Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liviu M

Păi tunelurile alea prea scumpe. Caută proiectul Vinci, că e pe undeva pe aici.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Calin88

Pai daca faci cut & cover sub DN, pe unde bagi traficul cat e DN-ul inchis? Inchizi cate o banda? Anul asta in septembrie/octombrie au fost cozi de ore intregi pentru schimbarea unui rost amarat de dilatare, ar fi absolut criminal sa inchizi drumul in tot Busteniul pe cate o banda.
Apropo, cu camioanele ce faci, le lasi sa se chinuie in continuare pe Cheia, nu?

Doar cineva care nu a circulat vreodata pe Valea Prahovei poate spune ca traficul este ridicol si poate fi sustinut de DN cu o banda pe sens. Traficul este cel putin la nivelul Vaii Oltului sau DN2. Si asta fara camioane.
A7 e in diferite faze de proiectare/constructie, A1 e contractat pe toata lungimea Sibiu-Pitesti. Ridicol este sa sustii ca singurul drum cu trafic de autostrada din Romania in afara de cele 2 e bun asa cum e 1+1 si trebuie doar centuri. In timp ce platim sute de milioane de euro pentru a ne lupta cu dealurile Salajului sau pentru poduri peste Dunare, desi drumurile respective o sa aiba ani buni trafic de DJ.

Liviu M

@dr4qul4:lol: De unde sa stiu eu preturile de dincolo?
Serios acum, mie mi s-a cam luat de "solutiile" care "mut" *) viata unor oameni pe motiv de "bine general".
Cand nu se poate altfel, nu se poate, dar cand s-ar putea da' e ceva (chiar si mult) mai scump...
Nu-s de ce am vaga senzatie ca cei care propun "solutiile" sunt cumva-cumva neafectati de disconfortul produs de acestea. 

*) De la hidoseniile de pasarele pentru traversare, la betoanele care impart localitati in doua, la pasaje si mai hidoase care aduc masinile in dreptul geamurilor de la etajele 2-3, la autostrazi pe langa/printre case, pana la exproprieri.
Cocoasa de la Focsani deranjeaza, pe motiv ca cei in tranzit vor avea de mers 5 km in plus. In acelasi timp se propune cu seninatate interzicerea virajelor la stanga prin localitati si sensuri giratorii pentru intors cine stie pe unde. Pentru oamenii aia care au treaba "la stanga" (in general localnici, care "fac stanga" zilnic) nu conteaza kilometrii in plus, masinile lor nu consuma si timpul lor nu conteaza.

pasadia

Pentru ca sunt unul dintre cei care militeaza pentru interzis virajul la stanga si "sensuri giratorii pentru intors cine stie pe unde", iti spun ca aceasta solutie vine EXACT in favoarea acelor localnici.

Ei sunt cei care ACUM pierd 30 de minute sau mai mult pentru a strabate un drum ce ar dura 5-10 minute. Ei sunt cei care ACUM au parte de poluare, zgomot si trafic permanent. Si totodata ei sunt cei care ACUM isi consuma resursele aiurea, nefiind capabili sa dezvolte variante alternative de transport (exista un semi-transport public, pentru biciclete e cam zero, etc...).

Evident ca aceasta solutie va fi una temporara. DUPA ce (si DACA) se va construi A3 (sau macar un HP care sa strabata zona prin tunel pe sub Zamora) Busteni-ul va putea reveni la haosul de acum (daca isi vor mai dori asta).

Liviu M

Quote from: pasadia on November 01, 2022, 10:55:03 AMEvident ca aceasta solutie va fi una temporara.
Zi-le asta si celor din satele de pe DN1, intre Bucuresti si Ploiesti, unde exita A3 paralel cu DN.
Zidurile de beton care le despart satele in doua au fost adaugate dupa deschiderea A3.

pasadia

Da, le zic. Le zic ca trebuie sa militeze pentru trecerea de la 2*2 la 1+1, pentru amenajarea intersectiilor cu benzi dedicate de acumulare pentru viraj la stanga, pentru semaforizare unor intersectii si treceri de pietoni bine iluminate.

Dar nu le pot zice aici caci ma arde @Ionut pentru off-topic. Sau ma ard alti colegi de forum ca "nu vreau dezvoltare, ca sunt anti-asfalt, ca sunt un ecologist stangistcu ineptii in cap" sau alte texte similare.

Liviu M

Unde le-ai zis?  ???
A propos de interzis la stanga, "expertii" te-au (v-au) citit si au implementat-o, dar au obosit de atata citit si n-au mai ajuns si la partea cu giratoriile.
La Comarnic am inteles ca, atunci cand li se pare ca e cazul, blocheaza virajele la stanga cu bidoane (n-am prins blocajul, l-am vazut intr-o filmare aici pe forum si am vazut bidoanele pe strada "la stanga"), numai ca au pierdut bidoanele pentru giratoriu.
Acu' daca tot e pe militat diverse care oricum nu se fac, eu le-as propune comarnicenilor sa militeze pentru bariera, ca a lu' Mazare la Mamaia.  :D 

stangabriel

https://economedia.ro/drumul-pe-valea-doftanei-campina-sacele-alternativa-la-aglomeratia-de-pe-dn-1-valea-prahovei-ministerul-dezvoltarii-a-prelungit-cu-o-luna-si-jumatate-pana-pe-20-decembrie-termenul-pentru-evaluarea.html

Ministerul Dezvoltării prin Compania Națională de Investiții a prelungit cu o lună și jumătate, până pe 20 decembrie, termenul-limită pentru evaluarea ofertelor la contractul de 400 de milioane lei pentru modernizarea Drumului Județean Câmpina – Săcele, o alternativă la DN 1 Valea Prahovei. Inițial, evaluarea ofertelor la contractul de 400 de milioane de lei avea termen luni, 7 noiembrie 2022.

Licitația pentru modernizarea Drumului Județean 102 I pe Valea Doftanei a fost lansată pe 9 iulie, iar la termenul din septembrie au fost depuse 9 oferte de la constructori din România, Austria și Turcia (Autotehnorom, BogArt, Coni, Erbașu și Ness Proiect Europe, respectiv patru de la constructori din afara țării: Makyol, Ozaltin, Porr și Strabag).

Proiectarea are o durată de 6 luni, pentru execuție sunt prevăzute 42 de luni, iar garanția este de 5 ani. La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul a aprobat, în februarie 2022, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:

– tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;

– tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.

Intervențiile în vederea asigurării viabilității DJ 102I au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud și partea centrală a țării și, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naționale DN1 și DN1A. Durata de execuție a obiectivului este de 42 luni, iar valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Națională de Investiții, va asigura 616.072.000 lei, diferența fiind suportată de Consiliile Județene Prahova și Brașov". Comunicatul Guvernului nu precizează dacă, după modernizare, Drumul Județean pe Valea Doftanei va avea și portanța necesară pentru camioane grele.

În lipsa Autostrăzii Ploiești – Brașov, modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei va fi o variantă doar pentru șoferii care sunt în tranzit pe Valea Prahovei spre și dinspre Brașov, cei care au cazare în stațiuni folosind tot DN 1. Însă, odată modernizată, șoseaua Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei ar prelua atât din traficul de tranzit de pe DN 1 Valea Prahovei cât și de pe DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele, varianta pentru camioane foarte aglomerată în zilele de week-end când mulți șoferi o folosesc deja pentru a evita ambuteiajele din stațiuni. Spre deosebire de DN 1 A, care trece prin multe localități, este mai lung și cu serpentine strânse (aproximativ 1000 metri altitudine Pasul Bratocea) pe Valea Doftanei șoferii ar mai câștiga timp pentru că ar merge tot pe 2 benzi/sens până la Câmpina, deci ar scuti și cozile de pe Centura Ploiești Nord și Văleni.

ijwtsh

Poate cineva sa posteze traseele noilor drumuri?

Sorin Grindeanu pe Facebook

QuoteAm semnat astăzi două parteneriate importante pentru descongestionarea traficului rutier pe Valea Prahovei (DN1)!
Împreună cu Consiliul Județean Prahova dorim să aplicăm soluții pentru separarea traficului turistic de cel de tranzit prin construcția unor căi rutiere suplimentare la Azuga, Bușteni și Comarnic.
În perioada imediat următoare CJ Prahova va lansa licitațiile pentru proiectarea și execuția acestor obiective.
Drumul de acces de la Comarnic va avea o lungime de 5,86 km, iar construcția lui va dura 24 de luni de la semnarea contractului.
Drumul de acces rutier complementar- necesar descongestionării circulației din zonele centrale ale orașelor Bușteni și Azuga- va avea o lungime de 9,43 km și va fi finalizat în 36 de luni de la semnarea contractului.
Finanțarea acestor proiecte este asigurată de Ministerul Transporturilor, din POT 2021-2027.
Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 1,179 miliarde de lei: 341 milioane lei pentru accesul rutier în zona localității Comarnic, 838 milioane lei pentru accesul rutier în zona localităților Azuga și Bușteni.
În acest moment sunt 54 de protocoale încheiate cu autoritățile locale, ceea ce face ca implementarea unor proiecte de interes zonal să fie mult mai eficientă.

mirceaeliade

mi se pare mie sa e o tampenie chestia cu centura Comarnic?  daca se construieste, A3-ul se ingroapa, literalmente, pe sub Comarnic

alin2pas

Dacă vor să facă o centură ocolitoare, de ce nu o fac la profil de autostradă, cum au făcut la Sibiu și Bacău?

hefaistos

Usurel, usurel.
Ei nu fac. Doar vorbesc despre facut.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

naivu

Pe mine ma ingrozeste cum se pornesc fel de fel de proiecte concurente cu A3 in aceasi vale ingusta fara sa existe nici coordonare cu proiectul A3 nici prioritate pt acesta!
Toti de aici am auzit de scuza Consitrans pentru a adauga vreo 2km la tunelul dintre valea Prahovei si valea Rasnoavei ca sa nu deranjeze proiectul giratoriului suspendat de la intersectia cu DN73A; sa ne imaginam cum ar fi fost daca era deja inceputa constructia giratoriului.

Telvanni

Pe de alta parte nici nu putem sa visam autostrada la infinit. As prefera sa se faca orice se poate repede, in 2-3 ani, decat sa astept marea autostrada. Daca se facea de acum 10-15 ani o centura ocolitoare, 1+1, era perfect, castigam zeci de ore din viata mea.