Politica de Coeziune post-2027

Started by Ionut, May 29, 2024, 09:49:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

BREAKING: API, vocea voastră în Politica de Coeziune post-2027. Asociația Pro Infrastructură a fost admisă ca membru din partea societății civile în cadrul structurii parteneriale aferente Politicii de Coeziune post-2027.

Grupul de lucru va fi format din 34 de ministere, agenții și direcții guvernamentale, 11 entități-cheie ale țării, printre care BNR, Consiliul Concurenței, INS, Consiliul Economic și Social și Academia Română, plus maxim 30 de entități din societatea civilă, mediul academic și de afaceri printre care, iată, și Asociația Pro Infrastructură.

Această structură partenerială are un rol strategic în elaborarea elementelor de poziție națională privind Politica de Coeziune post-2027.

Mesajul nostru principal va fi clar: România are nevoie ca de aer de infrastructură de transport modernă pentru a reduce decalajele față de Europa dezvoltată. Iar fondurile structurale care vin din Uniune sunt cruciale în acest sens.

Vom milita pentru o alocare cât mai mare de la Bruxelles și o contribuție bugetară a României cât mai mică, în special pe elementele de infrastructură de transport cu emisii reduse: cale ferată și trenuri moderne, transport urban sustenabil, confortabil și ecologic.

Voi cum vedeți lucrurile? Ce mesaje, idei, principii și proiecte trebuie să susținem?

Ionut

Vom fi într-o companie foarte selectă. Cred că va fi una dintre structurile "cele mai selecte" ale țării. Ne vom strădui să ducem vocea societății civile acolo unde-i e locul: la nivelul decizional de vârf.

Aștept de la voi propuneri, analize, dezbateri.

tom_sawyer

#2
Felicitări, asta da reușită!

Regiunea Moldova, de pe ambele maluri ale Prutului are cea mai mare nevoie de coeziune, evident.

Deci pe rutier: A8 complet, în 2 exerciții financiare. Insistat pentru a obține finanțare, gen "solidarity lanes".

Pe feroviar: linie Chișinău-Iași-Vaslui-Bârlad-Tecuci-Făurei-Urziceni-Otopeni T2-București modernizată cu prioritate dată traficului de călători. Deci 160-200-230 km/h. Preferabil 2 fire noi electrificate pe lângă cel deja existent, care poate rămâne diesel pentru marfă.
E cam singurul traseu de la noi pe care CF poate concura cu aviația, în opinia mea. Ca relief, distanță și orașe mari deservite.

Feri

#3
Felicitări API!

Pentru referință, cel mai recent raport asupra politicii de coeziune a Comisiei UE
https://ec.europa.eu/regional_policy/information-sources/cohesion-report_en?etrans=ro

și poziția Council of European Municipalities and Regions (CEMR):
QuoteFuture of EU Cohesion Policy Post-2027
Placing Local and Regional Public Services at the Core of Economic, Social, and Territorial Cohesion

❖ Reaffirming core principles

Cohesion Policy has been successful so far because of key essential principles that should be
maintained and strengthened in the next programming period.
1. Cohesion Policy is the DNA of the European project, it is about solidarity between
European territories and the promotion of convergence between its regions. The budget
allocated to this policy should reflect the EU's ambition to support all its territories and
inhabitants, wherever they live, and should not be lower than one-third of the EU's
total budget
. Even more so, if Cohesion Policy remains the first lever to address new
political priorities and emerging crises, it should then be the first item of expenditure of
the European Union.
...
https://www.ccre.org/img/uploads/piecesjointe/filename/231129_CEMR_position_paper_on_future_of_Cohesion_Policy_PC_version-0.pdf

dr4qul4

Nu stiu daca e pe subiect, dar eu unul nu mai vreau sa vad cocoase pe drumurile moderne.
Costurile oricum sunt mari, asa ca nu conteaza cateva milioane de euro in plus. Directia principala de trafic trebuie sa fie prioritizata.
Un drum mai scurt inseamna mai putini km, mai putin combustibil consumat, mai putin timp irosit. Mai putina poluare. Productivitate mai buna.
4 km in plus, inseamna 0,5 l de combustibil (medie din burta) economisit. X 10.000 MZA  x 1,5 euro = 7500 euro/zi = 2,7 mil E/an  pe cati ani facem autostrada? 50? 135 mil E scutite.
Dobanzile le platim din timpul economisit.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

BIGRED1984

Cred ca e genul de structura unde se discuta politici macro, nu chestii minore (dpdv al UE).

Deci probabil teme de discutie trebuie sa fie cresterea convergentei catre media europeana in domenii strategice,  interconectarea eficienta cu restul Europei, reducerea emigratiei, cresterea sperantei de viata prin politici de preventie nu de tratarea, asumarea unui calendar de adoptare EURO etc.

paullie

Prioritatea prioritatilor:
-auto de bagat carbuni la cam tot ce este acum in lucru (A1, A7, DX12)
feroviar de bagat carbuni MAXIm la toata linia Constanta - Brasov - Curtici (tunel Predeal?)

Prioritatea 1:
auto A13, A4, A8, Calafat-DTS- Arad, pod nou la Giurgiu (aici si feroviar) si un alt pod in zona Islaz-Corabia
feroviar Bucuresti - Craiova - Timisoara si eventual linie noua Buc - Giurgiu (tâmpenia tâmpeniilor pod nou pt un singur fir si la Daia mergem cu 5 km/h)

Prioritatea 2
Restul

shift2rail

Feroviar urban, feroviar sub-urban si feroviar inter-urban!

Impreuna cu naval, ar fi muzica in urechea tehnocratilor de la Bruxelles.

costash

Felicitări pentru această veste extraordinară!

Priorități de top în infrastructură aș zice așa, de la cele mai urgente la cele mai puțin urgente:
  • coridor feroviar modernizat pentru 160-200km/h complet Constanța-București-Brașov-Arad
  • la modul general - modernizare și îmbunătățire mentenanță infrastructură și material rulant / management trafic călători și marfă pe feroviar pentru îmbunătățirea timpilor de parcurs și reducerea întârzierilor
  • A0 complet
  • A1 complet
  • A8 complet - sau terminat măcar în zonele cele mai aglomerate/ocoliri de localități
  • execuție centuri ocolitoare (1+1 cu parapeți mediani) pentru reducerea nr de accidente din localități