News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Istoria navigatiei si navelor in Romania

Started by Harry, September 09, 2018, 09:18:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kiri Nostromul

#90
Quote from: Harry on May 25, 2021, 03:49:25 PM
^^



Scuzati va rog... nu este mormantul CDT-lui Nicolae Ionescu - Johnson ci a femeii care apare in fotografie si a carui nume e mentionat pe placa astfel :  CAMILLE COMANDOR N.IONESCU JOHNSON  NEE DUPLOMB....."   Deci Camille era sotia cdt-ului , sotie care  a avut numele de fata Duplomb " .....Si care a murit la Port Said la 44 de ani....

Harry


Rodeo

 Ce fotografie frumoasă! O navă mică pentru o țară tânără, cu o marină care abia se năștea. În numele tuturor celor ce îndrăgesc velierele, mulțumesc!

Harry


Qashqai21

Quote from: kitsune on May 22, 2021, 11:10:22 PM
Pasagerul Moldova (în prim plan niște minginii)



Epava navei Rostock la Partizani




Powered by API/PUM imgur uploader

Par ar fi doua capturi dintr-o filmare veche.Daca aveti asemenea filmari de pe o nava romaneasca ar fi interesant sa o urcati pe youtube,sunt aproape inexistente imagini de pe fostele nave .

Qashqai21

 Un fragment din cartea domnului comandant si director NAVROM ,Nicolae Romulus Moise -"O jumate de veac in marina".
Decada anilor 1960-1970
"Incepand din anul 1959 ,ca umare a cresterii de tonaj maritim ale comertului nostru exterior si a posibilitatilor tehnico-economice create pentru constructia unei flote maritime in Romania,se lanseaza la 26iulie la apa,in "Santierul Naval Galati",prima nava de 4400 TDW,pentru transportul marfurilor generale.
  Aceasta era dotata cu un motor tip 5-TAD-56 "SULZER" original cu o putere de 2500cp.care ii asigura o viteza economica de 12.5 Nd.Nava numita"GALATI"a fost luata in primire in prima ei cursa de catre Cpt.de Cursa Lunga Constantin Odobas si Sef mecanic Stoian Cretu ,deschizand seria navelor construite in tara ,dupa proiecte moderne.Nave cu 100 m lungime,12m latime ,6.50 m pescaj maxim,propulsate cu motoare"DIESEL"
care au permis reducerea consumului de combustibil de la 3kg/CP/h,la inceput de secol XX la propulSIA navelor cu aburi,la 155gr./CP/h putere.Important efect economic asupra costurilor trabsportului maritim,atat prin extinderea spatiului de la bordul navei pentru incarcatura utila ,in locul depozitelor de carbuni,dar si din punctul de vedere al costului mai redus al combustibilului folosit pentru propulsie.
  De asemenea ,aceste nave au fost in mod treptat dotate  cu capace mecani de inchidere/deschidere a magaziilor de marfa ,cu instalatii de incarcare/descarcare a navei actionate electric,cu aparat radar si aparat de radio goniometrie pentru stabilirea punctului navei in orice conditii meteorologice ,donda ultrason ,loch mecanic,generator de apa dulce la bord etc.Toate aceste imbunatatiri tehnice au crescut viteza de operare a navelor in porturi si au marit siguranta navei pe mare."

    Cateva caracteristici ale navei:
*lungime:98.30m;latime:13.93m;pescaj:5.80m
*4400TDW,3090GT
*propulsia:un motor SULZER,model 5-TAD-56,fabricat la WINTHERTHUR/ELVETIA ce dezvolta 2500cp
*viteza maxima :12.5Nd
*3 diesel generatorare:doua cate 108kw si unul de 57kw,230v c.c.
*3 magazii ,10bigi a cate 5t SWL,actionate de cate un vinci fiecare
Navele din aceasta serie au fost:
1.GALATI ,IMO5125465,(1960-1990)
2.BRAILA,IMO 5050165,(1961-1990)
3.IASI,IMO 5619505,(1961-1961)
4.SUCEAVA,IMO 5342805,(1961-1990)
5.VICTORIA,IMO 5379767,(1961-1991)
6.CLUJ,IMO 5076262,(1962-1990)
7.CRAIOVA,IMO 5402849,(1962-1989)
8.TIMISOARA,IMO 5365361540,(1962-1990)
9.BRASOV,IMO 6410415,(1963-2000)
10.ORADEA,IMO 6414863,(1963-1991)
11.DEVA,IMO 6614994,(1964-2003)
12.BACAU ,IMO 650200,(1964-1995)
13.BAIA MARE,IMO 6519613,(1965-2000)
14.SIBIU,IMO 6618029,(1965-1996)
15.VASLUI,IMO6904959,(1965-2000)
16.TIRGOVISTET,IMO 6622343,(1966-2004)
17.TIRGU MURES,IMO 69016109,(1966-2004)
18.IASI,IMO 6901608,(1967-2000)
Mai jos cateva fotografii cu unele din nave.













Powered by API/PUM imgur uploader


 

Qashqai21

1961
"In anul 1961 s-a construit in santierele navale''Tretjie Maj'' din Rijeka ,Iugoslavia,nava "DOBROGEA'' cu o capacitate de 12500TDW,dotata cu un motor "Sulzer"original ,cu 8 cilindri si cu o putere de 5600cp care ii conferea o viteza viteza de 12.75 noduri.Nava a fost receptionata si a plecat in primul ei voiaj spre Constanta sub comanda Cpt. de Cursa Lunga Gheorghe Balaban."
     O jumatate de veac in marina -Nicolae Romulus Moise
In anul 1962 i se alatura nava sora "BUCURESTI ",construita in acelasi santier naval.
De subliniat este faptul ca in 1963 ,cargoul "BUCURESTI" a fost prima nava romaneasca care a facut inconjurul lumii:plecat la data de 11.08.1963 din portul Constanta,intorcandu-se pe 23.12.1963.,dupa un voiaj de 144 de zile ce a cuprins ca tari de destinatie Cuba ,Panama,Hawaii si China.
    Cateva caracteristici ale acestor nave:
*lungime 152.25m,latime:18.80m
*12961tdw/9224gt
*propulsia:un motor SULZER ,8-sd-72,fabricat la WINTHERTHUR/ELVETIA CE DEZVOLTA 5600CP
*viteza maxima :12.75Nd
*echipat cu 3 diesel generatoare 5BAH22 SULZER
*5 magazii,12 bigi a cate 5tSWL
1.DOBROGEA,IMO 5091200 (1961-1990)
2.BUCURESTI,IMO 5054682(1962-1990)
Mai jos,cateva fotografii cu navele:



Powered by API/PUM imgur uploader
Fotografie preluata de pe shipspotting.com ,autor Jennifer.


Fotografie preluata de pe shipspotting.com,autor Malcolm Cranfield.



O fotografie din santierul naval iugoslav cu nava BUCURESTI,autor Gena Anfimov.


Powered by API/PUM imgur uploader



kitsune

#97
Este frumoasă intenția de a posta despre navele noastre. Am totuși câteva sfaturi, nu le lua in nume de rău:

- fă un pic de corectură la text, ortografic în special (spații înainte de punctuație, lipsă spații înainte de unitatea de măsură, ceva cuvinte dublate, etc.);
- apoi un pic de ordine în informație: nu spui despre dimensiunile unei nave fără să dai pescajul. Tonajul deadweight se scrie cu litere mici "tdw", nu cu litere mari. Și tot așa;
- informația din carte (pe care ai mentionat-o in postul dinainte) există și pe site-ul "marinarii.ro (inclusiv pe pagina lor de fb), cu ceva adăugiri de la persoane care chiar au lucrat pe navă. Ar fi frumos să îi creditezi și pe ei ca sursă, mai ales că folosești fotografii de la ei;
- la creditarea sursei, de regulă se pune hyperlink, nu doar numele, in așa fel încât cel care citește postarea să aibă acces direct dacă vrea să aprofundeze. Există un tutorial pe forum, dar e simplu și să scrii direct [url=https:// ...]sursa[/url] unde in loc de "sursa" poți scrie chiar numele autorului sau ziarul, etc.

De exemplu aici poți găsi tutorialul de pe forum referitor la link-uri și poze.

Succes in continuare.

Și pentru că abia acum am văzut prima ta postare, să îți răspund la întrebarea:

Quote
Par ar fi doua capturi dintr-o filmare veche.Daca aveti asemenea filmari de pe o nava romaneasca ar fi interesant sa o urcati pe youtube,sunt aproape inexistente imagini de pe fostele nave .

Cele două poze sunt chiar asta, fotografii, digitalizate de pe film (de aceea și rezoluția proastă, aparatul original era o bălărie și nici filmul sau developarea nu au fost grozave, plus că au stat prin sertare vreo două zeci de ani). Nu există o filmare, sunt doar atât, instantanee. Din moment ce au watermark-ul meu sunt poze făcute de mine personal (sau de prieteni, pentru care cer acordul de publicare, dar nu e cazul aici, astea sunt făcute chiar de mine).
Ar fi fost frumos să îmi pot permite un aparat de filmat sau o cameră video pe vremea aia, dar din păcate din salariul/diurna mea de atunci nu prea aveam șanse. Azi ne lăfăim în poze și filmări cu tonele, atunci era scump și complicat.

A, mai era ceva: nava de pe care sunt făcute pozele era un cargou românesc, de 8850 tdw, fostul Grivița, în voiaj în balast de la Constanța la Galați pentru încărcare (laminate), urmând mai apoi să se reîntoarcă la Constanța să ia cherestea, in magazii și havalea.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

O fotografie deosebita recent achizitionata. SMR Alba Iulia, ex. Carl Legien ancorata in rada interioara a Portului Constanta


kitsune

#99
O fotografie din arhiva personală, barcă de salvare cu motor (cea din tribord) de la un cargou românesc de prin 1980. Motorul era polonez parcă, in doi cilindri, doi timpi, pornire la manivelă. Locația, rada portului Kandla, India.





Aceeași barcă, aceeași radă. Același motor (oprit de data asta).




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

Foarte misto pozele. Comparand cu o barca moderna toata constructia pare atat de primitiva...

kitsune

Avea bujii incandescente. Adică un șurub găurit pe care îl scoteai înainte de pornire, în gaura aia era o bucată de fitil, îi dădeai foc, așteptai să facă un pic de jar, înșurubat la loc și apoi dat la manivelă. Ce era ok față de altele, avea două manivele, deci dădeau doi oameni concomitent. La multe motoare de barcă de obicei era o singură manivelă, dădeai de îți săreau capacele.
Dar oricum, parfum față de cealaltă barcă, din babord, care era drezină, același mecanism ca in filmele mute.
Ca junior, mi-au mâncat zilele motoarele astea, de barcă, motopompa de incendiu și motocompresorul de avarie, săptămânal le porneam (sau încercam să). În a doua poză, nu se vede, dar sunt și eu. Împreună cu un motorist, un timonier și căpitanul. Rol de abandon în golful Kutch unde mareea are 7 m, deci și curentul de maree e mare. Iar noi eram in barcă și ni se oprise motorul. Am dat la manivelă atunci cât nu am dat în toată viața mea. Dar de fiecare dată când încercam să plecăm, motorul se oprea. Și nava se îndepărta...
Am venit cu spatele  :lol:, iar după ce am scos barca din apă am găsit o funie încolăcită la elice :bash:. Dar cine să o vadă în mizeria aia?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Ah bun, deci nici nu e fire hazard. Chiar deloc.

Harry

In anii '30 pe litoral apar o serie de vapoare de mici dimensiuni, care faceau croaziere regulate intre Cetatea Alba si Balcic. Am reusit sa fac rost de doua poze.





bonus






Harry

SS Carmen Sylva. Colectia Gabriel-Octavian Nicolae.