Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Elon Musk a rămas fără cash şi vrea să strângă 2 mld. dolari cu Tesla din obligaţiuni şi acţiuni. Acţiunile cresc cu 4,7%

Tesla (TSLA), producător de automobile electrice, vrea să strângă aproximativ 2 miliarde de dolari din oferte de obligaţiuni şi acţiuni comune, după ce anul trecut miliardarul şi fondatorul Elon Musk a afirmat în repetate rânduri că nu va mai fi nevoie de capital suplimentar, potrivit Bloomberg. Producătorul de automobile electrice şi-a făcut joi cunoscut planul de a vinde 1,35 miliarde de dolari sub formă de obligaţiuni şi circa 650 milioane de dolari în acţiuni. Musk, care este şi directorul executiv al companiei cu 41,6 miliarde de dolari capitalizare, va participa la ofertă cumpărând acţiuni în valoare de 10 milioane de dolari.

De asemenea, Tesla a angajat Goldman Sachs Group, Citigroup, Bank of America, Deutsche Bank, Morgan Stanley, Credit Suisse Group, Societe Generale şi Wells Fargo & Co. pentru a subscrie oferta de acţiuni. Deocamdată nu se ştie câte acţiuni plănuiesc băncile să cumpere. Elon Musk şi-a schimbat planurile după ce a rămas în primul trimestru din 2019 cu cash-ul la minimul ultimilor trei ani (2,2 mld. dolari) după plata celei mai mari datorii, care a înclinat negativ balanţa de cash, şi în urma unui declin record în livrările de automobile. De la începutul anului, acţiunile TSLA înregistrează o scădere de 30%.

ZF

voicul

#961
^Daca prin gradatii la baterie se intelege celule lipsa/care nu mai merg, eu nu as aplica sistemul de masurat in ani.
Desigur bateriile isi reduc capacitatea in timp fie ca le folosesti, fie ca nu. Totusi de ceva ani, bateriile se duc in functie de numarul de cicluri de incarcare.
Probabil ca o sa ai 100 de km (reali) in oras si maxim 150km. Cu alte cuvinte (si asta e important aici, nu neaparat autonomia exacta) vreo 10 - 15 incarcari pe luna (ca sa faci km scrisi de tine).
Deci cate incarcari tine bateria asta?

Trebuie sa gandesti altfel cu maisinile electrice.
In primul rand km nu prea conteaza, conteaza intradevar uzura bateriei.
La 1500km in oras si un consum de 7l/benzina am pus ai vreo 130 euro pe luna - 1500 euro pe an DOAR combustibil.
Costul la electrica vreo 300 euro maxim pe an (asta daca platesti cu varf costul KW si fiecare incarcare).
Deci in 10 ani tu iti scoti banii care ii dai pe masina, deci da poti sa o dai la fier vechi si tot sa ramai in profit.

DOAR ca nu e asa:
Eu am avut in medie (alte) costuri de 700 euro pe an - de principiu reparatul masinii. Cu cati faci mai multi km cu atat repari mai mult. Simplu
Costul tau la electrica va fi ... nu prea va fi!
700*10 ani... deci probabil inca vreo 5000 economisiti. Ba chiar mai mult ca eu am la jumatate km fata de tine.

Daca chiar pica bateria cu totul (nu prea am auzit de astfel de cazuri, dar mai sunt) ai bani sa iei alta baterie, care va tine inca 10 ani.

Singura problema reala: sa nu iei masina si sa pice bateria pe loc si sa nu mai ai 2 - 3000 euro pentru una nou. Atentie ea nu pica cu totul, dar daca mergi cu masina 10 km ... nu da la calcul. Deci foarte putin probabil sa ai parte de asa ceva.

Neaparat sa ai priza ta (chit ca incarci la supermarket-ul de langa).

In rest esti pe profit total SI cand o sa conduci electrica ... va fi o "experienta incredibila".

Mamutu

Pentru prom.
Dacă nu mergi mai mult de 80km/zi, ia-ti mașina fără frica și probabil o sa o casezi peste 10-15ani. Bănuiesc ca ai posibilitatea sa o încarci acasă. Cu cât o încarci mai lent cu atât durata de viața a bateriei creste. Fiabilitatea e foarte buna, sunt baterii care au dus sute de mii de km.
Dacă faci drumuri mai lungi, atunci nu.

cristi5

#963
Conduc weekend-ul asta un Outlander PHEV inchiriat, cu 6500 km la bord.

Bateria care ar trebui sa dea 30km autonomie mi se pare foarte slaba. Da vreo 15 km.

Sunt 0-10 grade afara, poate asta e o cauza. Dar am copii in masina, nu pot opri caldura.

Alta cauza poate fi ca fiind masina de inchiriat n-a incarcat-o nimeni si s-a tot incarcat cate putin de la motorul termic, dupa care s-a descarcat, si tot asa. Asta poate ca i-a lasat suficienta performanta pt un hibrid, dar ca plug-in hibrid mi se pare ca nu mai are valoare...

Ionut

Prima fabrica din Europa de baterii pentru masini electrice va fi construita in Germania, la Kaiserslautern

Germania va avea prima fabrica de baterii pentru masini electrice din Europa, iar Franta si Suedia vor sa o urmeze. Comisia Europeana urmeaza sa aprobe subventiile de stat pentru un consortiu transfrontalier de celule de baterii, care implica grupul PSA, filiala sa germana Opel si Total's Saft. Franta si Germania au alocat 1,7 miliarde de euro pentru a sprijini aliantele companiilor incercand sa reduca dependenta producatorilor europeni de furnizorii asiatici si in acelasi timp sa protejeze locurile de munca expuse riscului de trecere de la motoarele cu combustie la cele electrice, scrie Automotive News Europe.

Multe detalii pe Wall-Street.ro

alexbb

Quote from: voicul on May 04, 2019, 09:41:11 AM
In rest esti pe profit total SI cand o sa conduci electrica ... va fi o "experienta incredibila".
Am mers cu Tesla, si intr-adevar experienta este oau. In schimb cu ce nu m-am putut impaca au fost suspensiile. Fiind atat de grea, orice groapa sau denivelare se simte total diferit fata de o masina mai usoara.
@prom - te-as sfatui sa testezi cat mai mult inaintesa te hotarasti. Personal n-am testat leaf, ma uitam la un zoe sh, cam in aceleasi conditii (12000-13000EUR, in jur de 100000km si nu mai veche de 5ani). Din pacate nu m-am putut impaca cu ideea spatiului extrem de mic pt sofer. Sa ne povestesti ce alegere ai facut si cum e masina :).

Personal, mi s-a parut un compromis placut kia niro plug-in. Nu am testat varianta electrica, dar cea plug-in este chiar decenta si pretul de noua e mai aproape de posibilitatile mele fata de una full electrica. Astept sa apara si second, plus am citit ca si kia ceed va primi o versiune plug-in (posibil cross-over). Traim vremuri interesante. 


voicul

#966
Nici eu nu recomand ZOE de atunci. Este un Clio electric. Spatiu mic si "eftin" rau ce se intampla inauntru. Autonomie mica, design modest.
Leaf macar este altceva.

Ca idee poti testa (adica platesti, dar relativ putin) in B: I3-ul fie prin Pony, fie prin EGO si Tesla (deja asta e cam scump - 100E ora). Asta sa vezi ce inseamna mers cu electrica, dar cu atentie ca I3 este mult peste Leaf. Tesla ... nu mai zic :)

prom

Tnx all pt sfaturi, inca nu sunt f decis dc acum e mom pt full ev sh sau sa mai astept. Dar, va tin la curent :)

voicul

Eu nu am priza la bloc (bine printr-un sistem complicat cred ca poate s-ar putea face ceva) si drept urmare 200 de km nu este un range bun pentru mine. Depinzand practic de supermarket-uri ... eu mai astept sa ajunga cele cu range 400 de km cam 10.000 - 15.000 (adica vreo 3 - 4 ani).

Daca as avea priza mea eu as cumpara acum o electrica, chit ca ar avea range de 200 km. Mie mi-ar reduce costurile cu 1000euro pe an (si fac jumatate din km facuti de tine).
Economic esti (inca) mult pe plus fata de termica.

Ca orice masina poti sa o vinzi dupa 2-3 ani si sa iti iei altceva daca ai probleme de look sau autonomie.

Ionut

Tesla Model 3 spulberă Audi A4, BMW Serie 3 și Mercedes-Benz C Class

Tesla Model 3 revine cu o performanță greu de crezut și mult mai greu de anticipat. Modelul american propulsat exclusiv electric a reușit să vândă, în luna martie, în Europa, mai multe exemplare decât orice rival premium tradițional, și ne referim aici în special la mărcile germane, Audi, BMW și Mercedes. Statisticile privind vânzările de automobile de pe piața Europeană arată că Tesla Model 3 a spulberat toate cele trei modele germane, Audi A4, BMW Serie 3 și Mercedes-Benz C Class, cu toate versiunile acestora de caroserie. Prima evoluție spectaculoasă a avut loc în februarie, când Tesla Model 3 a depășit vânzările celor trei modele germane, doar pe versiunile de caroserie sedan. Au fost mai mult comentarii acide, care vorbeau despre faptul că un model complet, așa cum sunt A6, Serie 5 sau C Classe, mizează pe toate caroseriile, și că este normal să fie și acestea contorizate. Numai că, o lună mai târziu, Tesla Model 3 a reușit să depășească și vânzările acestor coupe-uri sau wagon, care au volume foarte mari de vânzări în țări precum Germania sau Franța.

Detalii pe Profit.ro

voicul

In articol zice:
"Celelalte modele Tesla, Model S și Model X, se confruntă cu vânzări din ce în ce mai slabe pe piețele europene, odată cu apariția unor modele concurente din partea producătorilor europeni."

Eu cred ca cel mai puternic concurent este defapt Model 3, care iti aduce o economie de vreo 40 - 50.000 de euro, pentru performante apropiate.

kitsune

Quote from: voicul on May 07, 2019, 09:14:06 PM
La cate (200 de) masini electrice se vand pe an cu Rabla + ...
Intradevar poate se mai reduce valoare pana atunci, dar de ramas sigur ramane.
Răspund aici pentru că e mai potrivit topicul.
Odată cu lansarea tot mai multor versiuni hibrid și electrificate ale multor producători, cele 200 de mașini electrice de care vorbești vor deveni mult mai multe. Și în mod sigur bonificația va fi redusă, altfel dăm faliment (nu că ne-am lăfăi în bani acum, plus că vine an electoral, fondurile se vor duce altundeva).
Infrastructura de încărcare va crește sigur iar a avea mașină electrică va deveni dintr-un moft o necesitate dictată de rațiuni economice. Cum spuneai mai sus undeva, doar lipsa unui încărcător la bloc te oprește în a trece la electric.
Personal eu am făcut pasul, am deja un hibrid, am tras cablurile pentru wall-box la carport, urmează panourile fotovoltaice și mașina electrică. Aștept doar cu achiziția pentru că vreau să am de unde alege, mașini create să fie electrice, nu  termice convertite.
Dar între timp îmi doresc autobuze, mașini de gunoi, taxiuri, autospeciale, (de ce nu) ambulanțe electrice. Nu doar pentru poluare ci și pentru faptul că e mai greu să furi curent decât motorină  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

Încearcă noul VW ID3 :-).

Mașina poate avea o autonomie cuprinsă între 330 și 550 km (WLTP), în funcție de capacitatea bateriei. Vor fi trei versiuni ale bateriei (45 kWh, 58 kWh, 77 kWh), iar varianta ID.3 1st va avea bateria intermediară (58 kWh), ce poate asigura o autonomie de 420 km WLTP.

Prețul de pornire, fără subvenții, cu TVA, va fi de sub 30.000 Euro pentru varianta cu baterie mică (autonomie 330 km WLTP), în timp ce versiunea ID.3 1st va porni de la sub 40.000 Euro (cu TVA, fără subvenții).

Practic, în anul 2020 vor fi livrate mai întâi versiunile mai scumpe: ediția de lansare ID.3 1st. Apoi vor începe să fie comercializate efectiv și variantele cu baterie mică, precum și cele cu bateria mare.

https://0-100.ro/2019/05/08/volkswagen-id-3-mai-aproape-de-productie-poate-fi-rezervat-online-precum-tesla-are-trasaturi-de-bmw-i3/

voicul

Poate are minim 300l portbagajul. I3 are 268l si e foarte mic.
Autonomia e buna la 330km, dar daca ai portbagaj de 300l ... cam tot iti mai trebuie a 2-a masina.

kitsune

#974
M-ai prins! Aștept un VW, dar nu pe ăsta, ci Buzz. Mai am de așteptat câțiva ani. Dar asta e ce îmi doresc.

@voicul: ce cari zilnic de nu îți ajung 300l de portbagaj?

WOW:
Quote
În primele 45 de minute de la deschiderea rezervărilor, 7 clienți din România au plătit 1.000 Euro pentru a-și rezerva un Volkswagen ID.3, potrivit reprezentanților Volkswagen România.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence