cu campul din localitate).

alexandru_m

#7164
Tin minte ca am zambit prima data cand am citit aici pe forum despre limitarile puse aiurea care in timp fac soferul sa nu mai respecte nici limitarile corecte.

Au mai trecut niste ani, au mai trecut niste sute de mii de km si acum dau dreptate 100% zicalei respective.

Daca oamenii care decid / monteaza / vegheaza la respectarea restrictiilor o fac in bataie de joc, este normal ca si soferii sa isi bata joc la randul lor si sa nu mai respecte limitarile.

As dori sa fac apel la cei care citesc aici pe forum si pot propune niste modificari de legislatie: Haideti sa standardizam putin semnalizarea rutiera. Sa existe niste normative pentru tot ce inseamna restrictii de viteza. Codul rutier trebuie oricum modificat odata cu deschiderea DX12. Haideti sa aiba DRDP-urile niste norme dupa care sa semnalizeze lucrarile.

Pe autostrada de exemplu, cand se ingusteaza o banda, presemnalizare cu 2 km inainte cu panou "atentie, lucrari peste 2km", fara limitare de viteza. Cu 1 km inainte alta presemnalizare "atentie, lucrari peste 1 km". Limitare la 120 cu 800m inainte, limitare la 100 cu 600m inainte, limitare la 80 cu 400m inainte, 60 cu 200m inainte. Deasemenea mai multa raspundere la amplasarea si mai ales la ridicarea restrictiilor la finalizarea lucrarilor. Adica daca azi s-a incheiat interventia, tot azi sa se stranga si semnalizarea din zona.

Odata cu legiferarea camerelor de viteza va mai dau un pont, ceva folosit in ultima vreme in Germania. Camere radar montate pe remorcute cu o singura axa. Au inclusiv numar de inmatriculare. Iti dai seama ca e camera doar cand ai facut poza. Mutate permanent in preajma punctelor negre, parcate aleator prin orase cate o zi/ o noapte si apoi relocate sau amplasate pe zonele de lucrari pe autostrada de exemplu.

adiarc

trebuie camere si un sistem funcțional de executare silita

asa e si in Germania, Vancouver

Am patit-o chiar eu..in Germania la o deviere de pe autostrada prin  sate din cauza lucrarilor...la o trecere de pietoni ( aveam 50 )...blitz mare de la poza ( era limita de 30 )....si am luat vreo 75 euro parca...acum vreo 3 ani
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

@ LiviuM +1
@ alexandru_m +1
@ adiarc +1

(dupa ce am mancat bine se pare ca sunt darnic la dat plusuri  :D)

@adiarc, foarte corect ce spui. Si nu trebuie camere la fiecare intersectie sau intrare intr-un sat. E suficient sa existe un sistem functional de genul asta, ca lumea sa stie ca si-o poate fura, mai ales cand merge pe un drum necunoscut (drum necunoscut + viteza = cel mai nasol).

Limitele de viteza, cum spune si alexandru_m, trebuie sa fie corecte si de bun simt, tocmai ca sa nu apara acel efect de "las-o incolo de limitare, ca sigur e aiurea, ca de obicei in Ro" si care duce in final la ignorarea tuturor limitelor. Dar atunci cand incalci acea limita de bun simt, atunci trebuie macar o amenda.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

hvm

Eu de mult sustin ca trebuie supraveghere video. In plus de legea in lucru (tara as fi uimit sa fie si votata) nu inteleg de ce nu si pentru depasirea pe linie continua sa se accepte probe video... Mi se pare cel mai simplu mod de a rezolva problema depasirilor pe linie continua mai ales in linie  dreapta. Eu am propus acesta solutie pe 2+1 fara parapet astfel ar fi suficient de instalat parapetul doar la curbe.... Si riscul de accidente ar scade substantial.

si tot la fel ar trebui sa fie si executare silita la amenzi. Simplu, frumos, trimiti o notificare, sau suni omul sa vina sa plateasca, ii trimiti notificare scrisa de doua ori acasa, sau trimiti politia locala sa il caute, sau pe cineva de la primarie. Sa nu poata spune ca nu a stiut. Si executat silit. Simplu si la obiect.

Pe de alta parte ar trebui sa existe un control eficient in MAI care sa se ocupe de cei care trebuie sa dispuna amenzile. Nu ajuta daca amenda nu este aplicata corespunzator sau daca este anulata. Pe sistemul automat o sa fie mai greu sa "dispara" o amenda daca este interzisa stergerea lor si doar permisa anularea, dar tot poti sa gesesti in system astfel de amenzi. Eu personal n-as permite niciodata stergerea unei amenzi din sistem pentru cel putin 20 de ani.

Vedem cum o fi aplicata legea.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

b1

Se montează parapete pe rulouri pe cele mai periculoase drumuri din țară

Secția Drumuri Naționale Dâmbovița montează elemente de siguranță rutieră (parapete pe rulouri) pe DN 71 și DN 72 pentru limitarea efectelor accidentelor de circulație.

Astfel, pe DN 72, în zona pădurii Dragodana a fost montat parapet de tip rulou, similar cu cel montat în zona Chitila, pe DN 7.

Rulourile au fost montate în zona în care se întâmplă frecvent accidente de circulație. În același timp, un sistem de garduri de protecție este montat pe DN 71, în zona intersecției către Titu.

Cele două drumuri sunt în topul celor mai periculoase drumuri din județ, după numărul de accidente soldate cu morți și răniți.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a postat pe pagina de Facebook câteva imagini cu parapetele pe rulouri montate de curând pe DN72.

Parapetele pe rulouri sunt o soluție nouă în Europa, România fiind prima țară care experimentează această soluție care a mai fost folosită doar în Coreea și Australia.

Cum funcționează parapetele pe rulouri într-un impact cu un autovehicul?

Parapetele pe rulouri reprezintă un sistem de protecție inovativ, conceput pentru a evita evenimentele rutiere soldate cu leziuni mortale, datorită capacității acestora de dispersare a energiilor în lungul parapetului, cu ajutorul rolelor. Vehiculele care intră în contact cu acest sistem de protecție sunt redirecționate înapoi pe calea de rulare, fiind astfel evitată părăsirea suprafeței carosabile.

Caracteristicile tehnice au permis sistemului de protecție să obțină rezultate pozitive deosebite în crash-teste de siguranță rutieră, performanțele superioare fiind datorate elementelor avansate de design și siguranță. Sectorul de drum pe care urmează să fie implementată această măsură a fost selectat în urma analizării mai multor sectoare de drumuri.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)