TR71 "Ister" Brăila-Slobozia-Chiciu

Started by RaduG, May 23, 2021, 11:49:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Iar a uitat @R@du de noi, desi filmarea (din 10 iunie) este "belea"...


Este foarte "cool" coada de pe DN21 la bariera de la M800...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Skynick

Se misca treaba. La anul la inceput, e gata.

Din pacate problema se va muta la intrarea in Slobozia, unde coada ajunge si la 3 km vara pe sensul de intrare in oras. Si cum abia se porneste licitatia pentru studiul DX, presupun ma mai avem de asteptat cam 6-7 ani pana o sa avem o centura acolo.

carutasul

Dacă se face A7 în doi ani până la Buzău, cum ar trebui, o mare parte din traficul București-Galați se va muta pe acolo. Dar... evident că rămâne destul.


IonutP

Au montat grinzile pe 4 deschideri și au început pe a 5-a 😱


P.S. Nu știu dacă e corect 2 sau 4 deschideri.

RaduG


tom_sawyer

#156
𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗥𝗲𝗴𝗶𝗼 │ 𝗔𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗱𝗲𝗺𝗮𝗿𝗮𝘁𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝗱𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁̦𝗶𝗲 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰𝗮̆ 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮  𝘀𝘁𝘂𝗱𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗳𝗲𝘇𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝘀̦𝗶 𝗮 𝗱𝗼𝗰𝘂𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝘁̦𝗶𝗲𝗶 𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗲

Proiectul privind Drumul expres TransRegio  Galați- Brăila - Slobozia - Drajna – Autostrada A2- Chiciu reprezintă o investiție importantă, bazată pe o alianță administrativă a 4 județe ce au ca scop implementarea de proiecte majore în infrastructura de transport în zona de Est și Sud a țării.

În acest moment, drumul TransRegio are o lungime estimată de 150 de kilometri, iar pentru acest proiect, care se derulează prin ADI- Asociația de Dezvoltare Intercomunitară, formată din CJ Galați, CJ Brăila, CJ Călărași și CJ Ialomița, există un parteneriat cu CNAIR.

Astăzi au fost demarate procedurile de achiziție publică pentru întocmirea studiului de fezabilitate cu elemente de D.A.L.I (Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții), studiu ce este necesar pentru a găsi alternative de traseu, fie pentru extinderea la patru benzi a unor porțiuni de drum din ruta actuală, fie de realizare de la zero a unor tronsoane de drum nou.

Se vor analiza inclusiv variantele unor centuri ocolitoare, astfel încât traficul să fie scos din localități, iar conducătorii auto să ajungă mult mai repede la Autostrada Soarelui și mai departe la Chiciu – Călărași.
Finanțarea este depusă pe fonduri europene pe POIM pentru partea de proiectare și urmează ca după realizarea documentației tehnice, proiectul să fie depus pe Programul Operațional De Transport. 

Pe unde va trece ruta, ce soluții tehnice vor fi impuse, dacă vor fi realizate centuri ocolitoare, pasaje sau poduri rutiere, vor decide specialiștii.

https://www.facebook.com/Costel-Fotea-159850657881928/


Sper să rezolve prin pasaje denivelate cele două inersecții cu calea ferată, Bărăganu și Slobozia.

tom_sawyer

#157
Quote from: vancouver on January 16, 2022, 03:53:44 PMProbabil ca se doreste un mix de upgrade / DX. Am studiat un pic situatia si as propune urmatoarele componente:

1. Dublarea centurii Braila la 2+2 ca. 7km, incl. 3 pasaje peste sens giratoriu intersectii DN22+23+2B (similar pasaj Mogosoaia pe DNCB) si varianta noua de traseu ca. 1km la sud de Braila (evitare sensuri giratorii zona Mall Braila).
2. Dublare pe aliniament actual DN21 Braila - Viziru ca. 29 km (din care ca. 6 km deja 2+2)
3. Centura prin est Viziru ca. 6km DX 2+2 drum nou, incl. nod denivelat cu DJ211a.
4. Dublare pe aliniament actual DN21 Viziru - Baraganul ca. 22 km
5. Centura prin est Baraganul ca. 4km DX 2+2, din care folosire aliniament DN21A pe ca. 2km si 2km drum nou
6. Dublare pe aliniament actual DN21 Baraganul - Slobozia Noua ca. 22 km
7. Centura prin este Slobozia Noua - Slobozia, incl. nod denivelat cu DN2A, ca. 12 km drum nou DX 2+2
8. Dublare pe aliniament actual DN21 Slobozia - Drajna ca. 10,5 km (pana la capatul proiectului actual aflat in executie)
9. Drum nou 1+1 de la nord de Radu Negru - intersectie DN3 / DN3D la vest de Calarasi ca. 9km drum nou 1+1
10. Dublare DN3 centura Calarasi Vest - Chiciu pe aliniament actual ca. 14km.

TOTALURI:
- dublari amplasament actual: 101 km
- drum nou DX 2+2: 21 km
- drum nou 1+1: 9km
- treceri prin localitati la nivel 2+2: Varsatura 3km + Albina 0,6km + Valea Canepii 1,8 km + Lanurile 1,6 km + Insuratei 1,4 km + Iazu 0,6 km = 9km din total drum intre Galati (intersectie DN25 / DX Braila-Galati) - Chiciu = 164 km => 94% va fi in afara localitatii.
- din total 164 km, ca 22km vor fi 1+1 (A2 - Calarasi Vest), restul 2+2 = 142 km => 86%




Față de propunerea de mai sus, propun un drum nou (DX sau 2+2 la 100 km/h) Ianca-Însurăței, ~ 25 km.
Nu se mai face nicio modificare la DN21 la nord de Însurăței.
Proiectul DX Brăila-Buzău este avansat, se va face înainte de Brăila-Focșani ("rezervă POT" vs. "după 2027"); deci se va folosi o parte din acest DX pentru direcția Brăila->Slobozia.
În plus, traficul care vine pe A7 spre Constanța, va avea o rută mai scurtă decât prin A0.

Pe termen mai lung, DX Focșani-Brăila ar putea deveni Focșani-Ianca-Brăila, rezolvând astfel problema traficului redus care împiedică obținerea finanțării.




Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

#158
Pe 16.09.2021 s-a atribuit contractul de proiectare pentru documentația de reparare a podului peste canalul siderurgic Călărași, pod ce face parte din TR71. Durata contractului este de 180 de zile, deci probabil s-a încheiat deja. Contractul este în valoare de 1.021.008 lei și a fost câștigat de către NV Construct S.R.L.
Detalii proiect: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100111058

vancouver

#159
Postarea mea citata mai sus de tom_sawyer este din ianuarie 2022. La vremea aceea nu pornise razboiul din Ucraina si nu exista perspectiva integrarii relativ rapide a UCR + MD in UE. Nici presiunuea unor exporturi terestre mai serioase via Romania.

Acest drum "Ister" TR71 va avea o importanta crescuta in contextul in care Ucraina va fi in UE. Inclusiv turistic, pentru drumuri spre Grecia si Bulgaria, cu ocolirea zonei de nord a Bucurestiului. Chiar si pentru cei din Braila - Galati, degeaba spuneti voi ca se va face mai intai DX Braila-Buzau si ca se leaga la A7 si apoi A3. In primul rand ca drumul e ceva mai lung asa, dar esential este ca nordul Bucurestiului are probleme de aglomerare. Asadar cine nu are treaba in nordul sau vestul Bucurestiului nu va folosi DX Braila-Buzau, pentru ca va pierde timp si nervi la intrarea in Bucuresti. Iar cine merge mai departe spre Giurgiu, cu A0 sud gata, clar va prevala ruta via A2 + A0 sud. Nu mai vorbim de cei care merg la Calarasi sau trec la Silistra in BG.

Modificarile cu rosu:
1. Dublarea centurii Braila la 2+2 ca. 7km, incl. 3 pasaje peste sens giratoriu intersectii DN22+23+2B (similar pasaj Mogosoaia pe DNCB) si varianta noua de traseu ca. 1km la sud de Braila (evitare sensuri giratorii zona Mall Braila).
2. Dublare pe aliniament actual DN21 Braila - Viziru Valea Canepii ca. 29 km 18km (din care ca. 6 km deja 2+2)
3. Centura Valea Canepii - Viziru ca. 17km DX 2+2 drum nou (anterior erau 6km doar centura Viziru), incl. nod denivelat cu DJ211a.
4. Dublare pe aliniament actual DN21 Viziru - Baraganul Insuratei ca. 22 km 6km
5. Centura prin est Insuratei - Baraganul ca. 4km 19km DX 2+2, din care folosire aliniament DN21A pe ca. 2km si 2km drum nou
6. Dublare pe aliniament actual DN21 Baraganul - Slobozia Noua ca. 22 km
7. Centura prin est Slobozia Noua - Slobozia, incl. nod denivelat cu DN2A, ca. 12 km drum nou DX 2+2
8. Dublare pe aliniament actual DN21 Slobozia - Drajna ca. 10,5 km (pana la capatul proiectului actual aflat in executie cu eliminare giratoriu din proiectul actual)
8a. Realizare 2+1 pe aliniament actual Drajna-Radu Negru (cu parapet median) ca. 11km (pastrare pod peste A2 fara largire).
9. Drum nou 1+1 2+1 Radu Negru nord - intersectie DN3 / DN3D la vest de Calarasi
10. Dublare DN3 centura Calarasi Vest - Chiciu pe aliniament actual ca. 14km.


Diferenta esentiala este ca drumul nou nu mai trece prin 3 localitati: Valea Canepii, Lanurile si Insuratei (pe care un drum 2+2 intens circulat le-ar fi rupt in doua). Raman doar 2 treceri scurte prin localitate, Iazu ca. 500m si Albina ca. 600m. Aici limitare la 50 km/h + radar fix permanent, semafor cu buton pentru pietoni. Timpul pierdut este sub 1 minut in fiecare caz, chiar si daca se face o scurta oprire la semafor.

Alta diferenta sunt drumurile 2+1 in loc ce 1+1 intre intersectia cu A2 si intersectia cu DN3, cu scopul de a permite depasirea civilizata a camioanelor si de a creste siguranta prin motarea de parapete.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#160
Propunerea mea de drum nou Ianca-Însurăței îți rezolvă punctele 2-5 mult mai eficient. Facilitează legătura A7-Constanța. În perspectivă, dă o utilitate și nefinanțabilului Dx Focșani-Brăila (jumătății nordice) prin realizarea unei legături Gulianca-Ianca.

vancouver

Am vazut propunerea ta si am facut chiar si eu la un moment dat prin 2020 aprox. aceeasi propunere:



Cum ai trasat tu ar fi cam 25km pana la sud de Insuratei, eu propusesem o varianta de ca. 17km pana la sud de Viziru. Merita studiate ambele.

Contra:
- drumul express Buzau-Braila ajunge undeva in nord-vestul orasului Braila, deci pentru legatura Braila - Slobozia o sa fie un ocol si multi braileni o sa ramana pe drumul vechi, inclusiv trafic de marfa (ocol de ca. 15-16km)
- nu se mai realizeaza legatura cu salba de drumuri judetene 211A 212 213
- nu mai intra in reabilitare si centura Braila (nu prinde fonduri europene); asta e o problema dupa parerea mea, pentru ca acea centura are nevoie de o reabilitare, indiferent cum vor veni DX-urile

Pro:
- intre Braila si Insuratei (sau Viziru) nu se lucreaza deloc pe drumul actual - nu este afectat traficul de lucrari
- in total sunt ca. 20km de drum DX nou mai putin de facut, inclusiv nu mai trebuie facute pasaje costisitoare pe centura Braila.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#162
CJ Brăila are dorința de a face o centură la 4 benzi și un sens giratoriu la Cazasu din care să porneasca cele 3 drumuri. [eu sper să pornească doar un drum]

Deci dpmdv e clar că DX Brăila-Buzău va începe de la Cazasu.


dr4qul4

Eu cred ca ar trebui regandita toata zona aceea... Odata cu integrarea in UE a Ucrainei si cu podul de la Calarasi, va trebui un drum rapid Siret-Calarasi.
Trebuie renuntat la triunghiul/trapez Buzau-Braila-Focsani si facut acel Y Intre Focsani- Racovita-Posta Calnau.
Bratul de Nord, adica cel spre Focsani, ar deveni prima bucata din DX71 Ister.

Asadar, nu am mai avea un triunghi, si nici un Y, ci in final vom avea (aproape) o cruce care va conecta Slobozia de Sudul dar si de Vestul Ucrainei!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hercule

Poate intreb o prostie, dar asta e. Ce inseamna "Ister"? O:-)
Deșteaptă-te române!