Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

𝗠𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗠𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗖𝗙 𝗖𝗿𝗮𝗶𝗼𝘃𝗮 – 𝗗𝗿𝗼𝗯𝗲𝘁𝗮 𝗧𝗿. 𝗦𝗲𝘃𝗲𝗿𝗶𝗻 – 𝗖𝗮𝗿𝗮𝗻𝘀𝗲𝗯𝗲𝘀 𝗮 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗮𝘃𝗶𝘇𝗮𝘁𝗮 𝗶𝗻 𝗖𝗧𝗘 𝗹𝗮 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝘂𝗹 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿

Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii 𝗮 𝗮𝘃𝗶𝘇𝗮𝘁 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗮 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝟮𝟮𝟱 𝗸𝗺 𝗱𝗲 𝗰𝗮𝗹𝗲 𝗳𝗲𝗿𝗮𝘁𝗮, 𝗮𝗳𝗲𝗿𝗲𝗻𝘁𝗶 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗳𝗲𝗿𝗼𝘃𝗶𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗖𝗿𝗮𝗶𝗼𝘃𝗮 𝘀𝗶 𝗖𝗮𝗿𝗮𝗻𝘀𝗲𝗯𝗲𝘀. Linia este parte a Coridorului European Est-Mediteranean și asigurând legătura sudică dintre granița România/Ungaria cu Arad – Timișoara – Reșița (prin nodul Caransebeș) – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Alexandria (prin nodul Roșiorii de Vede) – București – Călărași și Slobozia (prin nodul Ciulnița) – Constanța. În Craiova, secțiunea analizată asigură legătura spre Bulgaria prin linia Craiova – Calafat.

Proiectul vizează, în principal:
🚉 Reconstrucția liniei pentru a permite viteza maximă a trenurilor de călători să fie între 120 și 160 km/h, iar a trenurilor de marfă să fie între 100 și 120 km/h;
🚉 Construcția a 4 tunele noi, între care noul Tunel Balota de 6,19 km și Tunelul Poarta I de 1,28 km, vor permite reducerea declivității maxime a liniei, de la 26 mm/m la 18 mm/m. Astfel, trenurile de marfă vor putea traversa sectorul în tracțiune simplă;
🚉 Dublarea a aproximativ 50 km de cale ferată, astfel încât după modernizare din traseul de 225,287 km, un total de 159,960 km vor fi dublați;
🚉 Modernizarea sistemului de tracțiune electrică pe întregul traseu;
🚉 Echiparea cu sistemul european de control al trenurilor ETCS nivelul 2;
🚉 Circularea cu sarcina maximă pe osie de 22,5 tone.

𝗩𝗮𝗹𝗼𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗲𝘀𝘁𝗶𝗺𝗮𝘁𝗮 𝗹𝗮 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝟭𝟬 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗮𝗿𝗱𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗶.

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu

dan tm

Cum vi se pare aceasta exprimare, Alexandria prin nodul Rosiorii de Vede?

paullie

Mno ce sa ceri geografie de la unul care nici nu stim ce studii are. DACA ARE! Ca totusi linia ajunge la Zimnicea. :)

NGC

"Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivelor de investiţii Lot 1: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr.D" Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad""

Vrabiutele feroviare au transmis ca pentru ambele loturi castigatorul initial este WEBUILD.

Asadar, castigatorul initial este WEBUILD la toate cele 4 loturi dintre Caransebes si Arad.

Cetatean

Quote from: Doja on June 16, 2022, 01:12:57 PMUmbla o barfa ca Webuild e pe primul loc si o sa bage in jep toate cele 4 loturi de la Arad la Caransebes?
Cu FCC foarte aproape,pe secondi piatti :)
Se lasa cu contestatii?

Deci ce se auzea prin targ,pare adevarat...sa-i vedem la treaba singuri,pe Banat.

TibiV

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6393-29-iulie-2022-cfr-sa-a-desemnat-oferta-castigatoare-pentru-modernizarea-infrastructurii-feroviare-si-cresterea-vitezei-de-circulatie-la-160-km-h-pe-timisoara-est-ronat-triaj-lot-3

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru modernizarea infrastructurii feroviare și creșterea vitezei de circulație la 160 km/h, pe Timișoara Est - Ronaț Triaj (lot 3)

București, 29 iulie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Timișoara Est - Ronaț Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului "Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timișoara - Arad Lot 3, în valoare de1.440.433.361,02 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare,contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului.

Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Obiective principalele ale programului de modernizarea

Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D.

Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla.Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.

De asemenea, se vor executa lucrări:
- de construcţie, reconstrucție sau reparaţii/reabilitarela 3 poduri și 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel și se vor executa 2 podeţe de descărcare;
- de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc
- de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru; Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta). Stația care se va transforma în post de mișcare este Stația (grupa de linii) Ronaț Triaj Gr. D.
- de modernizare a reţelele locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.
- de protecția mediului:panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Timișoara Est - Ronaț Triaj (lotul 3)se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6405-9-august-2022-cfr-sa-a-desemnat-oferta-castigatoare-pentru-modernizarea-infrastructurii-feroviare-si-cresterea-vitezei-de-circulatie-la-160-km-h-pe-sectiunea-ronat-triaj-arad-lotul-4

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru modernizarea infrastructurii feroviare și creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pe secțiunea Ronaț Triaj - Arad (lotul 4)

București, 9 august 2022

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare laprocedura de licitaţie publicăpentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Ronaț Triaj - Arad (lotul 4), aferentă obiectivului de investiții "Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timișoara - Arad Lot 4, în valoare de2.184.174.656,60 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare,contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor și 60 de luni, perioada de garanție a obiectivului.

Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Obiective principale ale programului:

Modernizarea infrastructurii pe Lotul 4 Ronaț Triaj Gr. D - Arad (55 km), dela km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou - Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de cca. 7 kilometri. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar, vizat pentru modernizare, calea se va dubla.Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza.Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad.Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent.

De asemenea, se vor executa lucrări:
 - de reconstrucție sau reparaţii/modernizare la un număr de 6 poduri, 30 podeţe,7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate, inclusiv 9 podeţe de descărcare
 - de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc
 - de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația care se vor transforma în post de mișcare este Staţia Valea Viilor.
 - de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.
 - de protecția mediului -panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.
 
Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Ronaț Triaj Gr. D - Arad (lotul 4)se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cetatean

Ma bucur pentru ca s-a desemnat un castigator, imi pare rau ca e acelasi pe 170 de km...

motorzbh

Mai scăpăm de interfețe si ordine de variație de milioane de euro.

Cetatean

^ destul de optimist.
Sunt foarte curios ce o sa faca pe partea de proiectare,dar de optimizari si claimuri,sigur nu scapam.
Pentru ca sigur duc listele alea,ohoho.
Sunt curios de difernta financiara dintre candidati. Si ce pondere a avut in punctaj.
Avantajul webuild la licitatia din Banat,este numarul mare de oameni de afaceri italieni in domeniul constructiilor stabiliti pe zona.

motorzbh

Este fidic galben deci nu prea au motive de optimizări sau claim-uri. Ca vor încerca , da e adevărat. Dar in mod normal nu prea au sanse. Cel mult pot sa ne fraiereasca la solutie sa ne dea una ieftina.
Din cate am auzit Alstom-ul ne-a dat in judecata ca l-am descalificat. Deci nema punctaj.

NGC

^^ Astea au fost ofertele financiare. Nu am stiut pentru ce lot vrei, asa ca am rugat vrabiutele feroviare sa ne zica pentru toate loturile, daca se poate.


Lot 1 Caransebeș - Lugoj
1) +/- 1368 milioane RON fara TVA -> WEBUILD
2) +/- 1509 milioane RON fara TVA -> FCC
3) +/- 1599 milioane RON fara TVA -> PORR


Lot 2 Lugoj - Timisoara Est
1) +/- 1740 milioane RON fara TVA -> WEBUILD
2) +/- 1916 milioane RON fara TVA -> FCC
3) +/- 1928 milioane RON fara TVA -> PORR


Lot 3 Timisoara Est - Ronat Triaj Gr. D
1) +/- 1440 milioane RON fara TVA -> WEBUILD
2) +/- 1639 milioane RON fara TVA -> FCC
3) +/- 1641 milioane RON fara TVA -> ALSIM


Lot 4 Ronat Triaj Gr. D - Arad
1) +/- 2184 milioane RON fara TVA -> WEBUILD
2) +/- 2831 milioane RON fara TVA -> FCC

Cetatean

^Multumesc mult!
Asa cum am preconizat,FCC e pe locul 2 la toate.
Webuild a facut ceva magie de a reusit sa fie la toate cu cel mai mic pret.
Sunt curios daca o sa ii tina magia sila executie. Tronsonul din Timisoara o sa fie foarte greu, din cauza celor 2 gari. Aici s-ar putea sa faca FOARTE multi bani suplimentari, din cauza lucrarilor de decontaminare.
Fiind suprafata mare si cantitatea o sa fie mare si cel mai probabil vor lua bani in plus fata de contract.
Pe lot 1,2,3 e diferenta 10% loc 1 fata de loc 2 si inca 10% intre 2 locul 2 si 3.
Pe lot 4 cred ca au gresit ceva cei de la webuild, e prea mare diferenta.
Desi este lotul cu valoarea cea mai mare si cred cu podul peste Mures de la Arad.
O sa ma uit putin pe planse.
Urmarim!

Cetatean

Pronosticul din decembrie...

Quote from: Doja on December 25, 2021, 03:56:28 PMSunt curios de ofertele financiare.
Ca si pronostic:
1. Fcc dupa experienta a 120 de km prin ro de CF,ar trebui sa aibe o oferta buna,cu un pret ok.
2. Pizzarotti cred ca se bazeaza mult pe experienta "proasta " de la Alba si nu vor avea un pret bun. Si sper asta..
3. Arcada si Co au avantajul ca nu au asa de multi subcontractori. Au oameni angajati specilaizati sa execute lucrari pe care celelate firme le subcontracteaza.
De  aici pot veni pe anumite lucrari cu un cost mai mic si cu 10-15% si per total o oferta buna.
4. Sunt curios la cati bani au mers. Pot castiga din lucrarile de infrastructura,dar la suprastructura si restul lucrarilor specializate, daca nu si aduc de la ei prestatori,o sa aibe preturi mari.
5. Porr as vrea sa ii vad pe Cf. Sunt curios daca se descurca la fel de bine in desisul de cf ca si la restul lucrarilor ce le executa pe la noi.
6. Webuild o sa fie in top 3 oferte. Sigur . Poate chiar prima. Dupa reorganizare,sunt curios ce directie o sa ia.
Avantajul lor pe zona asta ca si al FCC este faptul ca au mai lucrat in Banat,stiu local ce si cum se misca.