Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

Ovii Stîngaciu

^ Ce Rol au eurobalizele astea? Vad ca doar cei de la Alstom le fabrichează.
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

40-0802-5

Sunt pentru ETCS / ERTMS. Le gasesti montate si pe Bucuresti - Predeal in teren, doar ca sunt functionale pe bucata Buftea - Brazi.

Ma lamureste cineva?
ERTMS e paradigma europeana de semnalizare standard, iar ETCS e componenta parte din ea sau sunt lucruri total separate?

motorzbh

Baliza este o chestie care enite niste telegrame cand este enervata de antena de pe locomotiva. Sunt fabricate de mai multi, Siemens, Ansaldo etc. Poti sa le pui cum vrei DAR scula de le scrie trebuie sa fie de la producator.
Pe scurt: ERTMS = ETCS+ GSM-R. Deoarece sunt doua ETCS-uri L1 si L2 teoretic poti pune L1 fara GSM-R( ca e un fel de LZB) dar L2 nu merge fara GSM-R. Restul Europei si-a pus GSM-R intai pe toata reteaua sa aiba un sistem radio unitar noi punem doar cu L2 la pachet.

TibiV

@40-0802-5

gasesti explicatiile si abrevierile aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?msg=337358

Exista (teoretic) si ETCS L3 (Level 3), dar deocamdata doar experimental...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

motorzbh

Experimental ar însemna ca au o soluție ... in afara de cea prezentata pe ppt-uri. In realitate L3 deși in teorie foarte avantajos ca renunti la circuitele de cale si numărătoarele de osii, in practica are un mare neajuns: Trebuie sa verifici integritatea trenului. La o rama e simplu, dar nu exista rame de marfa. Pentru TGV pe linii dedicate ar merge, dar nu exista linie unde trenurile sa meargă la 500 de metri unul dupa altul. Asa ca e o idee moarta din fasa precum ATM-ul care a fost înlocuit direct de DWDM.

cristi5

3 memorii de terasamente de pe Sighisoara-Simeria, pentru referinta "istorica". Nu le aveam in format digital pt ca s-au dat pe DVD...

Am pus memoriile de Terasamente. Am si restul documentatiei dar fiind deja construit nu e asa interesant

Sighisoara-Atel
Micasasa-Coslariu
Vintu de jos-Coslariu

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/sighisoara-simeria/

Lipsesc Atel-Micasasa si Vintu-Simeria, deci muzeul nu e complet

cristi5

@Ovii Stîngaciu baliza ii spune locomotivei (sau ramei) cu precizie unde se afla. Intre doua balize, trenul is determina pozitia folosind odometrie (adica numara cate ture face roata) combinata (pentru precizie) cu accelerometri (din acceleratie aia poti afla viteza, si din viteza pozitia). La baliza urmatoare trenul isi re-ajusteaza pozitia precisa.

Pozitia se transmite continuu (adica se stie si pozitia si viteza) prin GSM-R la un calculator care e "seful" zonei, numit RBC.  Daca RBC stie ca are bloc ocupat in fata, peste 1,2... N blocuri (4 e maxim la CFR, adica aprox 6600m), ii transmite asta (prin GSM-R) mecanicului, care vede in cabina ca are bloc ocupat undeva in fata, si vede si viteza recomandata ca sa opreasca la timp (curba de franare). Daca mecanicul nu respecta viteza afisata in cabina, ETCS incepe sa franeze usor trenul.

Am pus un video din Israel pe topicul de Semnalizare si Centralizare unde se testeaza aceste functii. Inclusiv incearca sa intre intr-un bloc ocupat.

Balizele sunt pasive, adica nu consuma energie. Cam ca un tag RFID cu care intri in scara de bloc.

cristi5

Quote from: frunzaverde on April 13, 2023, 02:00:08 PMIar restrictiile curente nu sunt de colea - pe Sighisoara - Blaj, teoretic cea mai rapida bucatica de linie, avem deja ~8 minute pierdute in limitari permanente la 45 minute total

Cuvintele "curente" sau "deja" pot duce cu gandul la o evolutie in timp. Asa a fost proiectat, asa s-a executat, asa se exploateaza. Se adauga  limitari la TN, ca primarii au vrut TN, cat mai multe.

Lista cu limitari permanente sau din memoriile de terasamente din postarea anterioara
- Sighisoara 65,
- Medias 80 (cu limitari intermediare la 120->100 cu inductori ca verifica vigilenta la "curba de franare"),
- Blaj 100 (120->100 pe sensul dinspre Craciunel).

Mai departe
- Santimbru 120, apoi 140 pana dupa Cap Y Alba Iulia
- Orastie 120

dincolo pe 614-Simeria
- Deva 100, cu Deva-Mintia 120 cred
- Radna 100, Paulis parca 120

Aceste limitari permanente sunt in general evitari de a demola cartiere (sau localitati intregi la Santimbru). Sunt perfect justificate (spre deosebire de TNuri). In plus la Medias inteleg ca e o problema structurala la modul cum a fost construita statia mai demult. Si la Sighisoara e linia de tragere a vietii, dar tot nu ajungeau la 160 nici daca o desfiintau, din motive de cartier.

La astea se adauga limitari datorate TNurilor.
- una la X Blaj, pe unul din fire (e in BAR)
- una de 120 la X Copsa Mica. Ambele fara inductor.

In majoritatea acestor localitati opresc toate trenurile afara de IC (care insa opreste la Deva si Alba Iulia). Remarca de pe topicul "trenuri internationale" era ca in Romania sunt multe restrictii de viteza care fac parcursul Dacia inconfortabil. Neindoielnic asa este acum, cu santiere, abatute, etc. Dar pe viitor vor fi cam doua restrictii in localitati unde Dacia nu opreste: Radna si Santimbru (cu oprire apropiata, la Alba-Iulia).

Nu ne vom compara niciodata la confort cu 120 constant in pusta maghiara, unde nu exista nici macar curbe. La noi CF e pe râu cu meandre, poduri peste râu si peste afluenti, si alte constrangeri. Ar fi fain sa avem un relief ca Ungaria de est sau Danemarca, s-ar dormi foarte adanc. Dar n-avem.

PS: Demolarea cartierelor neputand fi pusa in discutie, "cate minute se pierd" ramane o dezbatere de forum. Timpul minim Sighisoara-Blaj (77km) obtinut de locomotiva de test este 34 de minute, adica 5 minute peste timpul "ideal" daca linia ar fi 160 pe toata distanta. IC la viteza maxima 150 e trasat deocamdata cu 44 min. Nu stiu cat poate fi imbunatatit, eventual cu o rama. Dar rama va avea PZB nu indusi si pana va fi operational ETCS, va incetini la 40 la inductorii aferenti limitarilor permanente de mai sus, etc etc.

pasadia

Daca tot obții diverse informații privind motivele prin care sunt justificate anumite decizii în faza de proiectare, sunt curios sa aflu de la tine motivul pentru care avem acea MARE prostie (căci altfel nu pot sa o numesc), adică TN la Mediaș cu DN14.

Adică băgăm bani cu nemiluita și păstrăm acel TN pentru că... "Așa a vrut primarul?".

Ionut

Explicația e simplă. Nu știu de Mediaș, dar pot paria că e același motiv. Durerea în dos a clientului, adică CFR. La fel ca la Turdaș, ca să fiu ontopic. Sau la fel ca la Tăietura Turcului, ca să fiu offtopic.

Nu primarul e problema. Problema, la rădăcină, e la client (CFR).

BTW. Răspunsul e la fel ca la rutier. De ce se proiectează cu dosul? Pentru că CNAIR. Clientul nostru, stăpânul nostru. Dacă clientul ar cere, atunci restul jucătorilor/actorilor vor face, într-un final. Sigur, cu banii și aprobările birocratice necesare.

Cetatean

Banuiesc ca la Medias n-a durut,din cauza centurii care se tot lasa asteptata de vreo 15 ani sau ceva...are doua pasaje peste CF.
Mare "noroc" ca au dat centurile la primarii.

Din felul cum taie coridorul majoritatea oraselor,si a faptului ca pe primariile de pe traseu nu prea le-a durut de interesul local cand le-au dat avize la astia de la CFR avem ineptii gen Mintia,Danes,Dumbraveni etc. Si vor mai urma. Asta din cauza ca proiectantii cine or fi foat,nu le-a pasat de local. Iar de la local,cine sa se uite? cand ti se cere un aviz pentru asa ceva,ala trebe discutat in sedinta locala si consilierii ar trebui sa inteleaga ce implicatii are constructia unui nou pasaj sau lipsa unei treceri la nivel.
Ca astea is pe 50 de ani,nu de azj pe maine...

La Deva se vorbea ca nu a fost prevazut pasaj peste cf. Ce-i drept si asta care se face,e cam ca nuca in perete. De Mintia nu mai vorbesc.
Primaia Deva cu CFR au reusit imposibilul si pe langa pasarela de la actuala trecere la nivel,au mai construit una pe cap y,foarte necesara,avand in vedere numarul foarte mare de oameni care trec acuma peste calea ferata. Probabil o sa treaca si dupa aia. A si s-a mentinut si trecerea la nivel de pe cap Y,pentru masini mici.

In Deva nu aveau ce sa faca,sa mareasca viteza peste 100,din cauza ca nu aveau ce sa mai mute. Cred ca trebuia mutata cladirea garii,ceea ce nu era rau...ca sa mareasca razele.
Pe Deva Mintia cam acelasi lucru. Problema e iesirea din Deva,cred. Tevile de termoficare,podul peste Mures,Muresul,nu stiu.



shift2rail

Nicio tara cu apa calda 24h din 24 nu a mutat/demolat orasele istorice ptr a mari viteza pe cf: solutia este HSR dedicat, cu gari dedicate in afara oraselor!

oc7avian

Aș zice că e un pic mai complex decât ce vrea beneficiarul. Ce vedem pus în operă pe acest coridor (mai puțin Predeal) a fost proiectat acum +1 deceniu. Când siguranța rutieră era mai tabu ca acum, iar pe primari îi interesa să livreze doar asfalt (o bandă extra, o parcare între blocuri etc).

Cel puțin la calea ferată, fiind și prin miezul zonelor urbane, ești mult mai constrâns de avizele primăriei care poate avea pretenții mult mai absurde. Deci da, te poți trezi că nu îți aprobă pasaj că ei au avut TN înainte și era decent (în mentalitatea lor, rutierul nu stătea așa mult). Doar că acel TN nu avea timpii la barieră proiectați pentru 160km/h, adică timpi mult mai lungi pentru orice e mai lent decât viteza maximă.

Așa se trezesc după primarii scandalizați că se blochează drumul de acces critic lor.

Dar da, după cum a zis și Ionuț, beneficiarul păstrează și el o vină semnificativă. Face economii, traversări subterane (rutier ori pietonal) am văzut să apară mai consistent abia la SF-ul pentru Predeal - Brașov (acolo aș paria că e implicarea cuiva din CFR care știe zona, nu a Primăriei). Singura parte bună e că în general poți veni cu un pasaj după să repari ce n-ai făcut. Durează mai mult, dar aia e..

District EA

Quote from: Ovii Stîngaciu on May 12, 2023, 09:39:29 AM^ Ce Rol au eurobalizele astea? Vad ca doar cei de la Alstom le fabrichează.
Un video care sper că lămurește pe cei nelămuriți.

alinuttt

Poze de la sursă secretă, zona polatei și tunelurilor de la Sălciva, unde lucrează Aktor.
Din păcate după 5 ani și jumătate de la semnarea contractelor, progresul nu este deloc satisfăcător, deși aici înțeleg că prețurile sunt actualizate.

Luați în calcul că în prezent stadiul fizic este de circa 60%, contract semnat în 2017, dar din acel progres de 60% o parte semnificativă este munca celor de la Arcada la poduri(și-au terminat în mare treaba).




























Powered by API/PUM imgur uploader