Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liviu M

Ce dornici sunteți de taxe noi! :o
Cum apare câte o bucată noo de "ceva", cum apare și taxa aferentă. Avem un pod aproape gata, deja se fac planuri pentru taxa. Se vorbeste de un tunelaș pe A1, pac propuneri de taxe extra. Apare o schiță de drum nou prin Comarnic *), pac, o taxă noo. Presupun că pentru intrat în "stațiunea" Comarnic.

*) Asta nu e centură, e un alt drum care "rupe" Comarnicul în două. Mai la stânga, ceva mai puțini localnici afectați, dar in continuare cam jumătate din ei.
Ca să fie centură adevărată, ar fi trebuit să nu aibe nici o intersecție în Comarnic (poduri peste cele 2 - 3 drumuri locale **) ) și DN continuu pe centură. Intrările/ieșirile in/din Comarnic cu bretele denivelate + benzi de accelerare.

**) Da' probabil nu e loc, așa că transformă un drum local in "centură", fiind nevoiți să preia o parte din traficul local (care altfel n-ar avea nici o treabă cu centura).

mirceaeliade

taxa care o vom plati cu totii e costul suplimentar in miliarde de la buget care se va duce in tunelurile obligatorii pt A3 care cu VO nu va mai avea cum sa fie fara tunel aici

Liviu M

Pe unde bântui eu, lupta se dă pe scosul circulației din localități, că au ajuns la concluzia că pe termen lung e dăunătoare. Noi aveam șansa s-o facem cum trebuie din prima. Da' na, noi facem "economie".
Ce vreau să zic e că și cu "centură" și fără, tot varianta cu tunele e cea "adevărată".
Părerea mea (c), desigur.

GIV

Quote from: nitz on December 24, 2022, 01:45:55 PMSa fie un semn?
nu e niciun semn...nici ei nu stiu pe unde o sa treaca autostrada, daca o sa fie mai defreme de 2050....


medicul de garda

Sunt simultan placut surprins dar si ingrijorat de centurile astea anuntate. Pe de o parte, Comarnic si Busteni au nevoie de o solutie alaltaieri, daca se poate, avand in vedere ca proiectul A3 e inca foarte departe de a deveni realitate, din cauza stagnarii studiului de fezabilitate.

Solutiile nu sunt nici grozave, dar nici oribile, adica vad ca au prevazut viaducte si poduri cu nemiluita atat la Comarnic, cat si la Busteni, nu le-a fost jena nici cu un pasaj subteran pe sub CF (sa vedeti atunci dezastru in timpul santierului). Si in zona castelului Cantacuzino vad ca au propus chiar un tunel scurt. Pe de alta parte, aliniamentul e absolut groaznic, unduieste exagerat  de mult. Ok, inteleg, prin Busteni nu prea ai de ales, dar la Comarnic ce scuza au pentru serpuiala respectiva, ca se vede ca e spatiu intre cladiri si rau pentru un drum mai drept? Inclusiv unele viaducte serpuiesc, desi e spatiu ca sa mearga drept. Proiectam iar Carlige mici si mijlocii?

Si de departe cel mai prost lucru mi se par intersectiile cu drumurile locale, majoritatea sunt simple in T. In Comarnic vad ca au inlocuit un drum local, de pa malul opus, cu centura, astfel incat tot vei avea destule masini care sa faca stanga de pe drumul principal. In Busteni, mai rau, e o intersectie in cruce in unghi ascutit cu drumul principal din cartierul Zamora. Prevad un haos imens pe acolo. Inteleg scopul de a devia traficul dinspre centrele acestor orase, pentru a mai separa traficul de tranzit de toate manevrele traficului local, dar asta doar muta problema undeva cu trafic ceva mai redus, nu o elimina, si scade, per total, siguranta circulatiei din cauza vitezei crescute si a intersectiilor numeroase.

Insa, de departe cel mai ingrijorator lucru mi se pare ca centurile astea nu par sa fie coordonate in vreun fel cu realizarea A3, desi au fost proiectate cam in acelasi timp. La Comarnic si Busteni e clar ca sunt complet incompatibile cu variantele propuse cu minim de tuneluri (ceea ce nu e neaparat un lucru rau). Dar proiectantii A3 sunt constienti de lucrul asta, oare? Fiindca nu am vazut nicaieri mentionat conflictul cu centurile astea in prezentarea avantajelor si dezavantajelor variantelor studiate (desi, repet, au fost scrise cam in acelasi timp proiectele).
La Azuga sunt cel mai ingrijorat, fiindca centura pare sa se suprapune cu aliniamentul autostrazii A3 la vest de Prahova, aliniament care e cam acelasi in toate variantele studiate... Sa nu ne trezim aici cu vreo surpriza, cum deja se prefigureaza una scumpa din cauza pasajului prevazut in Predeal la intersectia cu DN73A  >:(
Trust me, I'm an east-european doctor!

Xenos

Centurile astea mi se par o idee bună. Orice autostradă - și vorbim de minim 15 ani - nu au cum să fie decât în tunel la Bușteni și Comarnic.

Altminteri da, în detaliu, se mai poate lucra la traseu. E clar că nu vorbim de variante de viteză ci de ceva similar centurii Sinaia - dacă o putem numi așa - adică drumuri care să evite blocajul total. Dacă se va merge cu 50 km/h ziua mă declar mulțumit.

Liviu M

Problema e că tentativa de la Comarnic nu e similară cu centura Sinăii. La Sinaia nu taie orașul în două, ca la Comarnic. In Sinaia pe dreapta (mergând spre Brașov) nu ai decât un Penny și gara.
Eu îmi doresc să mă înșel, da...

pasadia

Am deschis proiectul centurii Busteni - Azuga, am vazut ca sunt prevazute 3 giratorii in 1,5km (km 0, apoi intersectiile cu str. Amurgului si str. Saelelor (in Poiana Tapului), apoi inca 3 giratii noi pana la Azuga. Mi-am facut cruce, dar asta e. In mod normal ar trebui sa sper ca nu se vor implini asemenea proiecte, dar pe de alta parte tind sa cred ca acestea (plus giratiile alea suspendate, plus DJ-ul 102I) vor fi singurele interventii pe zona asta. A3 NU va exista, si asta pare tot mai evident, orice ar declara unii si altii.

hefaistos

 :D  :D  :D
A3 Comarnic Brasov o sa se faca atunci cand vom avea 8-10 miliarde de "aruncat". Nu in cursul vietii mele.
Culmea ar fi ca, prin "efect sinergic" cu A13 (Brasov Bacau) si cu A1 (Pitesti Sibiu), centurile astea sa rezolve mare parte din problemele de trafic de pe VP.
Si "Puf!!!" dispare presiunea pentru o autostrada pe VP.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

pasadia

Da, da, știu placa asta... M-am saturat de ea, de prin 2014 de când mi se spunea cum va exploda turismul pe valea Topologului și cum ar trebui să mă grăbesc cu pensiunea pe la Salatrucu în sus căci toți bucureștenii se vor opri acolo.

Dar ce sa zic - dacă va scădea "presiunea" pentru A3 (adică în traducere, dacă "va scădea volumul de trafic") atunci vei avea cealaltă problema, cea legată de siguranță. Pe drumul asta (Comarnic - Predeal) acum nu ai accidente mortale tocmai pentru că traficul e atât de ridicat încât nimeni nu depaseste și astfel nu generează accidente.

Și așa ajung la problema reală - vrei autostrăzi sau investiții pentru a avea siguranța rutieră. Ce se întâmplă nu va genera asta...

Xenos

Chestiile astea nu pot ține loc de autostradă! Volumul uriaș de trafic și civilizația elementară reclamă autostradă între capitala țării și centrul ei, cel mai important oraș din centru.
Totuși, de vreme ce planificarea acestei autostrăzi este atât de în urmă și vorbim de minim 10 ani (eu cred că și mai mult, dar bine că prioritizăm autostrăzi prin Sălaj...) este absolut necesar să se facă ceva pentru a preveni blocajul total.
Doamne ferește să trebuiască să ajungi la doctor sau să ai alte urgențe ziua, în orice weekend, în orice vacanță și cam toată vara în perimetrul Comarnic, respectiv Sinaia-Bușteni-Azuga...se și vede cum aceste localități mor...inclusiv din această cauză. Așadar aceste centuri sunt o soluție necesară de mult timp...

Calin88

Bine ca avem miliarde de aruncat pe Brasov-Bacau, Timisoara-Moravita, A7 la N de Suceava, DX-urile de la Braila, Alternativa Techirghiol, Bucuresti-Alexandria s.a.m.d. dar nu avem pentru cel mai aglomerat coridor din tara ramas fara autostrada in licitare sau constructie.
Si nu, chiar si cu A1 si A13 complete, nu vad cum ar ajuta traficul de pe VP (+Cheia) care are, predominant, originea/destinatia in Brasov/Covasna/Harghita.

naivu

Principala problemă este că, pe baza SF-ului în curs, Ploiești-Brașov va costa dublu cât Pitești-Sibiu, ceea ce contrazice bunul-simț. Miliarde s-ar putea găsi, dar nu văd guvernul care să vrea să aloce atâția bani pt un tronson proiectat aberant de costisitor. După mine, nu se va demara licitația de execuție decât pe un traseu similar celui din proiectul Vinci

Calin88

Pai pana nu renuntam la aberatii precum tunel in campie la Brazi sau la Comarnic, evident ca va fi prohibitiv de scumpa.
Dar aici poate sa vina si statul prin CNIR si sa spuna "nu, ideea de a proteja traficul de o potentiala explozie a rafinariei printr-un tunel la campie e absolut aberanta si vrem variante fezabile economic". Ca doar nu e dreptul firmei care face SF sa decida de la ea putere ca asta e nevoie acolo.