Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Cetatean

In sfarsit lumina!

Despre procentele astea,mai ales pe fidic rosu,pe listele primite de la beneficiar...am multe semne de intrebare...
Bag mana in foc,ca listele sunt cu 10-15 % mai mari decat realitatea din teren. Pentru ca proiecatre verificata in detaliu...


Asa ca acei 60% s-ar putea sa fie lejer un 70-75%,deci inca vreo 2 ani de munca de aici inainte. Asta e bine pentru noi. Utilizatorii.
S-a mers cam cu 1.2-2.5% maxim pe luna. Nu cred ca a facut nimeni,niciodata pe nici un tronson 3% intr-o luna.
Inseamna totusi lucrari de 25-40 milioane lei pe luna...

alinuttt

Luminița de la capătul tunelului e de fapt luminița de la capătul polatei, căci ambele galerii străpunse formează polata T0. La tunelul mai lung(+500 metri) sunt pe la 100 de metri cu excavația, la tunelul mai mic încă nu a început excavația.

cristi5

@pasadia @Ionut am auzit ca prin 2010 cand se proiecta, primarii de-a lungul acestei zone a Tarnavei au vrut cat mai multe TN si de fapt CFR s-a luptat sa mai taie din ele.

Pentru mine nu e de mirare, pt ca am vazut si urbanisti din Primaria Timisoara care se plangeau ca se desfiinteaza un TN. Vedem si la Deva un TN adaugat (la executie, ca pt TN nu e niciodata prea tarziu!) la vestul garii. O ocolire de cateva sute de metri, sau 1,5 km pe zi e inadmisibila in mentalul romanesc. Si pe oamenii cu acest mental ii reprezinta primarii.

Un pasaj peste CF de 160 trebuie sa urce la 10m, adica iese de vreo 500m lungime. Deci pentru multi localnici, ocolire!!! Nu mai bine un TN? E mai simplu, mai ieftin, nu deranjeaza configuratia strazilor actuale...

Iar un pasaj pe sub CF, coborind doar la 4m, iese max 200m lungime. Dar dintr-un motiv care ma depaseste, CFR nici nu studiaza subtraversari daca CF nu e in rambleu.

Revenind la Tarnava, fireste ca oamenii s-au impuscat in picior, pt ca la bariera reglata pt 160, daca vine un marfar cu max 70, se sta la bariera pana la epuizare, si cand traficul va creste (se inchide curand 100 Turnu Severin, fir simplu) bariera nu se mai ridica, ca vine marfar si din sens opus...

Dupa mult scandal, CFR reduce viteza la bariera si regleaza timpul de asteptare pt noua viteza. Cred ca asta vedem la Copsa Mica cap X unde au redus recent la 120.

Vad ca si Medias si Blaj au pasaj DN la vest si TN cu DN la est. La Blaj TNul din est se poate desfiinta maine, ca e podul Minciunilor la 700m vest de TN. Dar localnicii care locuiesc langa TN vor ocoli!!! Nu se poate. Si se mai gasesc tot felul de motive care fac zona aia din Blaj unica in lume etc. @alexV stie amanunte. Tot la Blaj mai au un TN blocat de trenul care asteapta la semnalul de intrare. Care nici loc de pietoni nu are.

——-

TN la peste 100 km/h sunt o mare aberatie, o solutie de secol 19 practic. Nu e o scuza @pasadia dar asta e nivelul primarilor. Pe CFR nu cred ca-i intereseaza foarte tare decat daca le incurca traficul, precum la Blaj unde au restrictie la 50 (cu inductor pe un sens).... Ii va interesa mai tare in zona unde vor sa circule cu 200.

Dincolo de CIV, a aparut un nou fenomen. Pe FIDIC galben antreprenorul zice: hai ca facem mai bine un TN in loc de pasajul din SF, ca e mai ieftin!! La asta se refera @Ionut.

Pana la urma nu putem civiliza cu forta oamenii si primarii care-i reprezinta. Nici la TN nici pe rutier (vezi 2+2 nou-nout fara separare de sens la nord de orasul de 5 stele, cu niste accese laterale mizerabile, monumente de nesiguranta rutiera). Fireste, solutiile alese de CFR+primari afecteaza pana la urma calatorii de pe feroviar, care din pacate nu au nicio voce in toata povestea.

Putem cere eventual sa nu mai finanteze EU TNuri in localitati sau orice TN peste DN sau DJ. Cum drac sa platesti din bani EU solutii de secol 19?

PS: @Ionut a nu se intelege ca eu zic ca CFR sunt imaculati in povestea asta. Zic doar ca cei care ar trebui sa se opuna TN si sa lupte pt siguranta cetatenilor sunt primarii. Or ei cer tocmai invers. Pt CFR, TN e solutie mult mai ieftina decat un pasaj, si nu am vazut niciun interes la ei pt soferi, pietoni, ciclisti... Ei sunt cu transportul marfii. Nu vad cum s-ar putea transforma in experti in siguranta rutiera, care sa caute solutii rutiere, sa studieze fluxuri de trafic rutier, urbanism etc.

Cetatean

Daca va uitati la majotitatea oraselor brazdate de cale ferata,fie ca vb de coridor sau alte orase (de ex. Sibiu) sunt taiate de liniile de cale ferata. Orasele s-au dezvoltat in toate directiile in jurul cailor ferate.
Zeci de ani de decizii proaste si urbanism facut cu spatele au condus la asta.
Cand orasele s-au dezvoltat,nimeni nu s-a gandit la problema traficului.

Ca vb de Deva,ocolul pentru aia care stau in Grigorescu spre Arad,si vor sa mearga spre Arad,acum cu noul Pasaj este de 5 km. Nu e mult,si vb probabil de cateva zeci de persoane. Care oricum stateau la TN intr-un an cu zilele.
Dar cred ca se putea face ceva subteran acolo in loc de TN,pentru masini mici,si scuzele cu Muresul si ape subterane,pardon suntem in 2023...

In multe cazuri nu ai loc unde sa construiesti un astfel de pasaj. Din cauza lipsei de vizune,de legislatie de urbanism de tot.
Dar subteran e mult mai usor,asa cum ai si zis.

rizzuh

Quote from: cristi5 on May 13, 2023, 10:53:15 AMSi la Sighisoara e linia de tragere a vietii, dar tot nu ajungeau la 160 nici daca o desfiintau, din motive de cartier.

Puteau sa faca linia direct de 160 daca demolau cateva case si faceau inca un (scurt) tunel imediat la iesirea din gara. Costul nu era atat de mare raportat la cati bani s-au aruncat deja in reconstructia liniei.

Ovii Stîngaciu

Se lucreaza intre Stupini si Bod in zona podului peste râul Ghimbasel. E filmat ieri
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

florin74

A inceput sa ajunga pe santier si al doilea TBM
Undeva spre august o sa inceapa sapataura efectiva, mai sunt probleme cu asigurarea curentului si aprobarea boltarilor de catre CFR. Undeva prin iunie iulie incepe si productia de masa.
Sa vedem daca asa o sa fie si in realitate, ca promisiunile Aktor se iau cu multa sare.

frunzaverde

Apropo de "marile reproiectari"... Toata lucrarea din filmulet, in conditii normale, este o lucrare care dureaza, de la prima lopata la finalizare undeva la 4-6 luni, cu cea mai dificila parte constructia noului pod.

Iar proiectantul in Romania, bun-prost, le-a dat libertati care sunt inacceptabile in restul Europei, de exemplu le-a permis inchiderea permanenta a unui fir pe periada lucrarilor. In cam toata Europa, inchiderea completa a unui fir e permisa cel mult 4-6 saptamani pe an pe o magistrala, o inlocuire de pod fiind facuta ori cu solutii temporare de circulatie, ori prin ripare/lansare, capacitatea pierduta cu un fir inchis fiind imposibila. Doar in tari cu circulatie redusa ii lasa sa faca asta...

Pe urma, toate cele zise de @oc7avian isi au meritul lor, si sunt adevarate. Dar simultan:

- 1. Sunt doua firme care fac lucrarile de terasamente, linii si statii. Prima este o firma in insolventa, Euroconstruct, care a intrat in insolventa aproape imediat dupa semnarea contractului, fara experienta pe CF, si, istoric, cunoscuta pentru lipsa de seriozitate si calitatea scazuta a lucrarilor. Cealalta, Aktor, a fost aproape constant in mari dificultati la nivel de management corporativ, inclusiv o telenovela lunga cu un takeover ostil. Problemele la nivel de corporatie au lasat firma fara management, si situatia in momentul asta nu e incheiata - rezultand in probleme cu santierele Aktor in toata Europa. Probleme

- 2. S-a incercat folosirea cash-flow-ului dintr-un proiect independent ("capetele") pentru alt proiect ("mijlocul"). Chestia asta nu este acceptabila nicaieri in lume, e parte din una din regulile de aur ale managementului bugetarii publice - resursele unui proiect licitat separat sunt independente.

- 3. Faptul ca s-au lalait cu TBM-ul, care in general e centru de profit, arata mai degraba slabiciunea consortiului. Dat fiind ca odata ce sapa, banii vin repede (mult mai repede decat la instalatii), un credit operational este de obicei usor de luat, si, din ce stiu, e metoda standard pentru lucrari cu TBM - dar in cazul consortiului asta, asa ceva iesea din discutie cu haosul de la Aktor.

Ce vad la santierul asta e ca s-au intalnit doua organizatii incapabile sa faca un proiect extrem de ambitios. Si acum, in cel mai rau caz, ramane fara finantare la sfarsitul anului. Iar in cel mai bun caz, va avea finantarea mult diminuata, si fluxurile mult mai incerte (buget pentru escaladarile de pret, buget pentru 50% cofinantare) pe orice combinatie de fonduri, chiar si cea mai optimista, vom vorbi.

P.S. Conceptul de "drum critic" nu prea are nici un sens in afara unei lucrari noi. Ori aici nu vorbim de o lucrare noua. Fiecare interstatie pusa in functie este necesara si ajuta traficul existent - la o lucrare de tipul asta (RK, reconstructie, reabilitare), problema nu este PIF a obiectivului de la zero, ci restabilirea cat mai rapida a functionalitatilor limitate in timpul lucrarilor. Este absolut absurd intr-o lucrare de tipul asta sa tii inchise doua linii intr-o gara cu anii pentru ca "nu sunt pe drumul critic". Daca nu ai solutie pentru macazuri, atunci, nu le scoate pe cele vechi (ca sa iei un pic de cashflow pe demolare) pana nu ai solutia implementabila.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cetatean

S-au facut si se fac claimuri peste tot din cauza planului de management de trafic. Cred ca asa ii zice. Care la nivelul licitatiei a fost tratat ca atare,adica slab.

Da,CFR a gresit ca nu a penalizat constructorii pentru felul cum s-au miscat. Sa dai jos o linie,intre doua statii si sa o inchizi timp de 2 ani e jenant.
Stiam cu totii ca o sa dureze mult lucrarile,atunci macar trebuiau atacate cu cap.
Toate fortele pe juma' de statie si 1 fir intre doua statii si apoi in oglinda firul 2.
Sincer 6 saptamani mi se pare putin pentru 5-6 km sau mai mult. Dar intr-o vara se puteau face chiar si 10 km.
Cu mentiunea ca si CFR sa se miste la timp la situatiile neprevazute si sa dea ok rapid,nu in 3 luni. Pentru ca sunt situatii punctuale,mai ales la terasamente,in care nu-ti permiti sa astepti.
Aici cfr,ar trebui sa isi modifice putin abordarea. Pentru ca i-ar faulta pe constructori si acestia nu ar mai putea cere bani asa pe ochi frumosi.
Si nu,hai sa nu vb de consultanta.


Da,trebuiau prevazute mai multe lucrari pe partea de provizorat si  constructorii nu aveau ce comenta.
Asa,s-a mers intre 2 statii pe un fir 2-3 ani,dupa aia pe celalalt. Si nici acuma pe amandoua...in foarte multe cazuri,la 5-6 ani de la inceperea lucrarilor.

cristi5

Ce vad eu in video, si, conform informatiilor de la mecanici, pe toata distanta Bv-Sighisoara, e ca daca constructorul are preturi actualizate, chiar si in insolventa, face treaba. Pentru prima data dupa semnare vedem ceva optimism in zona. Vedem cat dureaza.

Mda, greu cu podurile, nu mai e chiar asa simplu ca la campie cu multi km fara cursuri de apa. Aici proiectul podului  si in particular procesul tehnologic. Erau prevazute 2 poduri temporare pe locul celor vechi (deci "in situ"), apoi ripare (translatare), cu circulatia inchisa complet in cateva faze.

Din cate imi dau seama, nu se respecta procesul prevazut initial ci se face altceva: un pod temporar langa firul 2 (in vestul CF, deci nu mai e "in situ"), dupa care se muta circulatia de pe firul 1 pe firul 2 provizoriu, si va fi pus pe pozitie podul nou de cale dubla. Posibil ca scopul sa fie tocmai evitarea inchiderii circulatiei pe ambele fire. Spun asta pt ca si la slalomul Mureni-Archita vor recurge la trasee provizorii tocmai ca sa nu ramana niciodata cu ambele fire inchise.

@frunzaverde am auzit speculatii inclusiv ca Aktor a mutat bani de la Salciva la ST2. Dar dovezi n-am vazut. Daca o firma in haos total cum zici ca e Aktor a scos din buzunar 50 milioane de euro si a platit integral 4 TBM, putem vedea totusi si jumatatea plina a paharului.

Evident ca in alte tari ar fi fost mai bine, poate si la proiectare mai de calitate sa nu trebuiasca reproiectat peste 80%? Poate si la actualizarea preturilor? Poate si la avize? And so on and so forth. S-a ajuns ca lenesii Aktor sa aiba peste 300 de zile extensii aprobate, *deocamdata*, probabil mai au tot pe atatea in curs de aprobare. E foarte slab beneficiarul, si aici ma refer la intregul guvern (nu doar MT, ci si fonduri europene, institutiile care dau avize, etc etc). Asta e o diferenta majora fata de alte tari.

PS: @frunzaverde un manager de proiect cu cateva sute de proiecte in portofoliu imi spune "pentru tot ce faci in viata ai un drum critic". Ca ce e critic pentru antreprenor nu e critic pentru beneficiar, si trebuie negociat, e alta poveste. Dar cred ca tocmai la podul de mai sus (si sigur la Mureni-Archita) vedem ca pt beneficiar e critic sa nu inchida ambele fire, cum prevedea proiectul, chiar daca in felul asta lucrarile (si negocierile) dureaza mai mult.

Cetatean

S-au facut 10000 de postari si vreo 12 de cand e deschis topicul.

Sper ca pana la 20000 sa fie gata tot,de la Constanta la Frontiera!

Ionut

Păi nu o să fie sau o să fie, depinde cum privești. Că intră la scadență RK București-Constanța, de exemplu, în viitorul (cât de cât) apropiat.

Xenos

In ordinea numerelor de pe tricou la RK ar trebui sa intre Bucuresti - Campina (2003-2004).
apoi probabil Bucuresti - Fetesti (2006-2010? cred ca si mai tarziu) si in final Fetesti - Constanta (parca).

frunzaverde

E la tonaj + defecte, nu la timp. Brazi-Ploiesti Tj. ar trebui sa fie deja scadenta. Probabil urmeaza Medgidia - Fetesti. O sa vedem o scadere de viteze si cresteri de timp in curand.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

marcelbanu

18 mai 2023, km490, halta Termocentrale Mintia pînă la halta Vețel...



























Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !