Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

#270
@gruiarew ,
numaratoare se poate face...

Dar simpla numaratoare nu iti spune de unde vine si unde se duce (poti avea originea pe un DJ fara camera, destinatia la fel)

Iar camera nu spune daca in masina este doar soferul, sau este si nevasta, copiii si socri
Quote...le vor adresa un set de întrebări, care vor consta în:

    originea plecării în cursa (ex.: București, Zalău);
    destinația cursei (ex.: Suceava, Chișinău);
    scopul călătoriei (ex.: turistic, acasă, loc de muncă, alte scopuri);
    pentru vehicule de transport marfă: felul mărfii;
    pentru vehicule de pasageri: numărul de pasageri.

Probabil ca recensamantul are in vedere si daca este un traseu ocazional sau unul permanent, daca un camion are marfa perisabila sau nu, daca se plimba 5 microbuze pline ochi sau un autobuz jumate gol...

Pana la urma o astfel de cercetare nu trebuie sa determine doar MZA, ci si caracteristicile socio-economice ale celor care folosesc drumurile alea, nu neaparat  ca soferi.
Daca datele ar fi corect analizate, ar putea fi folosite si de autoritatile locale (transport rutier interurban), si de CFR (poate merita sa bagi un tren sau doua)  samd....

Este drept, nu cred ca la noi va face cineva astfel de analize. Dar sunt convins ca in alte tari asa se intampla...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Vise. Recensământul populației și al clădirilor a ieșit un mare fâs. Și cel puțin clădirile alea nu se mișcă.

Camera poate spune dacă mai e cineva in mașină cu șoferul. Nu văd ce treabă are cnair-ul dacă îs cu nevasta sau amanta sau dacă în spate am brânză de vacă sau de oaie.

De asemenea camera poate determina dacă e ocazional sau permanent. Și de asemenea poate determina cu aproximație de unde vine și unde merge. Mașina aia are un domiciliu, sunt destule camere pe traseu, se pot amplasa altele mobile în puncte cheie.

E mult mai eficace decât opritul și întrebatul. Cine asigură că răspunsurile vor si complete și corecte? Plus mi se pare un mega deranj cu o marjă de eroare semnificativă.

Aia cu CFR-ul și transportul interurban... chiar am râs. S-au făcut nenumărate cereri și întâlniri și ședințe ca să bage autobuze pe sate și să facă zonă metropolitană la Sibiu. Și azi e tot la nivel de studiu. Cred că au trecut doar vreo 7 ani (nu mai stau să număr).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

Astăzi,  22 septembrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

Ordin al viceprim-ministrului, ministrului transporturilor și infrastructurii și ministrului afacerilor interne pentru aprobarea reglementării tehnice "Instrucţiuni tehnice privind organizarea şi efectuarea anchetelor de circulaţie origine – destinaţie. Pregătirea datelor din anchetă în vederea prelucrării" -  indicativ DD 506/2022

Scurtă descriere

Reglementarea tehnică ,,Instrucţiuni tehnice privind organizarea şi efectuarea anchetelor de circulaţie origine – destinaţie. Pregătirea datelor din anchetă în vederea prelucrării" -  indicativ DD 506/2022, instituie cadrul organizatoric pentru efectuarea în bune condiţii şi în mod corect a anchetelor de circulaţie Origine – Destinaţie pe drumurile de interes naţional, precum şi pregătirea datelor din anchetă în vederea prelucrării.

Instrucţiunile conţin atribuţiile personalului care efectuează nemijlocit înregistrările de circulaţie şi pe cele ale persoanelor cu sarcini de organizare, îndrumare şi control în cadrul "Anchetelor de circulaţie Origine – Destinaţie din anul 2022", precum şi precizări clare privind pregătirea datelor în vederea prelucrării.

Anchetele de circulaţie Origine – Destinaţie sunt măsurători de trafic care se efectuează în anumite secţiuni caracteristice ale unei reţele de drumuri prin care se înregistrează, pe formulare special întocmite, pentru fiecare vehicul chestionat, originea, destinaţia, ruta, scopul călătoriei sau felul încărcăturii şi numărul de pasageri, precum şi date socio-economice.

MT

JohannDB

#273
...............Am impresia că se cere mai mult decât este cazul (și după recensământul persoanelor și-al locuințelor) !!
      CITAT :::: pe formulare special întocmite, pentru fiecare vehicul chestionat, originea, destinaţia, ruta, scopul călătoriei sau felul încărcăturii şi numărul de pasageri, precum şi date socio-economice.  Ăăăăăă, date "socio-economice" ?? Și aici mă leg de ce spuneau unii "intervievați" ca de exemplu, de pe F.B. """"""nenea recenzorul care abia reușea sa scrie în fișă ma întrebat ce vârstă și ce venituri lunare am și rău sa mai ofticat ca am refuzat sa îi ofer aceste info,dar în opinia voastră acestea nu sunt informați confidențiale!!!!"""""" "Spusă de un "intervievat " în fața celor de la TV ARAD, când s-au dus în graniță, să caute "date"....    Se sare peste cal ??

alin2pas

Deși ar trebui să facă o situație cu numărul (și tipul) mașinilor aflate în trafic, pe ei îi interesează și vârsta persoanelor (că poate dau colțul până să realizeze ei o rețea de drumuri și atunci nu mai e nevoie de drumuri) și venitul (că dacă se mai scumpește carburantul vor renunța la mașină și vor merge cu trenul). De noaptea minții.

tom_sawyer

#275
Mâine va fi ultima zi de înregistrare a traficului din recensământul rutier 2022.

Cereți datele la minister și faceți presiune să le publice.

@Presa: îl întrebați pe Grindeanu când publică datele recensământului rutier, ca în restul țărilor europene?
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg180905#msg180905
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg181058#msg181058
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg181061#msg181061

shift2rail

Care ar fi interesul lui @grindeanu sa nu dea publicitatii aceste date?

gabim

^Lenea? Pe principiul de ce sa faci daca poti sa nu faci?
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

tom_sawyer

^^

Quote from: cristi5 on May 23, 2021, 10:19:26 PMAm avut o convorbire cu un domn de la CESTRIN

Noi ziceam sa publice datele de trafic, cum face orice tara civilizata (vedeti mai sus pe topic, intre timp a descoperit @frunzaverde site-urile oficiale de trafic din Serbia si... Belarus)

Omul era absolut siderat. Nu si nu. Parca ii ceream sa-si desprinda un brat (sa nu zic altceva) si sa ni-l dea. Era si mirat cum dracu stim niste valori de trafic ca cele de mai sus.

Argumentele lui erau cam asa
- exista un model unic de trafic, facut pe baza datelor de trafic, pe care il "pun la dispozitia" proiectantilor de SF. Cumva in logica lui acel model nu poate exista daca are si altcineva datele de traficc
- ganditi-va ca o sa vada lumea ca acolo unde e trafic nu s-a facut autostrada si acolo unde nu e, s-a facut

Noaptea mintii. Mai incercam. Eu nu am mari asteptari. Functionarimea din CNAIR si CFR are o logica incompatibila cu bunul simt. Va tinem la curent.

Nici macar vorba "e de Belarus" nu se aplica. E de Coreea de Nord.

GIV

rezulltatele recensamantului de trafic nu se pot cere prin legea 544?

dumbravaandrei

cred ca s-au mai cerut datele de recensamant si in trecut, si s-a primit raspuns sec ca nu se poate, ca sunt defapt date comerciale, pe care  le vinde cestrin.
Teoretic, cine e interesat de date, ar trebui sa plateasca cestrin-ului o taxa, insa cine le cumpara nu are voie sa le faca publice.

qionescu1

De ar fi macar asa, sa mai scoata un ban dar nu cred ca e motivul principal.

shift2rail

Quote from: GIV on November 09, 2022, 08:20:16 PMrezulltatele recensamantului de trafic nu se pot cere prin legea 544?

Cnair/Cestrin sunt autoritati/ institutii publice deci evident ca suntem sub incidenta 544/2014.

E nevoie de o adresa/solicitare de informatii de interes public din partea PUM.


GIV

nu cred ca trebuie neaparat sa fie oficiala din partea PUM. fiecare poate solicita aceste informatii

JohannDB

#284
  Atât timp, cât aceste instituții, sunt ale statului, PE BANII DIN BUGET, nu au nicio scuză..... Iar cei ce invocă "secretul" (!!) de serviciu, n-au bază, deoarece datele n-au fost catalogate de CSAT (la o "adică").....  8)  8)  8)
  În altă ordine de idei, joi 10.11.2022, veneam dinspre Craiova și ce să vezi ?? Pe varianta Craiova Est-DN65F între DN 6 (Cârcea) și DN 65, km 9+350 (ieșirea din Craiova) în parcarea de pe această "ocolitoare" erau câte o mașină de la DRDP-drumuri cu o măsuță și doi oameni ce stăteau la soare, cu veste "drumuri naționale" și care....numărau...., erau în parcare și "vegheau traficul".... Mai apoi pe DN 65 până la Albota - Bradu am mai văzut două "puncte" asemănătoare.... Mă întrebam, ce-o fi cu ei ?? Fac recensământul ?? S-or fi săturat de înjurăturile și mezelurile trimise de cei opriți, din drum, pentru a fi întrebați, pe unde se "plimbă prin țară" ?? Și preferau să fie "mai discreți ?? Cu o zi înainte i-am văzut și pe DN 6 pe la Caransebeș.....
  Circul recensământului l-am prins prin țară și chiar mi-a sărit țandăra, când din rahatul de "stau" de pe drumuri (pentru că unii chiar nu sunt la plimbare ), mai eram opriți într-o coloană în creștere, din care erau unii "invitați să iasă" pe una din benzile închise (!!) (ca pe centura brașoveană) ca să-i întrebe "întrebări", recenzorii.... Ce și-or fi auzit acei oameni, nu cred că le-a căzut bine !! Și eu personal la invitația de-a ieși din bandă am invocat urgența și i-am trimis la... plimbare...!! Nici polițiștii n-au avut ce zice la refuzul oamenilor; ce deranj - oamenii din DRDP-uri plus poliție rutieră scoasă la "bronzat" (că au avut baftă de vreme bună, totuși) în loc să-și vadă de altele..... Ar fi trebuit să se ducă în coada de la Calafat de 9-12 km lungime, la coada de la Giurgiu de cel  puțin 7 km lungime cât ține noua variantă de DN 5D.... Sau la Siret, când e coloana-n drum pe 20 de kilometrii..... Sau la Nădlac 2 când e coada de vreo 10 km..... Se mai trezeau și cu cucuie, pentru "insolență".....
  Problema este, că, "eșantionul" intervievat mi se pare pueril, dacă nu iei la numărat mașină cu mașină, destinație cu destinație, ADICĂ să oprești totul pe o direcție ca să aflii adevărul; dar vei avea o revoluție, lumea-ți va da în cap.....
 Ca idee, o statistică LA BUCATĂ ai la camioane, de exemplu, care, când intră în țară, când trec pe cântar sunt pozate (cântarul nu înregistrează greutățile - că așa e softul) până imaginea numărului de înmatriculare nu se vede clar... Atât pe intrare, cât și pe ieșire....  Dacă nu funcționează cântarul se face un inventar "cu pixul" și nu-i comic să tot scrii numere de înmatriculare și țara de origine timp de 12 ore....