Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

Astazi a fost lansata licitatia [165583] / 20.01.2016 pentru "revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferata Craiova-Calafat, componenta a coridorului Orient/Est-Mediteranean".

Valoare estimata: 6,539,900.71 RON fara TVA
Deschidere oferte: 10.03.2016
Fonduri: CEF Transport 2014-2020
Termen de realizare SF: 14 luni

QuoteObiectivul general al proiectului este de a moderniza linia de cale ferata ca linie simpla, electrificata în sistem de alimentare de 25 kV, controlata de un sistem care sa asigure cerintele de interoperabilitate specificate în normele STI permitând viteze de circulatie cuprinse între 100 - 120 km/h (pentru trenurile de marfa) si 120 - 160 km/h (pentru trenurile de calatori), respectiv introducerea instalatíilor de centralizare electronica/electrodinamica, noi sau reabilitate, dupa caz, în statíi sí linie curenta si introducerea sistemului de siguranta ETCS Nivel 1/ETCS Nivel 1+GSM-R/ETCS Nivel 2+GSM-R în conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) si cu previziunile cererii de trafic de calatori si de marfa national si international.



vancouver

Ca sa fie clar care este coridorul feroviar orient / est-mediteranean, iata aici harta tuturor coridoarelor valabile din 2014:





Cel maroniu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Redox

Foarte interesant că pe celălalt traseu, Rin - Dunăre, apare orașul Sulina. Nu cred că se va construii vreo dată o cale ferată prin Rezervația Biosferei Delta Dunării. Nu cumva este o greșeală și pe hartă apare Sulina în loc de Tulcea?

dragos76

Cam toată "linia albastră" de la Calafat la Sulina pare de fapt o fi Dunărea, nu o cale ferată. Nici Tulcea nu are nici un sens să fie pusă pe vreo rețea feroviară (tranzitul către Ucraina/Moldova se face prin Galați).
Foarte probabil doar o eroare de randare.

NicolaeG

Este dificila o extensie pentru coridorul verde de la Deberecen - Oradea - Cluj Napoca - Suceava - (Siret) - Pascani - Iasi - Ungheni - Chisinau?

vancouver

Nu e nici o eroare. Culoarele de transport marfa sunt atat pe calea ferata cat si fluviale / maritime.

Doar nu va imaginati ca o sa se faca o cale ferata pe ruta indicata Vidin/Calafat - Giurgiu/Ruse - Sulina, care - mai mult - nu trece nici pe la Bucuresti, nici pe la Constanta, ci fix intre ele !!!! ????

Asadar coridorul albastru Rin - Dunare este compus din componenta feroviara nord Budapesta-Arad-Brasov-Bucuresti, componenta feroviara sud Budapesta-Arad-Timisoara-Craiova-Bucuresti-Constanta si din componenta navala Budapesta-Vukovar-Belgrad-Vidin-Giurgiu-Galati-Sulina.

------------------------------------------

aici insa noi discutam de celalalt coridor, maroniu, Orient / Est-Mediteranen. Craiova-Calafat este strict pe acest coridor. Daca Serbia intra in UE s-ar putea ca acest coridor sa se mute pe la Belgrad din 2021. Asadar focu si biciu pe proiectul dintre Craiova si Calafat, ca altfel s-ar putea sa nu mai pupam aici bani europeni dupa 2021 sau 2022. Important este ca cel tarziu in 2020 sa fie intrat constructorul pe teren si sa se faca primele deconturi. Nefiind cine stie ce filozofie, eu zic ca este posibil si in 2019 sa inceapa lucrarile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: gmst on January 21, 2016, 01:14:01 PM
Este dificila o extensie pentru coridorul verde de la Deberecen - Oradea - Cluj Napoca - Suceava - (Siret) - Pascani - Iasi - Ungheni - Chisinau?

Trebuie ca Romania sa propuna si sa justifice acest lucru in 2020, cand se stabilesc coridoarele pentru 2021-2027.  Eventual descarca harta, deseneaza ceea ce vrei sa adaugi (in paint de ex.) si pune pe threadul "Cai ferate in Romania: planuri si proiecte".

Sa nu uitam, aici discutam despre "Coridorul Feroviar Orient / Est-Mediteranean".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


NGC

Astazi a fost lansata licitatia [167629] / 20.04.2016 pentru "Studiu de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean".

Valoare estimata: 41,924,000.00 RON fara TVA
Deschidere oferte: 08.06.2016
Fonduri: CEF Transport 2014-2020
Termen de realizare SF: 15 luni

QuoteScopul contractului de servicii este prestarea serviciului ,,Studiu de fezabilitate pentru reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est -Mediteranean, în conformitate cu prevederile regulamentelor si reglementarilor în vigoare, la standardele impuse pentru Coridoarele Europene.
Obiectivele generale ale proiectului sunt:
i) Modernizarea liniei de cale ferata în conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) si cu previziunile cererii de trafic de calatori si de marfa national si international, astfel:
- linie dubla, electrificata, de 25 kV,
- controlata de un sistem ERTMS (ETCS Nivel II+GSM-R ),
- gabarit de libera trecere C,
- sarcina pe osie de minim 22,5 tone/osie,
- posibilitatea exploatarii trenurilor cu lungimea de 740 m în toate statiile,
- caracteristici ale peronului – peroane înalte si lungime a peronului de 40 m, în toate statiile,
- lucrari civile în statii - lucrari de igienizare si cosmetizare a constructiilor existente, interventii la structuri, eficientizare fluxuri,
- viteze de circulatie cuprinse între 100 - 120 km/h (pentru trenurile de marfa) si 120 - 160 km/h (pentru trenurile de calatori).
ii) Modernizarea electrificarii pe toata lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV);
iii) Marirea capacitatii de tranzit;
iv) Prin implementarea proiectului, linia de cale ferata va fi în conformitate cu parametrii tehnici ceruti de standardele si legislatia europeana în vigoare. De asemenea, implementarea proiectului va contribui la realizarea obiectivelor urmatoarelor conventii si acorduri internationale.



alecu26

atunci mutam aici si anuntul cu privire la deschdierea ofertelor Calafat Craiova.

si o intrebare: nu are nimeni valorile financiare? Nu au aparut in SEAP?

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/2784-06-04-2016-deschidere-oferte-revizuire-sf-craiova-calafat


Quote

COMUNICAT DE PRESĂ

Marţi, 05 aprilie 2016, la sediul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, a avut loc deschiderea ofertelor pentru lucrarea Revizuirea Studiului de Fezabilitate  pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat.

Reabilitatrea liniei de cale ferată Craiova – Calafat este parte a proiectului global de modernizare a tronsonului feroviar Arad – Timisoara – Caransebes – Craiova – Calafat, parte componentă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean pe teritoriul României.

La licitaţia deschisă au depus documentaţie următoarele 6 asocieri/firme româneşti şi străine:

- Asocierea Italferr S.p.A. – S.C. Italrom Inginerie Internationala S.R.L.,
- Asocierea SYSTRA S.A. – S.C. IRIMAT CONS S.R.L.,
- Asocierea ACCIONA Ingenieria S.A. – Ardanuy Ingenieria S.A.,
- Asocierea CONSIS PROIECT S.R.L. – BAICONS IMPEX S.R.L.,
- Asocierea SC OBERMEYER Proiectare Bucuresti S.R.L. – SC OBERMEYER Planen + Beraten GmbH Munchen Germania,
- Egis Rail S.A.

Obiectivul general al proiectului este modernizarea liniei de cale ferată ca linie simplă, electrificată  în sistem de alimentare de 25 kV, controlată de un sistem care sa asigure cerințele de interoperabilitate specificate în normele STI permițând viteze de circulaţie cuprinse între 100 - 120 km/h (pentru trenurile de marfă) și 120 - 160 km/h (pentru trenurile de călători), respectiv introducerea instalațíilor de centralizare electronica/electrodinamica, noi sau reabilitate, după caz, în stațíi șí linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ETCS Nivel 1/ETCS Nivel 1+GSM-R/ETCS Nivel 2+GSM-R în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internațional.

Sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri nerambursabile CEF, în proporţie de 85% şi 15% fonduri de la bugetul de stat, beneficiarul contractului fiind Compania Naţională de Căi Ferate CNCF "CFR" S.A. Valoarea totală estimată a contractului este de 6.539.900 lei (fără TVA), iar durata de valabilitate va fi de 20 de luni de la data atribuirii.

În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danny_cbu

Sunt curios daca o sa construiasca un fir nou langa cel actual sau o sa inchida circulatia de tot pe timpul lucrarilor, reabilitand firul existent.
Eu zic ca ar fi mai ok sa faca un fir nou, lansand posibilitatea reabilitarii firului existent undeva in viitor

NGC

Quote from: alecu26 on April 20, 2016, 10:22:00 AM
atunci mutam aici si anuntul cu privire la deschdierea ofertelor Calafat Craiova.

si o intrebare: nu are nimeni valorile financiare? Nu au aparut in SEAP?

CFR nu publica in SEAP procesul verbal de deschidere a ofertelor, dar cred ca se ocupa deja disney de aceasta problema. :cheers:
Pana atunci, voi incerca sa aflu "pe surse".

disney


vancouver

Quote from: danny_cbu on April 20, 2016, 11:13:51 AM
Sunt curios daca o sa construiasca un fir nou langa cel actual sau o sa inchida circulatia de tot pe timpul lucrarilor, reabilitand firul existent.
Eu zic ca ar fi mai ok sa faca un fir nou, lansand posibilitatea reabilitarii firului existent undeva in viitor

Presupun ca te referi la Craiova-Drobeta-Caransebes. Avand in vedere ca in final se va face linie dubla, nu vad de ce sa inchida firul actual. Vor lucru initial doar la firul suplimentar - acolo unde acesta inca nu exista - sau chiar direct la ambele fire, acolo unde noul traseu va fi diferit de cel actual. Personal cred ca cel putin 20%-25% din traseu va fi diferit, altfel nu se pot asigura vitezele cerute.

Trenurile de calatori la 140-160 km/h limiteaza curbele, iar trenurile de marfa limiteaza pantele. Se va taia in carne vie relieful in zonele dificile. Probabil ca va fi tunel / pod / tunel si daca tot se face traseu nou acesta va fi direct de 160 km/h. 120 km/h pentru trenurile de calatori va fi mai degraba in zonele apropiate garilor (Craiova, Filiasi, Drobeta, Orsova), acolo unde traseul este impus. Sau acolo unde se poate realiza minimul de 120 km/h pe traseul actual, iar crestera la 160 ar costa mult in plus.

In ansamblu traficul nu are cum sa fie intrerupt, este o magistrala mult prea importanta. Daca au o strategie SANATOASA (la cap) atunci se vor apuca cu lotul (sau loturile) cel(e) mai dificil(e) intre Mehadia - Slatina Timis. Lotul cel mai dificil presupune tuneluri lungi si scurte, viaducte, etc.. Abia cand acesta va fi disponibil cirulatiei ar trebui incepute loturile mai usoare. Astfel in momentul in care lucrarile vor afecta cel mai mult traseul existent, va exista o zona de 40-45 km in mijloc, care se va parcurge in timp record (22-25 minute), ceea ce reduce mult impactul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

oricum trebuie intai sa termine cat de cat ce se face acum pe Brasov-Simeria-Arad ca altfel va fi dezastru. Si sunt cat de cat sanse. Adica la CFR intre SF si implementare in teren trec spre 5-6 ani, si peste 10 ani pana la finalizare lucrari.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).