News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

lone_wolf32

#555

Multi de la Giurgiu fac naveta zilnic, cu autobuze comerciale, curse speciale si masina personala

Sorinus

Cred ca mai mult ar conta frecventa, vezi ruta de Oltenita. Oricum, o viteza comerciala de 60km/h s-ar traduce printr-o ora de la GDN la Giurgiu, imbatabil fata de masini si dube, sa nu mai zic de cost.

Dar daca scapi la 18:00 de la munca si ai tren la 18:05 si urmatorul la 20:30, vei ignora trenul, fie el cat de rapid.

carutasul

păi asta ar fi ideea, să ai un orar potrivit pentru navetă (acum se mai dau și firmele după tren în anumite limite, după atâta vreme de "work from home") . Să nu uităm că mai avem și gara Progresu până la care ar trebui să facă sub o oră. În fine, ar fi păcat să dea cu mucii-n fasole și să nu știe să o valorifice - poate ne fac și nouă o stație mică la Bragadiru să merg la Comana în week-end fără mașină :)

frunzaverde

Nu o sa vedeti prea multe trenuri de naveta Giurgiu - Gara de Nord, pentru ca n-or sa fie prea multi utilizatori care vor dori sa faca roata 26 km - la viteze relativ modeste - 100 km/h e viteza maxima posibila pe centura, doar ca sa ajunga intr-un alt punct semi-periferic al orasului.

Probabil trenurile de naveta vor fi bagate in Progresu, cum au fost si pana la caderea podului. Un tren de naveta directa ar scoate lejer 40-45 de minute cu o oprire, unul cu opriri in locatiile interesante in jur de o ora, o ora si un sfert. Ai putea avea frecventa la ~40 minute pe directia principala, alternand un tren rapid cu unul lent (cu trenuri rapide doar pe directia primara - spre Bucuresti dimineata, spre Giurgiu seara), fara probleme.

Daca ar fi fost metrou la Progresu, ar fi fost excelent, asa va trebui sa ai ceva autobuze expres sau ceva tramvai rapid spre metrou si spre centru.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

La Progresu era măcar tramvaiul 7, nu e metrou în mod sigur dar ajunge la Unirii; acum nu mai știu cum merge, pe vremea când lucram în zonă mergea destul de rău dar asta era în preistorie :) . De asta mă gândeam că poate niște stații bine plasate la intrările majore în oraș ar putea ajuta, doar că din păcate nu prea se intersectează pe nicăieri cu transportul "greu" în comun. Doar când va circula tramvaiul pe Prelungirea Ghencea ai putea avea un punct interesant în care ai mai putea aduce călători... Mă întrebam dacă ar fi fezabil un traseu pe cealaltă parte, prin est, doar că din păcate deși ar ajunge la Otopeni, nu e acel Otopeni care chiar ar fi util - aeroportul. Însă măcar în zonă sunt mai multe companii

carutasul

dar apropo, există estimări de timp referitoare la montarea structurilor metalice?

dan tm

Însă centura prin sud e la nivel de linia industriala a CAP Drumul lui Lenin.
Acolo ar trebui o reparatie serioasa.
Nu e rea ideea cu infiintarea unor puncte de oprire, dar nu cred ca asta e în gîndirea CFR.

shift2rail

^ bulgarii planuiesc sa ajunga de la Ruse la Aero Otp intr-o ora, o ora jumate, pp pe acea centura feroviara est.

rizzuh

 :lol:  :lol:  :lol:

Centura de est este in paragina, n-are semnalizare (candva in urma cu 100 de ani avea, mecanica cu semafoare cu palete) si constructiv are viteze mult mai lente ca cea de vest, plus trecere la nivel peste Splaiul Unirii, plus ca ar necesita o rebrusare in Mogosoaia, plus linie simpla (nu dubla).

carutasul

Da, bun, așa toate căile ferate sunt în paragină la noi ( și pare că și la bulgari) :)
Eu în prima fază nu am obiective așa ambițioase - și de fapt cred că la Otopeni la aeroport se poate ajunge la fel de bine și pe vest - mă gândeam doar că în zona Otopeni sunt ceva birouri și firme și ar merge o navetă. Dacă are succes se poate repara iar dacă are foarte mare succes se poate și moderniza :). Dar era mai mult o discuție, pentru că nu am prea multe informații concrete nici despre potențialul de navetă în zonă nici despre capacitățile tehnice. 

rizzuh

Potentialul de naveta este 0, fiindca centura de est trece prin pustietate, are viteze foarte mici si este linie simpla (nu poate asigura trenuri frecvente).

Zic ca este in paragina fiindca au fost deraieri de locomotive izolate la 10 km/h in zona Glina - trebuie schimbat tot, sina, traverse, piatra sparta, semnalizare (sau circuli cale libera ca acum, dar reduci mult capacitatea disponibila care-i oricum mica).

TibiV

De la Ionut Ivasca: Magistrala CFR 902 - Pod peste raul Arges /PORR\ 04.07.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

Apropo de centura de est, s-au chinuit atata cu giratorii suspendate, cand era mai simplu sa o ingroape efectiv in zona nodurilor. E intr-o stare atat de precara si la un standard atat de rudimentar, iar traficul atat de redus, incat ar putea fi inchisa cu lunile fara un deranj asa mare.

dan tm

Ce rebrusare are centura feroviara in Mogosoaia?

Potentialul de naveta este zero acuma, dar de fapt ar fi potential.

linia este simplă, neîngrijită, semnalizare mecanică sau poate chiar fără pe unele portiuni.

Totusi linia trece prin zone industriale.
Acolo ar fi potentialul, sa aduca masele de muncitori care acuma vin cu masinile, cu autobuzele si stau in trafic.

Daca ne uitam de la Jilava la Bucuresti SUd este plin de fabrici si depozite. Este imposibil ca pe o linie buna cu trenuri cu viteza buna sa nu aiba calatori de naveta.

carutasul

Eu la asta mă gândeam. Dacă e potențial se poate repara, oricum ar fi tot e mai ieftin decât să faci alta, mai ales că dacă o aduci în prima fază la 100km/h deja e aproape bine, la cât e de lungă nici nu se simte diferența. Acum că am făcut și supratraversările astea două nici nu prea mai are obstacole majore. Însă evident potențialul real se poate afla doar dacă faci un studiu, noi putem doar estima "din avion", poate nici ordinul de mărime... Eu știu 2 persoane din Jilava care fac naveta la Otopeni dar nu prea ajută la statistică :)