Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Volkswagen a prezentat la Shanghai viitorul SUV electric ce va concura cu Tesla Model X









Volkswagen a prezentat în premieră conceptul ID.ROOMZZ, un SUV complet electric cu dimensiuni comparabile cu Touareg, și a confirmat faptul că acesta va deveni model de serie. VW ID. ROOMZZ are aproape 5 metri, 5 locuri în varianta concept, dar 7 locuri în versiunea de serie, este propulsat de un motor alimentat de o baterie de 82 kWh și are asigurată o autonomie de 450 km (în standard WLTP). Poate fi încărcat la stații rapide de 150 kW, la aproximativ 80% din capacitate, în circa 30 de minute. Tracțiunea integrală este asigurată de două motoare electrice, cu o putere cumulată de 306 CP, care îi permit o accelerație de 6,6 secunde de la 0 la 100 km și o viteză maximă de 180 km/h.

Profit.ro

mircea

Încă nu mă pot hotărî ce-i mai oribil: Kia Soul ( mai nereușit ca primul!) sau modul în care se deschid ușile la VW-ul ăsta.  :puke:

kitsune

Stai liniștit, ăsta e doar conceptul. La mașina de serie o să apară montantul dintre uși. Lipsa lui ar necesita ranforsări suplimentare care nu rentează. Adu-ți aminte de conceptul Dacia Duster, ăla SF de ziceai că e Range Rover. Ce a ieșit?
Dintre toate conceptele ID de la VW, cred că Buzz va fi cel mai puțin schimbat când intră în producția de serie (sau cel puțin așa îmi doresc). Însă experimentele astea de design cu uși fanteziste și camere in loc de oglinzi nu prea vor fi curând. Nici volanul āla pătrățos care se retrage în bord nu îl văd pe mașină de serie.
O să avem de așteptat câțiva ani
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Camere in loc de oglinzi incep sa mai apara (Lexus ES, Audi Q4), dar la optiune de 1500+ de euro ... probabil mai dureaza pana cand le si vedem. Avantajul major -5% din consum, consum care ar aparea datorita frecarii oglinzilor cu aerul.

mircea

@k17fox Înțeleg că e concept, dar asta nu le face cu nimic mai puțin urâte. Un mic sondaj intern, înainte de a ieși cu saltimbanci pe piață ar ajuta la evitarea unor probleme gen Multipla sau Soul.

@voicul avantaj major pe care o să-l resimți după ~300.000 de km, când o să se amortizeze cei 0.3 litri de benzină economisiți la suta de km. Aia dacă ții mașina atâta amar de timp. Eu fac ~21.000km/an, deci clar nu o să dau 1500€ extra pe o asemenea opțiune.

kitsune

#935
E de ajuns sa te uiți la o prezentare de modă ca să înțelegi ideea de estetic a multor designeri. Probabil că Multipla chiar e o mașină frumoasă în concepția celui care a conceput-o (și a celui care a aprobat-o, fabricat-o, cumpărat-o, etc).
Dar știi zicala aia cu de gustibus...
Desi ție nu-ți place, fabricantul poate spune că a ales soluția asta ca să poți deschide mai ușor ușile in parcare ;). Cu toate că prevăd niște dificultăți în a deschide ușile in caz de accident.
Uită-te la i3 (că tot suntem la electrice), unde trebuie să deschizi ușa față ca să o poți deschide pe cea din spate. Tot din lipsa montantului B, ușa spate e mică și are rol de întărire a caroseriei in zona aia.
Eu mă uit la platforma MEB a lor și modul în care arată îmi spune că modelele construite in următorii ani vor fi destul de "pământene". Plus că VAG sunt renumiți în a păstra forma (vezi veșnicele glume ale lui Clarkson referitoare la 911 cum că ar fi aceeași mașină că acum 70 ani).
În rest da, camere, faruri led, condus autonom, toate astea sunt viitorul, și apar deja ca opțiuni. Dacă cineva mi-ar fi spus acum 35 ani că Dacia o să aibă aer condiționat și TV (nu știam de touch screen pe atunci) îl trimiteam să scrie la almanahul Anticipația, pe vremea aia un bord de CN părea ceva SF. Închipuie-ți că Dacia lui taică-meu nici măcar centuri de siguranță nu avea (erau opționale, că găurile de șuruburi erau acolo)

LE: se vede că nu prea ai ajuns prin Asia. KIA Soul e chiar frumoasă față de ce arătări rulează pe acolo.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cezar-mario2012



cristi5

#938
272 euro/kWh baterie la Nissan LEAF (cea mai bine vanduta masina electrica in Europa in 2018). Impreuna cu Zoe, Renault-Nissan-Mitsubishi e lider detasat.

Multe alte aspecte interesante in articol. F interesanta tehnologia e-power, cu un motor pe benzina de 1,5 litri fara transmisie la roti, legat doar la genrator! Ca locomotivele diesel-electrice... Elimina ambreiaj, cutie de viteze... Usureaza masina cu zeci de kilograme.

https://0-100.ro/2019/04/17/cat-costa-bateriile-pentru-masini-electrice-in-2019-studiu-de-caz-nissan-leaf-1-kwh-capacitate-272-euro/



cristi5

#939
Tocmai am auzit la radioul suedez ca fabricile vechi ale Saab din Trollhättan sunt revitalizate de productia de masini electrice NEVS.

https://www.nevs.com/en/100-ele/


Mamutu

#940
In aceeasi fabrica isi va incepe productia si start-up-ul Sono Motors din Munchen (aia care isi incarca masina direct de la soare ;-).

https://electrek.co/2019/04/17/sono-motors-will-build-solar-powered-sion-ev-at-an-old-saab-plant-in-sweden/


voicul

Am fost curios cat costa SONO:

Specifications
Price: 25,500 €

Battery: 35 kWh

Drivetrain: 120 kW Motor - 160CP

Trunk Volume: 650 l

Charging: CCS: 30 Min.
Type 2: 3.5 h
SchuKo: 13 h

Range: 250 km

Solar Range: Max. 34 km (deci practic pentru oras, nu (prea) mai ai nevoie sa o incarci ever)  :D

Torque: 290 Nm

Max. Speed: 140 km/h

Daca ar ajunge in RO ar veni vreo 14.000E cu rabla+. Din pacate nu e Tesla in RO, dar sa ajunga Sono in RO.  :(

rota

The Longest-Range Electric Vehicle Now Goes Even Farther

Beginning today, Model S and Model X now come with an all-new drivetrain design that increases each vehicle's range substantially, achieving a landmark 370 miles and 325 miles on the EPA cycle for Model S and Model X Long Range, respectively. Using the same 100 kWh battery pack, these design and architecture updates will allow drivers to travel farther than ever before, charging less frequently and getting more range out of every dollar spent on charging.

We're also introducing a brand-new adaptive suspension system for Model S and Model X along with a few other improvements for the best range, acceleration, and ride comfort ever, plus a Ludicrous Mode upgrade for our most loyal customers. Here's what's new:
More Efficient Design
Fully Adaptive Suspension
Constant Refinement

Tesla

Mamutu

370mile sunt cam 600km.
Dacă faci un drum de 1000km/zi trebuie sa încarci o singura data cam o ora sau de 4x 15min (supercharger). La încărcătoarele noastre de 50KWh 2ore.
Super decent!
Aștept sa adauge și condensatoare pentru vârfurile de consum și autonomia va mai creste cu cel puțin 100km.
Tehnologia a fost cumpărată prin achiziția Maxwell, achiziția însă nu s-a terminat la nivel juridic încă.


Ionut

Mutare curajoasă de la Ford: Compania va investi 500 de milioane de dolari într-un producător de camionete electrice

Producătorul de camionete electrice Rivian a anunţat miercuri o investiţie de 500 de milioane de dolari din partea Ford Motor Company, potrivit CNBC. Companiile plănuiesc să dezvolte împreună noua generaţie de tehnologie pentru vehiculele electrice pentru portofoliul Ford, utilizând platforma Rivian. ,,Acest parteneriat strategic marchează un moment de referinţă în decizia noastră de a accelera tranziţia către soluţii sustenabile de mobilitate. Ford şi-a luat un angajament pe termen lung faţă de mobilitate, Bill Ford fiind unul dintre pionierii industriei, şi suntem încântaţi că putem folosi tehnologia noastră pentru a aduce mai multe vehicule electrice pe şosele", spune RJ Scaringe, fondator şi CEO al Rivian.

ZF