News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Bogdan Florea, Porsche România: Până în 2030 o treime din maşinile vândute de VW pe piaţa locală vor fi electrice

Una din trei maşini vândute de Volkswagen pe piaţa locală va fi electrică, până în anul 2030, pe măsură ce numărul modelelor cu propulsie ,,pe baterii" urmează să crească puternic în perioada următoare. ,,Noi luăm în calcul un potenţial de 30% din vânzările de pe piaţa locală să fie reprezentate de maşini electrice. Chiar şi în prezent, avem la electrice un preţ similar cu al unui Volks­wagen cu motor diesel, iar VW ID, viitorul mo­del, va avea o autonomie de 550 km", a spus Bogdan Florea, brand ma­nager la Volkswagen Autoturisme în cadrul Porsche România.

Volkswagen se pregăteşte să lanseze modelul ID, pri­mul elec­tric din gama sa conceput de la zero pentru o astfel de mo­torizare, iar pentru vânzare, va apela la o strategie si­milară cu cea a Tesla pentru Model3,deşi producţia începe din 2020, din luna mai cine va dori să cumpere maşina, va pu­tea achita un avans de 1.000 de euro şi va avea garantată producţia în 2020.

În ceea ce priveşte piaţa, Porsche România se aşteaptă ca anul acesta pe piaţa locală să fie comercializate 1.500 de ma­şini electrice şi plug-in hybrid (maşini cu motoare ter­mice care dispun şi de un motor electric şi o baterie care poate fi încărcată de la o priză), în creştere de la 1.019 unităţi anul trecut.

ZF

Ionut

Industria auto trece prin cea mai importantă schimbare, trecerea la motorul electric

Impulsul companiilor din industria auto este alimentat şi de noile reguli ale Uniunii Europene de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi camionetele noi. Din cauza poluării abundente, se preconizează că până în 2040, mai mult de jumătate din totalul maşinilor noi din întreaga lume vor fi alimentate numai pe baterii, însă ne putem aştepta la o schimbare mult mai rapidă.

Multe detalii intr-o analiza-fluviu pe Mediafax

Ionut

Edit Târcolea, director general Toyota România: Maşinile electrice şi cele hibride au o cotă de piaţă de 3%. Pe termen scurt estimăm că vom ajunge la 5-10%

,,Dacă am stabilit ca obiectiv ca 25% dintre maşinile care sunt pe drumurile europene să fie electrice, în Europa ar mai trebui să se construiască încă 27 de centrale nucleare pentru a putea genera suficientă energie pentru a încărca aceste maşini." Târcolea, directorul general al Toyota Româ­nia, a spus că programul Rabla şi subvenţiile acordate de stat ajută la creşterea gradului de adoptare a maşi­nilor hibride sau electrice, însă, este de părere că ar tre­bui să se facă o separare între fondurile acordate pen­tru casarea vehiculelor vechi şi acordarea de fon­duri pentru achiziţionarea maşinilor electrice sau hi­bride.

ZF

cristi5

#948
27 de centrale nucleare? Cum a calculat? O masina are nevoie de vreo 5 kWh pe zi pt cei 30km. 5 kWh se pot economisi cu cateva becuri. Sigur ca va creste necesarul de electricitate dar creste oricum, si creste treptat, nu peste noapte. Si nu inteleg de ce-si face el griji pentru treaba altora (de a mari capacitatea retelei)

Eu nu inteleg filozofia Toyota. Toti producatorii fac plug-in hibrid, si toti clientii care au asa ceva n-au mai vazut benzinarii de cateva luni. Ei au plugin-hibrid numai la Prius, care e o masina prea mica pentru multe familii.

N-or fi avand bani de dezvoltare? Cu ocazia noii ere Reiwa am auzit tot felul de conentatori spunand ca Japonia merge de fapt foarte prost si ca modelul lor de dezvoltare si-a mancat malaiul. La BBC de exemplu

https://www.bbc.co.uk/programmes/p07807zt

De exemplu ce spune de la minutul 7 Michael Woodford, fost whistleblower si CEO la Olympus

voicul

Ce si cata dezvoltare iti trebuie ca sa pui o baterie mai mare si o priza la baterie ca sa o incarci? Mai ales in conditiile in care deja ai tehnologia deja dezvoltata pe Prius.
Probabil o iau treptat si asta e un pas in marketing: ca nu mai au motoare diesel ci hybride (de parca nu se stie ca dezvoltarea motoarelor diesel pentru EURO7 e rupere de portofel!).

Eu ma gandesc altfel: daca trebuie 27 de centrale nucleare ... ce retea iti trebuie sa sustii/distribui productia a 27 de centrale?

dr4qul4

Si totusi strategia Toyota este cea corecta. O demonstreaza vanzarile lor de hybride.
Chiar este nevoie de acele centrale nucleare. Si daca se vor face economii din LED, consumul va creste. Inca sunt multi care nu au aer conditionat. Sau care nu il pornesc. Multi nu au auzit nici macar de masini de spalat vase, uscatoare de rufe, sau tehnologii de smart home (aspirator automat, lumini ambientale, motorase la geamuri/mobila, camere video etc). Si asta si la oras, la sat e chiar mai rau.
Plus ca foarte putini din cei care isi permit o masina electrica stau la casa, si la bloc e destul de greu sa iti incarci masina. Eu unul nu am de gand sa imi fac programul in functie de statiile de incarcare din zona. Care sunt oricum ocupate sau defecte. Dar un CHR ma pune serios pe ganduri.
Electricele Plug-in vor castiga teren doar atunci cand pretul lor va fi unul competitiv. Adica la 50-60% din cat sunt acum.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Pai vanzarile sunt mari la hybride Toyota din lipsa de alternative (lipsa diesel).
Intradevar pe moment e posibil sa fie o varianta castigatoare: adica costa putin mai mult decat diesel-ul, dar cu vreo 5.000 euro mai putin ca un PHEV. Bani investiti in hybrid ii recuperezi din consum si suma suplimentara (fata de un diesel) nu este exagerat de mare. Si cu PHEV iti recuperezi banii, dar diferenta fata de un diesel - poate ajunge la 10.000 de euro - probabil chiar si jumatate din valoare unei masini noi - sa fie prea mare pentru clienti.

Totusi problema apare pe termen mai lung 2 - 3 ani cand costul altor PHEV-uri se va reduce si atunci Toyota ce va aduce pe masa?

In alta ordine de idei (era si cazul!) - e din 2018 articolul
Renault introduce versiuni hibride la cele mai bine vandute modele ale sale
Renault va introduce versiuni hibride la cele mai bine vandute modele ale sale, a anuntat producatorul auto francez.

Producatorii auto se grabesc sa lanseze modele complet electrice si plug-in hibride pentru a indeplini cerintele europene mai stricte privind emisiile si pentru a evita amenzile masive. Reglementarile vor intra in vigoare in perioada 2020 - 2021, arata Reuters.

Incepand din 2020, Renault va lansa un model hibrid Clio si variante plug-in hibride (reincarcabile la priza) pentru mini SUV-ul Captur si hatchback-ul Megane.

"Ceea ce vedem acum este extinderea masinilor electrice, intr-un ritm care difera de la o companie la alta", a afirmat Carlos Ghosn, directorul general al aliantei Renault-Nissan-Mitsubishi, la un eveniment desfasurat inaintea Salonului Auto de la Paris.

http://www.ziare.com/renault/modele/renault-introduce-versiuni-hibride-la-cele-mai-bine-vandute-modele-ale-sale-1532127

Mamutu

La ora actuala e mai ieftin și mai rapid sa faci curent din vânt sau soare.
Centralele nucleare se construiesc in mulți ani iar desființarea lor costa o groaza de bani.
La ora actuala e mai ieftină o mașina electrica decât una pe Diesel (cu subvenția din Romania) pe durata întregii vieți a mașinii.
La ora actuala noaptea se produce curent pe care nu îl poate folosi rețeaua iar o incarcare nocturna a mașinilor ar aduce beneficii.
La ora actuala cu un sistem inteligent se pot folosi bateriile mașinilor electrice pentru stabilizarea rețelei electrice (ex. ZOE) și pentru a genera energie in orele de vârf.
Toyota face reclama la noua lor mașina hibrida care se încarca singura din mers! Adică la sistemul hibrid pe care l-au introdus acum 20ani!
Marketing!
Concluzia: Toyota bate câmpii după ce au investit aiurea bani in mașini cu hidrogen pentru a speria cumpărătorii de mașini electrice.  Toyota a făcut mulți bani însă din investiția in Tesla :-). Fabrica Tesla din Fremont este o fosta fabrica Toyota. 
Stațiile de incarcare vor apărea pe măsura ce sunt mai multe electrice pe sosea (problema de oul și găina).


voicul

3.5 milioane de mile cu bateria originala de la Prius? WOW!!!

Da, si eu cred ca se amana cat de mult posibil lansarea de PHEV-uri si electrice. Nu mi se pare normal ca Renault sa lanseze in 2020 primele micro-hibrid si PHEV-uri, la 5 ani de la dieselgate, DAR si mai important, la cam 10 ani de cand au masini electrice (Leaf).

Ce ma surpinde ca nu s-a impus de la UE standard start/stop-ul. E doar vreo 300 de euro ca optiune si putine masini il au. Nu e hybrid, dar este eco - cam 1l ai castiga la 100km de oras.
Eu as da acum 500 de euro sa pun sistemul pe masina, dar ... n-ai cu cine. Nu am gasit sa se monteze/adapteze pe masini SH acest sistem.

Ca s-a mentionat de masinile electrice de la Seat:

reed

Ma bag si eu in seama pe aici ,ca nu prea e altceva de facut acum pe forum.Mie sistemul de incarcare a masinilor electrice din Europa mi se pare cam putred.De ce spun asta?Simplu.Ganditi-va ca un incarcator de tip fast charge are vreo 100-120kw.De regula aici in Germania sunt benzinarii care ofera 3 maximum 5 locuri de incarcare.Insa daca ai nevoie de 10?Ai nevoie de 1KW,adica un cablu cam cat mana de gros.Daca se merge in trendul actual probabil in 10 ani nu vor fi suficiente nici 20 locuri de incarcare...
Bineinteles,probabil se vor folosit masinile electrice pentru naveta la serviciu si pentru calatorii mai lungi trenurile sau alte mijloace.
In China exista un sistem foarte bine pus la punct in care se schimba bateriile.Am luat un taxi chiar dintr-o statie de incarcare.Un container in care masina se parcheaza iar dedesupt este un robot care schimba bateria in 2 minute.Un video ca exemplu dar pentru autobuze.

kitsune

Nu ai nevoie de cablu mai gros, pentru că stația de încărcare nu e alimentată la tensiunea pe care o dă mașinii ci la o tensiune mult mai mare care e apoi transformată.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

Numarul de incarcatoare rapide CCS este in continua crestere in Europa. Cred ca cel mai bun raport la nr. de locuitori il are Marea Britanie (exceptand Norvegia), cele mai multe incarcatoare rapide sunt in Germania. Ce e imprtant insa e ritmul cu care se instaleaza ioncarcatoare noi care a ajuns la 6,6/zi!
In Romania sunt 27.
Cu cat vor fi mai multe masini cu atat va creste si numarul de incarcatoare. Norvegia arata ca e fezabil. In masura in care e posibil majoritatea incarcarilor se vor face la domiciliu/serviciu, restul este pentru distante lungi.

https://insideevs.com/news/347133/ccs-7000-dc-fast-chargers-europe/

prom

Salut, nu stiu daca scriu bine aici, dc nu, se poate muta. Intentionez sa imi cumpar un leaf SH cu rulaj pana in 100K km , an 2013 (ca sa am pompa de caldura) la 11-12 mii eur buget. Pe luna fac 1500 KM, oras casa, imprejurimi. La cat consum acum cu un 1.2 benzina, si dc nu va creste f mult KW pe urm 8 ani, eu zic ca ar fi o investitie buna, avand in vedere scenariul expus. Acum am obs ca la generatia asta de Leaf , pack-ul de baterie are 12 gradatii, si ce am gasit eu , ii lipseste o gradatie din cele 12 (asta fiind parte din battery life) , la cele de 2011, au 2 gradatii lipsa. Acum ma gandesc ca dc masina sh are 6 ani si eu mai vreau sa o folosesc 8 , cred ca poate o sa mai am 8 gradatii ramase ?! Un al 2-lea lucru, consider ca nu o sa mai am un resale value, si doar casat. Anway, orice parere e bine venita. BTW 1.2 ce am acum e manuala, fara clima , camera masarier scaune/volan incalzint nebunii din astea, cum are Leaf-ul :P

Ionut

Ar putea fi o mare piedică în calea producţiei de maşini electrice: Tesla se aşteaptă la o penurie globală a mineralelor din compoziţia bateriilor vehiculelor electrice

Tesla se aşteaptă la o penurie globală a minereurilor de nichel, cupru şi litiu, ce constituie componentele cheie utilizate pentru fabricarea bateriilor vehiculelor electrice, din cauza insuficienţei investiţiilor în sectorul minier, informează Reuters, citând surse din cadrul companiei.

Maşinile electrice folosesc de două ori mai mult cupru decât motoarele cu combustie internă. Aşa-numitele sisteme smart-home, cum ar fi termostatul Nest al Alphabet Inc şi asistentul personal Alexa, produs de Amazon, vor consuma circa 1,5 milioane de tone de cupru până în 2030, de la 38.000 de tone astăzi, potrivit datelor furnizate de compania britanică BSRIA. Astfel, cuprul şi alte metale vor fi considerabil reduse, fapt ce constituie un motiv de îngrijorare pentru Tesla.

Potrivit surselor din cadrul companiei, Tesla va continua să se concentreze mai mult asupra nichelului, parte a unui plan al directorului executiv, Elon Musk, de a folosi mai puţin cobalt în bateriile catodice. Cobaltul este în principal exploatat în Republica Democrată Congo, iar unele tehnici de extracţie - în special cele care folosesc munca copiilor - au făcut folosirea sa profund nepopulară în industria bateriilor, în special în cazul companiei condusă de Musk.

ZF

Ionut

APIA: Maşinile ,,electrificate" au ajuns la peste 3% din piaţa auto românească

Spre finalul acestui an la Craiova Ford va lansa în producţie SUV-ul Puma, care va fi primul automobil hibrid produs oficial în România. Autoturismele ,,verzi", cele cu propulsie exclusiv electrică, dar şi cele hibride au ajuns în primul trimestru al acestui an la 3,1% cotă de piaţă, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Pe categorii, s-a înregistrat o creştere de 5% la autoturismele electrice şi o scădere de 54,8% la cele plug-in – hibridele care se pot încărca de la priză şi care pot merge în modul electric chiar şi 60 km. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o creştere de 77,4%.

ZF