Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Pentru oras cu 2 persoana e de ajuns.
Daca iesi din oras si la 2 persoane, deja sunt probleme (noroc ca mai ai bancheta din spate). De asta zic ca mai trebuie sa ai o masina, daca e pe la 300l.

Inghesuit se poate orice.  :D

kitsune

Pui un portbagaj deasupra pentru cazul in care ai nevoie de mai mult de 300l. Vorbesc serios, eu am unul dintr-un fel de pânză impermeabilă, 500l, cu fermoar ascuns, am mers cu 140 pe autostradă fără probleme. Se pliază cât o sacoșă de supermarket. Bare de plafon să ai.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Totusi nu pot sa nu remarc ca intradevar este o solutie. Si una foarte practica.
Intradevar mai solicita niste miscari in plus, dar e o solutie. +1.

AlexxC

Si uite cum scapam de nevoia unei a2a masini "mai incapatoare pentru drum lung".
O solutie banala scapata din vedere ,dar care imi ofera o alta perspectiva in achizitia unui autovehicul in viitor.
Multumesc! +1

adiarc

este vb si de comfort..si mai ales DE SPATIUL INTERIOR....iti spun din experienta ca persoana ce face aproape lunar Sibiu-Londra cu masina....cand merg cu Renault Kangoo( f.mare la interior)sau Mercedes Vito( tot mare la interior ),ajung f fresh desi conduc non stop jumatate din cei 2400 de km.....au fost ocazii când am fost cu Toyota Auris sau Avensis......f suparare pt cei care le detin dar f.f inghesuite la interior....( lateral stau cu picioarele lipite desi imi place sa stau cracanat la volan  :lol: si sus aproape dau cu capul )....,niste "oale"pt drum lung....ajungi rupt la destinație ...si sunt de constitutie medie....nu am burta deloc si am 182 cm
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

#980
Am gasit o harta cu statiile de incarcare pentru EV https://chargemap.com/map

Vad ca a aparut si reclama in limba romana pentru ID.3


nokia_6260


voicul

De oras, de oras, dar tu ai conduce asa ceva?
Mie imi par scumpe (noi fiind). Gasesti Renault Twizzy de la 3500 euro (2012 - 20.000km - ceva de genu) prin D. Problema unor astfel de masini: 11 cp? 15 cp?

Prima alternativa (mai) decenta - Smart (pe care eu nu prea o gasesc ca fiind masina) - 6000 eur - 2012 - 30.000km. - 48cp.
In Romania gasesti Aixam de la 8900+ euro - 0 km - 2019 - 9cp, 2 locuri :D

Au un avantaj: 2 jucarii din astea fac cat una normala. S-ar elibera o gramada de spatiu, daca s-ar folosi in masa.

Deprecierea la electrice este mult mai mare, nu pentru ca ar avea/face probleme ci pentru ca tehnologia e la inceput si putini o cumpara.

kitsune

Stai așa, nu se aplică Rabla plus și la astea? Parcă la Twizy era. 10000€ dar nu mai mult de jumătate din preț.
Sincer, un Twizy aș lua, dacă ar avea uși (sunt opționale) și geamuri la uși (sunt plexiglas). Nu de alta, dar când e frig afară.... Opțional au o pătură electrică  >:(
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

#984
Exemplele de mai sus sunt pentru masini SH, mai putin Aixam.

Twizy e cvadriciclu si parca nu se aplica Rabla+. Parca a fost o vorba, dar doar atat a ramas (asa stiu eu).

Cine vrea sa stie toate modele din Rabla+:
Atentie 10.000 euro primesti fara casare de masina. Daca mai si casezi una (da, merita sa dai 500 pe o rabla) mai iei 1350 euro.
Iese ca dai pe un Smart 4 vreo 11.000 euro cu autonomie 160km ... chiar e cam bine rau.
Sau E-Up - tot acolo esti.

https://lifenews.ro/2019/04/03/rabla-plus-2019-ce-masini-electrice-puteti-achizitiona-cu-bonus-de-10-000-de-euro-de-la-stat/

kitsune

Hmm, un Twizy la cca 5000€ era ceva. Dar ca să se califice trebuie considerat autoturism. Deci, RCA, cauciucuri de iarnă, rovinietă, full Monty.
E-up la cca 12000€ nou iarăși ar fi ceva. Dar autonomia de 160 km e optimistă rău.

Or mai fi păstrat nemții matrițele de la Trabant? Că până și ăla arată mai bine decât chinezăriile astea de vreo patru posturi mai sus. Podea plată avea, caroserie de carton "light" avea, portbagaj.... ohoho.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

#986
Tipu asta scoate autonomie de 100 km, cu viteza de 90 km/h la -2 grade. Deci in oras cand e mai cald sunt sanse de vreo 130 - 150 poate.



Dar e un coleg de forum cu E-up. Poate ne spune el ultimele lui consumuri.  :)

Ionut

Volkswagen ia cu asalt piaţa electrică, iar clienţii abia aşteptau: Precomenzile pentru noul model electric sar de 10.000 de unităţi în doar 24 de ore



Producătorul german Volkswagen a anunţat că precomenzile pentru noul model electric ID.3 au depăşit nivelul de 10.000 de unităţi în doar 24 de ore, potrivit CNBC. Gigantul din industria auto a anunţat miercuri că preţul pentru noul model va fi sub 30.000 de euro, iar livrările vor fi onorate în Europa în 2020. Tot miercuri, gigantul german a început să accepte precomenzi pentru modelul ID.3, în baza unui depozit de 1.000 de euro. Cu toate acestea, numărul nici nu se compară cu performanţa Tesla Model 3 din aprilie 2016. Elon Musk spunea atunci că precomenzile pentru Model 3 s-au ridicat la 276.000 de unităţi în doar două zile.

Volkswagen ID va fi disponibil în trei versiuni de baterie, cu o autonomie de 330 km, 420 km şi 550 km în funcţie de baterie, care poate fi de 45 kWh, 58 kWh, respectiv 77 kWh. În Germania preţurile încep de la sub 30.000 de euro, iar versiunea intermediară va costa în Germania puţin sub 40.000. Clienţii care vor cumpăra First Edition vor avea şi încărcare gratuită în primul an în limita a 2.000 kWh. Livrările în Germania încep în aprilie 2020. În România din cele 30.000 de modele din ediţia First Edition sunt alocate 450 de maşini. Cei care vor să primească maşina anul viitor, trebuie să achite un avans de 1.000 de euro, care este returnabil, în cazul în care clientul se va răzgândi. Versiunea First Edition va fi cu bateria intermediară, cu autonomia de 420 km.

ZF

nokia_6260

#988
@voicul

Pentru deplasari de 10-15 km pe zi de ce nu? Se incarca la priza normala, e car Geco Beach de ex are latimea de 120 cm si usi pe ambele parti, deci o poti parca aproape unde vrei ( lipita de un gard , zid etc). Aici in Germania nu e restrictie la parcare pt masinile electrice, deci un mare avantaj, nu faci RAR, nu platesti decat o asigurare de vreo 90 de euro pe an (cea obligatorie care include si un partial kasko).

In afara de astea sunt si echipate full fara piele :lol: Ac....camera etc. Twizzy nu are nici macar usi plus ca inchiriezi bateria. La Geco sa o schimbi costa 1400 euro cu tot cu manopera.

Marele dezavantaj e insa siguranta. Nu vrei sa ai accident cu astea nici macar la 30 la ora.

Mamutu

Autonomia mea la e-Up! e cam de 130-150km vara in oras, 75-80km la -10C tot in oras, deplasări scurte.
In afara orașului vara pana la 180km (cu atenție). Aerul condiționat scade autonomia cu 10-15%.
Incarcare rapida CCS maxim 25min. Incarcare priza normala maxim 6h.