Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TVlad

#7185
TibiV, de acord cu calculele, insa nu poti fi mai mort la 150km/h decit la 130km/h. Testele NCAP pe care le vedem cu totii pe youtube se fac la 50km/h si masinile ies destul de sifonate din ele; ocupantii mai au sanse sa scape.
Daca ar testa la 130km/h nici nu ar mai avea rost sa caute imbunatatiri pentru proiectarea masinilor pentru ca rezultatele ar fi oricum aceleasi: masina zob, pasagerii la fel.

PS: eu nu sint vitezoman, pe autostrada rar depasesc 110km/h; nu ma grabesc nicaieri, consumul e optim si aia e viteza in care ma simt in largul meu. Cu toate astea, daca am avea mai multe benzi la dispozitie, din partea mea ar putea sa elimine de tot limita.

TibiV

Pai atunci de ce nu punem Vmax=160 km/h?... Sau 200 km/h?
Ca nici la 200 km/h nu poti fi mai mort decat la 160 km/h....

Macar nu ii mai deranjam pe cei de la SMURD, ii chemam direct pe cei de la medico-legal (morga) sa constate "leziuni incompatibile cu viata" - asta este "textul clasic" cand ajung la accident si nu pot decat sa aprinda o lumanare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

Stati putin: linkul de la care a pornit discutia se referea la drumuri expres nu la autostrazi. La autostrazi ramine limita de 130km/h.
Pe subiectul respectiv se punea in discutie limitarea la 80km/h pe ploaie pe autostrazi. Eu va pot spune ca pe A3 Bucuresti - Ploiesti limita asta e perfect justificata. Aveam putin peste si era gata gata sa o patesc. Un zmeu cu Mercedes care a trecut cam cu 100 pe linga mine a facut citeva piruete mai incolo.

cristi5

#7188
@TVlad
"Ministerul Transporturilor" a dat la econmedia informatia cu 140 si a vuit ieri in presa.

https://economedia.ro/ministerul-transporturilor-a-solicitat-mai-cresterea-limitei-de-viteza-de-la-100-km-h-la-120-km-h-pe-drumurile-expres-respectiv-de-la-130-la-140-km-h-pe-autostrada-legatura-intre-limita-maxima-de-vit.html

Si zice "noi am vrea sa dam OUG dar acuma nu putem saracii de noi. Si uite astia la Senat au lasat doar 120 pe DX, 140 pe A au scos" gen

Vezi si motivatia: fonduri europene :)

Adica daca viteza pe DN e 100, pe DX e tot 100 si zice EU/Jaspers aaaa, pai va finantam un DN cu separare de sens pe traseul existent. Ca sa evitam asta umblam la viteza maxima pe DX, sa iasa mai bine indicatorii contabili gen RIR.

DX (si 2+1 cu separare de sens) e fix la fel de sigur ca o autostrada, adica de cel putin 5 ori mai putine victime ca un DN fara separare de sens. Fireste ca limita de viteza nu poate fi aceeasi.

Dar stai, e ok limita 100 pe DN? Ca mie nu mi se pare ok la "performantele" de siguranta obtinute, lipsa separarii de sens, geometrie, intersectii, intrari laterale. Ar trebui sa fie cel mult 90. Si atunci n-ar mai fi probleme cu finantarea :) Vreau sa vad politicianul care are curajul asta. Poate vreun guvern de sacrificiu.

dr4qul4

120 pt DX si 130 pt A e exact ce trebuie.
Pe ploaie ar tb -20km/h cand nu se strange apa pe carosabil (ploaie mica), - 40km/h cand avem pericol de acvaplanare (ploaie puternica, 0,5 cm pelicula de apa) si maxim 50 km/h cand e ploaie torentiala.
Testele NCAP se fac la 50 km/h, dar FARA franare. Daca pastrezi distanta, esti atent si ai o masina buna (grea si anvelope bune), atunci poti redresa masina.
Dar daca ai roti de bicileta la o masinuta de oras (gen matiz..) si mai ai si opinci....nici la 80 nu scapi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Accidentele pe autostrada in Romania sunt extrem de rare. Orice autostrada s-a dat in folosinta a scazut enorm numarul de accidente pe respectivul tronson, cumulat A cu DN-ul paralel.

Accidentele mortale rare de pe autostrada au in general alte cauze decat depasirea vitezei de 130. Cele mai grave au fost cauzate de ceata sau fum care reduce vizibilitatea. Urmeaza masini stationate pe banda de urgenta, lovite din greseala. A fost si ceva cu niste acvaplanari pe A3 Turda-Gilau, ceva intrari in sensuri giratorii in care se termina aiurea cate o autostrada (sau in capatul de la Bascov, cu acea curba stransa). In afara Romaniei mai sunt accidente grave cu camioane care nu au vazut capatul coloanei oprite in ambuteiaj si au intrat peste cei opriti.

Eu de accidente cu cauza pura depasirea (cu mult) a vitezei de 130 pe autostrada in Romania nu imi aduc aminte.

In concluzie 130 sau 140 nu e asa de important. E un front complet aiurea de lupta cu siguranta rutiera.

Mai degraba total aiurea este ca permisul se suspenda abia la +50 km/h. Si asta valabil oriunde, adica si in fata scolii unde este 30, doar la 85-90 la ora se suspenda. Si asta e gresit profund. Stiu oameni care pe autostrada zic: 180 e maximul pentru mine, ca abia de aici in sus suspenda permisul!

Personal pledez pentru 140 viteza maxima, 130 sa ramana viteza recomandata (ca in Germania), iar permisul sa fie suspendat de la +30 km/h si nu de la +50 km/h.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#7191
@vancouver

Orice incurajare a vitezei este *total* nelalocul ei cand esti pe ultimul loc in Europa la siguranta rutiera. Inadecvat si stupid.

Si cand toate tarile civlizate scad limita, hop-top hodoronc-tronc ne gasim noi, campionii sigurantei rutiere,  care si asa avem o limita mult peste tarile din topul sigurantei, sa o mai urcam. Ca doar noi avem masini mai bune si mai sigure, in sensu ca nici poveste.

Sa ne intelegem, eu nu zic ca tu sau eu sau colegii de forum am conduce neaparat mai rau, dar asa ceva nu se judeca din perspectiva personala, gen ce cred eu sau ce crezi tu, cum ti s-ar parea, personal, 10 km/h in plus (si 33% energie distructiva in plus)

Trebuie judecat la nivel de sistem, populatie, politie, parc auto si la astea statistica arata rau de tot.  Ce mesaj ar transmite ridicarea limitei de viteza la codasii sigurantei rutiere si ai vaccinarii? Ai observat asemanarile intre clasamente de siguranta rutiera si clasamente de vaccinare? Oameni educati si (in)formati la Antena3 sau orice alta presa tabloida. Cum ar percepe ei mesajul asta? Talpa baieti!!!

Faptul ca autostrazile sunt azi sigure nu inseamna ca trebuie sa le facem si pe alea mai nesigure...

Sigur, e stupid si sa ai un drum sigur gen DX cu limita egala (sau mai mica) cu DNurile pacatoase. Dar ce se intampla in Minister, sa ridice in cascada limitele de viteza din motive de RIR este absolut absurd. Si sa se mai si laude cu asta in mod gretos de populist.

RaduG

Limite viteză drumuri expres Europa, pentru motociclete și autoturisme, in km/h https://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/united_kingdom/speed_limits_en.htm

Austria 130
Belgia 120
Bulgaria 90
Croația 130
Cipru 100
Cehia 110 cu 80 in intravilan
Danemarca 130
Estonia 90 (vara 110)
Finlanda 80,100,120 în funcție de semnele de circulație
Franța 110, 100 pe ploaie/carosabil umed, 50 în condiții de vizibilitate sub 50m
Germania 130 (recomandat)
Grecia 110
Ungaria 110
Irlanda 120
Italia 130
Letonia 90
Lichtenstein - nu au
Lituania 120, 110 iarna, 90 pentru șoferii cu sub 2 ani experiență
Luxemburg 130, 110 pe ploaie
Malta 80
Olanda 130/120/100
Norvegia 100
Polonia 120
Portugalia 100
Slovacia 130, 90 în intravilan
Slovenia 110
Spania 120, 90 pt dube, 100 pt utilitare
Suedia 110
Elveția 100
UK 112 :)

După cum se poate lesne observa, nu există o practică unitară a vitezei maxime pe drumurile expres, mai degrabă fiecare țară adaptându-le la specificul propriu de climă, relief, nivelul infrastructurii, vechimea și probabil viteza de proiectare, elementele de siguranță, precum și multe alte motive, printre care sunt sigur că cel referitor la siguranța rutieră primează.

Referitor la viteza de 120 km/h dorită în România pe DX, personal sunt de acord, având în vedere standardele de proiectare pentru drumuri expres de la noi și nivelul de siguranță.

























cristi5

#7193
@RaduG  siguranta DX si siguranta A sunt foarte apropiate (la fel si siguranta 2+1 cu separare de sens), din partea mea poate fi aceeasi limita de viteza (si este egala sau apropiata in cele mai performante tari ca siguranta, vezi mai jos)

Problema mea este cresterea limitei de viteza pe A la 140 in Romania. Nu vorbeam de DX.

Dar sa luam viteza  pt primele cateva tari ca siguranta (date din 2019).
https://www.statista.com/statistics/323869/international-and-uk-road-deaths/

Norvegia 110 pe A, 100 pe DX, 20 victime/milion/an
Suedia 110 pe A si DX,  22 victime/milion/an
UK 70 mph (113 kmh) pe A si DX,  28  victime/milion
Irlanda 120 pe A,   29 victime pe milion
Tarile de Jos, 100 pe A (130 noaptea), 34 victime pe milion
Danemarca este prima tara din top care are 130 pe A, si 35 victime/milion urmata indeaproape de Germania cu 37 victime/milion. Dar deja suntem la dublul "campionilor" Norvegia si Suedia...

La subsol avem asa
Romania 130 pe A, 96 victime/milion
Bulgaria 140 pe A, 89 victime/milion
Polonia 140 pe A, 77 victime/milion
Croatia 130 pe A, 73 victime/milion

Zici ca nu e o practica unitara. Ba e foarte unitara: tarile in care politicienii au coaie sa  scada limita de viteza (si multe alte lucruri, vezi Viziunea zero si declaratia de la Stockholm, ambele la stadiu de "vorba goala" in Romania), fac peformanta pe siguranta rutiera. Tarile in care viteza maxima si masurile covid sunt decise de politicieni populisti, nu fac performanta.

Vazand asta, cum mama soarelui sa  maresti viteza in Romania pe A (sau doamne feri, pe DN) cand ai 96 de victime pe milion pe an??

Romania nu mareste viteza pe DX zilele astea. Romania nu a avut DX in legislatie si acuma pe repede inainte trebuie introdus unul ca se da DX in folosinta imediat si ne prinde cu pantalonii jos. Nu avem nici semn in legislatie. Ce sa mai zici, inteleg ca e greu de facut autostazi, drumuri expres, dar legislatie??

PS: in continuare sunt extrem de uimit de UK. Nu inteleg cu pot avea asa siguranta buna la drumeagurile inguste pe care le au, multe fara intersectii denivelate, etc.

Calin88

@cristi5

Oare cate din acele decese, atat in Norvegia si Suedia, cat si in Romania si Bulgaria au loc pe drumuri cu acces controlat si intersectii denivelate complet? M-as hazarda sa spun ca un procent extrem de mic din total, oricare e limita de viteza pe A/DX.
Ca majoritatea covarsitoare a deceselor dupa accidente rutiere au loc in Romania, nu pe autostrazi, ci pe DN-uri 1+1 sau 1.5+1.5 care au, insa, trafic de autostrada si trec prin zeci de localitati (DN2, DN1, de exemplu).
Daca vrei sa reduci numarul deceselor dupa accidentele rutiere in Romania, trebuie sa rezolvi problemele cu lipsa centurilor, drumurile depasite de trafic si lipsa educatiei rutiere, in primul rand. Nu restrictionand viteza pe putinele drumuri pe care se poate circula in siguranta chiar si la 140 km/h, frustrandu-l si mai mult pe ala care are de mers 1000 km, din care doar vreo 300 pe A.

alin2pas

@Cristi5:
Din câte știu, în UK e plin de camere și se pot da sancțiuni și în baza unor filmări făcute cu camere neomologate, dacă sunt suficiente indicii că filmarea nu e trucată și din ea reiasă clar informațiile necesare. Nu vreau să spun nimic despre calmul englezesc, că s-a văzut la meciurile de fotbal. "Frica păzește bostănăria": de nevoie, respectă legea sau sunt arși la buzunare.

adiarc

dap..confirm...sunt o groaza peste tot..e probabil cea mai Big Brother...din lume
Si sanctiunile ard rau...pt un radar si inca o abatere poți sa ramai pana la 5 ani fara permis...nu joaca de copii ( polițiști)ca la noi cu 30/60/90 zile
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

@MoWeed argumentul meu e ca nu poti sa maresti nicio limita de viteza azi in Romania, ai trimite un semnal cu totul si cu totul gresit. Si semnalele astea sunt importante cand ai o problema cu educatia. Si evident avem o problema acolo.

Limitele de pe autostrada pe care le-am aratat sunt doar un exemplu. Eu cu asta nu sugerez ca cele 22 de victime suedeze sunt pe autostrada... Ce vreau sa ilustrez cu acele exemple e ca daca ai 110 pe A, nu o sa ai 100 pe DN ci 90 sau 80! Mai precis, ai avut 90 pana acum 2-3 ani si acum ai *80 cu camere*

Asta fac tarile civilizate, scad limita de viteza si pun camere. Si nu le pun pe autostrada, ca acolo e drum sigur. Le pun pe DN.

Noi ce facem? Nu punem camere ca nu-s omologate, populismul lui peste. In schimb crestem viteza pe A. Nu se potriveste de nicio culoare.

Dar ma rog cand vad carnagiul de pe DNuri unde nu se face nimic, probabil atata valoreaza viata omului pe la noi. Ca-n pandemie...

Calin88

Nu stiu sigur daca transmiti un semnal gresit daca schimbi viteza maxima pe autostrada, semnalul poate fi interpretat si "unde drumul permite, limitele de viteza sunt generoase, deci limitarile punctuale de 80 sau 60 de pe DN-uri sunt acolo cu un scop". Cel care interpreteaza cresterea limitei de viteza ca un semnal ca poate sa mearga mai tare pe oriunde inclusiv pe DN, oricum nu respecta nici acum limitele legale. Pe ala il educi cu camere si amenzi.

Tarile alea civilizate au deja rutele principale de tranzit rezolvate cu solutii normale, adaptate valorilor de trafic (fie ca e A/DX fie ca sunt DN-uri upgradate, cu intersectii principale denivelate si fara carute - precum in zona montana a Austriei, de exemplu), nu foste drumuri de caruta care trec prin toate satele de pe traseu.

Strict pentru Romania, scaderea limitei in afara localitatilor la 80 nu prea se poate face, pentru ca nu vei rezolva principalele cauze ale accidentelor cu morti, adica depasirile neregulamentare si accidentele cu pietoni in interorul localitatilor. Ba chiar cel care acum merge cu 110-120 km/h in afara localitatilor va avea si mai putina rabdare sa stea in spatele celor care merg legal si va forta depasirile.
Se pot face multe pe DN-urile noastre pentru a creste siguranta pana sa reducem limita de viteza.




b1

Microbuz românesc implicat într-un accident grav, soldat cu 5 morți, în Ungaria

Cinci persoane au murit, marți, într-un accident în care au fost implicate un microbuz românesc şi alte câteva vehicule pe autostrada M1 din Ungaria, potrivit agenţiei maghiare de presă MTI, citate de Mediafax.

Patru mașini s-au ciocnit marţi pe autostrada M1 în direcţia Győr, lângă localitatea Bábolna.

Cinci persoane au murit și mai multe persoane au fost rănite.

Purtătorul de cuvânt al direcţiei judeţene pentru situaţii de urgenţă, Mihály Sebestyén Varga, a declarat agenţiei ungare de presă MTI că un microbuz românesc a lovit din spate un camion.

Cinci persoane au rămas blocate în microbuz, iar un bărbat a fost aruncat din vehicul.

Potrivit comunicatului emis de Inspectoratul de Poliţie al judeţului Komárom-Esztergom, s-au ciocnit patru vehicule. Într-unul călătoreau 5 persoane - două femei și trei bărbați. Toţi au decedat pe loc. Nu se precizează însă despre ce vehicul este vorba.

Pál Győrfi, purtătorul de cuvânt al Serviciului Naţional de Ambulanţă, a declarat agenţiei MTI că au fost alertate ambulanţe şi un elicopter pentru a interveni la locul accidentului.

Un bărbat în jur de 50 de ani care a suferit o leziune la cap a fost transportat la spitalul din Győr, iar starea lui este stabilă, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Drumul a fost închis, potrivit anunțului Inspectoratului de Poliţie al judeţului Komárom-Esztergom, postat pe site-ul poliţiei ungare.

Sursa.

Părerea mea este că putem să reducem de 3-4 ori numărul de morți în accidentele rutiere printr-o mai bună educație educație rutieră și aplicarea de sancțiuni (adică șoferii să circule regulamentar, iar pasagerii să poarte centura), fără să avem nevoie de drumuri de mare viteză sau de drumuri cu separator median.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.