Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Nu înțeleg cum niște drumuri județene "pe pământ" pot încurca o autostradă care prin zonele alea va trece numai pe viaducte și prin tunele  ??? ??? ???

rocklee

este vrio schita sau un desen cu aceste drumuri ...centuri...ce or fii....sau e gargara de doi bani ca si pana acum... :(  >:(

pasadia

Nu as vrea sa ma laud dar am ajuns la vreo 8 calatorii pe feroviar intre Brasov si Bucuresti in ultimele 30 de zile (testez variante alternative, asta dupa ce in septembrie am petrecut si un prim concediu feroviar pana in Slovenia si inapoi).

Ce vreau sa subliniez e ca trenurile sunt pline. Ok, poate nu neaparat 100% pe toata lungimea, dar aseara de exemplu scaunul din fata mea a avut ocupant (rezervare) pentru o calatorie Ploiesti - Campina si apoi alt ocupant de la Campina pana la Brasov. Calitatea (toate calatoriile cu CFR) e insa discutabila -  de exemplu vagon pus din Brasov la care nu mai functiona butonul de la toaleta undeva pe la Ploiesti (nu stiu daca nu functiona din start sau nu). Tapiteria asa cum o stim, trenul a mers cu usa deschisa intre Sinaia si Busteni (chestie care nu stiam ca e posibila, dar nu ma intrebati tipul de vagon caci nu am invatat aceste detalii).

Una peste alta imi e greu sa cred ca voi reveni usor la a conduce pe DN1. E mult mai lejer si placut sa citesti in tren decat sa conduci pe DN-urile patriei. De-as avea tren care sa ma duca in 3h si la Cluj (2h Sibiu, 4h Timisoara) chiar as fi multumit.

oc7avian

E clar soluția optimă, dar vagoanele sunt o loterie. În Mersul anterior puteai prinde inclusiv vagon etajat la tarif de IR, în funcție de noroc.

Cererea e atât de mare duminică încât IC-ul de prânz era plin, după ce IR-ul de cu 15min mai devreme tot full rezervat a plecat (cls a II-a, la cls I erau ambele 50-75% rezervate - ambele trenuri cu 2 vagoane de cls I)

Problema e că tarifele sunt mari când vorbim de un grup de persoane, unde financiar mașina devine rentabilă. Iar cum București - Brașov door-to-door e +3.5h cu IC/IR (mai ales de când au crescut timpii totali de pe 11 Dec), sunt câteva intervale orare în care mașina e rentabilă și ca timp, chiar dacă e oleacă aglomerat. Sau literalmente n-ai tren/loc (seara din Brașov e crimă și pedeapsă să pleci, dacă nu vrei să ajungi în jur de 11pm)

Dar da, confortul drumului e mai bun în tren dacă prinzi vagon ok. Deobicei la clasa I, să nu stai 40min cu oameni pe culoar pe București - Ploiești și să te coci vara că nu face față AC-ul. Deși nici aici nu mai e o garanție.

PS: scriu asta din perspectiva omului care merge cu trenul pe ruta asta și care a decartat ~600lei pentru 2 persoane în ultima lună.

dumbravaandrei

eu de obicei merg la clasa I si rar am avut probleme. Iau la clasa I din pricina spatiului mai mare. 
Si de acord cu pasadia, comfortul trenului este cu mult peste comfortul statului in coada pe DN1, indiferent de masina pe care intentionezi sa o utilizezi.
Oamenii care ofera servicii in jurul garilor trebuie civilizati si readusi pe fagasul civilizatiei (comercianti, taximetristi)

carutasul

@pasadia : te-ai și născut pe ruta corectă :) Am mai mers și eu - nu circul foarte des - dar numai pe rutele unde diferența de timp nu e foarte mare, am fost la Vaslui de pildă și a fost destul de ok, timpul pe waze era cam egal cu cel cu mașina. Dar sunt doar câteva direcții unde "rentează", în rest dă cu minus la toate capitolele, din păcate. În plus și problema că trenul e full e deranjantă pentru că nu prea poți lua decizii ad-hoc, trebuie să rezervi din timp. Era să rămân prin Vaslui că nu m-am așteptat să fie vândut tot .... :)   

hvm

Trebuie sa recunoastem ca pe Bucuresti - Brasov e mult mai bine decat in multe alte zone. Ex ar fi Iasi - Vatra Dornei ai avea cam 4:40 daca nu sunt intarzieri deloc (rareori) sau 3:40 cand mergi cu masina. Daca adaugam si cat faci de acasa la tren si apoi de la gara unde trebuie sa ajungi in vatra dornei cresti la vreo 5:15 minim. e o diferenta de aprox 1:45.

Daca ne intindem putin o sa vezi ca Iasi - Munchen e 27 de ore cu trenul si 19 ore cu masina... asa ca nu il vad inc ao alternativa. Mai bine merg cu avionul chiar daca e mult mai scump.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

stangabriel


mirceaeliade

A stat peticul asta de 200m gatuit cred ca doua decenii, si lucrarile au durat doar vreo luna....  Giratoriul se va deschide si el impreuna?

stangabriel

https://economedia.ro/ministerul-dezvoltarii-nu-reuseste-sa-desemneze-castigatorul-contractului-de-400-de-milioane-de-lei-pentru-modernizarea-drumului-judetean-campina-sacele-alternativa-la-dn-1-valea-prahovei-evaluarea.html

Compania Națională de Investiții, din subordinea Ministerului Dezvoltării a ajuns miercuri, la a treia amânare pentru evaluarea ofertelor la contractul de 411 milioane lei prin care se va moderniza Drumul Județean Câmpina-Săcele, pe Valea Doftanei. Miercuri, 20 decembrie era termenul anunțat pentru finalizarea procedurii de evaluare a celor 9 oferte  ,dar Compania Națională de Investiții a prelungit cu șase săptămâni, până la 3 februarie 2023 desemnarea câștigătorului.  Este unul dintre cele mai mari contracte pentru modernizări de drumuri județene, a fost lansat în licitație pe 9 iulie 2022, iar primul termen anunțat în SEAP era 8 noiembrie.



În 2015, Ministerul Transporturilor considera investiția ,,un proiect critic" și promitea să preia Drumul Județean de la autoritățile prahovene și brașovene pentru a-l asfalta (în județul Brașov este drum forestier accesibil doar pentru mașini de teren).

Nouă oferte au fost depuse la contractul de 400 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a Drumului Județean 102 I Câmpina – Săcele, șoseaua de pe Valea Doftanei fiind alternativa la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei și chiar a DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele, varianta pentru camioane. Din cele 9 oferte, 5 sunt de la constructori români: Autotehnorom, BogArt, Coni, Erbașu și Ness Proiect Europe, iar patru de la constructori din afară: Makyol, Ozaltin, Porr și Strabag.

Proiectarea are o durată de 6 luni, pentru execuție sunt prevăzute 42 de luni, iar garanția este de 5 ani. La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul a aprobat, în februarie 2022, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:

• tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;

• tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.

Intervențiile în vederea asigurării viabilității DJ 102I au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud și partea centrală a țării și, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naționale DN1 și DN1A. Durata de execuție a obiectivului este de 42 luni, iar valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Națională de Investiții, va asigura 616.072.000 lei, diferența fiind suportată de Consiliile Județene Prahova și Brașov". Comunicatul Guvernului nu precizează dacă, după modernizare, Drumul Județean pe Valea Doftanei va avea și portanța necesară pentru camioane grele.

În lipsa Autostrăzii Ploiești – Brașov, modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei va fi o variantă doar pentru șoferii care sunt în tranzit pe Valea Prahovei spre și dinspre Brașov, cei care au cazare în stațiuni folosind tot DN 1. Însă, odată modernizată, șoseaua Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei ar prelua atât din traficul de tranzit de pe DN 1 Valea Prahovei cât și de pe DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele, varianta pentru camioane foarte aglomerată în zilele de week-end când mulți șoferi o folosesc deja pentru a evita ambuteiajele din stațiuni. Spre deosebire de DN 1 A, care trece prin multe localități, este mai lung și cu serpentine strânse (aproximativ 1000 metri altitudine Pasul Bratocea) pe Valea Doftanei șoferii ar mai câștiga timp pentru că ar merge tot pe 2 benzi/sens până la Câmpina, deci ar scuti și cozile de pe Centura Ploiești Nord și Văleni.

mirceaeliade

Start licitatie VO Comarnic la profil de DN.  Ne vedem cu tunel A3 de 10 km prin 2030-2035

https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100161157

Liviu M

În condițiile în care începe și se termină în sensuri giratorii și mai are și pe parcurs 3, va fi probabil încă un loc de "stocare".  :lol: Mă îndoiesc că în weekend/vacanțe în Comarnic va fi mai bine că acum.  :(

nitz

Intr-adevar, nu stiu unde va fi limitarea de capacitate mai mare: trecerile de pietoni din Comarnic, sau cele 4 giratorii de pe DN1/centura din viitor . Dar pentru localnicii din Comarnic, clar va fi o mare imbunatatire de trafic in oras. Poate cei cu magazinele de covrigi sa regrete...

Exista in documentatie o plansa cu amplasarea centurii fata de A3. Acolo A3 apare desenat pe vechiul traseu al lui Vinci, prin tuneluri pe sub deal, si nu prin albia Prahovei. Sa fie un semn?

Liviu M

Sper să mă înșel, dar eu cred că pentru localnici vor dura poate mai puțin, dar cozile nu vor dispărea. Când "centura se va umple, cei care merg cu waze o vor lua prin oras.

Plusul propunerii actuale (față de variantă anterioară) e punctul sudic de începere.

oc7avian

O dată mutat DN-ul pe centură, poți implementa taxă de acces ;)

Centurile astea sunt complementare viitorului A3. E foarte bine că se fac. Iar taxa de acces va împinge traficul de tranzit pe ele. În plus poți avea transport public mai eficient în stațiune, astfel încât trenul să fie o opțiune viabilă.