Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TVlad

Toate ca toate dar tablierul e sublim si lipseste cu desavirsire...Temenul de finalizare tot septembrie a ramas? :) Sau sa zicem merci ca pina la urma o sa termine? Ce mai conteaza inca un an cind am asteptat aproape 20. O exista vreo clauza cu penalizari legate de intirziere?

rizzuh

#571
Quote from: dan tm on July 06, 2023, 03:05:53 PMCe rebrusare are centura feroviara in Mogosoaia?

Venind dinspre Giurgiu, pe centura de est, pentru a continua la aeroport trebuie rebrusare in Mogosoaia.

Quote from: dan tm on July 06, 2023, 03:05:53 PMPotentialul de naveta este zero acuma, dar de fapt ar fi potential.
...
Totusi linia trece prin zone industriale.
Acolo ar fi potentialul, sa aduca masele de muncitori care acuma vin cu masinile, cu autobuzele si stau in trafic.

Care zone industriale? Pe langa centura sunt majoritar depozite. Nu poti face halta la fiecare depozit pentru maxim cateva zeci de muncitor, chiar daca ar fi atractiv pentru primele 5 depozite, pana ajunge trenul din Gara de Nord la depozitele de langa Berceni trece jumatate de zi.

Mai ales ca e foarte posibil sa fie mega ocol pentru multi sa ajunga la GdN, ca sa ia trenul care trece pe la Chiajna, in drum spre Berceni :)

AndreiB

Traseul logic Giurgiu - OTP e pe centura de Vest.

alexmorph3us

#573
^
De acord. Pe langa asta nu consider ca e nevoie de rebrusare in Mogosoaia pentru ca trenul odata ajuns in Chiajna venind pe Centura de Vest poate sa continuie prin Complexul Feroviar Bucuresti catre Chitila dupa care prin Ramificatia Buciumeni catre Mogosoaia si in final sa ajunga la Aeroport. Si pe Centura de Est ar fi posibil doar ca ar ocoli Jilava urmand sa faca ocolul pe centura si in dreptul Ramificatiei Voluntari ar trebui sa faca stanga catre statia Pantelimon dupa care Baneasa - Ram Pajura - Chitila - Ram Buciumeni - Mogosoaia si in final sa ajunga tot la Aeroport.

shift2rail

^a trebuit sa caut un video ptr a intelege termenul "rebrusare" :o , e corect sa presupunem ca o rama EMU/DMU nu ar avea nevoie de aceasta manevra la Mogosoaia catre OTP?

40-0802-5

Nu, e gresit. Ai doi mecanici in fiecare DMU / EMU?

Minim stationare de 5 minute, cam atat se presupune ca ar dura schimbarea cabinei / sensului de deplasare.

AndreiB

Vorbim de doua lucruri diferite:

1. Daca vii de pe centura feroviara Vest, nu e nevoie de nici o manevra. Se poate merge direct.

2. Daca vii de pe centura feroviara Est, ar trebui rebrusat. Insa e spatiu arhi-suficient pentru a construi un racord direct, evitand gara Mogosoaia. Numai ca nu prea are utilitate.

alexmorph3us

#577
Ar avea utilitate in cazul in care s-ar construi si acel aeroport promis in sud la Adunatii Copaceni de care s-a mai tot vorbit. Pentru ca in felul acesta trenul ar capata un sens oferind o modalitate de a conecta Otopeni de viitorul terminal aerian de la sud. Eu cel putin asa as gandi proiectul de tren metropolitan prin includerea lui in viitorul proiect de aeroport. Ar fi mult mai la indemana sa iei trenul sa te deplasezi intre cele doua terminale decat sa tai Bucurestiul in doua cu masina prin trafic.

alexmorph3us

Intre timp m-am uitat pe harta si in apropierea Copaceniului cred ca ar fi statia Vidra de unde s-ar putea desprinde o linie catre viitorul terminal astfel incat sa aiba acces si cei care vin din Bulgaria nu doar din Bucuresti. Deci doua racorduri in acea zona ar rezolva situatia. Ma gandesc ca in cativa ani Otopeniul o sa devina foarte aglomerat si asta cred ca deja s-a vazut de curand atunci cand una din piste a intrat in reparatii acum cateva luni. Acum totul e sa existe si vointa din partea guvernantilor pentru acest proiect de tren-aeroport in sud.

rizzuh

Quote from: AndreiB on July 07, 2023, 11:16:26 AMTraseul logic Giurgiu - OTP e pe centura de Vest.

Logic asa ar fi, este cel mai scurt, dar eu i-am raspuns lui shift2rail, el zicea ca bulgarii planuiesc o ruta Ruse-OTP prin centura de est a capitalei:

Quote from: shift2rail on June 27, 2023, 07:11:58 PM^ bulgarii planuiesc sa ajunga de la Ruse la Aero Otp intr-o ora, o ora jumate, pp pe acea centura feroviara est.

Quote from: alexmorph3us on July 07, 2023, 07:26:22 PMPe langa asta nu consider ca e nevoie de rebrusare in Mogosoaia pentru ca trenul odata ajuns in Chiajna venind pe Centura de Vest poate sa continuie prin Complexul Feroviar Bucuresti catre Chitila dupa care prin Ramificatia Buciumeni catre Mogosoaia si in final sa ajunga la Aeroport.

Se poate si asa, dar ocolul este mare, e mai rapid cu rebrusare.

Quote from: shift2rail on July 08, 2023, 08:52:24 AMe corect sa presupunem ca o rama EMU/DMU nu ar avea nevoie de aceasta manevra la Mogosoaia catre OTP?

Corect, automotoarele / ramele au 2 cabine, nu este nevoie sa mute locomotiva. Probabil o astfel de ruta ar fi operata cu automotoare, fiindca ar fi cam greu de operat cu locomotiva & vagoane, dar tot nu se justifica utilizarea centurii de est din cauza vitezelor constructive foarte mici (facem abstractie ca in prezent e in paragina, se poate repara).

AndreiB

Alex - o sa fie zero trafic de transfer de pe OTP pe un ipotetic aeroport Adunatii Copaceni, hai sa fim realisti.

Traficul de transfer LHR - LGW e extrem de subtire (e doar o linie de autocare). Si vorbim de doua aeroporturi de vreo 10-20x mai mari.

Daca va exista vreodata trafic de tranzit in Bucuresti, se va face pe acelasi aeroport.

venom637

Ca fapt divers, aeroportul din sud era initial un proiect blue air si stim ce s-a intamplat cu acea companie. acum 3- 4 ani se zvonea ca vor investi acolo niste arabi.
nu se va face niciodata parerea mea. noi nu suntem hub cum e Ankara.

alexmorph3us

Are cineva o arhiva cu mersul trenurilor din perioada anilor 2000 cand inca se circula pe aceasta ruta? M-ar interesa sa stiu care era timpul de mers intre Gara de Nord si Jilava pe centura de Vest a Bucurestiului.

MariusIonescu

#583
^
R 483/4 Griviţa:
Dus: 32 de minute şi 30 de secunde(din care 3 minute de restricţie la Chiajna).
Întors: 36 de minute şi 30 de secunde(din care 3 minute de restricţie la Ramificaţia Post 5)

TVlad

Ieri am fost sa vad de la sol stadiul lucrarilor si am realizat citeva fotografii:

Gradistea:

Spre Comana


Peron Gradistea


Adapost Gradistea


Parcare Gradistea


Mare si placuta surpriza: transformatorul nu e instalat pe pozitia definitiva, e doar depozitat temporar acolo. Prin urmare, sint sanse mari sa elimine acea ansa a drumului, aducindu-l pe amplasamentul initial, in aliniament:

Transformator


Pe viaduct nu se va instala prisma de balast ci aceste prefabricate din beton armat:

Prefabricate


Detaliu prefabricate


Structura


Comana:

Gara Comana


Santuri antitanc








Podet Comana


Pod Neajlov












Powered by API/PUM imgur uploader