Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Sa nu uitam ca DN1 Bucuresti Ploiesti e pe 3 benzi si plin si de trafic local. Toata zona este echivalentul Florestiului pt Cluj. E ca un fel de cartier pentru oameni cu venituri peste medie si care sunt complet dependenti de masina
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

A3 o sa preia majoritatea traficului de Moldova cand o sa fie gata A7 pana la Buzau. Acest lucru e clar pentru toata lumea, dar nu stiu cum o sa se rezolve cu DN1, eventual poate sa preia A3 prin A0. dar tot nu prea cred ca o sa preia prea mult....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

JohannDB

          """Sa nu uitam ca DN1 Bucuresti Ploiesti e pe 3 benzi"""..... ??  Eventual până la Otopeni, în dreptul aeroportului.... Că-n rest......

dr4qul4

in rest ai 2, dar cu acostament lat si cu benzi suplimentare in majoritatea intersectiilor. Este unul din putinele DN-uri cu 2 benzi pe sens care nu au masini parcate pe prima banda.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

Ca sa nu editez ce am scris mai sus, e posibil ca atunci cand o sa fie gata A3 intre Ploiesti si Comarnic ca sa se circule direct Comarnic - Bucuresti, traficul de intrare in bucuresti sa se mute de pe DN1 pe A3.

Dar cine stie cand o sa se intample minunea asta...?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

qionescu1

In legatura A8 (poate ar trebui sa postez si acolo) si volumele de trafic dintre Transilvania si Moldova, se vede foarte clar ca principalele rute sunt Brasov-Covasna-Bacau si Bistrita-Vatra Dornei- Suceava. Volume de trafic mari, rute usoare care acopera zone mult mai populate. Toate astea in conditii de egalitate adica in lipsa autostrazilor.

tom_sawyer

Adevărat, dar A8 a căpătat un asemenea statut legendar încât întunecă orice rațiune.

dr4qul4

Eu la inceput am fost contra A8. Nu doar ca nu avea trafic, dar nu a inteles cum au ales traseul acesta si au ocolit Piatra Neamt.
Vedem MZA-ul Bacau-Piatra Neamt-Bicaz si nu e mic deloc. In schimb Tg Neamt_Pascani e la jumatate
Dar acum e prea tarziu. A avut sustinere si trebuie sa mearga inainte. Chiar daca pe bucati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

qionescu1,

Cand eram foarte, foarte, foarte tanar, Dunarea se trecea rutier doar cu bacul (din Romania in Romania).

Cand eram foarte, foarte tanar, se trecea cu bacul la Cernavoda si pe pod la Giurgeni - Vadu Oii.
Moment in care s-ar fi putut spune "de ce fac astia poduri la Fetesti si Cernavoda, cand de fapt volumele mari de trafic (peste 90% din trafic) sunt la Giurgeni - Vadu Oii?!..."

Si cu toate astea, podurile Fetesti-Cernavoda l-au golit pe cel de Giurgeni, cu muuuult inainte de a exista A2.

Nu mai judecati pe baza a ceea ce exista acum.
Ceea ce se va construi poate rescrie complet "regulile jocului"....






Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

#219
^ @hvm - decizia de merge pe DN1 sau A3 (Ploiesti - București) tine exclusiv de punctul de pornire (sau de destinație) din București. Faptul că ar mai exista vreun tronson in plus între Comarnic și Ploiesti nu cred că va schimba criteriul alegerii pentru că:

- oricum vei avea la dispoziție nod in zona centurii Ploiesti care să îți permită mutarea de pe DN pe A (sau invers)

- durata medie de parcurs e totuși similara pe DN și pe A (ce timp câștigi pe A datorita vitezei medii mai mari pierzi datorita distantei mai lungi și datorită traficului din B).

Altfel spus nici eu nu cred că ar trebui privită că fiind prioritară autostrada Ploiesti - Comarnic și construcția ei (exclusiv) nu ar modifica cine știe ce pattern-urile existente, ajutând doar traficul din zona industriala de vest a Ploiesti-ului.

Altfel ar sta treabă dacă s-ar recurge cu adevărat la niste trasee mai interesante: în trecut propusesem că din zona Dumbrava să fie continuat A3 pe la est și nord de Ploiesti conectat și zona periurbana dinspre Plopeni și Băicoi iar bucata acum numita A3 de la Dumbrava spre Brazi sa fie continuată că DX spre Târgoviște și Gaesti. Daca s-ar recurge la o astfel de soluție atunci odată cu A7 de la Dumbrava spre Buzău ar fi interesant daca am avea în șantier și un A3 spre Bucov - Boldești - Plopeni - Campina. O asemenea soluție ar salva parțial și zona cu MZA mare de pe DN1A, bucata Ploiesti - Valeni de Munte.

hvm

^
Cred ca ar fi fost mai eficienta autostrada prin est, dar in situatia in care suntem acum e cam mult de schimbat, deja s-au cam decis variantele de traseu pentru Gaesti - Ploiesti, si apoi din ce am vazut pe A3 nu se prea vrea sa se "analizeze" si sa se sustina vreo modificare de traseu decat cel mult prin Predeal/Sinaia/Busteni..... Nu mai spun ca ar trebui facut si o prelungire apoi pentru DX pana la noul traseu al A pentru e clar ca acum se tine cont de fostul traseu pentru A....  Ce sa spun, gandire in perspectiva..... Daca ar fi continuat DX-ul pana la A3 ar fi fost posibil ceea ce spui tu, sau eventual sa vina SF-ul de A3 sa spuna ca e mai bine prin Est si sa includa si drum de legatura pana la DX (eu as spune tot prin Nord de Ploiesti), iar ciotul ala de A3 care duce in centura sa ramana un drum de legatura care eventual sa fie extins pe partea de Est ca si centura pentru Ploiesti in viitor pentru a inchide inelul...

Legat de destinatia in Bucuresti sunt deacord, insa se poate lucra putin si acolo prin limitarile de viteza SAMD, si tinand cont ca o sa avem DNCB si A0 pe viitor.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

qionescu1

#221
@TibiV
Nu ai inteles cand afirmam ca nu avem o descentralizare reala in RO, nici acum cred ca nu intelegi. De ce? In primul rand pentru ca pleci de la un exemplu gresit. Distanta cea mai scurta intre CT si Buc e pe la Cernavoda. Apoi traficul in crestere mai ales cel rutier si nu in ultimul rand acest traseu nu era doar camp, pe aici trecea linia ferata.

Iasi-Cluj ar fi avut cel mai scurt itinerariu pe traseul A8 (zona montana) daca si numai daca ar fi fost o legatura directa Cluj-Reghin pe DN16. Dar A3 face un ocol pe la sud de acest traseu pe la Tg Mures, Iernut etc Turda implicit lungindu-l.

Repet, fara a avea nicio conexiune rapida care sa strabata Carpatii, rutele alese de locuitorii din Moldova sunt cele doua, de la nord si sud de ceea ce se vrea A8. Adica prin Vatra Dornei si Covasna. Asta se vede foarte clar pe datele de trafic. De ce sunt ales astea? Simplu, pentru ca sunt cele mai eficiente.

Chair daca prin absurd am avea A8, nu stiu cat de folositoare ar fi pentru Moldova pentru ca tot nordul Moldovei (Radauti, Suceava, Botosani) ar trebui sa coboare la Pascani iar sudul Moldovei ar trebui sa urce tot la Pascani. Daca pentru zona de la nord de Pascani vorbim de o raza de la 0-100km, pentru partea de sud distantele cresc pana la 180 km (Birlad) 82Km (Bacau), 143 km (Adjud) 126 km (Vaslui).

Daca cineva poate crede ca in conditiile astea mai putem vorbi de o legatura eficienta intre Moldova si Transilvania/Occident trebuie sa fie in afara realitatii. Nu mai punem la socoteala faptul ca va traversa 100km de lant muntos in cel mai dificil loc, cu costuri fabuloase si un orizont de timp ce nu poate fi clar delimintat oricat am incerca noi sa ne mintim cu termene nerealiste.

gruiarew

http://www.radiotimisoara.ro/2021/05/31/valori-mai-mari-de-trafic-pe-doua-drumuri-nationale-in-urma-restrictiilor-de-pe-dn-68a-in-timis/

Știe cineva cum arată contoarele alea de trafic? Cum anume numără? Că nu prea bat numerele. Doar 1000 de TIR-uri pe zi din 10.000 de mașini? Mă îndoiesc.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Intrebare semi-colaterala:

Cu cate "vehicule standard" echivaleaza un autotren (alias TIR...)?...

Stiu ca s-a scris pe undeva pe topic (sau pe "forumul largit"), dar nu am reusit sa gasesc.
Pentru ca este evident ca la calculul MZA un "TIR" (desi dpdv legal NU exista aceasta categorie de vehicule...) "atarna" muuuuult mai greu decat 5 Ferrari sau decat 20 de Loganuri....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Ramnicu Valcea - Babeni chiar am remarcat personal un traffic impresionant acu vreo 3...4 ani. (am trecut o singura data in viata pe acolo). Nu stiu acolo daca vreun corridor sau autostrada va fura din acel traffic. E o zona perfecta pentru un ciot de DX, sau 2+1, sau daca chiar ne e frica ca va evolua traficul sa fie facut "half profile".
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).