Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Taxa pentru pod de la Fetești și Vadu Oii ar putea fi eliminată printr-un proiect PNL. Cătălin Drulă nu este de acord

Comisia pentru Transport și Infrastructură din Camera Deputaților a aprobat un proiect de lege care prevede anularea taxei pentru podurile dunărene, Cernavodă – Fetești și Vadu Oii – Giurgeni. Proiectul este inițiat de deputatul PNL Bogdan Huțucă, în urmă cu aproape 3 ani.

Deputatul PNL Marian Crușoveanu susține că această taxă este "discriminatorie față de conducătorii auto și mai ales față de agenții economici /transportatori".

"Alături de colegii din comisie, am dat aviz pozitiv pentru acest act normativ, deoarece dobrogenii care trec peste podurile Cernavodă - Fetești și Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din rațiuni pur financiare. Această suprataxare nu reprezintă altceva decât o dublă taxare a celor care plătesc deja rovinieta.

Este de menționat faptul că, pentru a nu afecta bugetul de investiții și reparații, instituit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, am susținut, în cadrul comisiei, ca anularea taxei să fie aplicată, începând cu anul viitor", a scris, pe Facebook, Marian Crușoveanu.

În schimb, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, din partea USR-PLUS nu susține eliminarea taxării.

"Aceste taxe care se plătesc la podurile dunărene, s-a spus despre ele că ar fi cumva o dublă taxare, același principiu se aplică în multe țări europene. De exemplu, în Austria se numește vinietă, îi spunem rovinietă în România, și la trecerile prin anumite tuneluri care sunt pe autostrăzile lor se mai plătește încă o taxă.

Sumele colectate anual sunt semnificative și eliminarea taxei ar văduvi bugetul Companiei de Drumuri de aceste sume. Am cerut amortizat pe cinci ani investițiile în Autostrada A2 București-Constanța pentru a o ține funcțională și ele se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani se întreține autostrada.

În condițiile unui buget dificil, nu cred că este oportun acum – asta este și discuția pe care am avut-o în coaliție – eliminarea unei surse de venit care se regăsește în drumuri reparate.

Am făcut o comparație iar cu Austria – finanțarea pe rețea de autostradă e de câteva zeci de ori mai mare în Austria. Avem nevoie să creștem această finanțare. Partea de taxare pe trafic greu duce și în zona asta", a afirmat Cătălin Drulă, joi, la Iași.

Acesta a precizat că impactul bugetar ar fi de 120 de milioane de lei pe an la Fetești, la care se mai adaugă 40-50 de milioane de lei la Giurgeni-Vadul Oii.

Citește și: Cum se va calcula noua rovinietă și cât va costa. Drulă: ,,Se trece de la taxarea pe timp, la taxarea pe distanță"

Liderul PNL, Ludovic Orban, a spus, joi, că a discutat în coaliția de guvernare despre acest subiect, însă "între timp s-au mai întâmplat câteva lucruri".

"Sunt mai multe proiecte de lege depuse de mai multe grupuri parlamentare, inclusiv PNL. Nu s-a discutat la nivelul grupului parlamentar acest subiect. Dar dacă au votat, e ok. Asta e poziția lor", a spus Orban.

Liderul PNL a precizat că a discutat despre acest subiect în coaliția de guvernare, alături de ministrul Transporturilor.

"Între timp s-au mai întâmplat câteva lucruri".
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/taxa-pentru-pod-de-la-fetesti-si-vadu-oii-ar-putea-fi-eliminata-printr-un-proiect-pnl-catalin-drula-nu-este-de-acord-1573731

alin2pas

Un tunel (mai ales unul lung) are costuri de întreținere și utilizare mai mari decât un pod și aș da ca exemplu doar costul de funcționare al instalațiilor de ventilație, care trebuie acoperite de undeva. Din ce se spune în articol, banii din taxa de pod acoperă cheltuielile de întreținere pentru TOATĂ autostrada A2 și nu doar pentru pod. Deci comparația cu tunelurile din Austria nu prea e corectă. Mai corectă ar fi comparația cu podurile peste Dunăre din Serbia și Ungaria (unde nu se plătește taxă).

subway

#767
Nu e adevarat, singura diferenta e pentru ce lucrari de exploatare se duc banii...diferenta esentiala e la costul initial de investitie la constructie!...si la durata de viata fara interventii majore!

alin2pas

Pentru mine totuși e incorect să vrei (sau să afirmi că vrei) să construiești autostrăzi fără taxă care să traverseze munții (= o graniță naturală între două zone ale țării), dar să impui o taxă specială pentru un drum (chiar dacă e pe pod, e tot un drum) care traversează o altă graniță naturală, Dunărea. Iar autostrăzile care vor trece cândva Carpații se spune că se fac cu fonduri europene, adică nu pot fi puse taxe speciale.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

^^ Viaductul Millau va spune ceva?

Iata si o lista din Anglia:

Bridges and tunnels on A roads
Bridge or tunnel   Location map
A4   Batheaston Bridge   Bath, Somerset
A15   Humber Bridge   Hull, Yorkshire
A19   Tyne Tunnels   Wallsend, Tyne and Wear
A38   Tamar Bridge   Plymouth, Devon
A41   Mersey Tunnels - Queensway   Birkenhead, Liverpool
A57   Dunham Bridge   Lincoln, Lincolnshire
A59   Mersey Tunnels - Kingsway   Wallasey, Liverpool
A533   Mersey Gateway   Halton, Cheshire
A3025   Itchen Bridge   Southampton, Hampshire

Bridges on minor roads
Bridge   Location map
B471   Whitchurch Bridge   Pangbourne, Berkshire
B3129   Clifton Suspension Bridge   Bristol
B4350   Whitney-On-Wye Bridge   Whitney-On-Wye, Hereford
B4044   Swinford Bridge   Swinford, Oxfordshire
B5159   Warburton Bridge   Warburton, Greater Manchester
Boat Lane, Great Ouseburn   Aldwark Bridge   Aldwark, North Yorkshire
Kingsland Bridge   Kingsland Bridge   Shrewsbury, Shropshire
Cartford Lane, Preston   Cartford Bridge   Preston, Lancashire

Iata si o lista din America de Nord:

North America
Ambassador Bridge between Detroit, Michigan and Windsor, Ontario, Canada; a bridge privately built in 1929.
Collins Bridge, longest wooden bridge in the world when opened in 1913, across Biscayne Bay between Miami on the mainland and the barrier island which became Miami Beach, Florida.
George Rogers Clark Memorial Bridge crossing the Ohio River between Louisville, Kentucky and Clarksville, Indiana. Opened as a toll bridge in 1929; tolls removed in 1946.
James River Bridge, longest bridge over water in the world when completed in 1928, across the James River between then-Warwick County and Isle of Wight County near Hampton Roads.
Florida Overseas Highway between Florida and Key West, Florida. Built on the former alignment of the Key West Extensions of the Florida East Coast Railway, it included the Seven Mile Bridge.
San Francisco–Oakland Bay Bridge between Oakland and San Francisco.
Golden Gate Bridge between San Francisco and Marin County.

The Golden Gate Bridge
Mackinac Bridge connecting the Upper Peninsula and Lower Peninsula of Michigan at the Strait of Mackinac connecting Lake Michigan and Lake Huron
Sunshine Skyway Bridge between Tampa, Florida and St. Petersburg, Florida

hvm

Mie mi se pare cat se poate de corect sa platesti taxa la pod (indiferent cate minusuri o sa imi dati) si singurul motiv pentru care in Ungaria nu se plateste taxa la podul peste Dunare este fiindca daca s-ar plati taxa la podul peste dunare s-ar blocal pur si simplu autostrada si orasul. SI asta nu fiindca lumea ar incerca sa ocoleasca prin oras ca sa nu plateasca taxa ci (Atat timp cat nu e electronic tot si tb sa stai sa platesti pe loc) s-ar forma cozi kilometrice si multa lumea ar lua-o prin oras unde nu se poate percepe taxa sa treci dintr-o parte in alta a orasului.....

Daca acel pod ar fi fost la 100km de Budapesta, eu sunt sigur ca s-ar fi platit taxa pe pod.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

JohannDB

.................... Sincer, cei 13 lei la Fetești și 11 lei la Giurgeni, nu mi se par a mă lăsa lefter.... Dacă cu acești bănuți, adunați, se face mentenanță la toată A2 (sunt așa de" îndestulători"), chiar nu am ce comenta.....
       Este adevărat că sunt un "trecător ocazional".............. Pentru "riverani" este altceva și nici nu m-am informat în ceea ce-i privește (mea culpa).....

danutzu_1069

Problema podurilor dunarane de interior, este ca nu avem ruta alternativa fara taxa, chiar si mai lunga, dar sa fie fara taxa. In felul asta ai putea sa ii zici taxa pe comoditate. Dar avem si taxa pe podul dela Giurgeni-Vadu Oii, iarasi, fara alternativa fara taxe....
Un tunel cu taxa, totdeauna are o ruta altenativa, care urca si coboara si are mullte serpentie.
Un pod celebru, mai sus amintit, Millau, are deasemenea ruta alternativa, care coboara valea si trece prin sat.
N-ai chef de taxe, o iei pe ruta fara taxe...

Ruta alternativa pentru podurile dunarene? Canci!

JohannDB

        Alternativa..... ar fi prin Serbia (discutabil) - Bulgaria - via 2 Mai - Constanța......  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D "Turism" curat !!
        Asta este pe post de glumă....., ne mai descrețim !
        Nu mai știu cât este taxa la bac (n-am mai trecut cu bacul de 4 ani), de aia nici nu mai vorbim de bac.....
        O seară faină, tuturor !

dr4qul4

bacul la Calarasi- ostrov este 70 lei. O trecere.

Acum 6 ani am fost in Krk. Am platit si atunci taxa de pod, dar inteleg ca au scos-o intre timp. Cu siguranta mai gasim poduri peste fluvii/mare care sa fie cu taxa
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Pentru rovinietă sunt mai multe variante, funcție de durată; pentru parcări în marile orașe sunt abonamente, mult mai ieftine decât plata cu ora. Pentru cei care (de exemplu) stau în Fetești și lucrează la Cernavodă ce variantă e? Pentru mine personal nu contează taxa, de când am putut să compar prețurile și calitatea serviciilor de pe litoral de la noi cu cele din Grecia.

dr4qul4

pt cei care fac naveta exista o CERERE PENTRU EXCEPTARE* DE LA PLATA TARIFULUI DETRECERE. O gasesti pe CNADNR.
Quote- Adeverinta (in original) emisa de angajator care sa ateste calitatea de angajat (in care
este mentionata adresa locului de munca cu mentiunea angajarii pe perioda nedeterminata iar
in cazul in care este pentru perioada determinata se va inscrie perioada angajarii), sau emisa
de primariile/consiile locale care sa ateste detinerea unui teren agricol in baza unui titlu de
proprietate din care sa reiasa ca locul de munca sau, dupa caz, terenul agricol se afla de
cealalta parte a podului, fata de domiciliu
Mai exista si varianta cu 20 de treceri la 208 lei (pt auto).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Până în '78 Dunărea se trecea doar cu bacul. Și bacul se folosește și astăzi în zeci de locuri.

De ce nu dau parlamentarii o lege ca cine are rovinieta "la zi" să treacă "moca" cu bacul?...

Sau altfel: vine ceva (un cutremur sau un bombardier rusesc...) și rămânem fără poduri. Și ne întoarcem la bacuri. Aștept cu interes să-l văd pe ăla care o să le spună celor de la bac "am plătit rovinieta, trece-mă gratis Dunărea, că faci "dublă taxare. "

Pe mine mă sperie ideile astea "super-democratice"...

Măi oameni buni, un pod este FOARTE scump de construit.
Și scump de întreținut..

În loc să te bucuri că există alternativa pod (în loc de bac), care te costă un sfert din bani și mult mai puțin de o zecime din timp, "guiță" unii de dublă taxare...

Ca să nu mai spun că la podurile dunărene se aplică exact "utilizatorul plătește". Pe forum sunt mulți revoltați (pe bună dreptate, zic eu,...) că "tătăică" de la Sighetu Marmației plătește subvenția pentru metroul din București... De ce nu aplicăm aceeași logică la podurile dunărene?... Nu discutăm de un avantaj pentru cocalarul care o duce pe pisi în fiecare weekend la mare, și nu vrea să plătească contravaloare intrării pentru o persoană într-un club de fițe?...

Ar fi mishto să facă CNAIR un bac paralel. (Evident, subvenționat...) și să zică "care aveți rovinieta plătită la zi, treceți gratis cu bacul. Pe pod plătiți taxă.
Pariem că pe bac vor fi doar ciobani cu turme de oi?...

Făcea cineva o comparație bariera Dunării / bariera munților.
Nu este așa.
Munții au întotdeauna alternative, mai bune sau mai proaste. Dar mereu găsești o potecă măcar pentru traversarea "la picior". Să-l văd pe ăla care trece Dunărea la picior...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hvm

^
Eu sunt pregatit sa pariez ca nu trec 100 de masini pe an cu bacul. Conditia ar fi sa ai access de la bac la autostrada si inapoi. ca daca iesirea e la 20 km atunci tot traficul loco o sa treaca cu bacul ca dureaza mai mult.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici