Istoria navigatiei si navelor in Romania

Started by Harry, September 09, 2018, 09:18:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry


Harry

 Odata cu inceputul WW2 si pana la intrarea Romaniei in razboi, pentru ca transatlanticele din flotele franceze, britanice si germane si-au suspendat cursele dintre Europa si Statele Unite, SMR si Steaua Romana au asigurat comertul pe aceasta ruta cu navele Mangalia (in imagine) , Sulina, Balcic, Cavarna, Basarabia, Inginer Vlasopol, Steaua Romana, Oltenia si Campina.


Kiri Nostromul

Quote from: Harry on May 11, 2021, 08:04:16 PM
Portul Constanta in 1942. Vaporul din dreapta este S.M.R. Alba Iulia. Iar pe turnul bursei par sa fie puse plase de camuflaj.



Fotografia aceasta este dintr-un album ( la fel si cele ref. la motonava "Transilvania" )... stie cineva va rog numele / editorul albumului ? Mersi

Kiri Nostromul

#78
Quote from: Harry on May 14, 2021, 02:08:11 PM


O poveste mai putin cunoscuta :

Dezastrul vaporului "PATRIA" in portul Haifa – "Haganah" a calculat gresit cantitatea de explozibil !
Septembrie 1940 – Pe Dunare, in portul Tulcea , vapoarele "Pacific " si "Milos" ambarca cateva mii de refugiati evrei din Viena, Danzig si Praga cu destinata " Palestina – Mandat Britanic ".

La inceputul lunii noiembrie vapoarele sosesc in apele sub mandat britanic unde sunt interceptate de navele de razboi britanice si escortate in portul Haifa.
Fiind vorba de vreo 2000 de refugiati evrei si temandu-se de o revolta a arabilor, Inaltul comisar britanic decide deportarea evreilor refugiati in insula Mauritius (Oc. Indian) .

Refugiatii sunt transferati pe pachebotul francez "Patria" . In acest timp organizatia zionista "Haganah" a decis sa impedice plecarea vaporului din port prin scoaterea din functiune a masinilor cu ajutorul unei bombe. Dar intrucat calculul cantitatii de explozibil a fost gresit ( mai mare decat era necesar ) explozia a provocat scufundarea vaporului.

Din cei 1900 refugiati de la bord majoritatea au fost salvati de barcile din port,dar 267 au fost declarati disparuti – peste 200 evrei, 50 membri ai echipajului si soldati britanici. Alti 172 au fost raniti.
Dupa acest tragic eveniment, britanici au internat evreii de pe "Patria" intr-un lagar de refugiati.

**
Rolul nefast al "Haganah" in aceasta tragedie a fost dezvaluit abia in 1957 de catre Munya Mardor, cel care s-a ocupat de plantarea explozibilului pe nava.

Surse : Eva Feld , "The Story of the s/s Patria " (August 2001), Jewish Magazine. IL.

Harry

Nu sunt din albume. Sunt fotografii de sine statatoare. Cea cu Alba Iulia este unic exemplar.

Harry

Inca 2 frumoase din '36. A doua este facuta din siloz desi scrie ca e din avion





Kiri Nostromul

Quote from: Harry on September 09, 2018, 09:18:27 PM
Mereu uit, mi se pare ceva din cotidian  :lol: :lol:

In alta ordine de idei ca tot discutam cu yk17fox despre vechea flota. Am scormonit putin detaliile despre fosta nava Libertatea (cea cu aburi).

In 1930 este lansat la apa yachtul cu aburi Nahlin, proprietate a Lady Annie Henrietta Yule, mostenitoarea lui  Sir David Yule.



La Galati i s-a furat GALIONUL de sub bompres ! Daca mai statea la Galati incepeau sa-i fure din bordaj ! Ca era /este mare cerinta de fier vechi !

Kiri Nostromul

Quote from: Harry on January 12, 2019, 03:14:04 PM


Odata cu inceperea celui de al doilea razboi mondial Transilvania si Basarbia sunt trimise la Istanbul unde sunt date in pastrare statului turc.



Motonavele NU  "au fost date spre pastrare statului turc" !  Cu aprobarea autoritatilor turcesti, "Transilvania" si "Basarabia" au ancorat pe Bosfor ( intr-un loc special desemnat ancorajului navelor ) unde au stationat pana la terminarea razboiului. Insa trebuie precizat ca navele au fost in permanenta sub conducerea comandantilor romani , fiind echipate in totalitate cu echipaje romanesti ! Iar conducerea SMR de la  Bucuresti / Constanta decidea toate chestiunile de management ale navelor, aflate in permanenta sub pavilion romanesc !

kitsune

#83
Pasagerul Moldova (în prim plan niște minginii)



Epava navei Rostock la Partizani




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Kiri Nostromul

#84
Quote from: Harry on February 06, 2020, 08:51:15 PM
De la stanga la dreapta : SMR Suceava, SMR Regele Carol si SMR Transilvania.



================
SMR Suceava






Vaporul alb cu doua cosuri nu este vaporul SMR " Carol I "  care avea numai un cos !  Cele cu doua cosuri erau "Imparatul Traian" si  " Dacia! !  Imaginea / Poza este in mod sigur  dupa anul 1927, an in care " Imparatul Traian" a esuat,  fiind o pierdere totala pentru SMR !  Astfel ca vaporul cu doua cosuri din imaginea postata este " Dacia" !

kitsune

#85
PCC - Punct de Comandă și Control (M/V Grivița Gorun, scuze)




Ăsta e Grivița




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Kiri Nostromul

In memoria lui Serban Gheorghiu
marinar-poet . RIP !

***

LA SINGAPORE , INTR-UN BAR

La Singapore, in barul Ecuatorului,
din forfota "Scuarul Colierului",
se-ntalnesc marinari fartati,
de furtuni si cicloane botezati,
care dupa doua luni de post fara prihana,
acum strang la piept cate-o Fata Morgana,
uitand de taifunul si haul genunii,
pe unde facut-au inconjorul lumii.
La Singapore , in barul Ecuatorului,
se-ncurca limbile ca-n timpul Babilonului,
intre metisi si mulatri,albi, negri si galbeni.
O constelatie intreaga , cu tot felul de oameni,
ciocnesc si revarsa pe gat,
canta, rad, zbiara, iau cu asalt barul.
La Singapore , in barul Ecutorului,
toti lupii de mare iau locul sultanului.
Cu o clipire din ochi e deajuns sa invite
un val de sirene, de lire jefuite,
ce vin la tine, pe genunchi si se aseaza,
te mangaie , te ia , te danseaza.
La Singapore, in barul Ecuatorului,
din forfota " Scuarul Colierului",
se clatina spelunca de atat betie.
Toti marinarii o tin in chindie
si de cand vaporul in port e ancorat,
de-atata furtuna, au " rau de uscat" .

**
SERBAN GHEORGHIU (+)
Fost ofiter  intendent pe motonava "Transilvania"

***
" Ce poate fi mai adevarat decat ca " romanul s-a nascut poet" daca si un punct romanesc plutitor pe marile lumii duce cu sine un suflet si o pana miscate de sugestia lui Alecsandri ? "

ANA BLANDIANA despre Serban Gheorghiu...

Kiri Nostromul

1 Aprilie 1901 -  Comandantul  Nicolae Ionescu - Johnson (de la SMR) este numit căpitan al portului Cernavodă, timp în care primeşte şi vizita Regelui Carol I, căruia îi propune construirea unui canal pana la mare !


În cartea ,,Însemnările unui marinar" (publicată în 1958), Cdt. N.I.-J povesteşte că inginerul Anghel Salingy obişnuia să vină des în zonă pentru a inspecta starea operei sale.

Comandorul reproduce în cartea sa şi un dialog cu Anghel Saligny avut într-o barcă chiar sub pod: ,,<<Îmi admir opera mai puţin decât îţi închipui. Dacă mă vezi zgâindu-mă la ea ceasuri întregi, e ca să-i descoper părţile slabe, greşelile...>>. <<Greşeli? Exageraţi! Toată lumea nu mai conteneşte să va laude>>. <<Las' că ştiu eu mai bine ce greşeli am făcut! Este mai ales una pe care nu mi-o iert. Trebuia să fac pe pod o cale dublă, una pentru pietoni şi căruţe, să mai fi existat şi o astfel de legătură între Dobrogea şi Muntenia>>.

Tot în acest an Saligny îşi făcea griji pentru integritatea podului din cauza creşterii puternice a apelor fluviului. Astfel că, ajutat de comandantul Ionescu hotărăşte plantarea unor arbuşti care să întărească malul drept al Dunării.

Harry


Kiri Nostromul

#89
^

Scuzati va rog... nu este mormantul CDT-lui Nicolae Ionescu - Johnson ci a femeii care apare in fotografie si a carui nume e mentionat pe placa astfel :  CAMILLE COMANDOR N.IONESCU JOHNSON  NEE DUPLOMB....."   Deci Camille era sotia cdt-ului care  a avut numele de fata Duplomb " .....Si care a murit la Port Said la 44 de ani....