Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 53 Guests are viewing this topic.

tonică

Quote from: alecu26 on August 25, 2012, 04:32:51 PM
aveti ofertele financiare si de le Lugoj-Tm lot 2 si de pe Gilau-Nadasel?


N-am gasit nimic prin presa despre ele chiar daca au fost primele licitatii facute...


Quote from: panda05 on August 25, 2012, 05:08:15 PM
pe giarmata -izvin tot asa a calculat UMB la vreme acelei licitatii ?
[

Iti poti pierde zile intregi daca cauti pe net date mai vechi, fie ele doar din 2011... :( Se publica mult, dar prost, in mare aceleasi informatii reluate la infinit... )

Am gasit ceva de genul acesta:
Pentru timisoara - lugoj estimarea cnadnr era facuta undeva la 780 milioane lei dar pentru intreg tronsonul, adica si lot 1 si lot 2.
Umb a primit lucrarea cu o oferta de costuri de 63,62 mil EURO. Raportat la data de 23 mai 2011 a articolului din care am extras informatia ( http://www.wall-street.ro/articol/Economie/104010/Contracte-de-693-mil-euro-pentru-autostrazi-din-Coridorul-IV.html ) 1 euro era 4,12 lei.
Deci rezulta ca umb a primit oferta cu aprox. 260 milioane lei fara tva..

radutm

Spectacol din satelit: inceputul tronsonului Lugoj - Dumbrava si nodul de la Lugoj, 24 august:



Sursa: Digitalglobe.com
cont inchis

radutm

Quote from: tonică on August 25, 2012, 03:19:03 PM
^^^
S-ar putea face nod la pasajul rutier cu 609e la recas iar spatiul de servicii e proiectat a fi la doar 3km jumate de acest pasaj. Se poate aduce mai aproape de pasaj si astfel usura si constructia nodului, fireste daca relieful terenului permite.
Insa deasemenea cred ca astfel de noduri care tin mai degraba de turismul zonal se pot realiza si dupa constructia propriu-zisa a autostrazii. Daca traficul o cere, de ce nu s-ar putea face. Ba chiar astfel de noduri ar putea fi finantate de catre consiliile locale ori de catre investitori locali care au interes, fireste asta daca nu cumva dauneaza traficului de pe autostrada. Adica nu sub 6km de ex. intre noduri.
Nu cunosc motivele pentru care proiectantii nu au inclus un nod la Recas, spun doar ca, daca se luau in calcul cateva variabile economice, se putea face unul de la bun inceput. Despre capacitatea consiliilor locale sau a investitorilor de a interveni pe o autostrada, am ceva dubii, atat din cauza ca nu exista prea multa experienta, cat si pentru ca legislatia e stufoasa si birocratia imposibila. Probabil ca, odata ce va fi finalizata A1 pana la Sibiu, vor incepe sa se schimbe multe lucruri.
cont inchis

Chagall

#3093
Quote from: panda05 on August 25, 2012, 05:08:15 PM
pe giarmata -izvin tot asa a calculat UMB la vreme acelei licitatii ?[...]

La vremea respectiva (aprilie 2011), treburile stateau in modul urmator:

Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj

Lotul 1 "Proiectare si execuţie autostrada Timişoara-Lugoj km 44+500 - km 54+000" – valoare estimată 266,55 milioane lei, câştigător Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni, valoare ofertă câştigătoare 210,36 milioane lei. Spedition UMB face parte din grupul UMB deținut de Dorinel Umbrărescu. - adica aproximativ 80% din buget!

Lotul 2 "Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj km 54+000 – km 79+625" – valoare estimată 611,88 milioane lei, câştigător Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA, valoare ofertă câştigătoare 445,64 milioane lei.

Sursa: EVZ
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

iuli

Inseamna ca pe lotul 2 oferta de la Tirrena Scavi SpA era mai mica decat actuala oferta a UMB.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

tonică

^^^ Iuli, pai noi nu stim inca care au fost ofertele pentru lot2 timisoara-lugoj...Daca stii tu ceva pune rogu-te aici sa aflam si noi...

Cele postate de mine mai sus sunt pentru loturile 2,3 si 4 din lugoj-deva. Eu unul n-am dat de nici o informatie legata de sumele vehiculate pentru lot 2 timisoara-lugoj ori tronsonul din a3 gilau-nadaselu...

iuli

Caldura asta mi-a sucit mintile... Am inteles eu gresit, sorry!  :)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

dar e bun totusi reminderul.

ce-l face pe UMB sa creada ca ce a executat cu 80% din buget....acum poate face cu 45% (ma refer propportional...bineinteles...e clar ca sunt doua lucrari diferite).

Sau sa fi avut profit enorm (50-60%) si sa stie ca poate face cu profit si daca ofera 45% din buget?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

davyl

Sau poate ca avand utilajele pe aproape e avantajat? Spun si eu o parere de nespecialist. Oricum, vad ca doar UMB a dat cea mai buna oferta pentru toate loturile, nu?

tonică

#3099
Iuli, eu chiar credeam ca mi-a scapat mie si se cunosc si datele pentru acele licitatii. Nu inteleg de ce sa nu fi dat publicitatii si acele informatii, la o adica nu e un verdict ci doar un clasament pe sumele ofertate...eh...

Quote from: alecu26 on August 25, 2012, 06:33:22 PM

Sau sa fi avut profit enorm (50-60%) si sa stie ca poate face cu profit si daca ofera 45% din buget?
alecu26 daca ar fi asa inseamna ca acesta-i profitul prognozat de toti ceilalti? 50/60%...oau


Stateam si ma uitam pe ssc la ce s-a mai postat si am vazut cate fotografii facute de userul 'dany550394' urcate si pe picassa aici: https://picasaweb.google.com/gamandaniel/20120825Autostrada10082012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIm8hK3RwqGFeg&feat=directlink. Ii multumesc pentru imagini dar am ramas cu gura cascata cand am incercat sa fac o comparatie cu imaginile facute de boer_escu la viaductul de la Aciliu ( http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=94224833&postcount=10097 )si am constatat ca cel putin de pe 15 august ( pozele lui boerescu) pana pe 25 august ( pozele lui daniel) la viaduct nu s-a mai clintit nimic. Ba mai mult, macaralele sunt in aceleasi pozitii si nu se distinge nici un semn de progres in aceste 10 zile. Ca si cum santierul a fost abandonat ori si-au luat toti zilele de concediu in perioada asta... :o
Oare cum se explica asta?

Chagall

UMB vor sa construiasca in zone de deal si munte la pret de campie!  :D

Luand ca o comparatie:
de exemplu Lot 4 Lugoj - Deva, de 22km (zone de deal si munte) - 419,39 milioane lei fără TVA,
respectiv LOT 1 din tronsonul Timisoara - Lugoj, de 9,7km (zona de câmpie) - 210,36 milioane lei

si faptul ca sept 2011 euro a fost undeva pe la 4,2RON, iar acum este 4,48RON, la pretul /km, au lucrat mai scump pe campie, decat vor acum pe deal si munte.
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

iuli

Quote from: tonică on August 25, 2012, 06:40:52 PM

Stateam si ma uitam pe ssc la ce s-a mai postat si am vazut cate fotografii facute de userul 'dany550394' urcate si pe picassa aici: https://picasaweb.google.com/gamandaniel/20120825Autostrada10082012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIm8hK3RwqGFeg&feat=directlink. Ii multumesc pentru imagini dar am ramas cu gura cascata cand am incercat sa fac o comparatie cu imaginile facute de boer_escu la viaductul de la Aciliu ( http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=94224833&postcount=10097 )si am constatat ca cel putin de pe 15 august ( pozele lui boerescu) pana pe 25 august ( pozele lui daniel) la viaduct nu s-a mai clintit nimic. Ba mai mult, macaralele sunt in aceleasi pozitii si nu se distinge nici un semn de progres in aceste 10 zile. Ca si cum santierul a fost abandonat ori si-au luat toti zilele de concediu in perioada asta... :o
Oare cum se explica asta?

E cea mai ciudata chestie ever  ??? In primul rand ma uit la masini, sunt exact in acelasi pozitii, dar cel mai ciudat este ca daca era abandonat santierul nu lasau acea macara mobila de langa al cincilea set de piloni cu bratul ridicat. Parca poza e facuta in aceasi zi sau macar in acelasi weekend. Altfel nu imi explic cum totul e perfect identic  ???
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

BoGDaN

Eu am trecut acum 2 zile prin zona Acilu si am vazut activitate.

tonică

Mda, deja am ajuns sa fac pe detectivul, m-am uitat si in exifuri dar pierd vremea degeaba..Sper ca cineva sa treaca curand pe acolo si sa faca de sus o fotografie sa ne dumirim...

Quote from: Chagall on August 25, 2012, 06:47:45 PM
UMB vor sa construiasca in zone de deal si munte la pret de campie!  :D

Luand ca o comparatie:
de exemplu Lot 4 Lugoj - Deva, de 22km (zone de deal si munte) - 419,39 milioane lei fără TVA,
respectiv LOT 1 din tronsonul Timisoara - Lugoj, de 9,7km (zona de câmpie) - 210,36 milioane lei

si faptul ca sept 2011 euro a fost undeva pe la 4,2RON, iar acum este 4,48RON, la pretul /km, au lucrat mai scump pe campie, decat vor acum pe deal si munte.

Mare dreptate, pretul de dumping are fireste si reversul lui. si din ce am mai citit pe ici pe colo nu pot cere majorari decat cu max. 10%...
Lotul 4 insa nu e asa dificil, se aseamana mult cu deva-simeria cred eu. Nu prea vede nici munti nici dealuri insa are nevoie de terasamente mari pe langa mures.

Mai dificile si unde autostrada intalneste si muntele sunt a doua portiune a lotului 2 inspre deva si prima portiune a lotului 3 tot inspre deva plus ca pe acest tronson exista si un pod peste mures cel putin la fel de lung precum cel de la simeria...

Vin si cu o harta intregita din bucatile care exista pe net, cu segmentarea loturilor facuta cu rosu.
Sper sa fie indeajuns de mare pentru a fi lizibila dar nici sa nu ridice probleme din cauza marimii...


tonică