Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

strainu

#6810
Partea asta:

Quote from: pasadia on August 07, 2021, 08:52:43 PM
DN2 e insemnat cu atatea cruci pentru ca se circula prost DAR cu viteza mare. [...]
Deci sa ne intelegem - pe DN2 sunt accidente si morti intr-un numar INCREDIBIL tocmai datorita vitezei imense p

Dacă viteza ar fi cauza principala, ar trebui să se vadă o diferență între porțiunile care permit o viteză mai mare și cele care nu permit acea viteză. Dar cum se moare peste tot la fel, pare că viteza e doar un factor favorizant, iar stilul agresiv (ca să fiu politicos) e principalul vinovat.

L.E. O să-mi pun la semnătură asta cu "mi-e frică să merg pe DN2". Să știe curajoșii că nu merit...
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Bachus01

@alexandru m, Te contrazic.  140.000 km pe an ? Ma indoiesc .  Probabil doar dacă ești sofer de meserie .

In primul rand nu am adus în discuție "cât de viteaz sunt" , cât de tare sau încet merg , nici de masina (accidente am văzut destule) . Spre surprinderea ta , merg destul de temperat si conduc frecvent prin toată țara.  Am vrut să scot în evidență faptul că DN2 nu se deosebește cu mult fata de alte porțiuni din țară.  Avem si colegi pe forum cu opinii din fata calculatorului . Eu ma exprim strict din experienta .

Nu contest numărul mare de accidente , dar totusi DN2 are câteva sute de  km . Hai sa facem o comparatie corecta Brașov- Sibiu aprox 120 km sau Ramnicu Valcea - Sibiu cu Bacău- Focșani aprox 100 km . Sau oricare alte porțiuni de pe DN2 .


alexandru_m

Da, 140.000. Majoritatea in afara tarii, ce-i drept. Nu te indoi, nu e placut sa ramai indoit.

DN2 se deosebeste fundamental de majoritatea drumurilor din tara. Asta din cauza latimii si a acelui acostament largit care este gresit privit ca banda de circulatie (si aici ma opresc cu descrierea).

Singurul drum comparabil cu DN2 este DN1C Cluj-Dej. Si acolo se circula la fel, legea junglei. Doar ca nu mi-am luat caramizi in parbriz fiindca mi-am permis sa merg cu "doar" 70-80 in localitati. Nu cred ca are rost sa explic ce faci la viteze de peste 80 daca iti sare in fata un copil sau un biciclist care a baut "de pruna".


Earthchild

Quote from: alexandru_m on August 08, 2021, 12:23:30 AM
Singurul drum comparabil cu DN2 este DN1C Cluj-Dej.
Și DN1 in Nistoresti. Dar se circula mai calm, fiind marcat doar ca banda lărgită.

strainu

@Bachus01 confuzi insultele cu argumentele. Accesul pe drumurile publice nu ar trebui să fie o probă de curaj, ci de aptitudini. Kilometrii te ajută să ți le dezvolți, dar nu sunt vreo garanție, iar curajul nici atât.

Tocmai lungimea DN2 îl face oaia neagră din punct de vedere al siguranței rutiere: nu mai e niciun drum major care să fie roșu pe toată lungimea. Mai sunt segmente problematice, unele poate se apropie de 100 km, dar nu e niciunul de 400 km.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

qionescu1

#6815
Sunt de acord cu pasadia principala cauza a accidentelor pe DN2 e viteza excesiva la care se adauga condusul agresiv si indisciplinat. Un prieten de la Bacau care a condus pe Cluj-Dej era uimit ca nu se circula pe acostament (banda de urgenta) ca pe o banda de drum si ca nu se da nimeni la o parte.

Acuma autovehiculele lente merg pe banda de urgenta dar pentru restul nu e o practica. Bine multe tiruri, camioane etc daca insisti sa depasesti se trag putin dreapta pe acostament (banda de urgenta) dar nu de tot. Nici de blitat nu se mai bliteaza, cel putin nu ca inainte.  Cred ca se circula mai ordonat in ultima vreme pe Cluj-Dej, chiar cu viteze mari de minim 80-90km prin localitati. Intalnim si aici destui bizoni sau depasiri pe dreapta dar tot mai putin traficul foarte mare temperandu-i. Apropo, cam jumatate din cei ce m-au depasit pe Cluj-Dej pe dreapta erau cu numere de Moldova (ultimul VS).


adiarc

#6816
cu siguranta Pasadia are dreptate...

hai sa fim seriosi..fiecare dintre noi ,cand merge mai tare ,simte ca parca se intampla mai multe....incearca sa mergi..170-180 pe autostrada...si o groaza ai impresia ca se intampla...tiruri care schimba banda cu juma de viteza si trebuie sa rupi frana..etc...

si mergi cu 130-140..si totul e mult mai calm...la fel pe Dn-uri la 70-75 in localitati sau 100-110 afara....sau 100 in localitati si viteza de autostrada ...afara...

si ajungem la ce spuneam...big brother peste tot,cu un sistem simplu si eficient de executare silita...si ai rez treaba in cateva luni
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

b1

Văd că nimeni nu spune nimic despre centură, iar pe drumuri circulă o grămadă de microbuze și autocare care nu sunt dotate cu centuri.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dr4qul4

Nu doar viteza este problema principala pe DN2 ci si manevrele (depasirile) necesare pentru a mentine o viteza ridicata (si constanta) pe un drum extrem de aglomerat.
Eu nu am nici o jena sa conduc pe DN2, dar ma adaptez conditiilor de trafic. Adica circul asa cum o fac majoritatea: incalecat pe linia dintre banda si acostament, astfel incat sa nu ma poata depasi nimeni prin dreapta, sa ma si pot retrage cand unul se baga aiurea dar si sa am vizibilitate fata de cei care merg incet pe acostament. Nu ma retrag de tot pe acostament pentru fiecare zmeu ci doar atunci cand exista riscul sa fim 4 in paralel (cand se intalnesc 2 zmei din sens opus si nu cedeaza niciunul)
Bineinteles nu circul cu viteza legala pt ca as creea prea multe frustrari. 20-30km/h peste limita ca asa circula majoritatea. Este viteza la care nu depasesti prea mult si nici nu esti depasit la randul tau (decat de zmei).

Incercati sa va adaptati conditiilor de trafic. Nu e prea placut sa mergi legal (60 in localitate) si sa te trezesti ca te depaseste milimetric un TIR. Decat sa te inchesuie pe acostament (sau chiar in sant...) mai bine ii dai talpa si stai in fata lui
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

qionescu1

Amazing Transportation Inventions That Stop Trucks Without Brakes & Suspect Vehicles

hvm

@Bachus01
De cate ori te-ai ferit tu de pe banda ta sa te dai pe acostament impreuna cu inca 2 masini care erau in spatele tau pentru ca un bizon depasea o coloana de 18-20 de masini... si apoi sa spui ca nu trebuie inasprita legislatia? Asta atunci cand esti cu toata familia in masina si ala merge cu peste 140km/h (in afara localitatii ce-i drept)... iar tu esti la 90km/h? https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg355138#msg355138
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

DarkFranck

#6821
@dr4qul4 Cam așa circul și eu, doar că în timp devine obositor, trebuie să fii mereu hiperconcentrat și ultrapreventiv.

Acum, vara asta am fost în concediu în Creta, drumurile nu sunt cine știe ce (bine, insula e foarte stâncoasă, costă mult să faci drumuri pe acolo), ca medie chiar sub România, dar se circulă mult mai bine. Mai mult, am dat și de o porțiune similară DN2 la noi, e pe drumul național 90 pe indicativul din Grecia, între Chania și Kitsamos (nord-vestul insulei) - captură de pe Google Earth mai jos. Se vede că e, la fel, un 2 x 1,75, am condus de câteva ori pe porțiunea aia, era între hotel și unele plaje la care am mers.





Powered by API/PUM imgur uploader

Și acolo vehiculele lente au tendința să se tragă pe banda de urgență pentru a le lăsa cele mai sprintene să le depășească. Dar, MARE DIFERENȚĂ, se circulă mult mai bine, deși există și pe acolo tentația să dai pedală. Explicația este cât se poate de simplă: RADARE FIXE amplasate foarte des. Eu nu cred că am depășit viteza legală (care e de 90 km/h acolo) de mai mult de două ori, când vrei să îi dai pedală apare imediat semnul de radar fix și te potolești. Am avut o vacanță superbă, am condus relaxat mai tot timpul, a condus și soția (care nu mai condusese în Grecia), n-am văzut vreun accident sau vreo urmare de accident. Localnicii merg în general cu viteză mică, nu se agită ca la noi, deși am văzut vreo 2 cazuri de bizoni (părea ceva foarte rar și, oricum, la viteză mult mai mică).

Radarele fixe ar fi o variantă excelentă pentru România - mai ales în punctele negre -, dar există o mare rezistență la nivel politic. Mai grav, la noi mulți politicieni sunt pe contrasens cu totul, că am citit că au propus unii parlamentari acum, din nou, ca radarele poliției să fie amplasate vizibil, ar înrăutăți și mai mult situația pe șosele.

În România vorbim și de o lipsă de cultură automobilistică, majoritatea șoferilor sunt la prima generație care a pus mâna pe un volan, nu au avut repere în materie de mers cu mașina și nu au primit suficiente informații despre prevenție și riscuri. Cine vede cum arată victimele unui impact frontal (eu am fost la o înmormântare la o fostă colegă care a murit pe DN2 cu logodnicul ei într-un impact frontal, trupuri sfârtecate, sicriu închis în capelă) s-ar putea să se mai calmeze un pic.

LE: @GrmmrNzi mulțumesc, corectat.

Fluctuat Nec Mergitur

GrmmrNzi

^
+1. Dar usename-ul meu ține morțiș să zică: este 1,75+1,75, sau 2 x 1,75... E fix ca la matematică.

PS: Din motive inexplicabile toată lumea se orientează după singura prostie în care semnul x este folosit aiurea, și anume "tracțiunea integrală auto".

pasadia

Încă un accident cu viteza: https://www.facebook.com/100003302471800/posts/4206567942796580/

Pentru cei care nu au Facebook, e vorba despre postarea unei ziariste locale despre accidentul din această dimineață de pe un DJ din jud. Brașov în zona Budila:

QuoteAsta a mai rămas din căruța cu care bunicul și-a dus la târg trei dintre nepoți. Se întorceau spre casă când, din spate, un consătean gonea cu mașina, grăbit să ajungă la o nuntă. A încercat să depășească căruța, în viteză, dar din sens opus venea altă mașină. A frânat (48m urma de frânare) în disperare dar viteza era prea mare ca să evite impactul. A izbit caruța din spate si, practic a aruncat-o cu tot cu cal peste masina de pe sensul celălalt.

2 copii (2/14 ani) morti. Un al treilea, rănit extrem de grav. Bunicul celor trei copii, rănit si el. Plus soferul autoturismului de pe celalalt sens. Asadar 5 victime dintre care 2 morți. E bilantul unei noi tragedii pe șoselele din Romania. De această dată la Budila, în județul Brașov!

M-a izbit imaginea papucilor bunicului. Curați, aproape noi, semn că pentru bătrân mersul la târg era o sărbătoare...

Sunt și poze, dar nu sunt relevante. Ce e important de reținut e lungimea urmelor vizibile de frana (48m) și vârstă celor 2 copii MORTI - 2 ani și 14 ani.

Și pentru că prin alte părți se comentează despre ce caută căruță pe drum public - e vorba de un amarat de DJ, îngust și întortocheat pe care are dreptul să circule cu căruța. Dar același lucru i s-ar fi întâmplat și dacă era în vreo rabla euro2, în vreo motocicleta cu ataș, pe vreo bicicleta sau chiar și dacă era pe jos. Efectiv când se circulă cu viteză, mult peste viteza sigura pentru a efectua manevre (depășirea e o manevră) e perfect firesc să avem astfel de tragedii. Principala problema rămâne viteza.

Sorinus

Ca o continuare a discutiei legate de DN2, in decurs de o luna am facut Bucuresti-Husi si Bucuresti-Motru, aceeasi distanta. Drumul spre Moldova m-a obosit foarte tare, pana la Tisita nu m-am simtit deloc in siguranta, m-am bucurat cand am ajuns la 1x1 ca mergeam linistit. Timpul facut 5h, mergand 60-70 localitati si 100 in afara. Am mers pe A3, apoi DJ-uri pana la Mizil, deci am intrat pe DN2 inainte de Buzau.

Drumul spre Oltenia, via A1,DN65 si DN6, l-am facut tot in 5h, dar fara stress. Evident ajuta A1, dar si DN65 sau portiunile 1x1 din DN6, nu te tin asa in priza.

Anul trecut cand am facut Buzau-Bucuresti via DN2, singura portiune unde m-am relaxat efectiv, si unde nu m-am simtit ca-n India, a fost cea cu mers alternativ.


Iar la o distanta ca asta, 350km, am scos o medie de 70/75 la ora. Chiar si daca o calci, nu scoti peste 100, ca abia scoti peste 100 pe A2. Diferenta end-to-end e de cca 40 minute, se merita oare atata risc pentru 40minute?