Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Declaratii si explicatii de astazi de la intalnirea oficiala API-CFR.

Bucuresti-Giurgiu

Tot la stadiul de SF. Expertiza a aratat ca refacerea podului Gradistea nu e suficienta pentru a se relua traficul. Intre timp, au aparut copacei pe linie. :) Si nu numai. Expertiza spune ca podurile peste Neajlov si Sabar NU mai sunt OK si trebuie refacute complet!

Expertiza a mai aratat ca traficul de marfa pe linia asta nu este deloc atractiv pentru agentii economici. Cand au auzit asta, cei de la JASPERS voiau sa nu mai finanteze deloc. Dar s-a negociat, si pana la urma s-a decis sa se refaca totusi linia, au negociat sa se deschida pentru calatori.

Asadar, au decis sa avem doua faze/doua loturi:

FAZA 1/LOT 1.
= redeschiderea liniei pentru calatori, facem strict ce trebuie pentru redeschidere, adica:
- poduri peste Neajlov si Sabar
- podul Gradistea
- RK linie
- igienizam statiile

Cost estimat faza 1/lot 1: 82 milioane euro fara TVA, din care 35,3 milioane euro doar podul de la Gradistea.

Stadiu faza 1/lot 1:
- estimare emitere AM: vara 2019 (complicat rau, linia trece Neajlovul, Parcul Natural Comana...)
- dupa ce iese AM, se aproba SF in CTE CFR
- apoi se lanseaza licitatia pentru proiectare si executie lucrari (POIM)

FAZA 2/LOT 2.
= electrificarea liniei si modernizarea
- vedem, dupa ce deschidem pentru calatori, care va fi traficul
- mai analizam, ne mai gandim si decidem daca o si electrificam sau nu

Pentru marfa se electrifica Radulesti-Giurgiu.

rizzuh

Quote from: Ionut on February 13, 2019, 07:41:51 PM
Expertiza a mai aratat ca traficul de marfa pe linia asta nu este deloc atractiv pentru agentii economici.

Poate ar fi fost atractiva daca era electrificata si daca racordurile din compexul Bucuresti nu erau varza. Ah, si daca nu ar fi demolat o gramada de grupe de triere.

Pentru calatori sigur ar fi atractiva daca pun suficiente trenuri la orare bune, inclusiv Bucuresti - Giurgiu fara oprire. Cu exceptia parcului Comana si segmentului Baneasa - Fratesti linia merge in campie, vitezele ar putea fi destul de mari (daca fac lucrari si pe centura sud-vestica).

AndreiB

#2
Si eu cred ca ar fi atractiva linia din Giurgiu. Un tren non stop ar trebui sa poata parcurge distanta in <1h, care ar putea permite o cadentare orara cu 2 automotoare Desiro, penduland non stop, in timpul saptamanii. As sugera ca in weekend trenurile sa opreasca si la Comana.

As sugera insa ca avem nevoie si de trenuri locale din Bucuresti Progresul, oprind in toate statiile, seara si dimineata. Cu igienizare Progresului, mutarea rondului de tramvaie in fata garii si terminarea nodului intermodal Eroii Revolutiei, ar putea fi o solutie decenta de naveta pentru zona de sud.

Dupa terminarea racordului CF spre OTP, as extinde cateva trenuri in ambele capete, pe un traseu Ruse - Giurgiu - Bucuresti Nord - OTP. Obligatoriu cu control pasapoarte in tren si fara stationari inutile in zona de frontiera. Automotoarele Desiro consuma putin si cu putina organizare, Bucurestiul poate sa devina centrul principal pentru Ruse, nu Sofia (avand in vedere distanta).

rizzuh

#3
^ pentru ca un tren Ruse - Giurgiu sa fie cat-de-cat atractiv ar trebui un racord pod - Giurgiu (in prezent linia catre pod se desprinde din Giurgiu Nord) si sa se efectueze controlul documentelor la imbarcare in Ruse/Giurgiu. Frecventele nu pot sa fie mari, Ruse - Giurgiu este linie simpla (in prezent cu rebrusare in Giurgiu Nord) fara vreun loc de incrucisare pana la gara de marfuri din Giurgiu.

Daca ar instala bulgarii un macaz cat mai aproape de pod (inainte sa se desprinda linia care ocoleste vama si trece pe sub pod) s-ar putea mari putin frecventa, ar fi cam 5 km de linie dubla la bulgari.

La noi nu se poate dubla fara inchiderea circulatiei (trebuie reconstruite 2 poduri si dublat terasamentul), cu demolarea unor case si garaje de pe traseu intre statia de tratare a apei de langa vama si racordul Giurgiu Nord/ipotetic Giurgiu.

Intre Giurgiu si Jilava este linie simpla, cu exceptia Daia - Baneasa si Mihai Bravu - Comana (portiunile grele), dar sunt multe gari pe traseu, in fiecare localitate, ar ramane o dublare in zona de campie dintre localitati, acolo ar fi usor, lucrarile de arta necesare sunt cateva poduri - insa buba mare e la podul peste Arges :)

AndreiB

O optiune low cost ar fi tren Ruse-Giurgiu Nord, atasat la automotorul din Giurgiu. Calatorii mai multi cred ca ar fi pe directia Ruse-Bucuresti-OTP, decat pe Ruse-Giurgiu unde masina cred ca ar fi mult mai flexibila.

TibiV

Va fi foarte greu sa combati varianta "automotorului low cost", cu un orar extrem de flexibil, pe care o ofera bulgarii pe traseul Ruse-Otopeni...

Poza este din 24 iulie 2016 si a fost facuta cu dedicatie pentru "electrici", unde unii useri aveau acelasi gen de de vise cu trenuri Ruse - Otopeni...

Quote from: TibiV
...felul in care bulgarii din Ruse deservesc Otopeni-ul...

Airport shuttle... :)
Poza este facuta pe Serban Voda, la semaforul de la Eroii Revolutiei, sensul spre Bulgaria!

Din 2016 cursele astea nu au disparut, circula bine-mersi si astazi, doar vehiculele au fost un pic "up-gradate"...

Sursa este TibiV ( :lol: ), dar va pun si linkul la postarea originala, ca sa nu credeti ca am stat azi-noapte sa pandesc cursa de Ruse... https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=221&t=1703&start=35#p214110

(Ca veni vorba... Colegii care pricep scrierea asta.... Ce cuvant/denumire apare intre Ruse si Otopeni? In halul asta se scrie Giurgiu in bulgara?!...  :o )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#6
^
Cuvântul este București (Bukuresht). Giurgiu este Гюргево (Ghiorghevo).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Eu am fost pe linia asta, dar e greu sa pozezi din Desiro, mai ales acolo unde celalalt fir nici nu se mai vedea din vegetatie.

https://forum.lokomotiv.ro/index.php?threads/14328/#post-167477

rizzuh

Quote from: AndreiB on February 14, 2019, 12:17:36 PM
O optiune low cost ar fi tren Ruse-Giurgiu Nord, atasat la automotorul din Giurgiu. Calatorii mai multi cred ca ar fi pe directia Ruse-Bucuresti-OTP, decat pe Ruse-Giurgiu unde masina cred ca ar fi mult mai flexibila.

Nu va lua nici dracu' trenul pe Ruse - Giurgiu daca il lasa la Giurgiu Nord, la 4km de centu. Plus cat ar mai dura sa astepte celalat Desiro, plus cuplarea/decuplarea, plus cat dureaza sa opreasca, sa se duca mecanicul la celalalt post sa ca plece in sensul opus...  se pierde o gramada de timp in total.

Direct Ruse - Otopeni ar functiona, poate chiar si cu o oprire in Bucuresti Nord. Dar trebuie sa fie multe si curate, ca sa fie mai atractic decat microbuzele bulgaresti. Iar multe nu poti sa pui, pentru ca ai bucati de linie simpla si incurci restul traficului, asa ca fara dublare tot trebuie sa treci prin Giurgiu, ca sa nu mai fie nevoie de alte trenuri Giurgiu - Bucuresti :)

AndreiB

Ma refeream la altceva - desi inteleg restrictia de capacitate in zona podului. La xx:00 pleca un Desiro de la Ruse spre Giurgiu Nord. La xx:20 pleaca un Desiro de la Giurgiu spre Bucuresti. La xx:25 ajunge in Giurgiu Nord. La xx:28 ajunge in Giurgiu Nord automotorul din Giurgiu, se cupleaza in spatele celui din Ruse, si pleaca impreuna non-stop pana la Bucuresti Nord, rebruseaza si pleaca la OTP.

Mecanicul de Giurgiu se da jos si asteapta urmatorul tren pe care sa il duca la Ruse.

Complet de acord ca trebuie sa fie multe si curate - asta cred ca e valabil si pentru cele din Giurgiu. Teoretic ar putea face 1h45 (25 min Ruse-Giurgiu N; 1h Giurgiu N - B; 15 min B-OTP). Mie la orele potrivite mi se pare ca ar avea succes. Nu stiu la cati calatori devine rentabil un Desiro (30% din capacitate?).

Ideal ar fi via Giurgiu, pentru a captura si pasagerii Ruse-Giurgiu si a umple automotorul de Ruse si cu calatori din Giurgiu, insa.

Ionut

Podul Gradistea ar putea avea si alt traseu, din considerente de mediu. ,,Tot POIM este si sursa pentru podul Gradistea. Acesta este in faza de avizare in CTE al CFR SA. Exista si alte variante, in urma evaluarii de mediu caci actualul traseu trece prin Parcul protejat Comana", spune responsabilul CFR SA.

Bleotu citat de ClubFeroviar.ro

Ionut

Podul Gradistea. Pentru mai – iunie asteptam emiterea acordului final de mediu  ceea ce va permite ca in septembrie sa demaram licitatia propriu-zisa la acest pod.

Dorobantu citat de ClubFeroviar.ro

Sorinus

Linia asta ar fi un adevarat S-Bahn daca s-ar ingropa ultimul KM de la gara Progresul la Eroii revolutiei. Fara nicio statie intre, doar tunel. Ar face atractiv sa stai in sudul Bucurestiului.

TibiV

#13
Nu ajunge la Eroii Revolutiei, ci la str.Constantin Istrati. Ar putea ajune pana la fosta gara, actuala autogara Filaret.
Sinele mai exista cam pana in dreptul fostei platforme Autobuzul/Rocar.
Dar este linie simpla.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

mai degraba trebuie sa avem grija ca peste 15 ani cand va fi gata M4, Gara Progresu sa fie comuna.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist