News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Istoria navigatiei si navelor in Romania

Started by Harry, September 09, 2018, 09:18:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry


Harry


Harry

1937 Gara maritima Constanta, imabrcarea catre New York



1930 intrarea distrugatorului NMS Regina Maria in Portul Constanta


Harry


Harry

WW2 SMR Carol 1 vazut de pe SMR Basarabia


Harry

O fotografie unicat. 1937. SMR DACIA fotografiata de pe faleza Cazinoului


Harry

Anii '30. Portul Constanta, pe puntea vaporului Sui Sang


Harry

O imagine superba

Elevii scolilor de marina salutand Mircea la prima sa intrare in Portul Constanta. Calea ferata care se vede duce la o mica gara de pasageri care mai exista si astazi pe digul de larg.


Rodeo

Noul Mircea. Dacă fotografia e de la prima sosire în România atunci e data de 17 mai 1939, la finalul voiajului de preluare a navei, între Hamburg și portul de domiciliu, Constanța. Interesant este ca peste doar 48 de zile, în 3 iulie 1939 a plecat în primul marș de instrucție, efectuând o călătorie de 60 de zile în Mediterană. Apoi a urmat o pauză de 28 de ani...

Harry

SMR Romania traversand Bosforul. O CPI mai speciala, acest tip de carti postale se gaseau doar in oficiile SMR si la bordul navelor.




Harry

În anul 1938 comandorii Alexandru Lazăr și Alexandru    Dumitriu au achiziționat din Hambur, cu suma de 4.5 milioane de lei cargo-ul S. S. "Naval".

Construit in 1919 vaporul avea un deplasament de 850TDW, lungimea de 67 metri, lățimea de 8 metri și un pescaj de 4.5 metri. Viteza maximă era de 8 noduri.

Odată achiziționat, vaporul a fost redenumit "SANDU".

La comanda vasului a fost ales comandantul Vlasopol  secondat de maestrul militar C. Poenaru.

Comandorul Dumitriu Alexandru, copropietar al vaporului era un încercat lup de mare, copilărind de navele S.M.R. și călătorind în tinerețe pe navele comerciale britanice ce  operau pe liniile către extremul Orient, Pacific și Atlantic.

Revenit în țară și în marina română. Dumitriu ajunge secund pe tancul petrolier "Steaua Română", iar cariera o încheie în funcția de comandant pe cel mai mare tanc petrolier  românesc din acele vremuri, nava "Oltenia".




Harry

Deși mică din punct de vedere al numărului de tancuri petroliere, flota companiei petroliere românești Steaua Română era foarte activă.

Cele 3 vapoare deținute de companie erau: Oltenia (cel mai mare tanc petrolier românesc - 10.120 tone), Steaua Română (8.150 tone) și Principele Barbu Știrbey (4.250 tone) redenumir in data de 3 iulie 1939 Câmpina.

Pe lângă petrolul rafinat produs în România, tancurile duceau in Europa și petrolul rafinat in rafinăria din Batumi (Georgia) și cel rafinat in rafinăria din Baton-Rouge (USA).

Căpitanul Navrea de pe tancul Oltenia a fost remarcat de americani ca fiind cel mai tânăr căpitan de vapor care a intrat in apele Statelor Unite.


Harry


Harry

Portul Constanta in 1942. Vaporul din dreapta este S.M.R. Alba Iulia. Iar pe turnul bursei par sa fie puse plase de camuflaj.


Harry

O imagine de exceptie din anii '30. Cel mai probabil 1937.

Oceanliner-ul S.S. Patria al Fabre line de pe ruta New York-Marsilia-Haifa-Constanta tras in dreptul garii maritime.

Acesta era unul dintre marile transatlantice ce legau Europa de USA. La bord putea lua pana la 2.240 de pasageri.