Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

chiar sunt foarte curios daca la Galati se va inchide bacul, probabil la Braila se inchide.

tom_sawyer

Da, sunt sigur că se va închide. Mai ales ca o să fie drum nou care ocolește localitățile; nu mai treci prin Galați și I.C.Brătianu (TL).

Firma care le operează are și noul bac de la Isaccea, așa ca are o oarecare compensație. Mai nasol de cei de la Brăila.

hvm

Parca era vorba ca cel de la Braila a mearga la Calarasi...

intrebarea mea este ce o sa faca cu insula mare pe unde o sa fie accesul? ca acum parca era odata la cateva ore si spre insula....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dr4qul4

Nu as paria pe inchiderea bacului la Galati. Acolo este mult trafic de naveta si ocolul ar fi destul de mare. Chiar si Galati-Tulcea e cu ocol.
Chiar daca taxa e tot 13 lei nici bacul nu e prea scump...25 lei. La Calarasi era 70 lei asta vara! Ce inseamna concurenta
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

Din cate stiu daca mergi cu trenul nu trebuie sa platesti taxa de pod.

A10 Salzburg-Villach, iarna B99 Taurnpass se inchide. Va dati seama discriminare acolo? De la Salzburg la Villach trebuie sa meaga pe la Viena, vreo 600+ km in loc de 220 daca nu vor sa dea 12,5 Euro. Ca si A9, si Brennero din Italia au taxa.

bogdymol

Quote from: alexandru_m on November 28, 2021, 11:47:02 AM
A10 Salzburg-Villach, iarna B99 Taurnpass se inchide.

Nu se inchide B99 toata iarna, ca sunt statiuni de ski in zona aia, care iarna sunt in plin sezon. Posibil sa se inchida izolat, vreo zi cand e zapada multa, dar nu toata iarna. Link.

Quote from: alexandru_m on November 28, 2021, 11:47:02 AMDe la Salzburg la Villach trebuie sa meaga pe la Viena, vreo 600+ km in loc de 220 daca nu vor sa dea 12,5 Euro.

Sa zicem ca B99 e inchis. Totusi, poti folosi A10 + B320 + A9 + B317 + A2 ca sa ajungi de la Salzburg la Villach. 332 km fara nici o taxa in afara de vigneta.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

tom_sawyer

Sorin Grindeanu: E în Parlament, chiar vine săptămâna viitoare pe ordinea de zi, eliminarea taxei de pod la Cernavodă-Feteşti

"E în Parlament, chiar vine săptămâna viitoare pe ordinea de zi, eliminarea taxei de pod la Cernavodă-Feteşti. Trebuie să ne gândim. Dacă am elimina această taxă de pod, ne-am duce în jos cu 30 de milioane de euro în bugetul CNAIR. Nu vreau să facem pe repede înainte, dar vom face o analiză. Dacă e bine, da. Dacă eliminăm, bugetul de stat trebuie să vină către CNAIR să acopere acest minus de 30 de milioane. Nu vreau să văduvim bugetul CNAIR", a declarat, sâmbătă, la Brăila, Sorin Grindeanu. 

news.ro

Proiectul de lege zace în Parlament încă din 2018, fiind inițiat de mai mulți parlamentari PNL, și prevede eliminarea taxei plătite de șoferi pentru podurile Giurgeni-Vadu Oii și Fetești-Cernavodă. Inițiativa a fost adoptată de Senat în februarie 2019, apoi a fost trimisă Camerei Deputaților, unde a fost pusă de mai multe ori pe ordinea de zi.

hotnews.ro

tom_sawyer

6 mai 2021
,,Da, eliminarea taxei de pod Giurgiu-Ruse o avem în plan, o avem şi în programul de guvernare, deci trebuie să facem aceşti paşi, dar aici este o discuţie cu partea bulgară. A fost amânată, pentru că ei au avut alegeri în aprilie – de altfel nu ştiu dacă au încă Guvernul format, din câte ştiu sunt încă în discuţii – şi cumva am aşteptat o zonă de stabilitate politică după contactele iniţiale, pentru că e o decizie care are şi o componentă politică. Noi susţinem în continuare şi în programul de guvernare eliminarea acestei taxe, astfel încât credem că vom ajuta şi zona Giurgiu – Ruse şi partea de turism şi de afaceri în momentul în care nu mai există această barieră tarifară între cele două ţări", a declarat Cătălin Drulă, într-un interviu acordat Antena 3.
capital.ro

10 decembrie 2021
Bulgaria va avea în sfârșit un guvern de coaliție după opt luni de criză politică, condus de Kiril Petkov, un antreprenor de 40 de ani, cu o foaie de parcurs pentru eradicarea corupției care afectează cea mai săracă țară din UE, potrivit AFP.
hotnews.ro


Poate se reușește scoaterea taxei de pod până la noi crize guvernamentale în România/Bulgaria.

SB76UFO

Are cineva idee daca pe A1 intre Sibiu si Deva si invers sunt camere contol vigneta?

"Prostia este eternă și invincibilă"

dumbravaandrei

Inainte de Sebes si de Deva parca imi aduc aminte ca am vazut camere. Acum, nu stiu daca erau si de vigneta.

Ionut

Am primit o invitație de la MT pentru săptămâna viitoare la o întâlnire de prezentare și dezbatere pe subiectul sistemului SETRE în România și alinierea RO la legislația europeană/directiva europeană. Vă las mai jos conținutul celor două documente supuse consultării publice.

Vă rog să dați aici feedback legat de:
- sistemul în sine
- cum vedeți voi aplicarea sistemelor de taxare, hard+soft și principii.


O să mergem la întâlnire și ulterior o să facem și un document oficial API cu propuneri legate de acest subiect foarte important. Va fi multă gălăgie prin presă și, pe măsură ce facem A și DX, ar fi nevoie de o regândire a sistemului de taxare. Deci vă rog să studiați și voi și să dați feedback acum, cât e posibil și ni se cere.

Documentele:





















Ionut

Ah, desigur, dacă nu este clar ceva vă rog să puneți întrebări pe care le dăm mai departe autorităților pentru lămuriri.

mirceaeliade

Idei:
*cel putin pentru transportul international, la iesire sau intrare din tara se poate taxa o vigneta proportionala cu lungimea coridorului, adica daca intra un tir pe la Bors si iese pe la Giurgiu, taxa va fi pe lungimea segmentului A1+A0+A5, indiferent daca tirul a luat-o pe DN-uri. Cred ca traseele sunt prestabilite oricum de la plecarea la drum, deci nu trebuie calcule speciale din partea autoritatilor romane
*probabil un calcul asemanator se poate face si pentru transportul intern de marfa
*la masini mici, se pot face un fel de abonamente, adica daca cineva conduce zilnicn de la Bucuresti la Cernavoda, sa poate sa plateasca un tarif maximal, gen o singura data pe saptamana chit ca face drumul de 5 ori
[o sa revin mai incolo sa termin documentul]

Klose

Ca dobrogean mi se pare total discriminatorie taxa pe care trebuie să o plătești pentru accederea spre/dinspre Dobrogea fie că treci podul de la Fetești, ori că treci pe la Giurgeni. Mascată sub forma unor taxe de "întreținere" a respectivelor poduri, de fapt banii se varsă în bugetul CNAIR și sunt folosiți și în alte scopuri, contrar legii care fundamentează înființarea acestei taxe. Sunt persoane care fac naveta doar câțiva kilometri (ex Fetești-Cernavodă) și plătesc sute de astfel de treceri pe an producând astfel o nedreptate mai ales că sunt porțiuni de sute de kilometri de autostradă în România unde nu se plătește nimic.

Revenind on topic, cred că așa cum propusese fostul ministru al Transporturilor, taxa trebuie plătită în funcție de numărul de kilometri parcurși și ar trebui ca totul să fie electronic(citirea numărului de înmatriculare la ieșire și la intrare pe autostradă) cu plată în benzinării sau diverse alte locuri, în orice caz NU cu bariere, unde se gâtuiește tot traficul. Totuși trebuie făcută o diferențiere între parcurgerea distanței pe drumuri naționale vs pe autostradă. Evident și cuantumul rovinietei trebuie ajustat pentru că nu poți cere drumuri decente (odată cu inaugurarea noilor kilometri de autostradă rețeaua se va extinde major în viitorii 2 ani) cu doar 30 euro pe an, așa cum este în prezent. 

shift2rail

¨modelul francez de taxare, o idee simpla si complet intuitiva:

porti de acces la intrarea/iesirea de pe autostrada si taxare la km parcurs. sistem onest, echitabil (nu platesti daca nu folosesti serviciul), comprehensibil ptr cetateanul obisnuit, si, mai ales, incitativ (nu folosesc autostrada decat cei care au mai multa nevoie de ea).
Dx-urile, drumurile de legatura, etc cu acces liber.