Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Dupa mine vorbim de dubla taxare:
Rovinieta se plateste la CNAIR sa mergi pe drumurile publice administrate de CNAIR
Taxa de la Fetesti + Harsova (+Braila soon?) se plateste la CNAIR ca sa treci podul, ca sa mergi tot pe un drum public administrat de CNAIR.  8)

alecu26

Mai facem cativa kilometri de autostrada si facem rovigneta doar pentru autostrada. Sau doua preturi de rovigneta, ambele mai mari decat ce e acum. Una valabila doar pe DN, si una all inclusive. Evident ca la un pret modic...cand mergi la mare poti sa iti iei rovigneta de autostrada pentru cat crezi ca vei avea nevoie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Bachus01

Nu sunt de acord cu 2 preturi , o sa avem pline DN-uri si goale A-urile . Trebuie luat in calcul si mentalitatea unora .

Mai bine ar fii eliminate toate taxele si crescuta rovinieta

TibiV

#753
Chiar daca imi voi mai lua niste minusuri de "bunii mei prieteni"...

Mda, mai bine nu construim poduri - din ce bani sa le construim si sa le intretinem ?!...

Mie mi se pare ca si podul de la Braila este doar un "moft"...
Lasa naibii oameni sa treaca Dunarea "cinstit", cu bacul. Si sa le spuna celor de la bac ca nu vor sa plateasca nimic, ca au platit deja rovinieta la CNAIR... Sa-i treaca "moca" peste fluviu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Pe distante scurte poate ai dreptate. Pe lungi...nu cred.
Pe de alta parte nu e fair ca zone cu lipsa totala de autostrazi sa ii obligi sa plateasca si pt autostrazi. Mai dureaza ani buni pana sa ajungi la un 200...300 km in zona Moldovei de exemplu.
PS: cred ca avem topic dedicat oricum.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Cristian Ghinea: Se va aplica o taxă în funcție de cât folosești drumul

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a declarat, miercuri, la prezentarea PNRR, că se va aplica o taxă de drum în funcție de cât este folosit acesta, distanța și cantitatea de mărfuri fiind criterii luate în calcul.

"La transport vorbim de o schimbare a modului în care se taxează transportul de mărfuri. În acest moment, acea rovinietă pentru transportatori nu ține absolut cont de cât folosești drumul, plătești la fel. După ce se vor achiziționa mijloacele tehnice de a măsura cantitatea de mărfuri, se va aplica o taxă în funcție de cât folosești drumul. Dacă folosești pe distanțe mai lungi, transporți mai multă marfă, atunci plătești mai mult și invers.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cristian-ghinea-se-va-aplica-o-taxa-in-functie-de-cat-folosesti-drumul-1549513

hvm

Pe mine m-a bagat in ceata ca n-am inteles nimic sau aproape nimic.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alin2pas

E o taxare foarte idealistă, să plătești cât folosești. Firmele de transport care lucrează complet legal vor avea creșteri de costuri, evazioniștii vor avea un beneficiu în plus. Cine va verifica dacă transporturile sunt toate legale? Va fi nevoie de o infrastructură care nu o avem pentru monitorizarea acestor transporturi.

hvm

Adica taxare la KM, dar numai pe baza declaratiei fiecaruie? Asta e clar incitare la evaziune fiscala.... si in schimb ce? Sa se elimine vigneta? sau Vigneta sa ramana pentru DN-uri si DJ-uri, iar pe A sa se plateasca suplimentar la KM? In cazul acesta trebuie realizat cu monitorizare digitala.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

AlexxC

#759
Se cer bani si pentru asta pe PNRR...la digitalizare.

LE: cel mai simplu mod de implementare a unui sistem "poluatorul plateste" este de a majora acciza la motorina cu exceptii pentru utilajele din constructii si agricultura;
In felul asta impusti 4 iepuri :
-obligi transportatorii sa isi reinnoieasca parcul auto cu masini cu consum mai mic
-masinile mici diesel isi pierd avantajul consumului redus -----obtii orase mai curate si stopezi transformarea Romaniei in cimitirul de masini al Europei.
-taxezi distantele lungi prin cumulul de litri consumati
-taxezi incarcaturile mari prin consumul marit

hvm

Mie mi s-ar parea corect ca plata pe A sa fie la cat se consuma, la fel chiar si pe DN, dar pentru aceasta e nevoie de sistem de supraveghere video cu calculare automata la intrare/iesire din fiecare localitate. Numarul de camere pe care il avem acum pentru vigneta ar fi o gluma proasta pentru a implementa asa ceva. Si plata sa se faca proportional cu debitare directa din contul declarat de fiecare la banca. Daca cineva n-a declarat nu e problema se dubleaza ca si amenda, si neaparat executare silita prin ANAF dupa 1 an de zile, cu dobanzile de rigoare.

Parerea mea.... Stiu ca poate o sa fie o masura total nepopulara, dar nu exista alta varianta in Romania. Si inca mai important, amenzile corelate cu veniturile, nu cu salariul minim pe economie...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alin2pas

Nu e bine nici așa, că sunt care stau în palate și merg cu Merțanul să ridice ajutorul social. Ar trebui cu valoarea cea mai mare reieșită din calcul, după venit sau după salariul minim. În cazul în care nu prezintă garanție că plătește (are datorii mari sau restanțe de mult timp înregistrate, nu figurează cu surse de venit în baza de date ANAF) se reține mașina până la înregistrarea plății, iar după 30 de zile se confiscă și se vinde la licitație sau se dă la REMAT.

hvm

^
O propunere chiar mai buna decat la ce ma gandeam eu. Dar totusi in momentul in care n-ai nici un venit, si nu ti-ai platit amenda, e clar ca executarea silita inseamna luat si masina, telefon, lanturi, ... si tot ce mai ai pe tine cand te prind prima data.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

JohannDB

                          Văd că treaba asta cu taxarea pentru transporturi aprinde imaginațiile.... La câteva idei de aici aș ajunge să mă duc cu bicicleta/trotineta în Germania să-mi iau Adidas-i de la producător, direct, la bucată, că la ceea ce propuneți nu vom mai avea transport, că nu va mai....merita, la cât va fi transportul și prețul la raft !!.... Chestie similară cu accizele la carburanți.....
                    Nu vă mai strofocați; au și nemții și cehii și austriecii, mai nou și ungurii, acele dispozitive în parbrizul camionului care este "alimentat" cu "o sumă" și pe traseu trecând pe sub cititoarele respective, rămâi încet-încet cu "buzunarele goale".... Vigneta, înafară de nemți (unde ea nu există fizic)  rămâne pentru celelalte categorii de autovehicule.....
                  La noi deocamdată, bine/rău, s-a dat pe brazdă ro-vigneta, cu care lumea s-a obișnuit foarte bine..... Și , o spun ca "martor", mulți din cei ce tranzitează țara iau vignetă de categoria F (peste 12 tone și minim 4 axe inclusiv) care este 11 euro/zi, pentru ...7 zile plătind statului 55 euro..... Respectivii însă, stau în teritoriu doar 8 - 15 - 19 ore până ies la cealaltă graniță și nici nu depășesc și se încadrează  perfect în greutatea totală sau pe axe ca să ne strice "sensibilul " asfalt turnat pe ploaie , la alegeri sau cu ocompoziție "self-distruction" la ger, ploaie......
                    Pe lângă vignetă bani buni se fac și din autorizațiile de transport... de tranzit....ș.a. ......

voicul

Cum se va calcula noua rovinietă și cât va costa. Drulă: ,,Se trece de la taxarea pe timp, la taxarea pe distanță" - VIDEO

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a vorbit luni seara la Digi24 despre noua taxă de rovinietă pe care unii transportatori o vor plăti, cel mai probabil, din anul 2024. Potrivit ministrului, sistemul nu va fi schimbat pentru autoturisme, ci doar pentru traficul greu, care va fi taxat în funcție de distanță și nu în funcție de timp, așa cum se întâmplă în prezent.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cum-se-va-calcula-noua-rovinieta-si-cat-va-costa-drula-se-trece-de-la-taxarea-pe-timp-la-taxarea-pe-distanta-1555229