Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

Eu trăiesc cu impresia că aberația Consitrans nu e făcută din prostie (Consitrans a demonstrat că poate da și SF-uri acceptabile), e făcută la ordin (nu știu nici al cui și nu înțeleg nici de ce).

Liviu M

Quote from: Calin88 on January 25, 2023, 02:56:47 PMtunel in campie la Brazi sau la Comarnic,
Comarnic nu e la campie, e in subcarpati.  :p
Si da, ca sa fie civilizata, de la Comarnic trebuie tunel(uri).

Calin88

La Comarnic, valea e inca suficient de lata incat poate fi investigata o optiune fara tuneluri sau cu tuneluri minime. Mai sus, la Sinaia si Busteni, clar nu e cazul si sunt necesare tuneluri. Cum avem proiectate la Meses sau pe A1, cum o sa avem si pe A8.
Culmea, Consitrans e aceeasi firma care a proiectat nodul A13-A1 la Boita ca sa evite un tunel mic la Vestem, unde era mai logic. Sau care a proiectat mega debleul de la Holdea, in loc de tunel. Dar, pe proiectul asta, brusc le-a disparut frica de tunele si le proiecteaza inclusiv in zone de dealuri sau la campie, unde exista alternative. E clar ca tergiversarea proiectului e facuta la comanda; probabil baietii de la guvernare viseaza iar PPP

naivu

In proiectul Vinci erau doua tuneluri relativ scurte si pe sub Comarnic.

mirceaeliade

parerea mea e ca 2 tuneluri scurte se fac probabil mult mai repede si ieftin decat unul singur de aceeasi lungime, pt ca poti stabiliza muntele si lucra din 4 puncte fata de 2 puncte de iesire/intrare

Liviu M

Quote from: Calin88 on January 25, 2023, 04:48:14 PMLa Comarnic, valea e inca suficient de lata
Știu, nu trece pe la gardul tău, e perfect...
În postul de mai sus am folosit in mod special cuvântul "civilizată". Adică de putut se pot face multe, bine ar fi să fie alese variantele decente. Și o autostradă care să taie Comarnicul fix in două și fix la cota cea mai joasă *) (și care mute și albia Prahovei în același timp), numai decentă nu mi se pare.

*) Adică se va auzi perfect în tot Comarnicul.

liviu09

Quote from: Calin88 on January 25, 2023, 02:56:47 PMPai pana nu renuntam la aberatii precum tunel in campie la Brazi [...], evident ca va fi prohibitiv de scumpa.

Eu as vedea oportun impartirea si prioritizarea loturilor, ultimul dintre ele fiind Ploiesti-Comarnic, fiind dublat de DN1(2+2). Asa, putem elimina din ecuatie o suma considerabila, pana la momentul potrivit.

Calin88

Pai acum raul Prahova si CF taie Comarnic in doua, deci o eventuala autostrada intre CF si rau nu ar modifica nimic, ba chiar ar putea adauga, unde este nevoie, conextiuni/pasaje peste toate cele 3 obstacole. Aceleasi argumente pe care le-ai adus tu ar putea fi puse si mai jos in vale, in zona Breaza, Campina, ba chiar ar putea fi adus si in zona Poiana Tapului, Azuga, Predeal.
Asa iese ca avem nevoie de tunel de la Banesti pana dupa Comarnic si peste tot pe VP unde avem zone locuite, fara exceptie. Asta ca sa nu facem galagie, ca acum e o liniste monumentala in zona. Dar nu ingropam si CF daca tot vrem liniste? Nu de alta, dar, de exemplu, uneori se aude de pe varful Postavarul cand trece cate un tren jos pe la Timis (si acolo este o diferenta de nivel mult mai mare decat intre zona de dealuri a Comarnicului si albia Prahovei, deci galagia pe care o face un tren este mai notabila in Comarnic).
Oricum, asta este o discutie academica pentru ca fix pe acolo o sa bage asa zisa centura si nu mai ramane loc si de autostrada. Lasa ca e mai bine pentru locuitori sa aiba ambuteiaj continuu aproape in fiecare weekend din vara si din iarna, fix pe unde s-ar putea face autostrada si ai avea un trafic fluent si bariere fono-absorbante.

Cat despre reamenajarea/mutarea albiei Prahovei, deja e mutata pe un coridor artificial in fosta zona industriala de langa gara. Atat in Comarnic cat si in amonte si aval de Comarnic ai microhidrocentrale construite (nu stiu daca sunt folosite sau nu); raul e plin de deseuri. Ce rau mai poate face mutarea lui in zone punctuale pentru a face loc A3? Birocratia e dificila, dar si aprobarea unui proiect aberant de scump e dificila.

@liviu09
Cele mai importante sunt, intr-adevar, centurile la Busteni, Sinaia si Comarnic. Eu nu inteleg de ce nu e studiata o varianta prin care DN1 in zona sa devina A3, cel putin intre Ploiesti si Banesti. E suficient de dreapta, nu ar mai necesita exproprieri multe, nu prea exista constructii cu acces direct din DN. Se pot face intersectii denivelate acolo unde avem acum intersectii (Floresti, Paulesti, Baicoi) si zona cu restaurantul paralela 45, unde avem acces din DN, poate sa devina zona de servicii.

pasadia

Oameni buni, tunelul cel mai lung propus în SF-ul Consitrans (cele 5 variante) NU e la Comarnic ci la Campina, și are vreo 12 km.

Și de altfel în versiunea Consitrans, dacă nu vrem tunel atât de lung acolo, singura opțiune luată în calcul e un viaduct de aceeași lungime. La fel la Brazi - ori tunel de 2,5 km, ori viaduct la fel de lung.

Și mai sunt locuri in care opțiunile sunt aberante. La Pârâul Rece lungimea tunelului propus variază funcție de traseu intre 1,3km și 7km. Ghiciți care lungime este inclusa in "soluția propusă"?

Efectiv totul indica că au dorit să scoată o valoare cat mai mare pentru investiție.

Liviu M

Recunosc, eu îmi doresc detronarea Mariei Sale Șoferul și înscăurarea Mariei Sale Omul.
Așa că din partea mea da, ar trebui îngropat tot ce deranjează. Panourile fonice au și ele limitele lor.

medicul de garda

#985
Am vazut si eu aberatiile propuse de Consitrans in zona Campinei, unde ai deales intre un tunel de 12 km sau viaduct de 11 km. Si tunelul e proiectat absolut cea mai mare in bataie de joc si risipa de resurse imaginabila, adica tunelul subtraverseaza raul Prahova fix dupa intrare (!!!), si portalul e situat in vale, deci se intra in tunel ca in pasajul Unirii. Asta desi era spatiu suficient sa faci portaluri pe malul opus al Prahovei cativa km mai departe, plus niste poduri peste rau. Ramai prost cand vezi ce au desenat, si asta doar pe plansele atasate, sunt multe solutii in text care nu beneficiaza de un desen in varianta eliberata catre "dezbatere publica".

Idem si cu pasajul de 11 km. Nu neg ca zona aia e ingusta si destul de antropizata, dar nu inteleg de ce e nevoie de un viaduct continuu atat de lung, in loc sa il sparga in bucati mai mici conectate de rambleuri. Va dati seama cum se va circula pe acolo daca vreodata e nevoie de lucrari? Si am circulat pe A19 prin mijlocul Siciliei, care pe o portiune de 20+km e aproape numai viaduct, dar era intrerupt de terasament normal, ceea ce s-a dovedit extrem de util, avand in vedere ca era inchis cate un fir pentru reabilitarea podurilor.

Deci tot proiectul asta e fix incercarea cuiva de a forta blocarea A3, e prea pe fata proiectarea facuta la misto. Sigur, o parte din problema la solutiile astea fortate e si refuzul CNAIR de a accepta sensuri de mers separate, daca e sa fim sinceri... :-[
Trust me, I'm an east-european doctor!

pasadia

Chiar radeam zilele trecute cu un prieten - daca tot sunt dispusi sa puna pe hartii solutii din astea, cu 60km de tunel, atunci nu inteleg de ce nu au gandit un tunel de la Gura Diham (valea Cerbului) spre Glajarie (valea Ghimbaselului). Sau de la Azuga pana sub Paraul Rece in valea Cheii. In ambele situatii am fi avut 7-8km de tunel, dar scapam de problema cu terenurile MApN (UM-ul de vanatori de munte de la Predeal, "problema" mentionata insisten in document, scapam de nodul Predeal, obtineam o lungime ceva mai mica (si deci un cost potential mai mic).

La cat s-au chinuit sa gaseasca solutii scumpe, putina originalitate nu au gasit sa adauge...

mirceaeliade

Stie careva daca se mai aplica regula cu fara tiruri in weekend pe DN1? Ca am stat blocat prin Sinaia vreo 3 ore.
Politia zice ca se circula in conditii de iarna dar nu par sa verifice tirurile pt cauciucuri - desi se pare ca pe la pranz un tir bulgar cu cauciucuri de vara a blocat ambele sensuri.
Si o singura lama de deszapezit a trecut in tot acest timp. Primarii din Sinaia, Azuga, Busteni inca nu au semnat contractele de deszapezire? Au fost surprinsi ca ninge la sfarsit de ianuarie desi se dadea la stiri de zile ca va ninge?

pasadia

Nu se mai aplica demult. Sau ma rog, se elibereaza multe permise de libera trecere si politia sta rareori sa ii sperie pe tiristii curajosi. As estima ca traficul de marfa se imparte intre DN1 si DN1A dupa cum e constiinta soferilor de tir (ziua, noaptea vin doar pe DN1).

Din cate am inteles azi au fost doua tiruri care au blocat DN1 - cel de la Busteni pomenit de tine si inca unul la Azuga. Si am inteles ca a fost nebunie - stiu oameni plecati din Brasov pe la 16:30 care nu ajunsesera in Predeal dupa 2 ore, la fel oameni carora le-au luat peste 2 ore sa ajunga din Sinaia in Azuga. Acum, la miezul noptii, vad ca Brasov - Comarnic e indicat pe Gmaps la 2 ore, dar nu stiu daca e din cauza zapezii sau din alta cauza. 

dr4qul4

Eu zic ca sunt probleme si pe DN1A. E greu cu tirul pe acolo cand ninge.
In Bucuresti ninge, si fiind vineri, multi au dat o fuga, ca nu se stie daca mai vine vreo ocazie...
Pe Waze sunt multe commenturi, unele proaspete, semn ca e blocat si la ora asta. CIneva zicea ca ar fi vreo 5 tiruri blocate/trase pe dreapta si ca din cauza celor 2 blocate mai devreme, utilajele de deszapezire nu au putut interveni.
E bocat si DN2 spre Buzau si cam toate drumurile din jurul Bucaului.
Se circula greu in tot sudul.

Iarna asta a venit...cand nu se mai asteptau autoritatile. i-a luat pe nepregatite cum s-ar zice :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist