[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Am ales 10 pasageri pentru ca am facut un calcul grosier, in cap, care mi-a dat ~10±1

Dar hai sa-l formalizam un pic:
Spatiul de siguranta poate fi modelat ca un cub 1.5*1.5 m, adica 2.25 m**2. Un Citaro are in jur de 26 m**2 disponibili pentru calatori (din cei 13.12 m lungime am scazut 2 metri cabina soferului, multiplicat cu 2.55 latimea) iese ~25.83 m**2. 25.83 m**2 / 2.25 pax pe m**2 = 11.4 pax capacitate sigura. Deci 11 e raspunsul la 1.5 metri siguranta. La 2 metri siguranta e si mai putin (6 pax).

Si da, autobuzul merita sa stea in trafic si la ore de lockdown, pentru personalul esential, care altfel nu are cum sa se transporte la locurile de munca esentiale (tura industriala etc. etc.).

Si da, merita tinute autobuzele si noaptea pe traseu, chiar si in timpuri normale. Se numeste externalitate poztiva chestia asta : da, nu transporta multa lume noaptea; dar faptul ca stii ca reteaua de transport public e disponibila cat ai nevoie, cand ai nevoie (chiar si noaptea tarziu, in orice zi), incurajaza folosirea transportului in comun: e atractiv sa stii ca poti veni de la bar/club/munca in ture acasa la orice ora din zi si din noapte, si atractivitatea asta te face (plus alte atractivitati) sa alegi autobuzul, nu masina personala. Poate chiar sa nu-ti cumperi masina personala. Mai mult, circulatia autobuzelor noaptea tarziu reduce pirateria taxi (chestie studiata si dovedita), si reduce consumul de bauturi alcoolice la volan (daca stii ca te duce Mercedesul mare si alb acasa, si indiferent cat de pila pleci din bar, pe 7 carari sau 19, tot acasa ajungi, nu iti vei lua Loganul cu gandul "beau doar una mica").

Daca existenta autobuzului, prin frecventa, si disponibilitate non-stop, ala a atras 10 soferi sa-si tina masina parcata sau sa nu-si ia masina, plimbatul lui chiar si 100% gol este benefica.

Pentru un oras cu 2+ milioane de locuitori, un transport in comun decent este obligatoriu. Si decent nu mai inseamna de mult doar "naveta" fabrica-cartier dormitor. Inseamna, in zilele noastre, macar transport de noapte dedicat. Inseamna, preferabil, transport de zi 24h / 24 vineri - duminica. Inseamna frecvente bune si preferabil, nu 8 pax/m**2 (sardinizare), ci o garantie ca x% din calatorii se desfasoara pe scaune. Chiar daca tariful creste (care tarif, in Bucuresti, e ridicol si nu a mai crescut de un deceniu si ceva nici macar scriptic).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Însă noi, bețivii, riscăm să "murdărim" transportul public. Zic din perspectiva unu tânăr alcoolic care prefera să mai plătească 2 beri și să aștepte primul metrou decât să ia taxiul, însă promit că niciodată nu am cauzat vreun disconfort în afară de balans necontrolat  :lol:

Totuși vreau să subliniez dimensiunea socială. Prietena mea a lucrat într-o vară la un magazin dintr-un mall și tura se termina după 11 noaptea (făceau organizarea post-vânzări). Cu salariul minim pe economie, altă opțiune decât taxi nu avea la final de zi. Evident cu prețuri "promoționale". La final de lună, cu chirie la cămin, trăgea linie pe la 0. Aici vine puternic și argumentul de mai sus cu taximetriștii (apropo, foarte mișto întreaga explicație)

GrmmrNzi

Quote from: frunzaverde on November 12, 2020, 09:50:32 PM
25.83 m**2 / 2.25 pax pe m**2 = 11.4 pax

După cum ai explicat chiar tu: 2,25 m^2 pe pax. Altfel dă 11,4 m^4 pe pax :D

PS: genul ăsta de neatenții mă costau și pe mine cel puțin un punct pe la olimpiade. Punctul ăla care făcea diferența între "națională" și "also ran"...

GrmmrNzi

Ca o completare la cele spuse de frunzăverde: în orașul meu (cu flori de pomană), circulă la sfârșit de săptămână după încheierea programului normal liniile "moonliner" - exact pentru a aduce petrecăreții acasă. Cu o universitate f. veche, liniile ăstea nu duc lipsă de clienți. Orice "bețivan" (sună cam peiorativ, dar n-am găsit altă rimă) mai puțin la volan sau pe bicicletă e un lucru bun pentru societate.

Cristi N

Totusi se poate lucra la timpul estimat al curselor. De cand a inceput epidemia si chiar si acum dupa ce traficul a mai crescut in zona Baneasa e plin de autobuze sosite timpuriu si asteapta sa plece in cursa urmatoare.
De fiecare data cand ajung in zona terminalul e plin, 5-6 autobuze stau pe aleea de acces spre terminal si Mall, apoi mai sunt cateva pe aleea din spatele KFC si uneori chiar si pe drumul infundat din giratoriul de langa Brico. Autobuzele astea nu "produc" nimic acum si poate ar merita folosite in alta parte daca o crestere a frecventei aici nu e necesara.

Am dat exemplul Baneasa pentru ca e singurul terminal pe care l-am observat, e foarte posibil ca situatia sa fie asemanatoare si prin altele.

Lyvyoo

Quote from: voicul on July 23, 2020, 09:11:13 PM
As numi statiile astea dupa ce sunt:
Lucrari inutile pentru sifonare de bani in timp ce radem de prostii care nici macar nu au banca in statie.

Studiul a aratat ca ploaia de acum bate doar din partea dreapt si deci nu mai e nevoie de protectie si in partea stanga.


Deja multe sunt mazgalite cu spray iar in cazul altora geamurile sunt acoperite cu afise MARI "cumpar rable", lipiciul dat masiv cu peria de varuit huma ramanand impietrit in siroaie pe restul geamului neacoperit (statia Fainari Mosilor). Imi venea sa urlu de ciuda dar nu stiam catre cine, duamna care le-a contractat sau autoritatile care nu fac nimic sa-i prinda pe astia cu forari de puturi si cumparari de rable :((  Nici nu stiu daca au norma legala sa-i bage la vandalizare.

subway

Avem director nou la STB, absolvent de filologie, expert in limba franceza!?!
Viitor de aur urbea noastra are...

strainu

Sunteți răuvoitor, omul are toată cariera în domeniul auto. Între unul care a cărat serviete la stat și unul care a vândut mașini și piese, eu îl prefer pe al doilea, dar e nerelevant, poate să fie și dumnezeul transportului în comun, cu nivelul de finanțare actual nu prea ai ce să ceri.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

subway

#203
Nu sunt deloc rautacios, omul s-a ocupat de vopsitorie auto afacere in care are si acum interese financiare incompatibile cu functia in care a fost numit, n-are nicio treaba cu infrastructura de transport, cu reorganizarea si optimizarea transportului urban, practic cu nimic...nu mai vorbesc ca nu si-a practicat niciodata meseria de baza...ceea ce e semn rau din partea astora care pretind ca au doar scoala vietii de maidan...
Nu-l cunosc dar nici nu-mi inspira cel mai mic dram de incredere asa ca numirea asta nu-mi miroase deloc a bine.
Daca ai contra-argumente valabile ai face bine sa le pui pe masa...sau sa le puna chiar el, ca e major si vaccinat!
Si sa ne explice cum are de gand sa-si valorifice talentele de negociator, cu cine, cum, pentru ce si pe cate parale.

florin74

#204
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-24423207-cum-ajuns-pmp-ist-directorul-societatii-transport-bucuresti-mandatul-lui-nicusor-dan.htm

Uite aici. Nici Nicusor, nici noul Consiliu Local nu are nici o treaba cu aceasta numire.

Numirea nu a fost făcută de primarul general, Nicușor Dan, ci de Consiliul de Administrație al STB, propus de fostul Consiliu General, unde PSD-ALDE-PMP aveau majoritate. Noul Consiliu General unde PNL și USR-PLUS au majoritate abia a fost constituit și încă nu a luat nicio hotărâre.
După ce noul CGMB va fi funcțional, majoritatea PNL-USR-PLUS poate propune schimbarea reprezentanților în Adunarea Generală a STB care stabilește noul Consiliu de Administrație, la propunere CGMB.

In ceea ce priveste competenta lui, chiar nu ma pot pronunta, dar nu imi fac sperante foarte mari. Posibil sa fie chiorul in tara orbilor, sau un alt papagal/lipitor de afise.
Totusi, in perioada asta eu as fi mai retinut sa arunc cu vorbe in stanga si dreapta, sa nu ne ducem dupa fenta. :lol:
Sa se instaleze, sa vedem ce numesc, si dupa aceea putem comenta.


subway

#205
STB are un buget urias subventionat din bani publici proveniti de la bucuresteni...
Cum adica sa stam linistiti in banca noastra???
Si in timpul asta sa contabilizam un alt megablat si o alta mega-afacere?
O luare de pozitie din partea primarului nostru general mi se pare obligatorie, nu-si poate permite sa ramana de lemn Tănase ca nu de asta l-am votat.
Stiu ca are o mie de belele pe cap dar STB nu e nici pe departe ultima dintre ele.
Am zis ce am avut de spus asa ca ma opresc aici.

hvm

@Subway,

N-are rost sa mai scoti odata in evidenta faptul ca fosta majoritate (din CGMB, guvern, parlament - desi in parlament inca aproape ca mai e majoritate) nu aveau nici un interes sa faca ceva constructiv si ca atat la PG, CG si companiile din dotare, toate numirile nu se faceau pe criteriul calitatii ci pe principiul cine sare mai repede atunci cand vrem "noi"..... A fost doar o bataie pe functii sau in interes propriu.

Sa speram ca acum e exceptia care o sa intareasca regula, dar tare ma tem ca nu.... Eu zic sa ii dam totusi o perioada de gratie de cateva luni insotita de cateva sfaturi in legatura cu modul in care ar putea conduce cel mai bine... Si cine stie speram ca pleaca urechea la lucruri bune, sau poate sa inconjoara de oameni care stiu cu ce se mananca si el doar ii coordoneaza pe toti. Nu se stie niciodata de unde sare iepurile.

Iar daca in 3-4 luni nu face nimic (nu sare iepurele de nicaieri) noul CGMB ar trebui sa ia atitudine, sa schimbe tot si sa propuna un nou director care putem doar sa speram ca va face ceva .....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

subway

#207
Crede-ma ca judec lucrurile exclusiv din punct de vedere tehnico-profesional si ca sunt absolut neafiliat politic dar...daca e de bine, e de bine si aplaudam, daca e de rau, e de rau si fluieram si n-am sa ezit sa fac asta indiferent unde se pozitioneaza un politician sau altul in spectrul politic si ce aliante conjuncturale efemere se fac si desfac peste noapte si peste capul nostru.
Constat insa ca ne vaicarim ca in ultimele trei decenii ne-am procopsit cu tot felul de nechemati in functii de decizie dar ajungem sa reactionam abia cand e prea tarziu, cand raul s-a produs si s-a comis si nu ne ramane decat sa vedem cum am mai putea drege busuiocul...
Tu nu te-ai saturat sa vezi atatia coate goale ce odata ajunsi in functii se cred semizei si ne fac mai mult rau decat ne-ar putea face chiar si cei mai amarnici dintre dusmanii nostri de moarte???
Hai sa stam stramb si sa judecam drept, eu asta incerc sa fac...ma crezi bine, nu ma crezi iarasi bine...

strainu

Quote from: subway on November 16, 2020, 08:04:36 PM
Nu sunt deloc rautacios, omul s-a ocupat de vopsitorie auto afacere in care are si acum interese financiare incompatibile cu functia in care a fost numit, n-are nicio treaba cu infrastructura de transport, cu reorganizarea si optimizarea transportului urban, practic cu nimic...nu mai vorbesc ca nu si-a practicat niciodata meseria de baza...ceea ce e semn rau din partea astora care pretind ca au doar scoala vietii de maidan...

Poate că e din cauza educației diferite pe care am primit-o, dar personal nu mi se pare nimic în neregulă să părăsești un domeniu fără perspective certe pentru unul unde în perioada când a început se făceau bani grămadă. Incompatibil? Poate, deși la cât de rar vopsește STBu' parcul...

Quote from: florin74 on November 16, 2020, 08:23:58 PM
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-24423207-cum-ajuns-pmp-ist-directorul-societatii-transport-bucuresti-mandatul-lui-nicusor-dan.htm

Mda, nu văzusem asta. E interesant de văzut dacă va supraviețui sărbătorilor. Ar putea fi un indicator bun cu privire la participarea PMP la majoritatea din CGMB.

Quote from: subway on November 16, 2020, 08:34:21 PM
STB are un buget urias subventionat din bani publici proveniti de la bucuresteni...

Doar pe hârtie, în practică dispare constant "din pix" la sfârșitul anului...

Quote from: subway on November 16, 2020, 08:34:21 PM
Cum adica sa stam linistiti in banca noastra???

Asta clar nu! Voi sta liniștit când ajung la Oradea, Budapesta și Ungheni pe autostradă și oriunde în București în 45 de minute cu transportul în comun.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

subway

#209
De acord cu tine cu o singura exceptie...bugetul!
In fiecare an e cam acelasi scenariu, se consuma toti banii alocati cam de prin septembrie dupa care incep sa santajeze ca daca nu se acopera gaura neagra opresc transportul in comun in prag de Craciun si de zapezi...invariabil!
Cam la fel e si cu termoficarea si cu alte servicii vitale.