TR71 "Ister" Brăila-Slobozia-Chiciu

Started by RaduG, May 23, 2021, 11:49:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduG

Topic de monitorizare a TransRegio TR 71 ,,ISTER" Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, din care face parte și celebrul pasaj Drajna. Creat pentru că acest proiect apare tot mai des în planurile guvernanților, este un proiect în 3 județe, cu implicații transfrontaliere regionale.

Compus din următoarele segmente principale, de la nord la sud:
1. Brăila - Slobozia
2. VO Slobozia
3. Slobozia - Drajna
4. Pasaj Drajna - în execuție, contract semnat 17.02.2021 cu Arcada Company SA din Galați, 6 luni proiectare și 18 execuție, http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-semnat-contractul-pentru-proiectarea-%C8%99i-6
detalii pe grupul de monitorizare FB https://www.facebook.com/groups/493577317695838 și blogul personal http://gorunescu.ro/?s=drajna
5. Drajna - Călărași
6. Călărași - Chiciu

Ce știm până acum:

Studiul de fezabilitate pentru întreg TR71 este prevăzut să demareze în 2021:




Pe harta MGPT (https://www.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=4e84b8ff37de48c6a001c0bae9974693) apare proiectul TR71 și VO Slobozia

[URL=https://i.imgur.com/Tpzxmih.jpg]

În planul investițional 2020-2030



apare la pagina 37 un drum Trans Regio Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de 142km, 71 mil. EUR + TVA, 0,5 M EUR/km



iar la pagina 38 o variantă ocolitoare Slobozia, la profil 1+1, de 11km și 42 mil. EUR+TVA sau 3,9 mil EUR/km



Notă personală, mi se pare puțin profilul 1+1 pentru VO Slobozia,  la o MZA de 11.300, care a fost anunțată pentru pasajul Drajna de către ministrul Bode aici: https://fb.watch/5FOPiA55Xy/

În proiectul vechi (2020) de PNRR apar legăturile Slobozia - Drajna și Drajna - Călărași ca DX-uri



Notă personală: Slobozia-Drajna și Drajna-Călărași nu trec prin nici o localitate, costurile cu eventualele exproprieri pentru dublare la 2+2 sau chiar DX nu ar fi astronomice.

În PNRR-ul nou (Aprilie 2021) apar ca ,,legături"

[URL=https://i.imgur.com/3iBiyAS.jpg]

De final o contribuție proprie, bazat pe cei 11 km anunțați pentru VO Slobozia, un potențial traseu, ce ocolește și cartierul Slobozia Nouă care probabil în timp va fi înglobat de Slobozia.

[URL=https://i.imgur.com/Vlfc5D8.jpg]

Utilitatea acestui TR71 ca TransRegio, care ar înlocui practic actualul DN21, este legătura principală între MD/UKR și BG/TR, iar secțiunea Slobozia-Drajna, complet depășită vara, este traseul estival preferat între județele PH/BV/centrul țării și litoral/BG/TR. În plus va asigura conectarea mai bună a județelor BR/GL/IL/Cl la A2 și la viitoarea rețea de drumuri expres și autostrăzi din sudul Moldovei.
Articolul pe blog: http://gorunescu.ro/transregio-tr-71-ister-braila-slobozia-calarasi-chiciu/

naivu

Mulțumesc pt informațiile expuse (și perseverența în a le "smulge" de la CNAIR)! Am totuși o nelămurire, cum este definit un TransRegio și la ce caracteristici tehnice să mă aștept de la el:
- va fi DX?
- va fi un drum nou sau vechiul DN reabilitat și cu unele probleme punctuale rezolvate (cum ar fi VO Slobozia și podul peste CF de la Drajna)?
- va fi 2+2 sau tot 1+1?
- se vor denivela măcar intersecțiile majore?

RaduG

Cu plăcere. E un DN drum cosmetizat și redenumit, probabil TransRegio pentru că ajunge la graniță. La 0,5 mil EUR/km, mai mult decât o reasfaltare și niște cosmetizări ici-colo, eu nu cred că se pot face.
Varianta în care Sectorul de la Călărași la Slobozia este cel puțin la profil 2+2, chiar dacă nu drum expres, mi se pare mai apropiat de nevoile actuale cu un MZA de 11.300.
Nu lipsită de interes, dacă tot se face un proiect integrat, ar fi și o centură ocolitoare a Călărașiului, care să plece de la intersecția DN21 cu DJ310 și să ducă la intersecția DN3 cu 3D. Există o variantă veche pentru trafic greu - acel 21B pe hartă - dar care nu are un traseu fericit pentru TR71, mai mult te întoarce înapoi, am testat-o, față de o traversare a Călărașiului printre case și semafoare pe relația Drajna-Chiciu, centura existentă îți adaugă 8-10 min. Este centura ,,comunistă" de trafic greu între combinatul siderurgic și cel de celuloză și hârtie. Deja orașul a înglobat-o și a început să se dezvolte, inclusiv rezidențial, spre nord.



Deși la momentul actual este ,,a long shot", ar merita studiată fezabilitatea acestei VO Călărași. În definitiv, la fiecare ciclu electoral Călărășenilor le este servită himera cu podul Călărași-Silistra peste Dunăre, nu văd de ce nu s-ar încerca. Ba chiar era o firmă care voia să-l facă pe relația Călărași Ostrov, cu trecere prin insula din fața Ostrovului, cu microhidrocentrale la fiecare pilă, terminal de containere:



Bachus01

Iar avem solutii demne de secolul trecut . Eu nu inteleg de ce nu se face SF pe traseul complet . De aici va rezulta A sau DX . Scoatem rapid in licitatie punctele critice , capatul de la Braila , VO Slobozia -+ Drajna si VO Calarasi . Dupa il bagam la sertar , iar in functie de nevoile viitoare lansam direct in executie anumite tronsoane ,.

TibiV

@RaduG,

daca nu era animatia "la zi" si ecranul ala mare, as fi crezut ca filmarea este de pe vremea cand Ion Iliescu era presedinte si Petre Roman prim-ministru....
:D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

A mai fost o discuție pe subiectul ăsta pe thread-ul Drumuri Expres in Romania: discutii diverse si proiecte de la pag 14  Reply #204 al lui @voicul până pe pag 17 Reply #246 al lui @cezar-mario2012.
În zonă se vor construi A7, DX Brăila-Buzău și DX Brăila-Tulcea-Constanța. Mi-e teamă pt suporterii TR71 că licitația pt un SF Brăila-Chiciu va începe abia după ce se va vedea cum se reaseaza traficul după terminarea proiectelor de mai sus. Până atunci văd șanse doar pt VO Slobozia; cu o inițiativă locală consistentă, poate și Slobozia-Drajna și A2-Călărași N.

RaduG

@TibiV Călărășean fiind, îmi aduc aminte de acest proiect încă de pe vremea lui Ceaușescu, s-a studiat și atunci, pentru că era unul din drumurile principale către mare. Chiciu-Ostrov fiind cea mai lungă traversare a Dunării (cam 1,7 km) este evident nefezabil să o faci acolo. Singura variantă fiind undeva în amonte de Silistra unde Dunărea are vreo 600m, înainte de următoarea insulă. Dar între timp în anii 70 s-a construit Giurgeni-Vadu-Oii, iar în anii 80 Fetești Cernavodă, așa că interesul regimului comunist pentru un pod la Călărași s-a diminuat spre 0.
Singura alternativă mai ieftină implica financiar statul Bulgar, care a zis pas.
Dar, știu sigur că s-a discutat, pentru că tot orașul făcea plimbări pe digul de la Chiciu să vadă unde va fi construit noul pod cu Bulgaria. Bineînțeles că te opreau grănicerii, la vreo 800 de m de Chiciu era unitate militară și barieră, nu puteai trece, era zonă de graniță.

Singurul proiect comun Româno-Bulgar în zonă a fost tentativa de feribot, care avea vamă și terminal (construite) la Chiciu - actualul bac Coslozinca, iar la Silistra vamă și terminal (construite și alea), la 8 km în amonte mai sus de zona industrială din Silistra, pentru că bulgarii voiau să scoată traficul greu din oraș. După ce au turnat betoanele și BCA-urile și sticlele, s-au împotmolit la capitolul ce firmă cumpără și administrează navele (românească, bulgărească sau mixtă). Oricum, să faci o traversare de 8 km era utopic din punct de vedere al costurilor (mai nou bacul de la Chiciu s-a făcut 70 de lei).




Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

După terminarea podului de la Brăila vor fi disponibile bacurile mari de la Galați și Brăila. Știu că au mai operat temporar la Călărași.

RaduG

#8
A fost bac vechi la Chiciu, se numea VADUL OII, al Navrom-ului, apare în ,,Raliul"
Nu era fezabil în lunile cu apă scăzută (August-Octombrie), din cauza pescajului, și mai mult stătea la mal, fix la final de sezon când ar fi făcut diferența. Traseul bacului întră destul de bine pe brațul Ostrov, care nefiind pe șenalul navigabil nu era dragat atât de frecvent - eu țin minte o singură dată să fi văzut o dragă pe brațul Ostrov, în zeci de ani.
Dar oricum Ostrovit (fostul IAS Ostrov) a schimbat bacurile vechi de IAS cu două catamarane noi, ,,Elena" și ,,Cristian", suple și rapide, cu pescaj mic și capacitate mare.
Am scris aici mai multe: https://gorunescu.ro/site-cu-informatii-online-despre-pozitia-bacurilor-de-la-chiciu/

subway

Nu ar fi mai util un pod in aval pe teritoriul romanesc?

tom_sawyer

Podul Vidin-Calafat nici acum, la 7 ani de la deschidere, nu depășește 3000 de vehicule MZA. S-a deschis și trecerea de la Isaccea. Cam dă cu virgulă investiția pentru pod la Călărași.

hvm

@Subway:
Eu cred ca ar fi util daca s-ar gasi fonduri....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

Unele proiecte le mai faci si pentru ca vei ajuta zona chit ca tu ca stat iti recuperezi banii peste 30 de ani.

Decat inca un pod la Ruse, mai bine unul la Calafat.
Probabil ca tot la Ruse se va face pentru ca se va agita BG si vor face ei tot.

hvm

^
Daca e din fonduri proprii si nu UE ar fi ok sa mai faca un pod la Ruse. in rest ar trebui sa facem noi unul la Calafat cu ambele capete in Romania si apoi intrat in BG.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

paullie

Pai ajunge unul la Calafat cu MZA de nici 3000. Poate la Calarasi.