[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

1939. Una din autobazele companiei de transport public din Bucuresti.
In anul respectiv STB se mandrea cu o flota de 200 de autobuze.

survola


Harry


lucian

Se pregateste ducerea liniei 173 alături de regionalele din zona în noul capăt creat de primăria sectorului 4 la Sura Mare

http://www.transport-in-comun.ro/forum/download/file.php?id=19963&mode=view

oc7avian

#214
În sfârșit normalitate. O călătorie (doar prin SMS sau BPay) este valabilă 60min pe orice linie. Acum sunt de acord că biletul STB e ieftin în București. Personal, des schimbam măcar o dată și ieșeam mai scump ca în orice alt oraș din țară.

Edit: este categorie nouă de bilet. Rămân și biletele per linie, fără limită de timp. Acum am actualizat BPay

Edit 2: dacă vrei să iei bilet per linie, te duce fie indirect la biletul general pe timp, fie la abonament pe o linie. Foarte întortochiat a devenit meniul. Deci nu mai există în BPay bilet per linie. Greșeala mea și scuze pentru edit-urile consecutive

sursa FB Nicușor Dan

Quote
Începând de astăzi, o călătorie cu mijloacele de transport în comun STB, achitată prin platforme electronice de plată (SMS sau Aplicație), este valabilă timp de o oră din momentul achiziționării și poate fi utilizată pe mai multe mijloace de transport pentru a parcurge traseul.
🟢 Prețul biletului rămâne neschimbat, 1,3 RON.

De exemplu, pentru o călătorie urbană, cineva care vrea să meargă de la stația Râul Doamnei la Piața Presei Libere, trebuie să călătorească 3 stații până la Brașov, de acolo schimbă cu tramvaiul 41 pentru a ajunge la destinația finală. Acea persoană nu mai plătește ca până acum 1,3 lei pentru cele trei stații scurte și apoi încă 1,3 lei pentru restul traseului, ci un singur bilet, valabil o oră, cu plata prin 🟢 SMS la 7458 sau prin aplicația 📲 B-pay.

Unul dintre motivele introducerii biletului orar este încurajarea plății electronice. În perioada pandemiei trebuie să ne adaptăm la situații noi, care să ne ofere cât mai multă siguranță în viața de zi cu zi.  Un alt avantaj al acestui bilet orar este faptul că orice persoană care schimbă mai multe mijloace de transport economisește bani și timp, tocmai pentru că, în decurs de o oră, va plăti o singură dată prețul biletului. O consecință directă a introducerii acestui mod de plată ne dorim a fi încurajarea achitării călătoriei de cât mai mulți beneficiari și, astfel, evitarea pierderilor prin neplată din diferite motive, așa cum se întâmplă din păcate, în prezent.

Cel mai important acum, pe termen scurt, îmi doresc ca mijloacele de transport în comun să fie civilizate, să fie curate și predictibile. Pentru a încuraja bucureștenii să folosească mai mult transportul în comun, trebuie să le oferim cu prioritate aceste condiții.

voicul

Normal ca e normal asa!  :lol:

Nu e mare revolutie, dar ajuta. +1

oc7avian

E normal așa dacă ar exista și mai multe benzi unice. Că am mai avut surprize să fac Grozăvești - Lujerului într-o oră. Iar într-un oraș normal nu ar trebui să mă gândesc să fac ocol + schimb cu metroul pentru o rută atât de directă. După m-am învățat să verific traficul pe Google Maps. Deci fac pariu că pot exista rute unde consumi timpul stând în trafic.

Dar e un pas imens pentru restul de timp în care mobilitatea e bună. Nu mă plâng, ci chiar mă bucur super mult că-mi simplifică mișcarea. Nu mai vânez să văd ce vine primul în stație pentru traseul comun, nu-mi mai bat capul să frec telefonul la fiecare schimb etc.

dr4qul4

Daca tii ca faci mai mult de 1 ora, iti cumperi bilet pt 1 calatorie, tot din aplicatie.
E foarte buna ideea in special pentru cei care calatoresc ocazional sau care au de mers 2 stati cu 2 linii diferite. De multe ori o iei pe jos, dar uneori mai te urci si in autobuz cand vezi ca e langa tine si dupa iti amintesti ca nu ai bilet.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oc7avian

Nu mai există biletul de o călătorie per linie în aplicație. M-a indus și pe mine în eroare interfața. Mă rog, dacă o linie face mai mult de o oră pe o distanță mică, problema nu e la bilet.

Soluția e fie să ai card STB, fie să mai bagi un bilet de 60min





Powered by API/PUM imgur uploader


AndreiB

Cred ca ar trebui sa puna accentul mai mult pe abonamente. E normal sa avem solutii mai flexibile decat in prezent, dar ce lipseste e un abonament nelimitat pentru orice mijloc de transport in tot Bucurestiul. Eventual cu doua zone: Bucuresti si Bucuresti+Ilfov. Cu cat incurajam mai multi oameni sa fie agnostici la nr de schimburi si tipul de schimburi, cu atat putem avea o retea mai functionala si cu costuri de operare mai scazute.

Are si avantajul ca face fiecare calatorie marginala cu transportul in comun gratis, ceea ce creste rata de utilizare vs. alte moduri.

frunzaverde

@AndreiB - marea majoritate a calatoriilor in Bucuresti se fac deja pe abonamente - in 2019 STB a emis 3.62 milioane de abonamente, din care 90% abonamente lunare (si aproape 95% din ele abonamente generale sau abonamente generale + supliment preorasenesti), si 9% abonamente pe o zi. La partea de bilete s-au platit 58.78 milioane de calatorii, deci 17 calatorii individuale pentru fiecare abonament emis. Nu mi se pare rea deloc proportia - e destul de clar ca "biletarii" folosesc transportul in comun rar sau foarte rar, si oferta de abonamente este raspandita larg in tot orasul.

Deci nu stiu cat e o problema - pare ca experienta mea de ex-bucurestean e validata de statistica - marea majoritate a bucurestenilor care merg cu transportul in comun sunt posesori de abonament, nu merg cu bilete.

Preorasenestile nu stiu cat ar fi ajutate de abonamente generale (Ilfov adica). Numarul de oameni interesati de multiple relatii preorasenesti este foarte, foarte, foarte limitat. De altfel, preorasenestile nu sunt populare aproape deloc - doar 100.000 de abonamente vandute pe an, cam la fel la bilete. Ar ajuta mai degraba o regandire a rutelor, si o frecventa mai buna a vehiculelor. Acum, multe rute au trafic la ora, sau chiar mai rar - cine naibii sta dupa un autobuz care vine la o ora, si nu are program fix (din cauza traficului din Bucuresti?).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#221
Ma refer in preocupare - foarta multa gandire in a face bilete comune, plata prin SMS si cu cardul, si foarte putina atentie acordata unui abonament comun STB+Metrorex (si ideal CFR). Preorasanestile sufera de aceeiasi problema - neintegrare cu transportul rapid. Ruta din Buftea are capat in Damaroaia - in loc de Straulesti (varianta scurta) sau PPL (varianta lunga). Liniile de pe DN1 au capat la PPL, fara metrou. Avem linii ultra lungi (e.g. Peris) care nu vor fi niciodata atractive vs. auto (in loc de a integra trenul). In plus, toate liniile R cu care am fost eu merg si in afara localitatii cu viteza standard STB de 40km/h, in loc de viteza maxima legala.

Personal, biletele si abonamentele ar trebui sa sustina o integrare de moduri si eliminarea dublarii inutile vs. schimburi bine organizate si eficiente (inclusiv cu CFR).

PS: experienta mea e de blatism destul de generalizat, nu numai posesori de abonamente. Oricum 3.62m abonamente e minuscul. La 11 luni pe an, inseamna 329k de abonamente. La o populatie urbana de 2.1m, cam 16%.

Programul nu mai e asa problematic de cand cu aplicatia - ideal ar fi sa fie integrata in Google Maps, insa.

Am un mic studiu de caz pe care il stiu mai bine:

Corbeanca - R441 face cam 40min pana la PPL, unde insa nu e nimic. Mai adaugi 30min si 2 schimburi pentru a ajunge la Metrou Aviatorilor. Complet ne-atractiv. In acelasi timp, Gara din Buftea e execrabil legata de Corbeanca. Exista un microbuz al Primariei, ne-integrat in sistemul de tarifare STB, fara sa apara in aplicatie si cu o frecventa execrabila. Exista si o linie fantoma STB care merge la Gara Buftea cu o frecventa de 1 autobuz la 2 ore care insa are statia la curba DJ, prin care mai mergi 5min fara trotuare, prin caini vagabonzi si alte placeri ale Romaniei rurale.

Ce as face eu:

In loc de linile actuala, as face o linie cu urmatorul traseu:

Centru Buftea - Gara Buftea - Corbeanca - Aeroport Otopeni - Primaria Otopeni si pe urma traseu expres pana la Metrou Aurel Vlaicu (unde se poate face o bucla de intors via Serbanescu>Pipera>Caranfil). Leaga direct Buftea (cel mai apropiat oras), Garile Buftea si Aeroport Otopeni (direct in incinta, nu pe DN1), principalul centru de birouri si M2. Stationarea la capat se poate face doar in Buftea.

Ostratu poate fi legat printr-o linie scurta de naveta, cu orar sincronizat - Ostratu - Aeroport Otopeni.

Daca exista abonament comun Multi modal Bucuresti-Ilfov, ar incuraja schimbul cu CFR la Otopeni sau Buftea si cu M2 la Aurel Vlaicu. Are sansa sa fie o optiune mult mai atractiva asa, care ar permite o frecventa mai mare (ideal 20min, ca sa fie sincronizat cu CFR). Necesita banda STB la Aeroport Baneasa, in sensul spre sud.

In situatia actuala, daca ipotetic cineva ar vrea sa faca naveta multi-modala, ai avea nevoie de:

Abonament regional: 35lei
Abonament CFR: 85 lei
Abonament Metrou: 70 lei

Total: 190 de lei, si tot nu ai flexibilitate maxima - e.g. daca vrei sa iei trenul de la OTP in loc de Buftea trebuie alt bilet sau alt abonament.

Cred ca avem nevoie de o optiune mult mai simpla si facila de inteles. Renuntat la toate abonamentele Regio, pe una, sau doua linii sau exclusiv pe STB/Metrou sau CFR.

Abonament zona Bucuresti (orice mijloc): 100 de lei
Abonament zona Bucuresti+Ilfov (orice mijloc, inclusiv CFR): 150 de lei

Pastrate biletele individuale (care si asa sunt ieftine) pentru cazuri ultra specifice care necesita doar o singura linie, sau un singur mod.

Reorganizata toata reteaua de suprafata pentru a deservi, nu concura cu reteaua rapida. Folosita capacitatea in exces pentru a oferi frecvente mai bune pana la primul nod intermodal rapid. Si obligatoriu circulat cu viteza maxima legala.

thefrenzybudgeter

Solutii sunt. Numai ca ai nevoie de cadastrare, impartirea pe zone de transport a tarii, companii de transport de la cele din orase, regiuni, si nationale precum (CFR, Tarom ) si mai apoi aplicatii cu API public gen https://www.rejsekort.dk , http://www.rejseplanen.dk/webapp/#!P|TP!histId|0!histKey|H719093 , https://dinoffentligetransport.dk/find-og-koeb-billet/salgssteder/sms-billet/ samd.

Da zonele metrololitane nu exista in unele cazuri nici pe hartie. Ori cand administrativ nu ai asta integrat, sa integrezi infrastructura intre zeci de administratii intr-o zona precum in jurul Bucurestiului este ca streangul de gat.


AndreiB

Integrarea exista deja la nivelul ADTBI, numai ca CFR si Metrorex nu sunt membre.

voicul

STB, după greva spontană de la metrou: Scoatem în traseu toate vehiculele disponibile

Conducerea STB a transmis vineri dimineață, după ce sindicaliștii au declanșat protestul spontan la metrou, că a scos pe traseu toate vehiculele disponibile, iar personalul care se afla în zilele libere a fost chemat la muncă. Totodată, a luat mai multe măsuri pentru a mări viteza de circulație a vehiculelor.

,,Având în vedere protestul spontan al angajaților Metrorex din această dimineață, Societatea de Transport București a luat toate măsurile necesare pentru a suplimenta capacitatea de transport. Astfel, STB SA face toate eforturile pentru a prelua fluxurile de călători din zona stațiilor de metrou și scoate în traseu toate vehiculele disponibile prin chemarea personalului din liber.

De asemenea, se vor menține în traseu vehiculele care erau programate să se retragă, pentru a mări capacitatea de transport în perioada dintre orele de vârf.

Suplimentar, STB SA va crește capacitatea de transport pe inelul central, prin întoarcerea alternativă a tramvaielor din linia 1 la Banu Manta", arată STB într-un comunicat.

,,Totodată, se vor reintroduce operativ liniile de autobuz 135, 143, 243, 330, 182, 232, R409 și R439 pe calea de rulare a liniile de tramvai pentru a mări viteza de circulație și implicit, capacitatea de transport", mai arată sursa citată.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/stb-despre-greva-spontana-de-la-metrou-scoatem-in-traseu-toate-vehiculele-disponibile-1474400