Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AlexOP

Confirm si eu ca sistemul de taxare si trimitere amenzi pentru rovigneta este functional. Taxa a fost platita la ora 23:26 cu intrare in vigoare la miezul noptii si din neatentie s-a trecut cu masina pe la o camera la ora 23:56. Nu vin poze in scrisoarea de la CNAIR, doar detaliile legate de locatia si ora la care a fost surprinsa masina fara taxa valabila iar amenda este trimisa la adresa proprietarului.

S-a platit amenda fara contestatie chiar daca au fost 4 minute era mai scumpa bataia de cap pentru contestatie decat amenda efectiva si pana la urma greseala era evidenta. Daca lucrurile ar merge in CNAIR la fel de bine cum vin si amenzile astea o plateam mai cu drag  :lol:

Io

Functioneaza foarte bine. Pe patite, acum 4-5 ani in Rasnov, cred. Am uitat complet si eu si app-ul din telefon. Asa ca l-am dezinstalat. Depasisem cu 3-4 zile asa ca am primit felicitarea acasa.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

JohannDB

Apropo de plata vignetei.......și posibilitatea de-a o dubla..................
     Neavând la mine o copie a vignetei sau cel puțin o notiță-n bord cu data expirării vignetei, găsesc o notare veche de doi ani..... Calculând "timpul", cu câteva zile înainte de soroc, opresc la o benzinărie să fac o vignetă nouă......
     Îi dau casierei datele mașinii, le introduce-n sistem și apare "tichetul" cu datele mașinii care după verificarea exactității lor e bun de plată.... Concluzia este că, SE PUTEA EMITE vigneta de la data cerută (și socotită a fi exactă) de mine ....... DAR:
    Norocul meu a fost, că, colega de la birou a blocat  cardul.....eu ne putând face plata, în urma verificării făcută de către ea, la care mi-a și comunicat asta, împreună cu concluzia tehnică : eu aveam încă o vignetă valabilă.....
     ......................Dacă vehiculul, a avut un număr de circulație cu care s-a și făcut o vignetă și apoi (ulterior emiterii vignetei) numărul este schimbat (a ieșit din leasing, spre exemplu) vigneta rămâne valabilă până la expirarea ei, însă mașina rămâne în sistem cu vechiul număr de circulație și aceeași serie de șasiu (V.I.N.)(deși pentru schimbarea de număr s-au făcut diligențele la serviciul "vignete")....  Eu am cerut vigneta cu noul număr de circulație și sistemul mi-a emis vigneta, vehiculul avea aceeași serie de șasiu (normal...că nu altul)... Eram  pe punctul de-a lua o a doua vignetă prin suprapunere peste acea valabilă încă, deoarece SISTEMUL NU ȚINE CONT și de seria de șasiu (V.I.N.)
    CURIOZITATEA apare aici.... Cu numărul schimbat (nou), am trecut de "n" ori prin camerele de control, totul fiind în regulă, pe vechea vignetă; dar la momentul cererii unei noi vignete, prin SUPRAPUNERE, din grabă/greșeală,etc, cu numărul nou, sistemul mi-a emis vignetă.......
    Asta arată că prezența seriei (V.I.N.) nu este legată de număr, în astfel de situații.... Și mai apoi timp pierdut cu recuperarea banilor !!

Cristi N

Probabil veirificare primara se face in functie de numarul de inmatriculare si crosscheck-ul cu VIN-ul se face doar in cazul emiterii unei amenzi. Cel putin din exterior nu pare greu de implementat modificarea modului de interogare a bazei de date.

De curiozitate, daca verifici pe site-ul: www.erovinieta.ro apare informatia corect? Intreb asta pentru ca e practic bucataria CNAIR-ului.  :D

Dan74

Daca se schimba nr. de inmatriculare a masinii si vigneta mai este valabila se face o cerere de schimbare a numarului de inmatriculare. Formularul se gaseste aici:
http://www.cnadnr.ro/ro/roviniete/formulare-cerere-schimbare-numar-inmatriculare
Astfel se evita situatia prezentata de @JohannDB.

JohannDB

@ Dan74........................................ cred că ai citit din doi în doi........... DAR am precizat """""(deși pentru schimbarea de număr s-au făcut diligențele la serviciul "vignete")""""" Despre ce vorbim ?? Sistemul scapă ceva !! Până una-alta !!
    Concluzia este că, pentru a fi sigur/beton trebuie să-ți "scrii în piatră"/serigrafiezi/cioplești cu brișca/scrijelești pe/lângă bord/parasolar, datele vignetei !!
    Asta pentru liniștea/confortul propriu..............................

JohannDB

#741
@ cristi N...... Eu azi....uffff, pardon, ieri, am intrat pe site și am intrat și pe UNTRR (care te trimite tot la cnair) și nu am putut verifica vigneta..... Aici la cnair aveam (ieri) numai "bălării", numai pagina de verificare cu introducere de date, nu (dar filau la greu să dai OK la cocky-uri de toate genurile, de crezi că au căpiat cu toții; nu mai  poți de cocky-uri și ce "supărați" sunt când nu accepți și-ți dau imagine întunecată/blurată/pulsatorie/etc)......
   Bine, acum nu-mi mai fac probleme (până la termen), dar am dat de chichița asta prin care poți plăti de două ori, preventiv (să nu sari peste cal cu termenul sau să uiți sau din eroare sau...sau).... Pentru că nu se "pupă" V.I.N.-ul (seria de șasiu) cu numărul de circulație (deși V.I.N.-ul ar trebui să fie temelie și el - deși camerele de recunoaștere nu au cum să-l vadă/citească), oricare-ar fi acela !! 
  Atâta tot, în acest caz special, de schimbare de număr..... Lucru care nu se întâmplă des, cred că nici statistic.....
  Asta este !!


alin2pas

Oare când vor lansa licitația pentru DESFIINȚAREA stației de taxare Fetești? Din câte știu, doar în România sunt taxate trecerile de pe un mal pe altul ale Dunării fără trecere în altă țară. În Serbia, Ungaria, Slovacia, Austria sau Germania nu se taxează.

vancouver

Daca voi ajunge vreodata in viata asta intr-un post de decizie, prima masura o sa fie desfiintarea tuturor taxelor medievale de trecere. (deci votati cu mine  :lol:)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dobrogean

Curat medievale, doar ca se mai intampla si pe la case mai mari, eu am platit la un pod in Danemarca.

pasadia

Las' că le desființăm în cazul podurilor și le instituim pentru tunele. Nu de alta dar pentru tunele se plătește în destule părți (A, HR, GR), deci nu mai tine argumentul cu medievalul...

dr4qul4

prefer oricand  sa dau 13 lei la Fetesti decat 13 euro in Croatia. Unde, acum ceva timp am platit taxa si pt podul KRK. Acum inteleg ca s-a scos taxa. Dar platesti autostrada pana acolo de te rupe
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Eu nu am spus la ce nivel de decizie. Daca o sa ajung decidend la Bruxelles, o sa desfiintez si taxele de pod din Danemarca sau Franta sau Italia sau Croatia ;). Inclusiv o sa ma lupt sa desfiintez sistemul super obraznic cu taxarea la km din Italia si Franta, cel austriac / unguresc / romanesc cu o vinieta pe timp e mult mai bun, cu avantaje enorme. Nu insist ca nu e topicul potrivit.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

florin74

^Cat timp ai concesiune, si contract in vigoare, nu ai ce face. Sau despagubesti investitorii  (le cumperi concesiunea), sau desfiintezi punctele de taxare si redeventa anuala o platesti integral din bani de la buget.  Sincer, cam complicat in vremurile astea, cu deficite bugetare mari.