TR71 "Ister" Brăila-Slobozia-Chiciu

Started by RaduG, May 23, 2021, 11:49:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

#165
Ister=? Nici eu nu stiam, dar am cautat pe net si se pare ca provine din denumirea latina (Hister) sau greaca (Istros) pentru Dunarea de Jos, adica de la Portile de Fier pana la Delta Dunarii. Via Istra era probabil un drum roman, care urma malul (nordic?) al Dunarii. Personajul mitic grecesc Istros era fiul lui Okeanos si a lui Tethys si era personificarea fluviului. Cetatea Histria are aceeasi etimologie, adica orasul de la gurile Dunarii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

eu banuiesc ca vine de la Istru, adica vechea denunire greaca a Dunarii
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

https://www.interreg-danube.eu/approved-projects/ister

ISTER ConnectIng hiSTorical Danube rEgions Roman routes

ISTER project firstly addresses the challenge of Roman heritage discontinuity, which reflects both in a territorial dimension related to a low level of investment and connection between heritage resources and local/ regional productive sectors, as well as in visualisation and attractiveness dimensions regarding the promotion and awareness raising on the importance of heritage resources as drivers for regional development. Stepping further the isolated/ detached Roman settlements heritage, ISTER tackles the territorial dimension of the Roman Routes, as a contiguous transnational element that passes DR states' borders and provides a relevant scale for exchange and joint development. Therefore, ISTER's main objective focuses on rediscovering and revitalizing the ancient Roman Roads Network along the DR as a key driver in promoting territorial development based on sustainable use of cultural and natural heritage (specifically, Roman routes). ISTER promotes this Roman roads and settlements network as a catalyst for touristic development, as well as an opportunity for territorial competitiveness and sustainable growth of Danube crossed-regions. To increase local attractiveness, ISTER is leveraging on three key assets:

    Adopting a multi-layered governance chain aimed at strengthening knowledge framework and institutional capacities of DR actors through capacity building and collective knowledge mapping;
    Using advanced tools and technologies for enhancing non-physical accessibility, visibility and valorisation of Roman routes and settlements network, laying the foundation for a thematic cultural route based on Roman heritage with a narrative function, reviving ancient assets and promoting non-renewable and fragile, but yet unexplored and unexploited Roman legacy;
    Acquiring the shift from old policy approaches (protection through isolation) to new, integrative methods for improving the policy and regulatory framework in Danube crossed-regions.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

tom_sawyer

#168
Quote from: dr4qul4 on June 21, 2022, 09:13:16 PMEu cred ca ar trebui regandita toata zona aceea... Odata cu integrarea in UE a Ucrainei si cu podul de la Calarasi, va trebui un drum rapid Siret-Calarasi.
Trebuie renuntat la triunghiul/trapez Buzau-Braila-Focsani si facut acel Y Intre Focsani- Racovita-Posta Calnau.
Bratul de Nord, adica cel spre Focsani, ar deveni prima bucata din DX71 Ister.

Asadar, nu am mai avea un triunghi, si nici un Y, ci in final vom avea (aproape) o cruce care va conecta Slobozia de Sudul dar si de Vestul Ucrainei!

Primul pas este chiar această legătură Ianca-Însurăței.

DX-ul Focșani-Brăila nu se mai poate modifica, traseul e stabilit, investigațiile geo sunt în curs. Chestia e că neavând trafic, nu va prinde finanțare. Oricum e trecut la "după 2027" în strategie.
Însă se poate face doar jumătatea nord-vestică a lui, împreună cu un drum spre Ianca (-Însurăței). Iar jumătatea sud-estică (spre Brăila) se amână pe termn nedefinit. Asta cred că ar prinde finanțare (pe exercițiile următoare) în logica legăturii cu portul.





Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG


RaduG

#170
Quote from: Hercule on June 21, 2022, 09:33:05 PMPoate intreb o prostie, dar asta e. Ce inseamna "Ister"? O:-)

In Latin, the Danube was variously known as Danubius, Danuvius, Ister or Hister.

https://en.wikipedia.org/wiki/Danube?wprov=sfti1

PS: Daca treceți prin Silistra opriți să mâncați la restaurantul Ister, pe malul Dunării. Vederea este epică:




Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

FB Marius Dulce, Primar Călărași

Quote🇹🇩🇧🇬 Necesitatea construirii unui #pod peste Dunăre în zona transfrontalieră Călăraşi - Silistra a revenit în actualitate.

◾️ Astăzi, am participat alături de preşedintele CJ Călăraşi, Vasile Iliuţă, prefectul judeţului, Valentin Barbu şi de alţi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale la o întâlnire extrem de interesantă, cu ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Bulgaria în România, E.S. domnul Radko Vlaykov, iniţiată în contextul reluării discuţiilor la nivel guvernamental cu partea bulgară privind construirea a 5 poduri noi peste Dunăre. Pe această listă figurează şi podul de la Călăraşi despre care se discută de mai bine de 10 ani.

▶️ Semnalele sunt pozitive după ce la începutul acestui an, Memorandumul semnat cu Bulgaria în martie 2019 ,,pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație în sectorul comun româno-bulgar al Dunării și conectivitatea de transport între ambele state" a fost deblocat.

🤝 Podul peste Dunăre Călăraşi – Silistra va lega şi mai mult cele două comunităţi atât din punct de vedere administrativ cât şi economic, contribuind la dezvoltarea de ansamblu a ambelor zone.

◾️ După atâţia ani în care s-au auzit doar declaraţii, să sperăm că se va trece, în curând, la elaborarea studiului de prefezabilitate, urmat de cel de fezabilitate şi ulterior, să demareze şi construcţia propriu-zisă.

https://www.facebook.com/100063696400582/posts/424676612998882/?d=n

slartibartfast

Nu știu de ce nu ne apucăm mai bine noi să facem un pod între părțile românești ale Dunării la Călărași, spre Ostrov, și apoi să avem conectare și cu Bulgaria prin acea zonă. Ar servi exact aceluiași scop, să lege Silistra de Călărași, plus că ar ajuta mult mai bine la legarea sudului județului Constanța de Călărași. Dacă îl faci în amonte de Silistra, românii care vor să meargă între sudul județului Constanța și Călărași ar trebui să treacă prin Bulgaria.

Apropo de numele drumului, nu știu de ce i-a găsit tocmai aici să caute nume fancy. Parcă le plăcea să le spună la toate Trans-ceva. Aici chiar s-ar fi potrivit bine Transbărăgan.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 21, 2022, 12:55:03 AM𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗥𝗲𝗴𝗶𝗼 │ 𝗔𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗱𝗲𝗺𝗮𝗿𝗮𝘁𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝗱𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁̦𝗶𝗲 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰𝗮̆ 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮  𝘀𝘁𝘂𝗱𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗳𝗲𝘇𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝘀̦𝗶 𝗮 𝗱𝗼𝗰𝘂𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝘁̦𝗶𝗲𝗶 𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗲

Autoritatea contractantă ar trebui să fie:

45621962 ASOC DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARA PENTRU INFRASTRUCTURA DE TRANSPORT DE TNTERES STRATEGIC IN ZONA DE EST SI SUD

Nu am găsit nimic pe SEAP. Doar niște achiziții directe (eșuate) mai vechi:
Asistenta tehnica servicii achizitii drum expres
http://e-licitatie.ro/pub/direct-acquisition/view/111370728
Asistență tehnică Drum expres TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Chiciu – Autostrada
http://e-licitatie.ro/pub/direct-acquisition/view/111113122


RaduG

#174
05 Iulie 2022 filmare pasajul Drajna YT Raducu pe drum:


dr4qul4

Astia termina pasajul ianinte sa reloce 7 stalpi de joasa tensiune....sau o fi medie.. :((
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Arată a medie ceea ce e cu atât mai trist, că ar fi mai ușor de mutat, și dacă linia care merge longitudinal nu ar fi momentan o problemă, problema e că nu s-au apucat încă de pilele de lângă DN ca să poată termina podul...

Whyse1

QuotePreședintele executiv al PSD Galați și al Consiliului Județean (CJ), Costel Fotea, a prezentat succint, luni, 11 iulie, stadiul diverselor proiecte de dezvoltare ale județului, într-o conferință de presă organizată la sediul partidului.

Cu caracter de noutate, acesta a menționat faptul că Drumul TransRegio Galați - Brăila - A2 și mai departe către Călăraşi - Chiciu se află în faza de lansare a procedurilor în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP/SICAP) pentru proiectare și studii de fezabilitate. "Colegii fac în această perioadă clarificări cu ANAP", a menționat Costel Fotea, arătând că acolo unde este posibil se intenționează ca această cale de acces să fie scoasă în afara localităților, mai puțin la Slobozia, unde, cel mai probabil, din cauza condițiilor din teren, vor fi necesare poduri suspendate.

Sursă: https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/185574-in-ce-stadii-se-afla-proiectele-de-anvergura-ale-galatiului-proceduri-licitatii-lucrari-si-termene

carutasul

Să înțeleg că intenția e să se scoată actualul drum în afara localităților? Mi s-ar părea o idee foarte bună, sunt câteva localități cam la 10km distanță unele de altele. Bine, probabil cu ocazia asta ar mai trebui și unele măsuri de siguranță, că se va merge cu viteză după... Din amintirile mele drumul nu era extrem de circulat iar după terminarea A7 până la Buzău traseul spre București va fi probabil în funcție de destinația finală, distanțele sunt asemănătoare.

RaduG

#179
Pasajul Drajna 11.07.2022

















Powered by API/PUM imgur uploader