Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 39 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

va trebui sa ne obisnuim cu altfel de situatii. Pana la inchiderea coridorului, dopurile vor fi mutate dintr-un loc in altul. Dupa ce se termina nadlac-Sibiu vom avea aceleasi probleme pe VO, unde, desi CNADNR arata ca poate sa si gandeasca, cea de-a 3-a banda nu va face fata traficului (mai ales ca ne asteapta si trafic de santier).... De dealul negru ce sa mai zic...

Dupa Sibiu-Pitesti dopul se va muta pe DNCB.

Solutia lui vancouver pare a fi aproape buna. Nu ai cum sa interzici traficul pe DN68A pe un sens si pe DN7 pe celalalt.
In schimb poti interzice traficul greu Deva-Arad pe DN68A. Oricum tirurile vor prefera varianta mai scurta si fara diferente de nivel.
Dar in acelasi timp, pe DN68A, ar tb amenajata o a 3-a banda doar pentru sensul Timisoara - Deva. si linie continua pe sensul celalalt
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

O alta solutie pentru iesire temporara la Holdea e umplerea spatiului dintre terasamentul A1 si DN (hasurat in figura). Eventual cu material escavat pt debleu :) ... Acolo s-ar crea un platou pentru benzile de iesire, sens giratoriu, etc. Drumul comunal spre Holdea poate intra si el in acel sens giratoriu temporar...




TibiV

#23192
Dacă tot am aruncat piatra în baltă cu câteva pagini în urmă, când am întrebat dacă se poate interzice traficul greu între Margina şi Deva, hai să revin în discuție.

Mărturisesc că nu am călcat pe DN68A, dar am luat în considerare:
1. Nu este un drum reabilitat, nici la fel de lat ca DN7, şi nu " duce" un trafic atât de mare.
2. Harta arată că este foarte şerpuit, inclusiv cu serpentine
3. Street View confirmă 1. si 2.
4. Colegii care au circulat pe el spun că este un drum dificil
5. Nu mai stiu care coleg era, dar stiu că a povestit cum a scăpat la mustață de un accident din cauza unei depășiri imprudente a altui sofer.

Acum iau axioma că traficul greu generează marea problemă.
Hai să vedem cum îl limităm pe tronsonul respectiv cu cât mai puţin deranj.

Ideea lui vancouver cu sensuri unice este interesantă, dar cam drastică (ce faci cu un camion de la Sebeș cu destinatia Lugoj sau Caransebeș ?...) dar mi-a dat o idee...

Idealul ar fi descurajarea "naturală" a camioanelor.
Şi aici avem două comportamente diferite în funcție de sens.

1. Deva-Arad-Nadlac. Aici lucrurile cred că sunt rezolvate în mod natural. Nu cred că vreun TIR-ist va ieși de pe DN7 (cu care este atât de familiarizat) ca să o ia pe 68A, despre care în mod sigur ştie că nu e OK, doar ca să ajungă după câteva zeci de km chinuitori la o autostradă care oricum îi lungeşte traseul. Adică ce ar câstiga din viteză pe autostradă nu este compensat de pierderea de timp si stresul de 68A.

2. Nădlac-Arad-Deva. Aici e un pic altfel. La Arad TIR-istul va fi supus aceleiași tentanţii de a NU ieşi de pe şoseaua pe care se află deja (autostrada) şi să meargă înainte spre Deva-Sibiu, cum scrie sus pe indicator.
Dacă însă pe indicatoare apare că Sibiu este înainte doar pentru autoturisme, iar că pentru camioane Sibiu este la stânga, pe DN7? Cam aşa cum este la centurile oraşelor ?
Din câte am văzut camionagii sunt disciplinaţi şi respectă semnele astea...
Probabil se pot pune şi nişte restricții legale, de genul pe 68A nu ai ce căuta dacă vii din vamă şi mergi spre Sibiu/Bucuresti.

Mi se pare o soluție destul de elegantă pentru a limita fluxul de TIR-uri care au alternativă.
Autoturismele - hmmm. Asta e viaţa în ţara în care "rege" e CNADNR ...
Pentru că mă îndoiesc serios că regele ăsta va face vreo soluție temporară la Holdea sau în altă parte...

PS Scuze pentru greselile de ortografie, dar mobilul are ideile lui fixe despre scrierea cuvintelor :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mishu77

@cristi5

Cnadnr nu a facut 2 bretele la Sanovita,  cu siguranta nu va face nimic la Holdea daca nu este prevazut in proiect.

Danny550394

1. Nu se va face nicio iesire temporara deoarece lotul 3 incepe la Km 56+220 intr-un debleu.
O eventuala coborare se poate face doar de catre Salini (lotul 2) dar ma indoiesc de acest lucru.


2. Pe portiunea Cosava-Ohaba se va marca cu linie continua pentru a impiedica depasirile (ale celor care respecta marcajul) iar astfel Politia Rutiera va considera ca si-a facut treba. Binenteles ca se vor muta cu radarul din Abucea si Sacamas pe la Ohaba pe serpentine la urmarit depasirile pe line continua. ;)
3. Este mult mai usor sa-i obligi pe TIR-isiti sa o ia pe DN7 de la Deva spre Arad decat pe DN68A deoarece nu mai sunt pe autostrada, dar sa-i obligi sa coboare de pe autostrada la Arad (desi ar mai avea 100 de km de autostrada pana la Margina) mi se pare prea mult.
4.
QuoteDar in acelasi timp, pe DN68A, ar tb amenajata o a 3-a banda doar pentru sensul Timisoara - Deva. si linie continua pe sensul celalalt
Imposibil pana la finalizarea autostrazii. Daca drumul ala mai intra si in modernizare poti sa ocolesti pe la Caransebes sa ajungi la Deva de la Lugoj.

Stie cineva cum se va construi podul peste autostrada de pe DN68A? Mai ales ca Debleul va avea 25 de m adancime si eu nu vad nicio varianta de ocolire.

cristi5


Quote from: mishu77 on August 03, 2015, 10:08:00 PM
@cristi5

Cnadnr nu a facut 2 bretele la Sanovita,  cu siguranta nu va face nimic la Holdea daca nu este prevazut in proiect.

Dupa terminarea lot 3 si 4, o iesire la Holdea ar reduce distanta de non-autostrada pe Nadlac-Sibiu la jumatate (de la 26 la 14 km).  Sanovita-A6 ar fi redus cu vreo 10% la vremea lui si soferii ar fi continuat oricum sa prefere DN7... Plus ca ar fi redus drum de campie, aici vorbim de 12 km (Grind-Holdea) cu serpentine etc.

Despre proiect: CNADNR e Beneficiar, nu neica nimeni iar o iesire temporara e o schimbare minima.

Stim ca pana acum n-au facut asa ceva dar avem minim 6 luni sa-i convingem... Cu cat vor performa mai prost in a contracta si realiza Margina-Holdea, cu atat vom avea argumente mai puternice.



Quest

Vad un brainstorming de calitate prin toate inputurile voastre, legat de solutia ptr traficul cu tendinte de crestere pronuntata pe DN68 (nu numesc nici un coleg ca sa nu las din greseala pe nimeni nenumit). Mi s-a parut de common-sense (deci de bun augur) solutia propusa de AlexIP, asa e TIR-istii sint disciplinati daca le spui pe unde au voie si pe unde nu. E clar ca daca pe A1 Nadlac -> Arad apar indicatoare temporare cu directionarea traficului greu spre Deva utilizind DN7, atunci DN68A isi va mai putea trage suflul. Similar in HD pe DN7 la Sacamas ptr sensul Deva -> Arad.
Ionut are dreptate, in urma acestui brainstorming API ar trebui sa poata oferi catre CNADNR o concluzie demna de toata atentia.

(Am reusit sa parcurg astazi interviul dat ieri de Narcis Neaga celor de la Agerpres. Se simte buna credinta din declaratiile lui, un gen de atitudine 'best can do' care dupa mine e salutara. Ma bucura cel mai mult ca nu mai aud de PPP ptr CoBra. Asa sa ramina.)
Common sense will get you far !

cristi5

#23197
Quote from: Danny550394 on August 03, 2015, 10:27:17 PM
1. Nu se va face nicio iesire temporara deoarece lotul 3 incepe la Km 56+220 intr-un debleu.
O eventuala coborare se poate face doar de catre Salini (lotul 2) dar ma indoiesc de acest lucru

Cred ca daca nu se va face nu va fi din motive tehnice ci pt ca CNADNR nu vrea sa puna osul s-o faca si prefera managementul optimist cu care ne-a obisnuit.

Multumesc pentru detalii, cred in continuare ca daca exista vointa se pot gasi solutii inclusiv pe o mica parte din lot 2 asa cum sugerezi.

Nu cred ca iesirea trebuie neaparat facuta de Salini, ei pot doar ajuta prioritizand jumatatea lor de debleu la km 56 si executand primele sute de metri pana la drumul comunal de la Holdea. De acolo CNADNR poate face proiect separat, de tip drum national...

mns

Eu am fost acum aproape 2 saptamani pe DN68A cand am venit in tara si am dat o fuga de la Arad pana la Sibiu. Am mers prin sud pentru ca am vrut sa o iau pe A1 cat mai mult, dar sincer sa fiu nu cred ca as mai merge acum pe acolo. La dus a fost relativ ok pentru ca nu am prins multe tiruri (dar drumul mi se pare ceva mai prost acum fata de acum cativa ani cand circulam mai des pe acolo), iar la intoarcere am prins 3 tiruri si practic de la iesirea de pe DN7 si pana la Margina am mers in fundul lor pentru ca era aproape imposibil de depasit. Daca o sa creasca traficul pe acolo o sa fie si mai periculos, pentru ca multi soferi se baga in depasiri extrem de periculoase, iar in multe locuri drumul e si destul de prost + ca ai serpentine, nu cred ca se merita optiunea asta, dar in acelasi timp daca te gandesti si cate accidente sunt pe Valea Muresului, chiar nu stiu ce optiune ar fi mai buna.

In conditiile actuale DN68A sigur nu ar face fata traficului serios, pentru ca in multe zone zici ca esti pe un drum judetean ingust, iar DN7 pare autostrada.

TibiV

#23199
Quote from: Danny550394 on August 03, 2015, 10:27:17 PM
3. Este mult mai usor sa-i obligi pe TIR-isiti sa o ia pe DN7 de la Deva spre Arad decat pe DN68A deoarece nu mai sunt pe autostrada, dar sa-i obligi sa coboare de pe autostrada la Arad (desi ar mai avea 100 de km de autostrada pana la Margina) mi se pare prea mult.
Nu cred că e prea mult, ba chiar asta ar trebui făcut.
Quote from: cristi5 on August 03, 2015, 11:14:44 PM
Dupa terminarea lot 3 si 4, o iesire la Holdea ar reduce distanta de non-autostrada pe Nadlac-Sibiu la jumatate (de la 26 la 14 km). 
.....
Despre proiect: CNADNR e Beneficiar, nu neica nimeni iar o iesire temporara e o schimbare minima.
După cum bine zici, după terminarea L3 şi L4. Iar până atunci nu va mai avea rost...

Să explic.
O ieşire temporară la Holdea NU este:
1. Realizabilă până la terminarea L3 şi L4
2. De dorit după terminarea L3&L4 dar înainte de finalizarea tunelelor pe L2

Pe rând.
1. Accesul suplimentar la Holdea (să nu îi spunem nod, deşi aşa ar funcționa) NU ar fi o pistă pentru biciclişti. Trebuie o lucrare serioasă, pentru trafic rutier serios, şi NU a făcut parte din proiect. Constructorul nu are de ce să accepte să facă lucrarea "moca", chiar dacă Beneficiarul nu e neica nimeni...
Iar o astfel de lucrare nu este simplă, chiar si din simplul motiv al exproprierilor suplimentare.
Ca valoare sigur depăşeşte limita atribuirilor directe. Deci licitație... Adică ar fi gata lucrarea după ce terminăm probabil şi L2.
2. Dacă o faci vei provoca invazia de TIR-uri pe DN68A de care ne temem aici cu toții. Şi asta pentru maxim 6 luni până se termină complet Lugoj-Deva.
Toate descrierile colegilor din zonă sună a " şoferii iadului", cu certitudine va aduce mult sânge în plus pe şosea. Nu ştiu dacă merită...

LE Mai degrabă va funcționa o rutare a traficului greu pe DN7 la Ilia (cum am propus pentru Arad) până la finalizarea completă a Lugoj-Deva.
Iar autoturismele - ce mi-e că ies la Dobra, ce mi-e că ar ieşi la Holdea.  .
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexIP

Quote from: Ionut on August 03, 2015, 09:01:30 PMAcum marturisesc ca vad ca va agitati FOARTE TARE. E chiar asa de grava situatia? Deja pare ceva bau-bau sa fie gata Nadlac-Margina ca o sa fie buba mare pe Margina-Soimus din cauza de trafic si probleme pentru siguranta circulatiei. Pe bune, chiar asa? Intreb, ca marturisesc ca am fost de doua, maxim trei ori prin Faget (spre Timisoara) si sincer nu mai tin minte cum era drumul. Daca e un fel de Sebes-Sibiu (DN7/DN1) inainte sa fie gata A1, atunci va inteleg temerile.

Suficient de gravă. E un Sebeș - Sibiu mai îngust cu 1,5 sau 2 m, fără benzi de depășire pe urcare, fără vizibilitate și cu o viteză medie asemănătoare. A se vedea primele 45 de secunde din clipul ăsta pentru drum:

[off-topic] În ultimii 5 ani pe Dobra - Margina din rândul prietenilor pot să detaliez 4 near-miss-uri - accidente ușoare și medii, unul fiind al doamnei mele care a trebuit să "ocolească" într-o curbă (culmea, nu strânsă) un TIR a cărui șofer nu s-a încadrat cum trebuie. A și ieșit cât a putut de pe drum și i-a frecat TIR-ul toată partea stângă, dacă nu era pe fază ieșea de un frontal de toată frumusețea. Asta pe lângă nenumăratele near-hit-uri în care trebuie să faci loc câte unui idiot care depășește pe unde n-avea loc, ratează o curbă sau câte un camion încărcat prost care face balans și se duce dracului - evenimente mai dese de 1 pe lună. Mai pun încă un prieten mort la Dumbrava în toamnă și înțelegi de ce sunt așa interesat de siguranța unei rute care o parcurg și acum câteva ori pe lună. [/off-topic]

Cu traficul greu sunt în dubii, dacă n-ar fi problemele de pe centura Arad-ului unde e deja cunoscută problema că se pierde timp, ar fi destul de simplă treaba. Ai noștri sunt destul de convins că o să o ia pe acolo, de cei străini în tranzit mi-e de fapt groază, dacă mută turcii și bulgarii ruta pe Făget în condiții de trafic aglomerat ȘI șantier de autostradă cu basculante și noroi pe drum e cam nasol. Și de la autorități nu mă aștept la soluții eficiente, și cu intersecția A1 / DN7 erau multe temeri și a rezolvat-o CNADNR de-au pansat-o în mai multe faze, n-au fost numa vreo 3 accidente mortale la minunatul giratoriu de 1,2 km de la intrarea în Deva și o grămadă de tamponări până au ajuns la soluția actuală cu Jersey pe tot mijlocul drumului.  :lol:

Și, apropo, tot din cauza fricii de tunele avem acum problemele astea cu drumul care urcă pe la dracu pe coama dealului cu serpentine peste tot. Cu un tunel de maxim 400 m, când s-a făcut DN-ul asfaltat pe la începutul anilor '60 se putea merge pe Ohaba - Holdea - Nemeșești - Margina paralel cu CF, parțial pe unde vine A1 acum (atenție, imagine mare 9933×7016): http://www.cnadnr.ro/Lugoj-Deva-Lot1/Completarea%20nr.1%20Lugoj%20Deva/Documentatie%20Lugoj-Deva/Incadrarea%20in%20zona%20T3%20Lugoj-Deva%20A1.jpg

TibiV

AlexIP, off-topic-ul tău arată cel mai bine că nu ne agităm degeaba on-topic...
Prea mulţi morţi, prea mulţi care am văzut moartea de aproape... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5


Quote from: TibiV on August 04, 2015, 12:12:04 AM

O ieşire temporară la Holdea NU este:
1. Realizabilă până la terminarea L3 şi L4
Sunt convins ca in manager intelept o poate pregati (licitatie etc) simultan cu executarea L3. E un km de drum temporar, nu lot de autostrada. Dar trebuie pregatit din timp, la fel si DNul pe Margina-Holdea

Quote from: TibiV on August 04, 2015, 12:12:04 AM
2. Dacă o faci vei provoca invazia de TIR-uri pe DN68A de care ne temem aici cu toții. Şi asta pentru maxim 6 luni până se termină complet Lugoj-Deva.

1. 6 luni diferenta intre terminarea L3 si terminarea L2 mi se pare optimist. Daca ar fi asa, intr-adevar iesirea Holdea nu si-ar avea rostul. Dar tocmai planificarea optimista si lipsa de risk management ne omoara. Vom sti mai mult cand vor fi contractate ecoductele, care din pacate afecteaza si L3. Dar pana atunci cred ca e bine sa fie considerata (din timp) iesirea Holdea

2. Eu vad iesirea Holdea la pachet cu separatori (fara depasiri si curbe la stanga) pe Holdea-Margina. Nu merge una fara alta. 14 km incet dar sigur apoi iar pe A1. TIRurile pot invada. O sectiune scurta de trafic special.

Mi-e greu sa cred ca asa ceva se poate face pe Margina-Dobra dar poate merge... Cred insa ca o gatuitura care dureaza 20-30 min e mult mai usor de acceptat decat 26 km facuti in 40-60 min

3. Nu pot sa nu observ o fisura in ideea cu TIRurile pe DN7 si turisme pe A1. Pericolul nu e dat numai de TIRuri ci si de turismele care vor sa le depaseasca, si de turismele "loser" care circula regulamentar din sens opus. Daca numarul de turisme creste de cateva ori, faptul ca ramane constant nr de TIRuri nu ajuta prea tare. 

De aceea cred ca interzicerea depasirii pe o sectiune cat mai scurta e mult mai sigura.

TibiV

Quote from: cristi5 on August 04, 2015, 01:36:38 AM
Sunt convins ca in manager intelept o poate pregati (licitatie etc) simultan cu executarea L3. E un km de drum temporar, nu lot de autostrada. Dar trebuie pregatit din timp, la fel si DNul pe Margina-Holdea
Exact !
Nu vreau să mă contrazic cu tine, dar ai văzut pe undeva în CNADNR managaerul ăla întelept ?!....
Soluţia ta ar fi mers dacă CNADNR ar fi trecut la licitații a doua zi după ce au aflat că trebuie să facă tunele/tuneluri  pe L2.

Iar interzicerea depășiri este o idee corectă, dar fără mare folos. Dacă TOŢI şoferii ar respecta aceste indicatoare, ştirile de la ora 17 s-ar desfiinţa.
Nu îi pândește acest pericol... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

Serios acum... de unde le vin unora ideile astea crete cu OBLIGAREA traficului Deva -Timisoara tocmai prin Arad. Sau interzicerea partiala a traficului pe DN68A. Cui nu ii place drumul si il  considera periculos, e liber sa mearga pe unde vrea. Avem atatea drumuri care nu suporta MZA-ul la care s-a ajuns, incat mai putin si camioanele vor parcurge tara intr-un "zig-zag" continuu, obligate permanent sa foloseasca anumite rute.