Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#7170
^ am pescuit o imagine. Arata fain jucaria cu role.

Statistic cate accidente au loc prim cadere in prapastie si cate cu ciocnire pe contrasens??

Si linia aia comtinua nerezonatoare e cam de plans.


dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: b1 on October 12, 2021, 10:41:42 AM
Parapetele pe rulouri sunt o soluție nouă în Europa, România fiind prima țară care experimentează această soluție care a mai fost folosită doar în Coreea și Australia.

OK, experimentam o solutie scumpa, folosita in doar alte doua tari, de pe alte doua continente.
Dar solutia cu parapete ingust cuplat cu 2+1 alternativ nu o vrem si pace. Desi a fost experimentata pe larg (pe ~3000 km) de alta tara aflata pe acelasi continent cu noi...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#7173
Se pare ca o dam dintr-o extrema in alta.
https://goo.gl/maps/mbh1ZYAZSyJF1KvS8











Powered by API/PUM imgur uploader

Pentru cei care nu stiu intersectia, acolo a fost amenajata acum 2-3 ani o sicana, pentru a face intersectia in + in loc de X. E o intersectie periculoasa, dar nu din cauza stalpului (au fost cativa care au intrat acolo, dar din ricoseu) ci din cauza lipsei de vizibilitate.
Un parapete simplu metalic era de ajuns acolo. Din acesta pe role ar trebui sa monteze unde avem pericol de cadere. Plus ca paote face chair mai mult rau, fiind destul de greu sa vezi prin el..
Poza e de pe fb CNAIR

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


tom_sawyer

#7175
^ articolul trimite la economedia.ro, care precizează că în vară, când era Drulă ministru, MT a cerut MAI să crească viteza pe A la 140, dar acum initiativa parlamentară nu a mai făcut asta.

QuoteÎn aceeaşi adresă, Cătălin Drulă susţinea că se impune diferenţierea Drumului Expres de un Drum Naţional prin creşterea limitei de viteză, astfel încât Comisia Europeană să aprobe finanţarea nerambursabilă : ,,Un avantaj semnificativ al creşterii vitezei de circulaţie pe drumurile expres şi pe autostrăzi îl reprezintă creşterea ratei de rentabilitate – RIR (condiţia ca un obiectiv să fie finanţat din Fonduri Europene nerambursabile este ca RIR să fie minimum 5 %) calculată în cadrul Analizei Multicriteriale a variantelor de traseu, punând astfel în evidenţă, economiile de timp realizate în comparaţie cu drumurile naţionale. Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rugăm domnul ministru, să dispuneţi demararea tuturor acţiunilor necesare în vederea modificării limitelor de viteză pentru drumurile expres din România de la 100 km/h la 120 km/h. iar pentru autostrăzi de la 130 la 140 km/h" se arată în propunerea trimisă la MAI.

Totuși nu oferă niciun link/facsimil pentru documentul amintit.

cristi5

@tom_sawyer la ce document te referi?

In Senat e asta

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=341.450

Ce ma fascineaza pe mine e ca povestea a fost "scoasa" in presa abia acum, ca pare veche.

Eu citesc asa: Ministerul, in mod populist, ne mai "da" 10 km/h pe autostrada. Cum ne da metrou la OTP, pensii, salarii...

Dar poate nu citesc corect.

tom_sawyer

#7177
Documentul de comunicare interinstituționala MT - MAI din care citează Economedia.

Ministerul nu de mai dă nimic acum, că e guv. interimar. De asta cred că au depus inițiativa parlamentară, să rezolve în parlament ce putea rezolva mai repede guvernul prin OUG (codul rutier e o OUG, cu valoare de lege organică, deci nu poate fi modificat decât prin OUG/lege organică).

Numai că guvernul interimar nu are voie să dea OUG.

De ce nu au mai propus cresterea vitezei pe A nu stiu. Oare pentru a nu prelungi dezbaterile? Poate vor dori inițiatorii să explice. :)

cristi5

Eu sper ca n-au cerut cresterea vitezei pe A pt c-ar fi criminal. Vorbim de ultima tara din Europa la siguranta rutiera.

TVlad

Nu e criminal; de la o viteza incolo tot praf te faci, asa ca nici nu mai conteaza ca e 130 sau 150.

TibiV

Ec2=m*V2^2
Ec1=m*V1^2

V2=150, V1=130

Ec2= m*22500
Ec1=m*16900

Ec2/Ec1=m*V2^2/m*V1^2=22500/16900=1,33

Deci o energie cinetica cam cu 33% mai "deformanta"...
(NU conteaza unitatatile de masura - poti sa masori si in inchi pe saptamana sau in prajini pe luna - conteaza doar raportul dintre cele doua...)

Poti reface calculul pentru orice viteza

Un "civilizat" 100 km/h fata de un 150 km/h arata asa:
Ec2=m*22500
Ec1=m*10000
Deci la 150 km/h "energia deformanta" este cu "doar" 125% mai mare decat la 100 km/h.
Adica mai mult decat dubla...  :(


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#7181
Polonia și Bulgaria au 140 km/h. Autostrăzile noastre au fost făcute la standarde destul de "maximale". România e o țară destul de mare, trenuri de mare viteză n-avem; avem nevoie să ajungem dintr-o parte în alta a țării într-un timp scurt. Să putem face naveta eficient între/către marile orașe.

Eu sunt pentru.

@cristi5: după cum bine știi, mare parte din victime sunt în localități și pe DN-uri. Nu pe autostrăzi.

dorum

Atentie ca multi au rable si experienta slaba cu covrigu... Sa-i lasi sa conduca la 153kmph (pragul teoretic pana la care nu iei amenda daca legal e 140) mi se pare criminal :(

b1

Și totuși Bulgaria are 87 morți/1 milion de locuitor VS România care are 96... Iar Bulgaria este și ea plină de rable. Și eu susțin 140 pe autostrăzi.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

adiarc

oricum merg cu 145 pe tempomat adaptativ ( franeaza singura si isi ia singura viteza de croaziera in fct de trafic )....asta inseamna cam 138 in realitate...sub cei 141 la care as lua radar

desi imi pare ca stau la aceea viteza,din mom ce avem aceea marja de +10 e ok cum e acum

in schimb,cu apropiata deschidere partiala a DX Craiova-Pitesti aceea crestere la 120 e mai mult decat binevenita
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura