Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Quote from: pasadia on November 23, 2017, 10:46:01 AM
Ca nu exista trafic de autostrada va tot zic si eu, care cred ca am peste 10k de kilometri pe sectoarele transilvanene de autostrada in ultimul an.

Uite, cam când ai trecut tu prin zona eu tot masuram traficul. Stateam pe un pasaj superior si cum altceva nu aveam mai bun de facut am tot masurat timp de mai multe zile, la diferite ore, cam cate 5 minute. Am numarat efectiv autovehiculele.

Considerând un rule of thumb ca MZA este de aproximativ 8 ori mai mare decat cea mai aglomerata ora, avem un MZA de aprox 20.000 de vehicule. E OK zic eu. Avand in vedere ca pe ora de varf e de fapt undeva la 48000 MZA-ul (daca am inmulti cu 24).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

germanul2012


Poate nu toata lumea este familiarizata cu toti termenii tehnici asa ca va rog sa fiti un pic mai explicit. De fapt ce inseamna MZA? Apoi (daca am inteles ) 20000 de vehicule, inseamna numarul autovehiculelor care tranziteaza A1 in 24 de ore? Asta insemnand 24x60=1440 min, deci 20000:1440=13,8 sau aproximativ 14 autovehicule pe minut? Sau un autovehicul la 4 secunde? Daca ati numarat traficul de pe pasajul de langa ,,Cora" de la iesirea din Cluj spre Floresti la ora de varf este adevarat dar, acolo este DN si nu autostrada. Dati-mi voie sa am retineri serioase in a crede ca pe autostrada Sibiu-Nadlac poate exista asemenea trafic.

Daca ,,un MZA de aprox. 20.000 de vehicule" inseamna altceva, va rog inca o data sa fiti mai explicit.

SB76UFO

 MZA =media zilnica anuala
Exista un topic "sertarul cu de toate" inde gasiti o subsectiune Abrevieri
"Prostia este eternă și invincibilă"

pasadia

@ germanul: se masoara altfel, adica se contorizeaza altfel. 1 tir nu este egsl cu un autoturism, de exemplu. Dar nu stiu pe de rost formulele (deh, nu e asta domeniul meu de activitate), prin urmare sunt si eu curios sa aflu mai multe detalii de la alecu. Unde a masurat, care sunt datele de intrare, ce calcule a facut, etc...

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


dr4qul4

si cand te gandesti ca CESTRIN-ul are datele astea, actualizate la nivelul de 2015.... O:-)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Deci pentru a reveni la subiect, vrem să demonstrăm că A1 în zona Deva nu are trafic de autostradă sau are MZA nu-stiu-cat?

alecu26

#6
Fac săptămână viitoare.
Echivalarea în vehicule etalon si/sau standard diferă parcă.
Știu ca se face una când se calculează MOS (milioane osii standard) care e pentru calcul de sistem rutier. Și alta pentru camd se calculează capacitatea unui drum.
La Floresti e cel mai aglomerat drum.din țară.  Parcă peste DN 1 la.Otopeni.
Si parcă tot din cursul de drumuri...capacitatea unui drum se calculează pentru a 22 ora cea mai aglomerata din an. Adică se considera ca nu e nici o problema ca 22 de ore din 365x24 sa fie aglomerate și oamenii sa înjure.
Știam eu ceva. E vorba de 50 de ore mai aglomerate.
http://www.mdrap.ro/userfiles/reglementari/Domeniul_XXVI/26_24.pdf
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Discutia a plecat de la functionalitatea unui sector de DN/ DJ pe o scurta portiune in timpul realizarii LD4. Si de la varianta lui cristi in care pe LD3 ar putea fi acceptabil un singur tunel half-profile in loc de 2 (cel putin pentru o perioada de timp).

Dar pentru a putea avea raspunsuri pertinente la aceste dileme e nevoie de MZA corect, nu de simple presupuneri. De asta chiar sunt curios de cifrele lui alecu.

Si in plus asa ceva ne poate ajuta sa ingropam prostii precum banda 3 necesara pe la Lugoj (mai sunt unii care viseaza la asta) sau daca traficul chiar evolueaza semnificativ in timp.

Ps: alecu, daca iesi si azi o sa ai posibilitatea sa ma numeri din nou. Imi aduc contributia la MZA cat de mult pot. ;)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Ionut

Spuneti pe ce segmente de drum vreti MZA si va dau cifrele.

CristiM

1. Buc. - Ploiestii
2. Ploiesti - Campina
3. Ploiesti -  Albesti-Paleologu
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

Ionut


CristiM

Quote from: Ionut on November 25, 2017, 06:04:51 PM
Bucuresti-Ploiesti ce, DN1?

CAm da, ca pe autostrada, nu e cazul, traficul e mai .... subtirel !   :D
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

Ionut

DN1 Otopeni-Ploiesti este la MZA 30.000 (Bucuresti-Otopeni e cu totul la alt nivel).
DN1 Ploiesti-Campina e cam la acelasi nivel ca Otopeni-Ploiesti, ceva mai subtirel traficul, dar aproape insesizabil.
DN1B Ploiesti-Albesti-Paleologu este la MZA 16.000.

CristiM

#13

Merci !  :cheers:
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

Ionut

Cu plăcere.
Nu mai da quote te rog, e inutil. Scrie direct mesajul.