Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Xander

In foarte multe cazuri este fix vina localnicilor ca trece drumul de tranzit printre case.
La romani moda cu "casa la strada" este ceva in ADN. Daca se poate casa in strada. Ca in curtea din spate sa ai loc sa pui cartofi si porumb, ca na ... esti gospodar. Si cand te trezesti cu TIRul in casa esti surprins de unde a aparut, de parca e meteorit.

Ca si exemplu DN2 unde satele efectiv se unesc dealungul drumul, in conditiile in care acum 30 de ani erau kilometri intre ele. Dar ... hai sa dam vina pe saracie, pe hotia si incompetenta de la primarii care nu construiesc drumuri secundare si utilitatile aferente, etc.
Si uite asa ai trafic local si de tranzit unul peste altul, scade viteza, scade siguranta ca intr-un sat de 5 kilomentri nu o sa pui 10 treceri de pietroni, se creaza ambuteiaze, consum de combustibil crescut, poluare...
Aaaa si sa nu uit ... cand ai nevoia de a mari platforma de la 1+1 sau 1.5+1.5 la 2+2 ai de refacut podete, cai de access, trotuare, santuri, garduri, exproprieri ... completati voi mai departe.

Comparati cu nationalele din Ungaria si dupa veniti cu contra exemple.

dobrogean

Quote from: Xander on October 06, 2021, 01:18:24 PM
In foarte multe cazuri este fix vina localnicilor ca trece drumul de tranzit printre case.
Eu cred ca este fix vina legislatiei care permite amplasarea locuintelor asa aproape de soseaua nationala. Daca legislatia ar interzice explicit (eventual definind o zona de siguranta a drumului) primariile nu ar avea curaj sa emita autorizatie de constructie.
Evident, ma refer la cazul constructiilor noi.

gruiarew

Centuri și după aia interzici. Dar și la nemți sunt drumuri prin sate cu 30km/h noaptea și nu moare nimeni. Mi s-a explicat de 10 ori să mă uit și să respect semnele. Până acum am fost ok. N-am văzut nici o trambulină sau porcării d-alea pe jos care să-mi amestece chestiile în cabină. În 100 / 200, după semn e turnul cu blițul. La aia de ce se poate?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Xander

Legislatia exista https://www.ilegis.ro/oficiale/index/act/197129
Dar isi face legislatia casa in drum fara autorizatie sau omul? Isi face legislatia casa in zona inundabila fara autorizatie sau omul? Isi cumpara omul apartament nou fara loc de parcare si dupa se plange ca nu are unde parca?

E vorba de mentalitate si cultura. Ca nu isi fac treaba autoritatile este deja tardiv, efectele se produc si creeaza precedente.

gruiarew

Păi dacă nu are autorizație sau iese altceva nu ce e în plan îi da amendă și apoi e legal. Nu îi da amendă și-l dărâmă. Amendă și-i dă pace...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Calin88

Sunt de acord ca e o problema ca satele sunt alungite in lungul DN-urilor. Dar aici nu e doar vina mentalitatii ci se datoreaza si faptului ca in multe zone, DN-ul a fost mult timp sau inca mai este singurul drum asfaltat, restul fiind ulite pline de noroi.

alin2pas

Cu aceste sate nu e decât o posibilitate: construcția unui alt drum (variantă ocolitoare) la oarecare distanță de cel existent și în care accesul să nu fie permis decât prin anumite puncte. Localnicii ar scăpa de trafic, iar cei în tranzit ar merge cu 90-100 km/h legal în loc de 50 km/h.

horyatm

gruiarew cred că ai uitat să menționezi unde e amplasat acel calmator. Este în Sinersig, pe DJ592. Eu nu consider că este un drum de tranzit. Adică tranzit între Lugoj și Timișoara? Pentru această rută chiar sunt autostrăzi. E un drum pentru traficul local. Chiar nu văd că e o problemă. Sper doar să demonteze calmatoarele mici. Sunt curios cum se văd noaptea. Eu am luat plin de calmatoare din acestea galbene noaptea fiindcă fie nu erau semnalizate (Bucovăț) fie nu aveau material reflectorizant.

alin2pas

O ,,plăcere" să le iei în plin noaptea pe ploaie. Sau cum mai sunt unele turnate din asfalt, nemarcate: noaptea sunt negre, la fel ca drumul, dacă se mai și adună apa în fața lor, riști să dai în cheltuială.

gruiarew

Bine, n-o fi de tranzit deși îs groaznic de mulți ce trec pe acolo, alții decât cei din Timiș. Tot timpul am prins trafic serios pe acolo. E un județean între două municipii totuși. Noaptea se văd foarte bine, după cum sare mașina din fața ta. Dacă ești primul, e fix cum a zis un clasic în viață... "Ghinion". Majoritatea șerpuiesc printre ele, de aceea zic că aportul la siguranța circulației nu e foarte mare.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

E plina Bulgaria de ele. Pe DN-urile principale, nu pe DJ-uri pe unde circula doar localnici care stiu de ele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

#7151
    Din ciclul "Darwin selectează"...... Ieri, 06.10.2021, Mamaia, zona "La Butoaie" !!   Și câți nu-s ca acesta ?? Sincer, nu mai poți empatiza cu-n astfel de individ... Unii (în comentarii) invocă "urgența" (dacă se grăbea undeva ??) .... respectivului....
        Obiectul folosit, o amărâtă de mașină, un micuț Dodge, cu număr de Brăila...

https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/eveniment/live-accident-rutier-in-mamaia-o-masina-a-intrat-in-stalp-soferul-a-decedat-galerie-foto-video-760149.html

   """"Un accident rutier a avut loc în stațiunea Mamaia, zona Butoaie.
Este vorba despre o mașină marca Dodge, cu numere de Brăila care a intrat în stâlp, după ce a lovit un autoturism marca Renault, parcat de către niste lucrători din zonă. Autoturismul Renaul a fost și el a fost avariat.
Accidentul s-a soldat cu o victimă încarcerată, în stare gravă.
Victima se află în stop cardio respirator.
La fața locului se află Descarcerarea, un echipaj SMURD și o mașină mare de pompieri.
La locul accidentului au fost trimise echipaje medicale de prim ajutor precum și echipaje ale Poliției Rutiere pentru a stabili cu exactitate cauzele și circumstanțele în care a avut loc evenimentul.
Intervenția se află în desfășurare.""""

UPDATE 1..........................Din păcate, șoferul a decedat.

     https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/autoturismul-implicat-in-accidentul-din-statiunea-mamaia-surprins-in-trafic-inainte-de-impact-video-760161.html?fbclid=IwAR0RATHIzlHuSWywAtftvMw8FU16DeBPRSwfyRxqtPvmCDxebv9VNnmi7cI

    Din articolul din Ziua  de Constanța....... """"Autoturismul implicat în accidentul rutier ce a avut loc în această după amiază în stațiunea Mamaia a fost surprins în trafic cu câteva momente înainte de impactul devastator.
Șoferul circula cu viteză și le făcea flash-uri celorlalți conducători auto care circulau pe aceeași bandă, dar cu viteză mai mică.
La scurt timp după ce a trecut de un autoturism întâlnit în cale și a atenționat tot prin flash-uri s-a izbit de un stâlp din stațiunea Mamaia.
Din nefericire cu toate eforturile depuse de cadrele medicale, conducătorul auto a fost declarat decedat.""""

Deutschländer

Nu vreau sa intru in polemica, dar cred ca e de multumit ca am scapat de el fara alte victime.
Mila nu prea gasesc pentru astfel de oameni.

In continuare cred, problema principala nu cred ca este legislatia lipsa. E simplu vorba de lipsa de educatia poporului (multi nu inteleg riscuri si valoarea de vietii) si indiferenta din partea Politiei, sistemul judiciar si de politica.
Cel mai simplu exemplu: telefon la volan. Aici clar existe lege, dar atat timp cand nici politistii nu inteleg cat de periculos este si tot folosesc, pe cine vrei sa amendezi?
Atat timp cat majoritatea din politisti si instructorii nu sunt in stare de mers conform legea, nu cred ca ne ajuta orice schimbare din legea.


Si pana atunci trebuie sa ne rugam de Darwinism fara victime colaterale.

alin2pas

Mda... ce tupeu au putut să aibă autoturismul parcat și stâlpul, să nu se dea la o parte când primesc flashuri! Într-adevăr, bine că nu au murit oameni nevinovați.

alexandru_m

@gruiarew

Daca tot dai exemplu Germania si limitele de 30 spune lucrurile pana la capat. Limite de 30 ai in general in 2 cazuri:

1. Larmschutz. Adica reducerea zgomotului. Limita e valabila doar noaptea, orele sunt trecute pe indicator.

2. Scoala. Aici in multe locuri restrictia e valabila doar in zilele in care au loc cursuri, sau in intervalele orare in care sunt copiii la scoala.

Nu inteleg cum poti sa spui sa pui limita de 30 cu radar la o trecere pe care in 364 de nopti trec poate 30 de pietoni, adica un pieton la 10 zile intre orele 22:00 si 05:00.

Eu sunt pro-camere si abia astept sa fie implementate si in Romania, dar trebuie facuta treaba cu cap. Acum te plangi ca iti amesteca bumperul lucrurile in cabina, dar cand o sa mergi noaptea (conform sugestiei tale) cu 29kmh la fiecare trecere de pietoni din fiecare sat de la Bucuresti la Suceava o sa fie mai bine?