Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dorum


motorzbh

Nu înțeleg cum a câștigat FCC cu o oferta mai mare decât a WEB? Miroase a Simeria Vintu.

TibiV

Oficialul:
http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6417-19-august-2022-cfr-sa-a-desemnat-oferta-castigatoare-pentru-modernizarea-infrastructurii-feroviare-si-cresterea-vitezei-de-circulatie-la-160-km-h-pe-sectiunea-lugoj-timisoara-est-lotul-2

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru modernizarea infrastructurii feroviare și creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2)

București, 19 august 2022

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), aferentă obiectivului de investiții "Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de CONSTRUCCION SA, în valoare de1.916.221.849,14 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor și 60 de luni, perioada de garanție a obiectivului. Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Modernizarea secțiunii de cale ferată Lugoj - Timișoara Est (Lot 2), în lungime de 54,13 km, cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii etc.) și de protecţia mediului.

Obiective principalele ale proiectului de modernizare pe Lotul 2Lugoj - Timișoara Est sunt:
 îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
 modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
 modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
 dublarea liniei;
 lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
 lucrări pentru ridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
 montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
 instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
 modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
 montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.
 

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Lugoj - Timișoara Est (Lot 2)se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cetatean



razvan96

Cu MT. MT e cel care atrage practic fondurile europene, CFR (sau CNAIR) semnează înainte de cererea trimisă la Bruxelles un contract de finanțare cu MT. Poate Horațiu sa explice mai bine decât mine.
Dar nu e asa mare știre, e doar un contract de finanțare. Pe noi ne-ar interesa contractele de lucrari.

horatiu.cosma

E o formalitate tehnică prin care MT semnează cu CFR un contract prin care să poată lua de la MT banii alocați anul trecut în PNRR. Face parte din bucătaria internă a administrației, noi anul trecut am refuzat să comunicăm astfel de milestone-uri de tipul "am împins o hârtie de la un birou la altul", dar unii în lipsa milestone-urilor concrete preferă să le anunțe și pe astea.


NGC

"Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivelor de investiţii Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 2 Lugoj – Timișoara Est""

Quote from: NGC on June 27, 2022, 03:45:13 PMAcum o vrabiuta feroviara a transmis ca la lotul 2 castigatorul initial este tot asocierea condusa de WEBUILD.

Quote from: TibiV on August 19, 2022, 06:33:13 PM
QuoteOferta financiară depusă de FCC CONSTRUCCION SA, în valoare de1.916.221.849,14 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Asta a fost o surpriza si pentru mine, asa ca am rugat vrabiutele feroviare sa afle ce s-a intamplat.

Explicatia este ca desi cei de la WEBUILD au avut oferta financiara mai buna si a fost practic castigatorul initial, ulterior nu au mai raspuns la solicitarea de clarificari a CFR. Practic, au renuntat de buna voie. De fapt mai mult ca sigur au avut ei un motiv sa renunte. De aici rezulta ca nu ar trebui sa avem o contestatie de la WEBUILD.

In urma acestei intamplari, CFR a declarat ca si castigator initial pe urmatorul clasat, adica asocierea condusa de FCC.

TibiV

Hai sa punem si oficialul, pentru vesnica pomenire si amintire...

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6418-22-august-2022-cfr-sa-a-semnat-cel-mai-important-contract-de-finantare-in-valoare-de-8-77-miliarde-lei-din-cadrul-programului-national-de-redresare-si-rezilienta

CFR SA a semnat cel mai important contract de finanțare, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență

București, 22 august 2022

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost semnat primul și cel mai important contract de finanțare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).

Contractul de finanțare, semnat de ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, domnul Ion Simu Alexandru, are drept scop modenizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, pe o lungime totală de 162 km.

"Este cel mai important contract de finanțare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a țării să se alinieze standardelor europene de transport și să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanțe lungi, cât și pe distanțe scurte, condiții moderne de călătorie, și aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad va contribui cu siguranță  nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Menționăm faptul că, proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, este structurat în următoarele 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:
Lotul 1: Caransebeș - Lugoj
Lotul 2: Lugoj - Timișoara Est
Lotul 3: Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr. D
Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D - Arad

Precizăm totodată, faptul că, prin modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, primul obiectiv feroviar cu finanțare asigurată în cadrul PNRR, în valoare de 8,77 miliarde lei, CFR SA va contribui în mod direct la dezvoltarea infrastructurii și suprastructurii feroviare din vestul țării, prin lucrări de specialitate complexe, care vor fi executate pe toate cele 4 loturi ale traseului, printre care amintim:
► dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului:
► refacerea infrastructurii liniilor și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulație de 160 km/h;
► modernizarea clădirilor de călători;
► construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
► înfiintarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;
desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate;
► lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și sistem ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM -R).

Nu în ultimul rând, precizăm faptul că, linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a rețelei feroviare TEN-T Core, și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

motorzbh

Din păcate telenovela continua... CNSC-ul a dat dreptate Alstom si l-a recalificat, deci poate contesta licitația. Nu se semnează contractul mai repede de 2 ani.

cristi5

Sunt 3 contestatii pe SEAP:
- Lot 1 Caransebes Lugoj (castigata deja) Alstom  https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100105170
- Lot 3 Timisoara-Ronat Alstom    https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100122100
- Lot 4 Ronat-Arad Arcada  https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100122100

Cel putin pe lotul 3 si 4 (probabil si pe Lot 1, dar nu sunt sigur), CFR a descalificat Alstom-Arcada-Euroconstruct (liderul de asociere fiind cand Alstom cand Arcada) pentru o tehnicalitate in legatura cu depunerea garantiei de participare.

Probabil urmeaza contestarea lotului 2 (unde s-a anuntat mai recent castigatorul FCC) pe acelasi motiv.

Din pacate la contestatia pe Lot 1 (castigata) pe SEAP avem doar prima si ultima din 35 de pagini. Stupid.

Anexez contestatia luata de pe SEAP pe lot 3 Timisoara Est- Ronat (pagina 11 e cea mai edificatoare cred). Cea de pe lot 4 pare la fel. La contestatia de pe lot 1 au pus doar prima si ultima pagina...
Contestatie As. RailWorks 05.08.2022 .pdf

cristi5

A contestat Arcada lot 2 Lugoj-Timisoara Est deci acum toate loturile sunt contestate de Railworks. Inteleg ca aspectele contestate pe lot 2 sunt f similare cu cele de pe lot 1, care au fost deja admise. Sunt legate de (A) ETCS, (B) centralizare, (C) competenta managerului de proiect :)

Daca luam doar A: a fost adusa ca dovada a experientei ETCS o adeverinta de la un manager de infrastructura (ETCS functional din 2009), nu si de la un operator care foloseste ETCS acolo (desi adeverinta numea operatorul). CFR a zis ca nu ajunge si a descalificat. Interesant e ca aceeasi adeverinta a fost folosita si la alte licitatii CFR si a fost OK :)

Anexez contestatia, de pe SEAP

Contestatie -Lot 2-SEAP.pdf

Cetatean

Imi scapa mie ceva din toate stirile astea despre "giratoriul feroviar"? E iar o expresie "cai ferate de mare viteza"?
Banuiesc ca se refera la giratoriul PESTE CF cu rampe de 200 de m pentru masini,nu?
Pentru ca giratoriu feroviar,m-a dus cu gandul la cu totul si cu totul altceva.

Legat de contestatii,le dau luna octombrie,hai noiembrie. Daca nu se rezolva pana atunci semnarea contractelor,abia prin primavara.

cristi5

@Doja fireste ca e un giratoriu rutier. E pe harta API de vreo 2 ani (strada Baader)
https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.765/21.24/0

API pe Facebook. Like & share

Giratoriul suspendat deasupra căii ferate Arad-Caransebeș rămâne în suspensie. Ministrul Grindeanu s-a dus pe teren propriu la Timișoara și, vrând neapărat să se laude cu un obiectiv spectaculos, a ales acest giratoriu suspendat din proiectul feroviar Arad-Caransebeș elaborat între 2016 și 2020. Hartă interactivă: https://bit.ly/3wCBdbm.

A adăugat și contractul de finanțare PNRR semnat recent între dumnealui și... subalternul său, șeful CFR SA. Deși suma e impresionantă, perfectă pentru PR, "domnul" ministru omite să spună că simpla parafare a contractului nu are valoare practică în lipsa celor de proiectare și execuție.

Aceste contracte vor întârzia câteva luni, dacă nu ani. Deși vorbește despre semnare "după acele perioade de contestații", ministrul nu știe (sau uită să spună) că deja s-au depus contestații în 5 iulie (lotul 1 Caransebeș-Lugoj), 5 august (lotul 3 zona Timișoara) și 19 august (segmentul Ronaț-Arad).

Ba mai mult, cea de pe lotul 1 a fost deja ADMISĂ de CNSC. Este foarte probabil ca lotul 2 (Lugoj-Timișoara), al cărui câștigător a fost anunțat mai târziu, să fie de asemenea contestat.

De foarte multe ori contestațiile câștigate de antreprenori arată de fapt incompetența beneficiarului, CFR, companie subordonată lui Grindeanu. Dacă ne luăm după experiențele vaste din anii (prea) îndelungați de contracte și șantiere CFR, putem aștepta chiar și 12-24 de luni în instanță.

Apoi un an de proiectare. Deci lucrările în teren pot începe cam în 2024. Execuția liniilor reconstruite durează rareori sub 6 ani, indiferent de termenul contractual. Așadar, cum va fi respectat termenul limită din PNRR, 2026? La aceste chestiuni trebuie să lucreze ministrul Grindeanu, nu la PR.

Dacă dorește să ajute Timișoara, îi recomandăm să regândească soluțiile tehnice. Ar putea negocia cu viitorul antreprenor proiectarea unei estacade în loc de terasamentul înalt care împarte orașul în două, permițând pe zone lungi subtraversarea căii ferate de către pietoni, cicliști și vehicule.

"Domnul" Grindeanu se mai poate întreba dacă triajul uriaș cu 14 linii din Timișoara Est chiar are sens după ce fabricile din zonă au dispărut sau nu mai sunt legate la CF. Este probabil tardivă mutarea triajului de marfă câțiva kilometri mai la est. Îngustat, triajul ar permite subtraversarea sa de către timișoreni în mai multe puncte pe distanța de 1 km.

Fix acesta este rolul ministrului: să găsească soluții. Să vedem dacă poate.