Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

Readuc in atentie solutia unui coleg de forum:
Daca UE ne impune momentan frontiera Schengen la granita de vest...ce ne opreste sa avem un acord de libera circulatie intre noi si bulgari?
Ne plangem de restrictiile impuse de altii dar nu le eliminam pe cele care depind doar de noi .
Si daca raspunsul este "migratia ilegala", solutia nu este intarirea granitelor intra UE ci a celor externe ale UE.

alin2pas

Am fost în vacanță în Grecia prin vama Kulata - Promachonas în 2018 și 2020. În 2018 la intrare în Grecia nici nu s-a uitat vameșul la noi, a văzut numărul mașinii de România și a făcut semn să trecem mai departe, iar la întoarcere a aruncat o privire în mașină și ne-a lăsat să trecem. În 2020 s-a repetat povestea, singura diferență a fost că la dus a trebuit să așteptăm o jumătate de minut până s-au hotărât la care mașină dintre cele două linii să facă testare COVID prin sondaj. A ,,căzut" pe mașina cealaltă și am fost lăsați să trecem. La Calafat - Vidin am stat la dus de fiecare dată cam un sfert de oră la coadă și au verificat actele, inclusiv talonul mașinii (în 2020 și declarația pe proprie răspundere pentru tranzit prin Bulgaria), iar la întoarcere circa o oră și jumătate (că am prins și schimbarea de tură de fiecare dată - o oră pauză) și au verificat actele vameșii din ambele țări. Pe la Cenad, Nădlac 1 sau Nădlac 2 la fel ne-au fost verificate actele la fiecare trecere de ambii vameși (cel român în ghișeu, cel maghiar afară), iar de mai multe ori s-au uitat și în portbagaj la ieșirea din țară (chiar și când nu era problema migranților).
De ce între Bulgaria și Grecia se poate trece cu controale de formă și la granițele noastre e mult mai strict? Doar noi suntem ,,oile râioase" ale Europei sau problema e de la conducătorii noștri? Oricare ar fi motivul din aceste două variante, e probabil și motivul pentru care nu avem un ,,mini-Schengen" cu bulgarii.

GeorgeS

Nu o luati personal. Schengen, ca si US Visa sunt chestii pur tehnice. Bulgarii isi fac treaba ca vor inauntru. Pentru noi este mai greu, avand in vedere cetatenii romani de la est de Prut. Ar trebui sa avem politicieni extrem de motivati sa gaseasca o solutie, care desigur exista. Daca as fi bulgar, eu unul, nu as semna un mini-Schengen cu Romania daca asta mi-ar pune in pericol aderarea la Schengen ul mare.

dr4qul4

Idea ar fi sa semneze un mini-schengen cu Romania care sa fie valabil DOAR pana la intrarea in Schengenul mare. Daca nu intra si Romania, atunci se desfiinteaza intelegerea dintre noi.
De masura asta ar beneficia ambele tari pentru ca Bulgarii au tot interesul ca romanii sa ajunga mai repede la ei pe litoral, iar ei ar putea traversa mai repede spre vest pe la vidin.
Insa sunt si dezavantaje... romanii vor aglomera granita lor cu Grecia iar noi am deveni ruta de migratie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

#244
                       "" Daca as fi bulgar, eu unul, nu as semna un mini-Schengen cu Romania daca asta mi-ar pune in pericol aderarea la Schengen ul mare.""   Stimate coleg @GeorgeS..., în pielea bulgarilor, oare de ei ar adera la "Schengen-ul mare" ( ca idee) și România nu, pe unde și-ar face trecerea directă și fără actualele condiții ?? Via Grecia și peste Marea Adriatică la italieni sau sloveni ?? Sau din porturile bulgare, direct prin Bosfor, Marea de Marmara, Dardanele, Marea Ionică, Marea Adriatică...  Exceptăm Serbia, deocamdată. Altă rută, nu văd ! Și vor trebi să aștepte după... noi.

tom_sawyer

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii și al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației pentru aprobarea Instrucţiunilor pentru efectuarea înregistrării circulaţiei rutiere pe drumurile publice în anul 2022 - indicativ AND 557-2022

Scurta descriere a reglementării:

Instrucțiunile pentru efectuarea înregistrării circulației rutiere pe drumurile publice în anul 2022 - indicativ AND 557-2022   constituie cadrul organizatoric pentru efectuarea în bune condiții și în mod corect a înregistrării circulației rutiere pe drumurile naționale, județene și  comunale. Instrucțiunile conțin atribuțiile personalului care efectuează nemijlocit înregistrările de circulație și pe cele ale persoanelor cu sarcini de organizare, îndrumare și control în cadrul Recensământului circulației rutiere în anul 2022.

Prezentele instrucțiuni supuse aprobării actualizează Instrucțiunile pentru efectuarea înregistrării circulaţiei rutiere pe drumurile publice în anul 2021 - indicativ AND 557-2020, aprobate prin Ordinul M.T.I.C. nr. 2059/11.11.2020 și Ordinul M.L.P.D.A. nr. 4298/16.12.2020, în condițiile în care situația sanitară generată de răspânderea infecției cu COVID-19 în anul 2021 a avut impact asupra economiei țării, cu efecte negative resimțite pe termen lung și asupra transportului de persoane și de marfă și nu a permis realizarea Recensământului general de circulație pe rețeaua de drumuri publice din anul 2021.

În aceste condiții, Recensământului general de circulație pe rețeaua de drumuri publice din anul 2021 a fost decalat pentru anul 2022. Principala modificare a proiectului de reglementare tehnică, față de Instrucțiunile pentru efectuarea înregistrării circulației rutiere pe drumurile publice în anul 2021 o constitue calendarul pentru înregistrarea circulației rutiere, care a fost adaptat anului 2022, astfel încât activitatea de recenzare să se realizeze în anul 2022, în 7 zile de lucru și 3 zile de week-end.

MT

tom_sawyer

#246
Am cerut la Poliția de frontieră date privind traficul în ultimii 3 ani la Giurgiu și la Calafat, pentru a face o comparație între valorile de trafic și structura traficului. Au răspuns foarte repede (Mulțumesc!)

Giurgiu-Ruse





Vidin-Calafat




Datele de mai sus:




Powered by API/PUM imgur uploader

Apolodor

La trafic greu (camioane de marfă) este la fel.

tom_sawyer

#248
CNAIR organizează recensământul circulației rutiere

CNAIR, prin aparatul său tehnic de specialitate, respectiv CESTRIN, va organiza și coordona activitatea de recensământ general al circulației rutiere.

Acest proces de culegere a datelor de trafic se desfășoară în conformitate cu Instrucțiunile pentru efectuarea înregistrării circulației rutiere pe drumurile publice indicativ AND 557-2022, act publicat în Monitorul Oficial al României ce constă în efectuarea de înregistrări ale traficului în 10 zile din același an, acoperind toate zilele săptămânii, distribuite astfel:

• sapte zile în lunile cu trafic mediu (aprilie, mai, octombrie, noiembrie);

• trei zile în lunile cu trafic maxim (iulie, august), conform calendarului de mai jos.



Amintim că recensământul circulației rutiere se efectuează o dată la 5 ani și constă în înregistrări manuale ale traficului, pe categorii de vehicule, pentru fiecare post de recensământ în parte.

Menționăm faptul că recensământul circulației rutiere a fost amânat pentru anul 2022 din cauza pandemiei COVID - 19 care a condus la modificarea fluxurilor de circulație pe fondul restricțiilor interne și externe, programarea inițială fiind pentru anul 2020.

Posturile recensământului circulației rutiere sunt amplasate pe autostrăzi, drumuri naționale și județene. În posturile de recensământ amplasate pe rețeaua de autostrăzi și drumuri nationale durata înregistrarii va fi de 8 ore/zi, în timp ce pe drumurile județene durata va fi de 14 ore/zi. Menționăm că în toate posturile, indiferent de categoria drumului, se efectuează o zi de înregistrare de 24 de ore.

Cunoașterea caracteristicilor traficului pe rețeaua rutieră este absolut necesară atât pentru fundamentarea și proiectarea investițiilor rutiere și a lucrărilor de întreținere și reparare a drumurilor, fundamentarea măsurilor de organizare a circulației rutiere și urmărirea dinamicii de evoluție a traficului pe rețeaua rutieră, precum și pentru elaborarea de studii referitoare la evaluarea calității aerului, prin estimarea emisiilor generate de traficul rutier și a impactului asupra mediului.

CNAIR


Ar trebuie cât mai multă presiune publică pe CESTRIN să facă publice datele, mai ales că anul acesta este și recensământul populației, unde datele vor fi publice.
Și amintit că în multe alte țări datele de trafic sunt publice.

alin2pas

In locurile unde au camere pentru rovinietă măsurarea traficului se poate face automat în mod permanent.
Datele de trafic nu au de ce să fie secrete. Nu pot fi cerute în baza legii (eventual în instanță, dacă refuză de bună voie)?

ciprebbe

Da, se poate face automat dar nu vor pt ca trebuie sa deconteze niste sume......
Am cerut accesul public la date si au cerut bani pe ele . Niste sume astronomice in conditiile in care avem date oficiale din toata Europa, inclusiv Belarus.
Motivatia? Pai cum sa afle poporul ca noi construim A si DX pe unde e dorinta politica si nu pe unde reiese din harta ca trebuie construit.
Si nu uitati ca tot acest recensamant, ca si cele din trecut, este/au fost finantate din bani publici!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Poate le cere (din nou cineva), atat pe cele existente cat si pe cele viitoare, pe legea informatiilor publice.
Se ajunge frumos la judecator, care va decide daca sunt cu plata sau fara.
UE nu are nici o autoritate de la care le-am putea cere?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprebbe

Ce are UE gasim "public" pe site . Noi am cerut ca toata harta sa fie facuta publica.
O sa le cerem si pe cele noi cand vor anunta ca sunt centralizate si probabil vom merge si in instanta. Nu trebuie sa fie secrete.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

tom_sawyer

#253
A început recensamăntul general al traficului rutier

🔵Ieri a fost prima zi a #recensământului general al traficului rutier, care se va desfășura în diferite perioade, până la sfârșitul anului.
🔵DRDP Brașov colectează datele atât automat, prin 66 de senzori de trafic, cât și manual 👷, prin cele 60 de posturi de recenzare.
🔵Datele ne vor ajuta în elaborarea proiectelor viitoare de dezvoltare a #infrastructurii rutiere.


tom_sawyer

Harta cu cifrele de trafic din 2015 nu mai este disponibilă pe site-ul CESTRIN (https://www.cestrin.ro/web2014/recensamant.html)

Link imgur: https://i.imgur.com/hW9BTvP.jpeg (pentru a fi salvată pe server API/PUM)