News:

Video 18.06 Autostrada A0 A1-DN6, DN4-A2.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#8505
@pasadia @dumbravaandrei @TVlad @gruiarew  despre giratia DN1/DJ720

din pacate discutam fara sa avem date. Nu stim numarul de morti din acea intersectie in ultimii 20 de ani. Nu stim nici macar MZAurile DJ si DN, ca sunt la secret.

Dar eu cred ca decizia pt acea giratie s-a luat
- ori pentru ca acolo s-au intamplat accidente grave, repetat
- ori pentru ca MZAul DJ + DN impune o solutie de siguranta crescuta.

Sau altfel spus, daca si CNAIR, institutia abilitata de guvern sa livreze viteza cetatenilor, a considerat ca acolo trebuie giratie si redus viteza, atunci o fi ceva serios.

Intrebarea este daca acceptam ca in conditiile in care cineva care are datele a luat o decizie de intarire rapida si ieftina a sigurantei, acceptam asta sau continuam sa vorbim de viteza, confort, etc etc

Nu pune nimeni giratie la fiecare intersectie a unui DN.
- Daca MZAul drumului lateral e mic, si nu s-au inregistrat multe nenorociri, se prioritizeaza pt "investitii in cresterea sigurantei" (giratii, denivelari) alte locuri mai periculoase. Se poate intari siguranta cu o banda de refugiu (ca la DJ100F de ex)
- Daca MZAul drumului lateral e foarte mic, nu e permisa nici curba la stanga sau accesul pe sensul opus al DN. Cine vine pe sensul celalalt sau vrea sa ajunga acolo, ocoleste si intoarce... intr-o giratie probabil
- Daca continua accidentele grave si exista o ruta alternativa se poate lua decizia inchiderii accesului in drumul principal. Foarte nepopular dar cine are cojones si vrea siguranta rutiera, poate decide asta.

In Suedia exista varianta in care drumul lateral cu MZA mic e lasat sa traverseze drumul principal exclusiv inainte (perpendicular), o manevra mult mai putin periculoasa decat curba la stanga, pt ca la curba la stanga intri cu viteza mica pe drumul principal si are timp sa te prinda cu viteza din spate. Se face o mica "gaura" in parapetele median, latime vreo 3m, si se traverseaza pe acolo. Asa face curba spaniola, dar am vazut-o si fara curba spaniola, la simple traversari de drum agricol.  E drept ca in Suedia se traverseaza peste 3 benzi, nu peste 4. Ceva de genul asta:

https://maps.app.goo.gl/tfDDDCf8GL1zDQEc9

Se vede si ca viteza e restrictionata pe drumul proincipal, dupa intersectia in X se revine la 100.

dumbravaandrei

inceteaza sa fii impertinent. Scoti aiurea din context.
Stiu mult mai bine decat tine numarul de morti de pe acel sector de DN1, ca am asteptat de suficiente ori descarcerarea, i-am vazut pe destui reanimati in ambulanta.

Desi n-ar trebui, ma retrag din discutie ca n-am suficienta energie perioada asta sa dezbarn discutii ca la gradinita.
Tot ceea ce am vrut sa zic e ca o intersectie prost plasata, este pur si simplu periculoasa, indiferent de tipul ei. Cu atat mai mult, giratia nu este solutia magica in aceste conditii. Motiv pentru care avem nevoie de standarde mai clare despre cum abordam reducerea vitezei in preajma intersectiilor, cum facem intersectiile mai vizibile si mai ales cum definim scopul acestor intersectii.

cristi5

#8507
@dumbravaandrei
Ai date despre accidente grave in intersectia aia sau nu? Inainte sa fie giratie si dupa?

Ai MZA-ul pe DJ? Pe DN parca e vreo 30k.

Nu ma credeti ca giratia e (mult) mai sigura decat T, puteti cere datele de mai sus de la CNAIR. Atunci putem discuta pe cifre.

Ca asa pareri ca e prost facuta o giratie putem emite toti. Parerea mea: dat fiind ca o giratie bine facuta e cu 90% mai sigura, reiese logic ca  si cea mai prost facuta giratie e mai sigura decat cel mai bine marcat T, cu banda de refugiu si tot tacamul.

Parerea mea despre giratia aia in spetza: se putea face si mai prost, se putea si mai bine prin intrare  prin curba usoara la dreapta din ambele sensuri ale DN. Dar trebuia curbat putin DN (sau crescuta raza insulei), exproprieri, complicat.

Nu vad unde-i impertinenta si scoaterea din context, dar de-aia avem moderator @Ionut.

pasadia

Quote from: pasadia on May 23, 2024, 10:24:19 AMPentru unele există, și ar trebui găsită - cum ar fi DN1 cu DJ720, exemplu dat mai sus. De exemplu ar putea fi refăcut sub forma girației de la Săbăoani, DN2*DN28 (un Y, nu un T). Sau sub forma de la Timișoara - fabrica Mahle, DN69*DNCT (adică o pastilă a girației enorm de mare, raza interioară de 75 de metri, suprafață totală de peste 125.000mp).

@cristi5 - după cum ziceam - măcar dacă ai citi mesajele scrise de interlocutori, poate atunci ar merita discuția să fie continuată.

Și la fel i-aș spune și lui @alexV care pune el singur acest mesaj

Quote from: alexV on May 30, 2024, 04:33:21 PM"The roundabout should have no more than two lanes.

ca și cum mi-ar da mie o lecție deși am insistat de multe ori că poziția mea e împotriva girațiilor cu mai mult de 2 benzi. Inclusiv in acest mesaj cu exemplificări care chiar ii era adresat lui direct.

Quote from: pasadia on May 22, 2024, 05:25:18 PMIn numele sfintei fluidizari, dupa constructia bucatii de centura care a permis scoaterea traficului greu de pe acel sector de drum, au fost amenajate 4 giratii imense (4 benzi la interior la Poienelor, 3 benzi la interior la Carrefour si Selgros si 2 benzi la giratoriu Noua).



cristi5

#8509
@pasadia am citit cu atentie si stiu si eu cate benzi au giratiile din Brasov, ca circul pe-acolo. Am urmarit cu atentie cum conduce soferul de taxi prin ele, am prins cateva "near misses" acolo, cum sunt convins c-ai prins si tu, dar alea pe care le-am vazut/trait nu am niciun motiv sa cred ca ar fi fost mai mult decat tamponari usoare la viteza relativa mica, adica fara mare importanta in siguranta rutiera, care e despre morti si raniti grav.

Eu cred ca tensiunea din discutie vine (pe langa faptul ca eu nu sunt un om simpatic, si ca m-am saturat de diplomatie) de la faptul ca nu prea avem date si trebuie sa ne dam cu parerea. Poti cere de la Politia Bv date despre cate accidente grave au fost in cateva giratii, si cate usoare. Mai greu dar probabil poti cere si date despre cate accidente erau inainte in respectivele intersectii.

Sincer nu mi se pare ca sunt ascultat nici eu. Dar nu mi se pare ciudat, e de fapt definitia paradigmei.

QuoteFor Kuhn, the difference between one paradigm and another is like entering into a different world. He says that there is a fundamental sense in which (people) in different paradigms are in fact inhabiting different worlds.

Imi pare rau ca sunt incapatanat, si ca vorbesc obsesiv de morti si grav raniti, si stiu ca "e usor pt mine sa vorbesc pt ca nu conduc in Romania" (de-aici acuzele de impertinenta etc). Dar nu (mai) vad alt mod de a schimba ceva in acest domeniu, si sunt destul de convins ca siguranta rutiera trebuie impusa de sus in jos, adica sa vina cineva foarte bun si incapatanat in CNAIR sau MT, care sa ajunga cumva si la primarii etc etc. Si daca va veni, acea persoana (Messia gen) va fi fix "pain in the ass", ca mine, multi ani. Si nu va apuca multi pt ca va fi dat afara la prima schimbare de guvern. Deci n-am sperante mari.

PS: Scrie *should* in ghidul ala. Inginereste _should_ lasa multa libertate de interpretare celui care implementeaza. La fel cum "are not *generally* appropriate if traffic values are *extremelly* high" , _generally_ lasa libertate de interpretare. Tratficul Ploiesti-Comarnic eu zic ca e deja "extremely high" pt un DN 1+1 dar nu pt un DN 2+2 cum e acolo. O giratie cu 2 benzi cred ca-l poate prelua.

alexV

@pasadia, am citit opinia ta, apoi am cautat si gasit referinte in publicatii care o sustin. Deci era un mesaj pentru a arata o convergenta a opiniilor noastre, nicidecum n-am intentionat sa "dau lectii".

Giratiile sunt mai sigure in general, dar nu sunt pt otice locatie, si trebuie o analiza detaliata la fiecare intersectie in parte, concluzionez.

tom_sawyer

#8511
Mijloace de transport, vehicule înmatriculate și accidente de circulație rutieră
27/05/2024

În publicaţie sunt prezentate: numărul şi capacitatea locomotivelor, vagoanelor de pasageri şi marfă, navelor maritime şi de navigație interioară, aeronavelor înmatriculate în România, numărul de vehicule rutiere pentru transportul de mărfuri şi pasageri, pe tipuri de vehicule, pe total ţară, macroregiuni, regiuni de dezvoltare şi judeţe, la sfârşitul anului 2023; numărul de accidente de circulaţie rutieră şi persoane accidentate, pe total ţară, macroregiuni, regiuni de dezvoltare, judeţe şi pe grupe de vârstă (persoane accidentate), în anul 2023.

https://insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/mijloace_de_transport_vehicule_inmatriculate_si_accidente_de_circulatie_rutiera_2024.pdf


În cursul anului 2023 s-au înregistrat 28962 accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, rezultând un număr de 37809 persoane accidentate, din care 4,1% persoane accidentate mortal. Faţă de anul 2022, au fost ȋnregistrate cu 88 mai puţine persoane accidentate mortal (scădere cu 5,4%), dar numărul persoanelor rănite a crescut cu 4,9% şi cel al accidentelor de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale cu 3,4%.

Ponderea accidentelor de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale produse în localităţi (exclusiv autostrăzi) a fost de 83,5% din total accidente, iar ponderea persoanelor accidentate mortal sau rănite a fost de 79,2% din total persoane accidentate.


https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-27172950-fiecare-4-romani-mor-accidente-rutiere-suntem-tara-europeana-cele-mai-mari-rate-mortalitate-din-cauza-accidentelor.htm

JohannDB

"Iubitori de giratorii", ce v-aș lua cu mine în cursă, să vă dau telecomanda să "vă jucați cu ea" prin girații.... Ca la Slobozia la intrare dinspre Bărăganu/Țăndărei... Ca la Carei pe centură, unde cel mai nenorocit gândit și făcut e cel de la ieșirea spre Satu Mare.... Ca la Caracal pe centură... Cluj.... Și-n multe alte locuri, la fel ca la ieșirile de pe autostradă "garnisite" cu parapeți înalți de 1,65m de n-ai cum să treci cu piesa în lateral, etc..., etc..... E bine !!

TibiV

@JohannDB
tu ai insirat niste giratii prost facute. La lista ta as adauga "salba de giratii" de pe DN5, de la iesirea din Bucuresti pana in Jilava.
Astea toate sunt giratii prost gandite/prost facute, cu diametrul cat o aspirina, care mai mult creeaza probleme decat rezolva, pentru ca in giratie, pe sensul de facut stanga, nu incape decat cel mult un autoturism - un al doilea va bloca banda de intrare in giratoriu...

Dar "iubitorii de giratii" au spus clar ca este vorba despre giratii bine facute - cu diametru generos, bretele de intrare/iesire bine gandite etc.

De altfel @cristi5 a postat niste exemple din Suedia unde pana si tu ai putea dansa cu agabariticele tale in giratoriile repective...

Deci (ca intotdeauna) o idee buna poate fi compromisa/distrusa de o implementare... hmmm... mizerabila, ca sa nu folosesc cuvinte din vocabularul vidanjorilor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on May 30, 2024, 12:24:35 AMDid you know it can take up to two years to plan and design a roundabout? And a large part of this work happens before you even see trucks and machinery on site.
Check out this video for a quick introduction to roundabouts - from the concept right through to construction.


kitsune

"Did you know it can take up to two years to plan and design a roundabout?"

Nu și în Constanța, unde giratoriile s-au construit peste noapte, din butoaie de plastic. Dacă soluția a rezistat cât de cât, a rămas. Tot din butoaie. Din ce in ce mai multe însă dispar. Tot peste noapte. Din păcate în unele locuri ar trebui pus gard, pentru că șoferii tot întorc, o dungă trasă pe asfalt nu reprezintă o interdicție.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence