Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 63 Guests are viewing this topic.

NGC

#23205
Quote from: cutter on August 03, 2015, 04:30:20 PM
Ca să înțeleg și eu, discutăm despre spațiul încercuit (între capătul grinzii metalice și beton), nu?

De ce mie nu mi se pare că din cele două poze, singurele pe care le avem deocamdată, putem spune cu siguranță că la culeea Sebeș e mult mai mic rostul? Bine, eu n-am ochiul format și chiar e posibil să fie așa, dar greșesc dacă zic că pozele nu elucidează problema?

In poza din mesajul lui cutter am marcat cu rosu o ciudatenie.



De ce parapetele mai mare nu este indoit? Este culisant? Se vad totusi niste suruburi acolo. Sau l-au inlocuit cei de la CNADNR?
Sau asta este situatia normala si de fapt la parapetele mic s-a intamplat altceva (gen lovire)?
Pare a fi si un cablu acolo, care cred ca sta in pozitia normala, desi are o bucla, care cred ca e necesara pentru cazul in care se contracta tablierul.

cristi5

#23206
Quote from: TibiV on August 04, 2015, 02:08:09 AM
Nu vreau să mă contrazic cu tine, dar ai văzut pe undeva în CNADNR managaerul ăla întelept ?!....
Soluţia ta ar fi mers dacă CNADNR ar fi trecut la licitații a doua zi după ce au aflat că trebuie să facă tunele/tuneluri  pe L2.

Pai credeam ca asta-i rolul nostru, sa-i trezim la realitate. Nu cred ca-i tarziu, pentru ca mai e timp pana la terminarea lotului 3, cand autostrada va deveni atractiva si pe Deva-Arad. Pentru un km de drum simplu pt legatura A1-DN si modernizarea DN pe 14 km, cred ca nu e prea tarziu chiar daca incep sa liciteze dupa Craciun...

Quote from: TibiV on August 04, 2015, 02:08:09 AM
Iar interzicerea depășiri este o idee corectă, dar fără mare folos. Dacă TOŢI şoferii ar respecta aceste indicatoare, ştirile de la ora 17 s-ar desfiinţa.

Poate nu m-am exprimat intotdeauna corect, eu vorbesc de _impiedicarea_fizica_ a depasirii cu separatorare de sens pe toata distanta intre cele doua jumatati de A1 (dinspre Nadlac si dinspre Sibiu). Dale de beton. Cine vrea sa depaseasca poate s-o faca peste 20 min, pe autostrada.

Sigur ca asta nu se poate face pe portiuni lungi (trebuie si giratorii provizorii din loc in loc etc). De aici (sau si de aici) nevoia de legatura A-DN temporara la Holdea.

Margina-Holdea e un sector potrivit pt trafic cu separare de sens pt ca fiind o "zona izolata de munte" (well...) are numai 3 localitati (Margina, Cosava, Cosevita) si vreo 2 intersectii cu DJ si DC laterale. Daca n-ar fi trecerea la nivel cu CF in Margina, ar fi chiar foarte bine :) Am vazut ca sunt vreo 3+3 trenuri pe zi...

istvan78

#23207
Quote from: Danny550394 on August 03, 2015, 10:27:17 PM


Poza asta ne lamureste in privinta intrebarii "cum se va asigura continuitatea traficului pe DN68A in timpul excavarii debeleului?"
Vad ca se relocheaza DN68A, si lucrarile au inceput deja acolo, am vazut eu terasamentul nou dar nu stiam ce e. Pe coama dealului unde apare anotatia "Relocare drum DN68A" se lucra cu buldozere la tersament.
Banuiesc ca se va construi prima data podul DN68A peste debleu, si peste actualul DN68A, ca pare mai inalt noul aliniament, iar apoi se poate excava sub pod in veselie! Am ghicit?

horatiu.cosma

Cel mai probabil o sa se faca ca si pe A10, la relocarea din varful dealului Turda.

cristi5

#23209
Apropo de depasiri pe DN68A Cosava-Holdea, insusi soferul de la (insusi) Google Street View ne arata aici cum se procedeaza.


shamanu

e foarte riscant ce vor sa faca...
o sa faca un pod semi-ingropat (oare ce deschidere o sa aibe?) care o sa treaca peste drumul actual (undeva 5m e diferenta de nivel).
Apoi, dupa ce relocheaza drumul, se pot apuca de mega debleu... dar inainte de astea vor baga  o gramada de piloti forati, ca doar nu vrem sa se duca la vale debleul cu tot cu culea podului, deasemenea culeea se va sprijini pe niste piloti forati foarte adanci.
Ma intreb cat o fi mai ieftin asa decat un tunel. Eu as prefera tunel toata ziua, nu implica atatea riscuri (constructiv si financiar[pot estima exact cat o sa coste final]), nu modifica mediul inconjurator asa drastic si in ultimul rand nu trebuie sa ma stresez sa fac un pasaj peste A1.

istvan78

^^^ suna bine planul. De ce ar fi riscant?

Subiectul tunelului: e prea scurt pentru executie prin foraj iar cu cut&cover deranjul tot acelasi e. Si nici valoare de ecoduct nu ar avea, fiind DN-ul deasupra. Aici nu prea isi avea rostul un tunel.

ovidiutm

M-am inregistrat doar pentru a specifica ceva ce mie imi pare evident, si eu facand des acest drum 68A.
Referitor la zona Cosevita si problema depasirilor: 68A se poate "upgrada" chiar si acum in ceasul 12.
Practic este nevoie pe cateva urcari de largirea rambleului cu banda lenta de depasire. Aceasta banda exista intr-un singur loc pe 68A si este folosita foarte intens chiar daca e prost semnalizata.
Am identificat cel putin 5-6 urcari unde largirea drumului este fezabila fara lucrari de consolidare, cu o semnalizare corespunzatoare se poate largi chiar si pe stanga in rampa.
Oricum acest drum va necesita reabilitare odata si-odata, iar existenta acelor benzi lente va creste enorm siguranta pe traseu.
Trebuie sa facem orice ca sa nu ne mai decimam pe sosele Romaniei!

paulmare

Quote from: NGC20 on August 04, 2015, 09:11:25 AM
Quote from: cutter on August 03, 2015, 04:30:20 PM
Ca să înțeleg și eu, discutăm despre spațiul încercuit (între capătul grinzii metalice și beton), nu?

De ce mie nu mi se pare că din cele două poze, singurele pe care le avem deocamdată, putem spune cu siguranță că la culeea Sebeș e mult mai mic rostul? Bine, eu n-am ochiul format și chiar e posibil să fie așa, dar greșesc dacă zic că pozele nu elucidează problema?

In poza din mesajul lui cutter am marcat cu rosu o ciudatenie.

De ce parapetele mai mare nu este indoit? Este culisant? Se vad totusi niste suruburi acolo. Sau l-au inlocuit cei de la CNADNR?
Sau asta este situatia normala si de fapt la parapetele mic s-a intamplat altceva (gen lovire)?
Pare a fi si un cablu acolo, care cred ca sta in pozitia normala, desi are o bucla, care cred ca e necesara pentru cazul in care se contracta tablierul.

Au raspuns la asta cei de la cnadnr in raspunsul acela lung de saptamana trecuta
Sunt doua tipuri de parapete si acolo se face trecerea de la un model la celalalt, si nu le-au montat corect
Exact in spiritul a ceea ce spuneau Istvan si altii aici - cel putin partea de finisaje e "fusherai"

Quest

Quote from: istvan78 on August 04, 2015, 01:43:32 PM
^^^ suna bine planul. De ce ar fi riscant?

Subiectul tunelului: e prea scurt pentru executie prin foraj iar cu cut&cover deranjul tot acelasi e. Si nici valoare de ecoduct nu ar avea, fiind DN-ul deasupra. Aici nu prea isi avea rostul un tunel.

Care e limita inferioara a lungimii tunelului de la care merita executat prin foraj ? E o limita tehnologica, sau una financiara ? Daca e financiara, atunci calculul ar fi trebuit facut nu ptr 1 tunel, ci ptr 3 (vezi randarile lui Delacroix cu cele 3 deblee enorme). Cu cut & cover e clar.
Common sense will get you far !

istvan78

Financiara in primul rand. Nu pot da cifre, dar e usor de intuit ca un tunel forat atat de scurt ar fi fost incomparabil mai scump decat debleul.

In plus, pe parte tehnologica, se poate ca adancimea fata de suprafata sa nu fie suficienta. Metodele uzuale de forare (NATM de ex) necesita o anumita masa de sol/roca deasupra tunelului pentru ca presiunea din material sa se mentina inalta in timpul forajului (poate contraintuitiv, daca nu e suficienta masa deasupra, e mai greu de stabilizat materialul). Din nou, nu pot da cifre, ca nu-s specialist, doar din ce-am mai citit pe cont propriu din curiozitate...

De altfel, si la tunele de pe lotul 2 proiectantul a trebuit sa coboare linia rosie cand au schimbat metoda de executie, din acest motiv. Sigur, asta s-ar fi putut aplica si aici, daca scopul urmarit era sa cheltuim cat mai multi bani fara vreun beneficiu real.

shamanu

#23216
@istvan78
mi se pare riscant pentru ca... din cauza unei erori de executie  se poate inchide DN68A... Suntem dispusi sa ne asumam riscul asta? am vazut ce s-a intamplat cu Aciliu... pe lotul UMB la cariera de piatra la fel. Eu merg pe principiu ca daca doi iti spun ca esti beat, atunci mergi si te culca, put si simplu nu am incredere ca totul o sa mearga ceas si fara probleme

le: pentru ca din cauza  :lol:

istvan78

Quote from: shamanu on August 04, 2015, 03:11:13 PM
din cauza unei erori de executie  se poate inchide DN68A... Suntem dispusi sa ne asumam riscul asta?
Pai, ai dreptate in privinta riscului, dar:

1) ce alternativa ar exista pentru executia debleului?

2) in fond, da, ne permitem. DN68A nu e o sosea cu importanta critica. Sunt alternative pt. Timisoara-Deva atat pe DN7 cat si prin Caransebes-Hateg.

Danny550394

Quote2) in fond, da, ne permitem. DN68A nu e o sosea cu importanta critica. Sunt alternative pt. Timisoara-Deva atat pe DN7 cat si prin Caransebes-Hateg.

?????
Adica ne permitem sa inchidem un drum dar mai devreme plangeam ca TIR-isti sa ocoleasca pe DN7?
Adica dupa ani de zile cand mergeam la Timisoara pe Caransebes sau Lipova sa o iau iarasi pe aceasi drumuri ca un cosntructor nu este in stare sa-si faca treaba?

Si cat ne permitem sa-l inchidem? Pana este finalizata autostrada? WTF

Oricum probabil proiectul difera de SF iar podul nu va fi oblic pe amplasamentul actualului DN68A iar solutia de le Turda va fi aplicata si aici.

istvan78

#23219
Cred ca n-ai citit foarte atent...

Nu era vorba de inchiderea drumului, ci de a suporta riscul ca s-ar putea sa se ajunga la o inchidere temporara in cazul unei erori de executie la autostrada ce ar putea duce la prabusirea debleului.
In fond tocmai de asta se constuieste intai relocarea DN68A si podul peste drumul actual, ca sa se poata circula neintrerupt pe el in timp ce se executa debleul sub pod.

Dar ce discutam noi aici? Cunoasteti vreo metoda prin care s-ar fi putut construi autostrada acolo care sa nu comporte niciun risc de orice fel asupra DN-ului exitent? Daca da, sunt sigur ca mari proiectanti si constructori de drumuri din lume va asteapta cu bratele deschide!