Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Acel procent foarte mare de reproiectate se refera la ce?
La solutiile proaste si foarte costisitoare alese pentru terenul de fundare? Gen jet grouting?
Este o optimizare de timp,de bani?
Schimba linia rosie? Vine cu costuri suplimentare? Peste 15%?
Oricum lista de cantitati licitata,nu se va deconta NICIODATA toata. Asta inseamna o gramada de bani de rezerva.
E totusi fidic rosu,nu? Aceste proiecte au fost trecute prin mana a zeci de oameni degeaba. Avizatori,comisii, cte,cfr,proiectanti etc platiti din bani publici si nu raspunde absolut nimeni pentru solutiile proaste si proiectul facut pe genunchi. Doar stampile si comentarii.
Proiectarea si avizarea din "birou" isi arata acum fata. Lipsa specialistilor ne loveste la gioale.
Urmarim!

frunzaverde

Dar tu @Ionut ca jignesti gratuit de ce nu iti dai ban? Am plecat din API pentru atitudini de tipul asta, din partea voastra! Ne faci inepti si cand ti se raspunde intr-o masura similara ameninti? Pana una alta, noi iti producem tie continut. De calitate. Hai pas! Poti sa-mi dai ban pentru asta, ai intrecut masura dincolo de orice limita a minimei civilizatii.

Despre ce complexitate de reproiectari vorbim pe un segment precum Brasov - Feldioara care e pe alt contract decat Apata - Cata? De ce complexitate vorbesti in gara Brasov, care are lucrari extrem de simple? De ce preturi modificate vorbim in perioada 2017-2021 pe inflatie in Euro de <2% si materii prime in scadere. Sina de cale ferata UIC60 era mai ieftina in 2021 ca in 2017!

Iar faptul ca acum scrii cu litere rosii si te dai mare specialist te face sa uiti cand iti explicam chestii simple de CF si ziceai ca e rocket science... Nu?

Imi pare iar rau ca m-am intors. Nu e un loc ok pentru dialog.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Poți pleca liniștit, vaya con Dios! Aviz amatorilor.

Cât despre dialog, dacă nici aici nu a fost și nu este dialog, nu e nicăieri.

Cât despre jigniri, citiți din nou mesajele anterioare și vedeți diferența din DEX dintre inepție și inept.

Noapte bună.

Xenos

@Ionut: bine, să ne calmăm.
Uite, când eu știu mai mult decât studenții mei și ei mă contestă din perspectiva lor eu nu-i cert, ci încerc să le explic cu argumente cum stau lucrurile din perspectiva mea.
Fac paralela asta pt că probabil există o asimetrie informațională între mine (care sunt nespecialist, nu am timp de chestiile astea și le urmăresc cu coada ochiului) și tine ori voi cei din API în general.
Totuși, de vreme ce simpla calificare de inepție nu mă convinge dacă nu mi se și explică concret în ce constă inepția (ci doar se lasă a se înțelege, parțial), o să fac un rezumat a ceea ce știu și a ceea ce se vede:
- în primul rând, din avion și eu voiam să remarc ce zice @frunzaverde, anume că loturile 1 - 3 s-au licitat totuși separat. Chiar dacă aceiași antreprenori le-au luat pe toate, nu poți justifica (acoperi) neexecutarea pe 2 loturi cu faptul că ai adus TBM pe al treilea. Fie, teoretic vorbind, păstrezi lotul unde ai adus TBM și le pierzi pe celelalte unde nu faci (aproape) nimic. Sau te mobilizezi pe toate loturile.
- din afară, ca utilizator al căii ferate și ca pasionat, dimpotrivă loturile din capete erau banale, trebuiau începute și poate chiar finalizate - ar fi facturat, încasat, decontat, România încasa banii de la UE. Acum riscăm fazări și pierderi de fonduri.

Cum spune @frunzaverde: Despre ce complexitate de reproiectari vorbim pe un segment precum Brasov - Feldioara care e pe alt contract decat Apata - Cata? De ce complexitate vorbesti in gara Brasov, care are lucrari extrem de simple? De ce preturi modificate vorbim in perioada 2017-2021 pe inflatie in Euro de <2% si materii prime in scadere. Sina de cale ferata UIC60 era mai ieftina in 2021 ca in 2017!

- Înțeleg că elefantul din încăpere e că nu s-au actualizat prețurile. Totuși, nu am văzut să insistați public pentru actualizarea acestor prețuri cum ați făcut-o la autostrăzi (unde s-a rezolvat imediat) și nici să explicați acest lucru foarte clar, cum ați făcut-o de ex în comunicatul clar despre trenul metropolitan CJN de astăzi (apropo, acolo inițial și voi ați zis ca CFR, că nu se poate decât cu triplare, pentru ca inclusiv ca urmare a ceea ce am spus eu pur empiric și la bunul simț: aia e o linie dublă electrificată departe de a fi folosită la potențialul maxim! să vă schimbați și nuanțați poziția - semn că nu vorbim aici de matematică...totuși...)
Dacă asta e problema și nu alta (nesimțirea de exemplu ori lipsa muncitorilor, a utilajelor), propun să cereți public actualizarea pentru a nu mai exista scuze pentru bătaia de joc de pe loturile 1 și 3.
- oricum ar fi, actualizare sau nu, de bun-simț este ca CFR, Ministerul și antreprenorii să se întâlnească periodic și să facă o situație, să se angajeze la progrese intermediare, strict urmărite și clar cuantificabile. Dacă acestea dau repetat greș din motive imputabile antreprenorului am putea vorbi în final și de reziliere;
- rezilierea e o sancțiune care intervine când un cocontractant își face treaba și celălalt nu. Firește că dacă CFR Infra, să zicem statul în general are propriile sale probleme în executare, rezilierea, deși nu exclusă, e mai complicată. Dar asta este o analiză foarte complexă. Personal, ca să nu fie dubii, achiesez că în arbitraj ar exista riscuri mari și e preferabil să fie struniți grecii și partenerii să execute. Dar strunirea asta presupune sancțiuni - penalități contractuale de ex, presupune dialog permanent și presupune bună-credință reciprocă.
Statul nu poate sta pe loc și să se uite la un șantier mort. Indiferent a cui vină e, trebuie remediat și mers urgent mai departe.
- Înțeleg că o parte din războiul vostru mediatic e cu declarațiile lui Grindeanu. Ok, omul e paralel și dă declarații populiste, dar aici adevărul e între Scila și Caribda: faptul că Grindeanu e pe arătură nu înseamnă deloc că ce fac Aktor etc e ok sau ca au vreo îndreptățire de natură legală ori contractuală să-și bată joc.
În rest, unul din nou are butonul ban, celălalt nu. Eu propun totuși dialogul civilizat, fără presiuni. Altfel îmi pot dezactiva și singur contul, dacă văd că îmi pierd vremea. Amenințările mă lasă rece, sincer. Admit că poate am exagerat cu ideea că sunteți complezenți din motive care privesc relația cu constructorii (dar e important să nu vă autocenzurați, fie și inconștient). Prefer să ne lămurim cum stau lucrurile și, poate mai important, să influențăm pozitiv ceea ce se întâmplă în concret acolo, pe șantierul Brașov-Sighișoara.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Sper să fie clar care liniuță la ce se referă:

- loturi 1&3 vs TBM: ignorând problema cu prețurile și că firmele au loturile împărțite (nu-s un tot unitar), tocmai că blocarea în reproiectare înseamnă că nu poți genera profit în alte zone pentru a compensa avansul dat din buzunar la TBM. Iei ultima poziție și pui pe hartă, iese un blocaj aproape continuu, în care lucrezi pe sărite.

- Brașov - Feldioara: din păcate doar o dată am reușit să ajungem pe lot pe lumină. Că e lung șantierul și porneam din Sighișoara. Ignorând varianta, clar pare cea mai simplă zonă. Dar proiect cu cântec, iar (am 4 puncte doar acum în cap). E și stilul Euroconstruct, dar de bine, de rău s-a mai dezghețat zona. Prin comparație cu restul e lux ca progres. În Gara Brașov ar trebui să se intre în linie dreaptă cu reproiectarea. Evident că o câcâie când ai un an să faci doar un peron și 2 linii, la care încă nu știi cum faci în capete. E zona în care ar lucra cel mai ușor pentru facturare. Și oricum, nu e punct critic. Uneori nu reproiectarea e grea, ci tot circuitul birocratic (ex analize laborator care să susțină cererea de modificare, avize noi de la UAT-uri). 4 săptămâni întârziere și s-a dus o lună din 6 mai ok de lucru (nici atât nu-s; să vezi ce noroaie nesimțite se fac după cea mai banală ploaie, care în toamnă - primăvară nu e ocazională)

- actualizarea prețurilor: am zis-o de fiecare dată. Și există și munca invizibilă. Acum știm soluția: OUG & bani din bugetul de stat la prima rectificare bugetară.

Concluzie:
Șantierul ăsta s-a lovit de un zid la final de 2021. Atunci s-au năruit și finanțarea, și proiectul. Însă multe blocaje încep să fie depășite (ce știm acum): Gara Brașov, podurile de la Sighișoara, zona Mureni - Archita.

Și cam tot ce e mai sus s-a mai zis. Inclusiv ca răspuns punctual la dilemă punctuală. Dar părea că eu răspund din impresii și auzite.

Mă oftic rău cum evoluează șantierul. Dar asta e ceva personal, ce pun deoparte când analizez obiectiv șantierul, merg în teren să văd situația la fața locului etc. Nu de nebun am străbătut juma' de țară să ridic drona pe unde nu fusese nimeni, ci să putem arăta concret problemele, nu doar din vorbe. Sau să arătăm ce merge bine, după caz.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

Un punct important uitat: războiul din Ucraina nu a avut impact doar la nivel de prețuri pe șantierul ăsta. Oferta depusă la licitație se baza și pe furnizori din Ucraina. Deci n-ai rămas doar cu prețuri mărite, ci și cu ochii în soare. De pe o zi pe alta trebuie să cauți furnizori noi, într-un context de cerere mare, în care ți se poate răspunde peste 6 luni livrăm. PNRR în toată Europa, pregătire de șantiere feroviare la noi la un nivel fără precedent în ultimele decenii etc.

De unde producție internă care să scaleze cu cererea când noi am ignorat CF decenii la rând, când nu executam opțiuni din contracte cadru de șină?

Xenos

Gara Brașov mi se pare un punct foarte critic. În asemenea șantiere perspectiva strict inginerească a noțiunii tehnice de drum critic trebuie pusă în balanță cu ideea de confort pentru călători, pentru care se face investiția în mare măsură, cel puțin declarativ. Or, acest confort presupunea o prioritizare masivă a gărilor și a eventualei reproiectări a celor câtorva macazuri de la ieșirea din gară. Da, pare rocket science, într-adevăr.
Mă abțin pe tema șină unde nu am date. Totuși, nu e ca și cum nu se puteau căuta alternative într-un an de când a început războiul.

Cetatean

Sina vine din Austria si mai nou din Italia cred. Nu cred ca a venit din Ucraina...

District EA

Milova - Bârzava Nouă (6 mai 2023)

Radna  - Milova (10 mai 2023)

frunzaverde

@oc7avian - ce furnizor si ce piesa trebuia "livrata din Ucraina"? Pentru ca nu exista aproape nimic fabricat in Ucraina compatibil TSI.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Actualizarea prețurilor pe Brașov-Sighișoara, tronson de cale ferată aflat în curs de modernizare de către asocierea RailWorks, trebuie solicitată de Ministerul Transporturilor, a declarat joi comisarul european pentru Transport, Adina Vălean. Ea a precizat că oficialii Comisiei Europene sunt flexibili la astfel de cereri. Numai că ministrul Sorin Grindeanu nu a făcut nicio solicitare în acest sens, după cum a lăsat să se înțeleagă înaltul oficial de la Bruxelles.

https://clubferoviar.ro/actualizarea-preturilor-pe-brasov-sighisoara/

Xenos

Poate e o reacție și la discuțiile înfierbântate de aici :)
Atunci ar trebui pusă presiune pe MT, unde ministrul pare că este complet dezinteresat de calea ferată...tot ce se face acum e pornit dinainte...

District EA

Ziduri de sprijin la tunelul Bata - 11.05.2023















Pe distanța Radna cap Y (semnal intrare) - km 614 s-au montat eurobalize.







Powered by API/PUM imgur uploader