News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

@horatiu.cosma faza 2 este aproape un contract de coridor, cu SF terminat in decembrie. Asteptam avize,  exproprieri, licitatie, executie... La performantele CFR eu zic ca putem pune 5-10 ani de acum incolo.

Circulatie cu automotoare 5-10 ani eu zic ca e mult mai bine decat nimic. Si chiar ar putea pleca trenurile internationale din Giurgiu, chiar nu vad rostul sa le care prin Videle.

Si in general cred ca fazarea e pozitiva, cum am zis pe alt topic s-ar putea face si pe contractele mari de modernizare (in faza 2 variantele de viteza, putine cate au ramas pe magistralele mari de modernizat, refacerea electrificarii, ETCS etc)

carutasul

problema e că dacă pui 5-10 ani de acum înainte te întrebi de ce nu s-au făcut reparațiile necesare, pentru că pe acolo au mai circulat locomotive, nu poate fi mare lucru, o consolidare care să permită o creștere de tonaj, nici măcar de viteză. Dacă era vorba de 2-3 ani hai că aș înțelege că nu te mai încurci cu niște cheltuieli când ai de gând să faci acolo o lucrare majoră.

cristi5

#827
@carutasul CFR nu mai vrea sa repare traseul actual la Daia. Au studiat deja alt traseu in cadrul SFului fazei 2, terminat in decembrie.

Nu e vorba de simple reparatii. Traseu nou, AM, expeoprieri, AC... Desfiintarea unei statii, (deci schimbari la semnalizare, adica foarte potrivit pt un proiect care reface toata semnalizarea, si pune centralizari electronice ETCS), dublare pe o anumita portiune, etc etc.

Revin la mesajul meu din 4 aprilie si la documentatia de pe server...

Sau ca sa zic altfel: daca constructia unei autostrazi seamana putin cu renovarea unei bai, ba uneori (rar!) mai si schimbam si traseul (tipul de faianta) in timpul lucrarii, la CF e un pic mai complicat. CFR nu are toate usile deschise in ministere si nici capacitatea administrativa sa realizeze o astfel de agilitate birocratica.

PS: Sigur ca acest studiu la Daia se putea face in cei X ani de cand a cazut podul dar faptul c-am stat cu podul cazut atata amar de vreme arata durerea generala in cur fata de CF. Cine sa se ocupe de Daia?

De fapt povestile pe care le-am auzit despre lansarea fazei 1, cu rugaminti intre ceferisti si secretari de stat, suna a "am prins momentul, hai sa scriem un CS, poate gasim finantare"

Ca dovada ca s-a gasit finantare pe un program unde nu sunt autostrazi. Ca daca erau, nu se facea nici faza 1

AndreiB

Era chiar imposibil cu un RK minimal sa permita locomotive la Daia, fie si cu restrictie de viteza? Ok, fair point tot ai nevoie de un traseu permanent, dar cu o investitie minima ai fi avut o linie mult mai functionala.

Cat despre trenurile internationale, sunt oricum o optiune de nisa. Cererea, aia mica care exista nu e Giurgiu - Sofia, ci Bucuresti - Sofia. Daca pui internationalul sa porneasca de la Giurgiu nu faci decat sa alungi pasageri. E mai bine via Videle.

Eu am alta incertitudine. Nu au mai existat trenuri aici de foarte mult timp, incat s-au schimbat in timp optiunile de mobilitate.

Am avea nevoie de o frecventa fantastica pentru a atrage lumea inapoi la tren. De unde automotoare - CFR are probleme majore de a tine flota Desiro in picioare.

carutasul

păi asta întreb și eu. E clar că lucrări majore nu merită câtă vreme faci o altă lucrare, dar mă gândesc și eu așa, câte camioane de piatră or fi necesare ca să poată trece un tren de marfă sau măcar de călători pe unde poate trece Desiro?

carutasul

mi se pare un lucru pe care îl tot vedem, nu doar aici, și nu vorbesc doar de podurile monumentale care trec peste fantasmagoricul canal Dunăre-București, mă gândesc și la virajele care ar putea fi amenajate peste centura feroviară nord și nu sunt amenajate pentru că "poate în viitor o să circule trenul". Lucrări pe care le poți face cu niște zeci de mii de lei, nu mai mult, care dacă la un moment dat vor fi demolate și-au scos banii de sute de ori... Adică de 20 de ani stăm la cozi pe centură pentru că poate peste încă 10 ani va trece trenul. Mi se pare o ilustrare destul de plastică a proverbului cu vrabia din mână și cioara de pe gard.

carutasul

@AndreiB eu mă gândeam că internaționalul ar trebui să plece din București. Și în cazul ăsta ar economisi o oră pe București-Giurgiu. Dacă ar mai reuși să economisească și bulgarii vreo oră deja ar deveni cât de cât rezonabil ... să zicem opt ore, mai ales ca tren de  dormit. Cu avantajul că te urci în tren, mergi o oră, scapi de control și te culci :)

cristi5

#832
@carutasul nu cred ca se investeste intr-un traseu care va fi demontat, nici macar la CNAIR! Nici macar piatra sparta, traverse sau asfalt, darmite reparat o consolidare!! Mai ales cand exista traseu alternativ pt marfa (adica scopul/clientul principal al CF, spre deosebire de calatorii "de nisa" cum zice @AndreiB de pe international, care-s probabil ultima prioritate).

Un QW / RK pe traseu existent pe care poti sa-l refolosesti in faza 2, sa scazi niste costuri acolo, poate. Dar aici, pe 1 km de traseu nou, chiar nu vad cum, nu de la nivel CFR, cine-si asuma asa ceva?

Poate de la nivel politic. Ministru: vreau trafic greu pe acolo, imi asum costurile suplimentare de reparatie ale consolidarii pe traseul vechi la Daia, ma ocup sa nu vina Curtea de Conturi (ups, deja suna fishy)


AndreiB

Dupa logica asta nu mai merita schimbata nici o traversa pe Predeal - Brasov, ca o sa vina tunelul candva.

Daca un traseu e in folosinta, nu vad nimic ilogic in mentenanta.

cristi5

#834
@AndreiB ce e necesar la Daia nu e mentenanta ci repararea unei consolidari instabile. Ca de-aia se vrea traseu nou... Consolidarle sunt scumpe, nu e piatra sparta la cale, nu e traversa.

Eu stiu ca ani de zile ati auzit pe forum "traseele sunt bune, consolidarile sunt bune, podurile sunt bune, ajunge un RK la cale, niste piatra sparta si sina noua, niste mentenanta si suntem good to go". Nu e asa... Daca CFR a ajuns sa ceara varianta de traseu pe o linie secundara, inseamna ca e serioasa treaba.

La Predeal daca se strica se duce naibii un lant logistic important. La Giurgiu problema marfii e rezolvata demult prin Videle. Asta e si motivul pt care nu s-a facut nimic cu podul Gradistea atatia ani. Marfa e focusul principal al CFR, mi se pare ca tot uitam :) Eu inteleg ca pe forum suntem calatori nu OTF de marfa, dar nu ajuta...

Dupa atatia ani de reconstructii, stim bine ca intretinere pe traseu care va fi imbunatatit (sau reconstruit) nu se face nici pe magistralele principale! Nu-si asuma nimeni. Darmite pe o linie secundara unde avem alternativa la marfa.

In plus traseul vechi de la Predeal va fi pastrat (si chiar reconstruit pe un fir parca) pt tren metropolitan

Similar, taseele vechi Apata-Augustin-Racos si Racos-Rupea-Cata vor fi pastrate, pe doua fire, probabil ca sa nu fie gatuita capacitatea la marfa daca e vreo problema in tunelurile lungi. Acolo da, se poate face intretinere, si chiar s-a facut ceva acum vreo 5 ani parca.

oc7avian

Să vedem ce spune CS-ul fazei I, adică fix lucrările pe care le face PORR acum. E link-ul pus cu o pagină înainte, dar trebuie și curaj să citim. De la pagina 21 se explică lucrările incluse pe tot București - Giurgiu.

Spor la lecturat, că se parcurg rapid. Serios, nu vă lăsați intimidați de numărul de pagini. Anumite lucruri merg scanate în viteză, că doar nu facem ofertă noi. Doar ne documentăm









Powered by API/PUM imgur uploader


AdiM

Incredibil.
Au consolidat ei la Pietrosita si nu era atat de important pentru a transporta calatori pe care-i numeri pe degetele de la o mana.
Apropo, Bucuresti - Giurgiu via Gradistea NU este linie secundara, nu conteaza ca n-am vazut trafic pe ea de 20 de ani.
E o cale ferata principala si punct. Si prima din Tara Romaneasca. Tocmai de aia e prea penibil ce se intampla.
Efectiv ne-am inecat ca Ț... la mal.
Pe principiul asta nici Quick Wins nu mai trebuia pe M100 ca oricum vine modernizare in Ț-șpe ani pentru 160-200.


cristi5

#838
@AdiM deci ai vrea QW la consolidari?

Adica facem "quickly" consolidarea la Daia, apoi o abandonam si facem langa un alt traseu de 1 km lungime cu pod de 100m?

QW care se fac pe Buc-Craiova se fac pe traseu care va ramane. Vor fi refolosite la reconstructie, vom vedea exact cum. Dar QW "de abandonat" nu cred ca va face nimeni.

Pe Buc-Craiova se face si un QW la un pod, ceea ce e neobisnuit. Mentenanta banuiesc. M-as foarte mira ca acel pod sa fie daramat la reconstructie.

Totusi ce e asa de greu de inteles ca la Daia nu-si asuma nimeni din CFR sa treaca altceva decat automotoare usoare? si ca s-au saturat sa repare consolidarea? si au studiat deja alt traseu, deci nu mai e loc de-ntors? Exista ruta alternativa pe la Videle, atat pt marfa cat si pt cine vrea neaparat tren cu loco si vagoane. Nu vad problema.

Asa a fost planificat de la bun inceput, nu e ca si cum s-au apucat de proiectul de redeschis circulatia, apoi au zis, "aaaa, prea complicat la Daia, o lasam pe mai tarziu"

PS:  aia cu rromul la mal e atat rasista cat si sadica. Adica sclavul (robul) era legat cu un lant, putea sa inoate dar nu putea ajunge niciodata la mal pt ca era prea scurt lantul. De-aia se ineca langa mal.  Asa il pedepsea proprietarul. Eu zic ca difera putin situatia